1.944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Flere hunde uden nogle ved det Flere hunde uden nogle ved det

hwj hundegalleri. er der nogle her der har haft flere hunde, uden at fortælle deres familie om det? har en dansk svensk pige på 2 år, og overvejet en hund mere, men jeg ved min familie ikke synes jeg overhovedet burde have en hund overhovedet, så hvis jeg skal have en mere, så vil jeg ikke fortælle dem det. må gerne have hunde for min lejer så det er ikke noget problem, men jeg gider ikke høre på min families brokkeri. hvad er folks erfaringer

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flere hunde uden nogle ved det
  • #1   25. sep 2018 Hvis dine valg i livet ikke involverer din familie direkte, så må man sige at deres indblanding er noget grænseoverskridende.

Er det ikke på tide at sige fra overfor det.
    Hvis du er 24 som der står i profilen tænker jeg, at du er gammel nok til selv at træffe dine valg.

Ikke på vilkår om jeg gad at holde ting hemmeligt på den baggrund der....

Når det er sagt - hvis familien involveres i hundeholdet eller det ikke er som det bør være, så er det naturligvis DERES ret at sige fra.
    Helt grundlæggende lyder det som om der mangler at blive sat lidt grænser i din familie.
    Hemmeligheder løser det ikke, tværtimod, det komplicerer bare..

• #2   25. sep 2018 stå op for dine valg!

hvad tror du min familie tænkte da jeg havde plus 10 katte? smiley

dit liv, dine valg

• #4   25. sep 2018 Hvad er grunden til at din familie overhovedet ikke mener at du bør have hund?

Hvis dit hundehold og din økonomi er til det, så anskaffer du dig hunden.
    Det er dit liv og familien skal ikke bestemme.

Endvidere, så er en hund altså et levende væsen som man ikke bare kan holde hemmeligt og gemme.
    Hvor hvil du gøre af hunden hvis du får besøg af familien?
    Hvis du har familie i samme by som du bor i, vil du så snige dig rundt når hunden skal luftes?

Tænk dig godt om inden du anskaffer dig en hund mere, og vær ærlig over for dig selv.
    Har familien måske ret i nogle af deres argumenter, så lad være.
    Er det ikke tilfældet, så skal familien bare blande sig udenom.

• #5   25. sep 2018 jeg fortalte ikke min familie noget før jeg hentede P - gad heller ikke alle de velmenende frarådelser. Og da jeg så stod med hvalp i armene var de jo solgte smiley

• #7   25. sep 2018 "Andres mening om mine valg er mig langt hen ad vejen ligegyldig."
    Linda, det skal du jo sige, fordi du har et par tumpehunde smiley

• #8   25. sep 2018 Jeg spørger nu heller ikke min familie om lov før jeg træffer valg. Jeg er voksen, bor selv, det involverer ikke dem?

Så hvorfor skulle du holde det hemmeligt?

Det lyder mere som om du har svært ved at sige til din familie, at nok er nok, og det er dit liv og dine valg. Jeg tror det bliver sådan cirka 100% umuligt at holde endnu en hund hemmelig for din familie. Og hvorfor søren ville man det?? Det er altså en ret stor del af ens liv, man skal prøve at skjule...

• #12   25. sep 2018 Medmindre du bor sammen med din familie, så er det vel dit valg (såfremt du er voksen?)...

Min familie er ikke hundefolk og da jeg ville have nummer 3 synes min mor det var en dårlig plan, da jeg køøbte nummer 4 tror jeg bare de havde opgivet LOL, men eftersom jeg er et voksent menneske, der bor langt væk fra dem, så var det jo ligesom mit valg og ikke deres.

Generelt synes jeg ikke folk skal blande sig i andre folks hundehold, men med flere hunde skal man selvfølgelig være opmærksom på om man vitterligt har tid og økonomi til det.

• #13   25. sep 2018 Da jeg købte Coco var mine forældre meget imod, de var sikre på at det var enden på alt socialt liv og/eller at hunden ville ende med at bo hos dem. De havde flere vennepar, hvor hunden var endt hos forældrene..

Men tre uger efter jeg fik Coco hentede de så selv en dværgschnauzer smiley Min mor havde vidst endeligt indset at jeg godt ku ha en hund selv, og fundet ud af at hun selv manglede en smiley

Så jeg tænker du skal overveje situationen, hvorfor synes de det er en dårlig ide? Vil de ende med at blive omvendt, når de ser hvalpen, eller er der rent faktisk en god grund til deres modstand?

• #14   25. sep 2018 john du får lov denne gang...

smiley

• #16   25. sep 2018 Er der en grund til, at de ikke synes hund er en god idé?
    Hvis der er en fornuftig grund/hvis dit hundehold også involverer dem, så ville jeg da nok lytte.
    Hvis ikke, så er du, som andre siger, et vokssent menneske og bør vel kunne tage træffe dine egne beslutninger. Holde det hemmeligt gad jeg simpelthen ikke.

• #17   25. sep 2018 Ja, undskyld mig, men jeg synes, at tanken om at holde det hemmeligt for sin familie, at man har skaffet sig en hund mere, er temmelig umodent.

Hvis man er voksen nok til at leve sit eget liv, ikke er økonomisk eller praktisk afhængig af familien, er man vel også voksen nok til at sige: "Jeg har skaffet mig en hund mere. Det er muligt, at I ikke synes, det er en god ide, men det er nu mit liv og min beslutning. Accepter det. "

Men er man ikke økonomisk eller praktisk uafhængig af familien eller er der en reel grund til, at familien ikke synes, du skal have hund, er situationen en lidt anden. Og som nær familie er det vel helt ok at give udtryk for bekymring, hvis man føler, at en tager nogle vidtrækkende og måske ikke helt gennemtænkte beslutninger. Og det skal ikke forstås, som om jeg påstår, at du gør det, for det har jeg ingen anelse om, det er mere helt generelt.

Men at forsøge at holde en hund hemmelig synes jeg er langt ude.

• #19   25. sep 2018 Jeg har holdt Thea hemmelig i 8 måneder.

Det er først nu, jeg har fortalt min familie om hende, fordi jeg ved hvilken holdning min familie har, til det at have hund.

• #20   25. sep 2018 Hvordan skal det gå sådan helt praktisk? Vil du kun have en hund hjemme ved besøg de næste 12-15 år? Kun have en hund med til familiekomsammen og lade den anden blive hjemme?

• #23   25. sep 2018 Krøllet: hvordan foregik det rent praktisk?

• #24   25. sep 2018 Jamen når hundene skulle passes, havde min familie Baby og Melanie, og en veninde passede Thea.

Når vi har været til familie tam tam, har jeg bare undladet at tage hundene med, Hvis ikke det har været muligt at få Thea passet. Derudover har jeg en enkelt gang haft Thea med, og sagt det var en jeg passede smiley

• #25   25. sep 2018 Krøllet: må jeg spørge ind til hvorfor?

Altså hvis min familie havde en forskruet tilgang til det at have hund, så havde de ikke fået lov at passe min hund.

Jeg tænker bare det må være mega belastende at holde så stor en del af ens liv skjult, både ift. når man taler om sit liv, og så logistikken i pasning osv., med mindre man har et dysfunktionelt forhold til sin familie og måske alligevel ikke ville dele sådanne ting med dem?

• #26   25. sep 2018 Jeg tror i bund og grund, at min familie mener det godt...
    De forstår ikke det tætte forhold til hundene, og de er bange for jeg isolere mig og begrænser mig selv pga hundene.

Der er ingen i min familie der ikke kan lide hundene! Baby er hele familiens kæledægge..

De forstår det bare ikke, og reagere derfor ud fra hvad de selv syntes er rigtigt.

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #27   25. sep 2018 Jeg ville selv have svært ved at holde en lille hvalp hemmelig. Da jeg bor for mig selv, hjælper min mor mig med at passe Albus fra tid til anden, og min søster har passet ham mens renoverede lejligged i 14 dage, og kommer også til at passe ham når jeg er 3 uger i sydafrika osv. Ligesom jeg passer deres Basse når de er i Thailand hvert år. Hvis der var nogle af dem der stejlede, ville jeg standse op og prøve at forstå hvorfor de ikke synes det var en god ide. Og i sidste ende, hvis jeg ikke kunne overbevise dem, ville jeg ikke få en hund til, før jeg kunne klare mig uden dem. Min mor ville f.eks. nok have rimeligt svært ved at håndtere to hvalpede cairnbasser, så allerede der venter jeg til Albus er faldet lidt mere til ro, fordi jeg ved at min mor ikke vil undvære at kunne passe ham engang imellem.

Min mor synes f.eks. ikke om at jeg skulle have Albus, hun ville have at jeg skulle vente lidt længere. Men jeg havde ventet. I 7 år. Og nu skulle det være. Så jeg tog hende med ud til opdrætteren den 2. Gang jeg skulle besøge Albus. Og derefter var hun ligeså vild med ideen som jeg var. Opdrætteren var heldigvis med pp ideen om at en 26 kvinde kommer anstigende med sin mor på slæb ?? men jeg skulle ikke have hund hvis hun ikke var med på ideen, fordi vi er så tætte. Og jeg tit besøger hende en hel weekend. Og hvad skulle jeg så stille op med en hund der ikke var velkommen?

Men hvis det ikke er fordi de ved at du er afhængig af dem, eller at de ikke kan forstå din måde at have hund på(og du ikke kan vise dem det), så ville jeg personligt sige fra.

• #28   25. sep 2018 Jeg kunne Ikke gennemføre det. jeg er så bragende glad for mine dyr at Jeg råber op om dem til alle også dem der ikke gider høre om dem smiley

• #29   25. sep 2018 Krøllet: ja okay, det kan jeg godt se. I farten fik jeg på et tidspunkt fortalt min mormor, at jeg gerne vil anskaffe mig hund under studietiden... hun er så overbevist om, at det sætter en stopper for hele mit liv. At jeg aldrig vil lave noget socialt længere.

Hun kan slet, slet ikke forstå at jeg rent faktisk gerne vil det ansvar der følger med en hund; i hendes verden er hund = isolation fra alt og alle. Og at jeg vil ødelægge mit liv, helt bogstaveligt.

Men det er da heldigvis ikke så alvorligt, at jeg føler det ville være nødvendigt at holde det hemmeligt - heller ikke for mine forældre, som helst ser jeg venter.
    Jeg tror slet ikke jeg ville være i stand til at holde så stor og betydningsfuld en del af min hverdag skjult, uanset andres foragt smiley

• #30   25. sep 2018 Jeg kunne ikke holde det hemmeligt ret længe overfor min mor, vi er ret tætte og snakker meget sammen. Jeg ville helt klart komme til at sige det ved et uheld smiley

• #31   25. sep 2018 Jeg har aldrig spurgt min familie om jeg måtte købe de dyr jeg har haft..

• #32   25. sep 2018 Jeg forstår slet ikke det et et issue, når man er 24. I den alder skal man da Gud hjælpe mig ikke bede om lov til noget som helst.

• #36   25. sep 2018 Altså min mor brugte HVER dag i 4 uger på at ringe med et nyt argument eller nyt udlæg af tidligere argument for, at jeg ikke skulle hente den hvalp, som jeg havde betalt depositum på. Så hentede jeg ham, og så sluttede det, og hun har knuselsket ham i 13 år nu.

• #37   25. sep 2018 pludselig ser jeg fordelene ved min mor klart.... smiley

• #39   25. sep 2018 Min mor havde visse forbehold, da vi købte Homer og Chili. Hun endte med at holde af dem begge. Især Homer stjal hendes hjerte(og det meste af 2kg flæskesteg juleaften), og Chili fik med årene charmet sig lidt ind også. Min mor og Chili havde mange gode stunder henne ved køleskabet smiley
    Men til emnet. Jeg og kun jeg bestemmer, hvilken hund der kommer til at være i mit hus.

• #42   25. sep 2018 Da jeg købte min første hund et år efter jeg flyttede hjemmefra, holdt jeg det hemmeligt i fire dage. Familien skulle holde juleaften hos min mormor, så juleaftens dag ringede jeg til hende og spurgte om det var ok at jeg tog en lille ven med. "Åh ja du må da, det lyder da så hyggeligt" var svaret.

Da jeg kom var familien samlet og der var dækket op med en ekstra tallerken ved bordet. smiley Sikken en overraskelse de allesammen fik, og der lød "Ååh!" og "Ih hvor er han sød" da jeg kom ind med min lille labradorhvalp i armene.
    Behøver jeg skrive at den juleaften kom til at dreje sig meget om det lille nye familiemedlem? smiley

Ingen udover mig kendte til mine planer om at skulle have hund, før jeg havde fået ham.

• #44   25. sep 2018 Ja. smiley

Så kunne jeg have sagt: "Jeg tager en lille flæskesteg med." smiley

• #45   25. sep 2018 Altså min far især, har det med at kommentere på mine valg, om det så er hund eller bil, men han ved også godt at det preller totalt af på mig.
    Så jeg holder intet hemmeligt og gør præcis hvad jeg vil, også selvom ikke alle måske bifalder det.

• #46   25. sep 2018 Jeg fortalte mine forældre de skulle være bedsteforældre. Da det gik op for dem det var til en hund, lød et lættens suk.

• #47   26. sep 2018 Kan ikke se idéen med at hemmeligholde og gemme en hund væk fra ens familie. Altså da Fighter flyttede ind (han var faktisk ikke planlagt) så sagde vi ikke noget til min mor eller Olivers mor, fordi vi ville overraske dem smiley Det var da også sødt og sjovt at se deres ansigter da vi kom med 2 hunde i stedet for en.

Med Dexter fortalte jeg det da vidt og bredt, men jeg tror faktisk ikke min mor fik det af vide før en uges tid efter de var flyttet ind. Har ikke et tæt forhold til min mor i øjeblikket, så det er ikke meget vi opdaterer hinanden om vores liv.

Men helt ærligt, så er det noget pjat at gemme hunden væk. Især fordi man bliver så glade for dem, at man bare får snakket over sig en dag, eller kommer til at savne dem til evt. familie sammenkomster, hvor den første hund er med. Så medmindre der er en eller anden helt vild grund til at de mener det, så ville jeg skide det et stykke.

• #48   26. sep 2018 Jeg fortalte min familie, at vi skulle have Atlas, selvom jeg godt vidste, at de var imod det. Jeg fik en del kommentarer, især fra min mor, men da beslutningen først var taget, så holdte de op igen. Der var jo ikke mere de kunne gøre, for at stoppe mig.

Jeg ville have meget svært ved at holde det hemmeligt, men jeg er generelt dårlig til at gemme så vigtige ting for min familie.

• #49   26. sep 2018 Det der med at gå at holde på hemmeligheder i dagligdagen er en energidræner, det er simpelthen en tosset prioritering når hemmeligheden er ligegyldig.
    Det trækker noget mere energi at skulle gå og passe på hele tiden end at høre på lejlighedsvise kommentarer...
    Kommentarer, der kan stoppes ved en simpel grænsesætning...

• #52   26. sep 2018 Jeg er førtidspensionist og får dermed støtte fra samfundet - der er stadig ingen, der skal blande sig i mine prioriteringer.

• #54   26. sep 2018 Det vil jeg håbe smiley

• #55   26. sep 2018 Jeg er sgu ikke helt psykisk "normal", men jeg kan nu godt tage vare på mig selv smiley

• #56   26. sep 2018 Jeg kunne ikke have sådan en hemmelighed overfor min familie. Men jeg er samtidig voksen og bestemmer selv.

Min mor havde lige en uge inden jeg hentede Lucky sagt at hun syntes jeg skulle vente med at få hund. Da jeg havde haft Lucky i en månedstid tog jeg ham med hjem til min mor (vi boede et stykke fra hinanden) og hun måtte trække det tilbage, for hun kunne se at jeg så ud til at være mere glad og havde fået farve i ansigtet af at være ude med ham. Han hjalp mig mere end psykologer osv gjorde. Så hun kunne godt se at det var det rigtige valg.
    Det handlede så dog heller ikke om hvorvidt hun kunne lide ham, for hun elsker hunde.

Jeg tror da også en del mente jeg ikke skulle have rosa eller Ludvig (hamster) men det er mit og min kærestes valg hvilke dyr vi har i vores hjem, så længe vi passer dem ordentligt.

Kommentér på:
Flere hunde uden nogle ved det

Annonce