Flere hunde uden nogle ved det Flere hunde uden nogle ved det
hwj hundegalleri. er der nogle her der har haft flere hunde, uden at fortælle deres familie om det? har en dansk svensk pige på 2 år, og overvejet en hund mere, men jeg ved min familie ikke synes jeg overhovedet burde have en hund overhovedet, så hvis jeg skal have en mere, så vil jeg ikke fortælle dem det. må gerne have hunde for min lejer så det er ikke noget problem, men jeg gider ikke høre på min families brokkeri. hvad er folks erfaringer
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Er det ikke på tide at sige fra overfor det.
Hvis du er 24 som der står i profilen tænker jeg, at du er gammel nok til selv at træffe dine valg.
Ikke på vilkår om jeg gad at holde ting hemmeligt på den baggrund der....
Når det er sagt - hvis familien involveres i hundeholdet eller det ikke er som det bør være, så er det naturligvis DERES ret at sige fra.
Helt grundlæggende lyder det som om der mangler at blive sat lidt grænser i din familie.
Hemmeligheder løser det ikke, tværtimod, det komplicerer bare..
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.255
hvad tror du min familie tænkte da jeg havde plus 10 katte?
dit liv, dine valg
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
Hvis dit hundehold og din økonomi er til det, så anskaffer du dig hunden.
Det er dit liv og familien skal ikke bestemme.
Endvidere, så er en hund altså et levende væsen som man ikke bare kan holde hemmeligt og gemme.
Hvor hvil du gøre af hunden hvis du får besøg af familien?
Hvis du har familie i samme by som du bor i, vil du så snige dig rundt når hunden skal luftes?
Tænk dig godt om inden du anskaffer dig en hund mere, og vær ærlig over for dig selv.
Har familien måske ret i nogle af deres argumenter, så lad være.
Er det ikke tilfældet, så skal familien bare blande sig udenom.
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 25 Emner: 40 Svar: 876
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Linda, det skal du jo sige, fordi du har et par tumpehunde
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Så hvorfor skulle du holde det hemmeligt?
Det lyder mere som om du har svært ved at sige til din familie, at nok er nok, og det er dit liv og dine valg. Jeg tror det bliver sådan cirka 100% umuligt at holde endnu en hund hemmelig for din familie. Og hvorfor søren ville man det?? Det er altså en ret stor del af ens liv, man skal prøve at skjule...
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
Min familie er ikke hundefolk og da jeg ville have nummer 3 synes min mor det var en dårlig plan, da jeg køøbte nummer 4 tror jeg bare de havde opgivet LOL, men eftersom jeg er et voksent menneske, der bor langt væk fra dem, så var det jo ligesom mit valg og ikke deres.
Generelt synes jeg ikke folk skal blande sig i andre folks hundehold, men med flere hunde skal man selvfølgelig være opmærksom på om man vitterligt har tid og økonomi til det.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.950
Men tre uger efter jeg fik Coco hentede de så selv en dværgschnauzer
Så jeg tænker du skal overveje situationen, hvorfor synes de det er en dårlig ide? Vil de ende med at blive omvendt, når de ser hvalpen, eller er der rent faktisk en god grund til deres modstand?
apr 2018
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
Hvis der er en fornuftig grund/hvis dit hundehold også involverer dem, så ville jeg da nok lytte.
Hvis ikke, så er du, som andre siger, et vokssent menneske og bør vel kunne tage træffe dine egne beslutninger. Holde det hemmeligt gad jeg simpelthen ikke.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
Hvis man er voksen nok til at leve sit eget liv, ikke er økonomisk eller praktisk afhængig af familien, er man vel også voksen nok til at sige: "Jeg har skaffet mig en hund mere. Det er muligt, at I ikke synes, det er en god ide, men det er nu mit liv og min beslutning. Accepter det. "
Men er man ikke økonomisk eller praktisk uafhængig af familien eller er der en reel grund til, at familien ikke synes, du skal have hund, er situationen en lidt anden. Og som nær familie er det vel helt ok at give udtryk for bekymring, hvis man føler, at en tager nogle vidtrækkende og måske ikke helt gennemtænkte beslutninger. Og det skal ikke forstås, som om jeg påstår, at du gør det, for det har jeg ingen anelse om, det er mere helt generelt.
Men at forsøge at holde en hund hemmelig synes jeg er langt ude.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.149
Det er først nu, jeg har fortalt min familie om hende, fordi jeg ved hvilken holdning min familie har, til det at have hund.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
jun 2011
mar 2008
Når vi har været til familie tam tam, har jeg bare undladet at tage hundene med, Hvis ikke det har været muligt at få Thea passet. Derudover har jeg en enkelt gang haft Thea med, og sagt det var en jeg passede
apr 2008
Altså hvis min familie havde en forskruet tilgang til det at have hund, så havde de ikke fået lov at passe min hund.
Jeg tænker bare det må være mega belastende at holde så stor en del af ens liv skjult, både ift. når man taler om sit liv, og så logistikken i pasning osv., med mindre man har et dysfunktionelt forhold til sin familie og måske alligevel ikke ville dele sådanne ting med dem?
mar 2008
De forstår ikke det tætte forhold til hundene, og de er bange for jeg isolere mig og begrænser mig selv pga hundene.
Der er ingen i min familie der ikke kan lide hundene! Baby er hele familiens kæledægge..
De forstår det bare ikke, og reagere derfor ud fra hvad de selv syntes er rigtigt.
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
Min mor synes f.eks. ikke om at jeg skulle have Albus, hun ville have at jeg skulle vente lidt længere. Men jeg havde ventet. I 7 år. Og nu skulle det være. Så jeg tog hende med ud til opdrætteren den 2. Gang jeg skulle besøge Albus. Og derefter var hun ligeså vild med ideen som jeg var. Opdrætteren var heldigvis med pp ideen om at en 26 kvinde kommer anstigende med sin mor på slæb ?? men jeg skulle ikke have hund hvis hun ikke var med på ideen, fordi vi er så tætte. Og jeg tit besøger hende en hel weekend. Og hvad skulle jeg så stille op med en hund der ikke var velkommen?
Men hvis det ikke er fordi de ved at du er afhængig af dem, eller at de ikke kan forstå din måde at have hund på(og du ikke kan vise dem det), så ville jeg personligt sige fra.
apr 2018
apr 2008
Hun kan slet, slet ikke forstå at jeg rent faktisk gerne vil det ansvar der følger med en hund; i hendes verden er hund = isolation fra alt og alle. Og at jeg vil ødelægge mit liv, helt bogstaveligt.
Men det er da heldigvis ikke så alvorligt, at jeg føler det ville være nødvendigt at holde det hemmeligt - heller ikke for mine forældre, som helst ser jeg venter.
Jeg tror slet ikke jeg ville være i stand til at holde så stor og betydningsfuld en del af min hverdag skjult, uanset andres foragt
jun 2011
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.847
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
apr 2018
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Men til emnet. Jeg og kun jeg bestemmer, hvilken hund der kommer til at være i mit hus.
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.094
Da jeg kom var familien samlet og der var dækket op med en ekstra tallerken ved bordet.
Behøver jeg skrive at den juleaften kom til at dreje sig meget om det lille nye familiemedlem?
Ingen udover mig kendte til mine planer om at skulle have hund, før jeg havde fået ham.
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.094
Så kunne jeg have sagt: "Jeg tager en lille flæskesteg med."
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.454
Så jeg holder intet hemmeligt og gør præcis hvad jeg vil, også selvom ikke alle måske bifalder det.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 415
Med Dexter fortalte jeg det da vidt og bredt, men jeg tror faktisk ikke min mor fik det af vide før en uges tid efter de var flyttet ind. Har ikke et tæt forhold til min mor i øjeblikket, så det er ikke meget vi opdaterer hinanden om vores liv.
Men helt ærligt, så er det noget pjat at gemme hunden væk. Især fordi man bliver så glade for dem, at man bare får snakket over sig en dag, eller kommer til at savne dem til evt. familie sammenkomster, hvor den første hund er med. Så medmindre der er en eller anden helt vild grund til at de mener det, så ville jeg skide det et stykke.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.972
Jeg ville have meget svært ved at holde det hemmeligt, men jeg er generelt dårlig til at gemme så vigtige ting for min familie.
aug 2006
Det trækker noget mere energi at skulle gå og passe på hele tiden end at høre på lejlighedsvise kommentarer...
Kommentarer, der kan stoppes ved en simpel grænsesætning...
aug 2006
aug 2006
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 415
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.359
Min mor havde lige en uge inden jeg hentede Lucky sagt at hun syntes jeg skulle vente med at få hund. Da jeg havde haft Lucky i en månedstid tog jeg ham med hjem til min mor (vi boede et stykke fra hinanden) og hun måtte trække det tilbage, for hun kunne se at jeg så ud til at være mere glad og havde fået farve i ansigtet af at være ude med ham. Han hjalp mig mere end psykologer osv gjorde. Så hun kunne godt se at det var det rigtige valg.
Det handlede så dog heller ikke om hvorvidt hun kunne lide ham, for hun elsker hunde.
Jeg tror da også en del mente jeg ikke skulle have rosa eller Ludvig (hamster) men det er mit og min kærestes valg hvilke dyr vi har i vores hjem, så længe vi passer dem ordentligt.
Flere hunde uden nogle ved det