{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Vælge race. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan hjælpe mig, måske?

Vi skal jo have en hund mere næste sommer, og jeg er i et kæmpe dilemma (sys jeg selv).
Jeg er helt vild med Berner Sennen og Landseer, og ved ikke helt hvilken jeg skal vælge. Det skal lige siges at vi skal ud og besøge nogen der har Berner og nogen der har Landseer osv. Og så håber jeg da at vi bliver helt sikre, men kunne odt tænke mig hvis I kom med jeres mening.

Jeg har læst om begge racer og har en god kontakt til to der hver især har Berner og Landseer. Sindet på dm begge tiltaler mig kanon og er ret sikker på at det begge er racer der er gode at sætte sammen med vores golden.
Men, jeg er lidt nervøs ved Bernerens helbred, mens jeg ikke har kunne finde noget om skavanker ved Landseeren.
Udseende er jeg ligeglad med, men det er manden ikke helt, jeg forsøger ellers ihærdigt at gøre ham opmærksom på at det ikke er det der betyder noget. Så hvis det stod til ham, så skulle det være en Berner, mens jeg hælder mest tl Landseer.

Er der nogender kan jælpe mig med mit dilemma?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vælge race.
  • #1   28. feb 2007 På DKK`s hjemmeside kan du gratis se deres film "Skal du have hund". Der er mange gode fif og klip med de forskellige hunderacer.

• #2   28. feb 2007 Jazzy: jeg hælder mest til berneren - men det er nok også fordi jeg ikke kender den anden.
    Ang. helbred, så skal man jo også passe på ikke at tro at en race er mere syg end en anden race, bare fordi der i den pågældende race er stor åbenhed omkring evt skavanker - det kan jo være den anden race også har det, men der bliver bare ikke skildtet med det. Men jeg ved det ikke - kender som sagt ikke Landseeren

• #3   28. feb 2007 Hihihi HS, du lyder lige som mig, det er p**** svært at vælge!!!!
    Og som sagt,så har jeg læst om begge racer og snakker godt med to opdrættere, og der er helt sikkert gode ting om begge, men jeg kan bare ikke rigtigt finde nogle fejl ved Landseeren, ikke fordi der skal findes fejl, men I ved..... Man vil gerne være så godt informeret som muligt!!!

• #4   28. feb 2007 Kiki: der er jo også det hund skriver de gør - hun ville jo bare lige høre hvad folk ellers har at fortælle om racerne ;O))

• #5   28. feb 2007 Den forstod jeg godt Kiki, og jeg syntes det er lidt lavt at komme med sådan en bemærkning når du ikke ved hvordan tingene hænger sammen!!!

• #6   28. feb 2007 Kiki: Det er helt okay, alt forladt :0)
    Det var et meget ømt emne!!!

Vi skal ud og besøge nogen der har Berner, på søndag, kun voksne hunde (hold da op, hvis de havde hvalpe ville vi jo få huset fyldt med hunde), og vi skal også besøge nogen der har Landseer.
    Sindsmæssigt tror jeg de begge passer godt til vores, men selvfølgelig skal vi også (når racen er bestemt og hvalpen betilt og født) finde en der passer til Jazzy, som jeg da håber opdrætter vil hjælpe os med.... Ellers er det jo ikke der vi skal have hvalp fra :0)

• #7   28. feb 2007 Tja.. jeg ville vælge landseer,men jeg er heller ikke til berner sennen smiley

• #8   28. feb 2007 StineM: Hvorfor og hvorfor ikke? :0)

• #9   28. feb 2007 Jeg har mødt begge racer og er klart mere til sindet på landseer.. syntes tit at berneren er sær og reseveret,samt jeg har set en del hunde med HD problemer smiley Der er nogen der ser labben som en kedelig hund,sådan her jeg det nok lidt med berneren, uden at fornærme nogen smiley

• #10   28. feb 2007 Stine M: Tak for svar.

*Tosserne: Jeg syntes også den er super smuk, men det er jo desværre ikke det det kommer an på :0)

Er der flere der har et bud? Evt jeres bud på en hunderace som kunne være god? Det skal være en stor hund, helst med noget pels så man rigtigt kan kramme(-bamse) i. Den skal være god til børn, andre hunde (også af samme køn), og skal ikke være en alt for dominerende race.

Kommentér på:
Vælge race.

Annonce