{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.756 visninger | Oprettet:

Naboens hund driver os til vanvid {{forumTopicSubject}}

Vi flyttede til dette hus for en uge siden, og fra dag nummer 1 har vores nabos lille hund simpelthen været ved at drive os til vanvid - vi kan høre den lille hund gø HEEEELE tiden og det er lige meget hvor vi er i huset eller vores have, så kan den lille hund høres, selv lige nu mens jeg sidder her og skriver kan jeg høre den står og bjæffer.

Det er smadder generende, for efter vi er flyttet hertil har det ikke været muligt at sætte vores yngste til at sove i barnevognen udenfor, for han kan simpelthen ikke sove for den lille hund, og det er altså også til at blive helt ør i hovedet af.

Jeg elsker hunde, men jeg indrømmer blankt, at jeg indimellem bliver så irreteret på den lille hund, at jeg har lyst til at gå ind og tape dens mund sammen smiley

Vi aner ikke hvordan vi skal gribe situatsionen an, for på den ene side, så vil vi simpelthen så gerne hvis vi kunne få naboen til at gøre noget ved den lille gøende hund, men vi har ikke lyst til at blive uvenner med vores nye nabo, og det er vel nok de færreste som bryder sig om at modtage kritik, og vi har virkelig ikke lyst til at være nogle brokrøve.

Hvordan ville I gribe det an?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens hund driver os til vanvid
  • #1   25. mar 2008 Jeg har lang tids erfaring i at bo ved siden af gøende hunde........det eneste der er at gøre er at vende sig til det. Når der er gået et stykke tid er det kun en gang imellem du lægger mærke til det. Sådan har det været for mig i hvert tilfælde......

• #2   25. mar 2008 jeg ville prøve politiet, de har jo stor kenskab til sådanne nabo sager og vil sikkert ku give dig nogle gode råd som sammentidig er lovlige hehe ellers ku jeg komme med en masse hehe fnis...ejj der er bare ikk noget være en en hund der står gør 24-7 non stop

• #3   25. mar 2008 Lise ©
    en lille trøst vi har 4 hunde i huset overfor der gør dagen lang og 4 huse oppe af vejen står 6-8 hunde og gør :S så kan godt føler dig men men skal vi bytte hus eller 1 hund der gør end 10-12 hunde *SS*

• #4   25. mar 2008 Hunden er aldrig alene hjemme, konen er førtidspensionist og er altid hjemme, hunden gør af ALT. Deres have går lige ned til et grønt område med andedam, som er meget benyttet af alle som bor her i området, så hver eneste gang der går nogen nede ved andedammen, så gør hunden, er der en solsort der lander i deres have, så gør hunden, sætter vi os ved vores spisebord, så kan hunden se os, og så gør den "natruligvis" også.

Jeg har ofte set konen stå ude i haven lige ved siden af hunden, mens den gør - uden at hun så meget som tysser på hunden, og jeg ved at damen er normalt begavet og ikke er døv, så hun er jo nok klar over at hunden gør uafbrudt.

Til Elvis.A P

Træls for dig, at du også døjer med "hunde larm" men hvordan det skulle kunne trøste mig kan jeg ikke lige se smiley

• #5   25. mar 2008 Vi har en nabo magen til.....det er så ikke en lille hund men en collie.

Den gør af alt og intet. Vi har nu boet her i 2 mdr og en af dagene går jeg ind og tager en snak med hende.

Jeg syntes nemlig ikke, at man bare skal finde sig i det. Jeg forstår slet ikke at naboen kan være bekendt at belemre hele nabolaget med sin hund.......hvordan kan de være det bekendt?
    Jeg syntes så slet ikke, at det kan være rigtigt, at det skulle være nødvendigt, at man skal ind og klage......kan de ikke selv se, at det ikke er okay ?

• #6   25. mar 2008 du har "kun" 1 vi har mange sikke en larm de laver smiley

• #7   25. mar 2008 Elvis.....siger i ikke noget til dem ?
    Jeg mener da at vi alle skal være her og den larm er da ikke til, at holde ud

• #8   25. mar 2008 Smilende Susie ¤ Ding Dong Sussi ¤

JEg kunne ikke være mere enig - så sent som da vi spiste morgenmad sad min gemal og jeg faktisk og snakkede om, hvor åndsvagt det er, at det er os der skal gå og træde os selv over tæerene for at finde ud af hvordan vi får gjort opmærksomme på, at vi er trætte af den lille hunds larm.

• #9   25. mar 2008 har snakket med dem og de andre naboer har ozo været der de lover guld og grøn skove men det holder ca 1 dag så køre det igen med larm

• #12   25. mar 2008 Lise...ja man går sku lidt om den varme grød og prøver at formulere sig på en pæn måde.

vores nabo går hjemme så det er ikke fordi hunden er alene........den gør for opmærksomhed tror jeg.......men 1 daglig luftetur for en collie er vist også i underkanten......den lever i den have og lige udenfor haven har vi en legeplads, så der er masser at gø af.

Jeg forstår ikke at de andre naboer ikke siger noget.....måske er de konfliktsky og vil ikke sige noget da de kender damen.......men vi kender hende ikke så måske det er nemmere at vi gør det........jeg tvivler på, at vi er de eneste der er generet af det........den får jo mindst 50 voldsomme udbrud om dagen og det lyder som om den står inde i vores stue hver gang.

• #13   25. mar 2008 Hvis nogen følte sig generet af mine hunde, så ville jeg også foretrække at det sagde det til mig direkte og på en pæn måde end at de blandede myndigheder og lagde anonyme foldere i min postkasse.

Desværre er der hundeejere, der ikke tænker over at deres hunde larmer, fordi de selv har lært at leve med det. Mine forældre har haft sådan nogen naboer i mere end 15 år, og de er jublendes lykkelige for at naboens hus nu er solgt, og de slipper for de to hundes evige gøen.

Det er bare ikke altid at det hjælper at sige noget, men hvis man ikke prøver den metode først, så synes jeg, at man er unfair.

• #14   25. mar 2008 Jeg har i 2 år boet ved siden af en der havde kendel, hendes hunde var ude hele tiden og gøede af alt, selv af dem selv, hvis der var en der begyndte, startede de andre også, 18 stk. i alt... jeg har nok 10 gange være inde og snakke med dem og de var meget venlige hver gang, men det hjalp desværre ikke en dyt, til sidst var vi 12 fra vejen der lavede en fældes klage og afleverede det til politiet.
    Politiet dukkede op allerede samme aften for at høre hvor slemt det var, og de skønnede at hundene larmede så meget at det var til stor gene for naboer.
    Det endte med at de fik påbud om at hundene skulle holdes inde og når de var ude skulle det være under opsyn. Det hjalp... Jeg er nu siden flyttet på landet og har 400 metet til nærmeste nabo... sikken en ro, min hund gør nemlig kun hvis der kommer fremmede i gårdspladsen, når det er venner og familie der kommer gør den ikke en gang... dejligt..

• #15   25. mar 2008 Find den helt store jagt riffel... :D... Ej, spøj til side... Hvis jeg var dig ville jeg også tage en snak med naboen... Og hjælper det ikk må man jo gå videre med det..

• #16   25. mar 2008 Berit....jeg er også tilhænger af, at man kontakter folk for at give dem er fair chance for at rette op på det......det andet kan kun føre uvenskab med sig.
    Men hvis der efter gentagne henvendelser ikke sker nogen forandring så må der jo andre boller på suppen.
    Her kan vi klage til boligforeningen....vi har da snakket med vores varmemester om det....vi kom helt tilfældigt ind på det en dag hvor han sagde at de slet ikke havde problemer med gøende hunde herude.......der måtte vi lige hoste kraftigt :o)
    Nå men det er en gammel hund sagde han........øhhh og ? tænkte jeg....er det så bare helt fjong ?

Emma gør aldrig....hverken ude eller inde....hverken når der ringer på døren ........taget skal virkelig styrte sammen om hende før hun siger en lyd........når nabohunden gør så sidder Emma og glor på den gennem hækken og bliver den helt vild så vil hun ind....hun bliver helt panisk hvis vi er lidt langsomme til at åbne døren....hun får sku stress af det....lige som vi andre :o)

Men Lise.....jeg håber i finder en løsning med naboen.......jeg tager tørnen en af dagene....skal bare lige finde den rette stemning....og det er ikke når jeg er på kogepunktet *GG*

• #20   25. mar 2008 Min ene hund har også tendens til at gø af alt i haven. Jeg er så meget opmærksom på det, da vi bor tæt her.
    Jeg har selv sagt til naboerne om de ikke vil komme og sige det til mig hvis det bliver for slemt. Nu har jeg nogle super gode naboer. Og jeg er ikke i tvivl om at de ville komme personligt i stedet for breve eller politi.
    Det er absolut ikke sjovt at have en hund der gø´r konstant. Man føler sig magtesløs og vi har prøvet alt.
    Han respekter så når jeg siger nej til ham. Nu er jeg så meget opmærksom på det hvilket din nabo jo så ikke er.
    Men jeg ville gå ind og tage en snak personligt med hende. Og håbe at hun tager den til sig. Gør hun ikke det så må man jo gå andre veje.

• #21   25. mar 2008 Årrrrh kender det godt... Bortset fra, at det i vores område starter en kædereaktion. Alle har hunde og gør én - gør álle..

Jeg har lært min tæve fra start, at hun ikke må gø i haven.. Det gjorde jeg ved, at sige nej hver gang jeg hørte hende og så tage hende ind.. Og så ud igen lidt efter.. Og så om igen smiley

Det er virkelig irriterende, at høre på.. Specielt når man har små der sover ude.. ÆV.

Gå ind og tag en snak med dem - de er sikkert opmærksomme på det..

• #22   25. mar 2008 Det bedste du kan gøre er da at ta en snak med dem om det,jeg syns det er en meget dårlig ide at blande andre ind i det inden i prøver at løse problemet med naboen selv!!!

• #23   25. mar 2008 Tak for alle jeres svar - jeg vil se om ikke jeg kan få samlet mod til at få sagt noget til min nabo.

Jeg kunne ikke drømme om at pudse politiet eller boligselskabet på min nabo, for jeg ønsker da på ingen måde, at hunden skal fjernes eller at min nabo skal blive smidt ud - det eneste jeg ønsker er fred og ro.

• #24   25. mar 2008 Jeg var en tur inde ved min nabo i dag........nu skulle det være for den har virkelig været slem.
    Hun tog det rigtig pænt og var da ked af at den larmede så meget....hun vidste det godt og hun skulle også af med den for hun kunne ikke få den til at stoppe.
    Jeg blev da lidt led ved, at hun skulle af med den og sagde, at det jo ikke var sådan ment....nej nej sagde hun....det var planlagt, at den skulle hen til noget familie for det var faktisk slet ikke hendes hund men hendes søn´s.
    Hun var glad for at jeg lige kiggede forbi.....så det gik helt fint og hun blev ikke sur overhovedet :o)

Kommentér på:
Naboens hund driver os til vanvid

Annonce