Spørgsmål omkring udstilling {{forumTopicSubject}}
Jeg er stadig ret ny i det, så kan ikke huske det hele. F.eks hvornår man skal i ringen igen osv.
Er dog så langt at jeg ved hanner og tæver starter med at kæmpe hver for sig, derefter findes der en bedste hvalp i racen. Alle andre aldersgrupper kæmper til sidst mod hinanden for at finde BIR og BIM. Er det rigtigt forstået?
Bedste hvalp i racen kommer så i store ring for at kæmpe om at blive BIS hvalp?
BIR kommer i store ring for at kæmpe om at blive BIS?
Skal BIM også i store ring, og hvis ja hvad kæmper denne så om?
Har også set noget der hedder BIG (Bedst i gruppe).
Hvem kæmper om det? Min race er f.eks i gruppe 3.
Håber der er nogen garvet udstillingsfolk der kan svare på mine spørgsmål
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
dec 2009
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
For at komme med i BIG skal man først bliver BIR.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
På specialklub udstillinger kalder man den afsluttende konkurrance bis... selvom der kun er hunde fra en fci- gruppe og det derfor i teorien "kun" er big.
Hvis der i en specialklub er hunde fra flere fci grupper ved jeg faktisk ikke om man laver big efterfulgt at bis... eller alle bir-hunde går til bis.
jeg mener at have set på nettet at der nogle steder også er en bis for bim-hunde... men ikke de steder jeg har udstillet.
Så kan du også komme ud for at der er forskellige "unormale" regler for hvem der kan blive bir hvis du fx. kommer på et skue.... nogle steder deltager alle racens klasser i at blive bir... så en baby eller en hvalp kan blive bir... andre steder er der bis for baby, hvalp, champion og veteran og derfor er det kun hunde fra unghund, mellemklasse og åben der konkurrere om at blive bir og kun en hund fra en af de tre klasser deltager i big og vinderen derfra går videre til bis
dec 2009
Jeg har været ude at se på et par udstillinger men synes godt det kan være forvirrende noget af det.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
dec 2009
Spørgsmål omkring udstilling