{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Amanda C
Amanda C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Hvilken race skal vi vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Min kæreste og jeg overvejer at købe en hvalp og håber at I herinde kan hjælpe os lidt:)
Vi bor i en to-værelses lejlighed på 54 m2. Vi skal have en race, der helst ikke gør for meget da vores lejlighed ikke er lydtæt. Den skal også gerne være lille da der ikke er meget plads. Gerne også god som førstegangshund da jeg ellers kun har haft hund da jeg boede hjemme. Vi havde en løwchen, hvilket jeg også har overvejet at købe igen. Har også kigget lidt på en tibetansk spaniel.
Hvad er jeres erfaringer med de forskellige små racer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race skal vi vælge?
  • #2   4. jul 2016 Jeg tænker shih tzu?

• Amanda C
    Amanda C Tilmeldt:
    jul 2016

#3   4. jul 2016 Ja cavalier King Charles kunne da være en mulighed. Ved du om den er meget gøende? Eller mon det er noget man kan træne med den?

• #4   4. jul 2016 Aktivitet niveauet er meget forskelligt på disse to racer, hvad vil du bruge af tid og bruge den til??

• Amanda C
    Amanda C Tilmeldt:
    jul 2016

#5   4. jul 2016 Den skal primært være familiehund og derfor også gerne børnevenlig.
    Jeg vil er villig til at bruge en del tid på den. Den skal være en del af familien og derfor skal den også trænes så den bliver lydig og man kan regne med den.

• #7   4. jul 2016 Med de små racer er det helt essentielt at overveje hvad man vil og orker af pelspleje. Løwchen Feks kræver en del i pelsen.
    Prøv at læs lidt mere om alle racerne inde på www.canis-minor.dk

• Amanda C
    Amanda C Tilmeldt:
    jul 2016

#8   4. jul 2016 Det vil jeg gøre. Mange tak! smiley

• Amanda C
    Amanda C Tilmeldt:
    jul 2016

#9   4. jul 2016 Jeg tænker en klipning 2-3 gange om året og børstning et par gange om ugen.

• #10   4. jul 2016 Papillon. Og gå All in på ikke at gå.

• #11   4. jul 2016 Langt de fleste hunde i DK er familiehunde, dog er der stor forskel på hvad de ellers bruges til. Så hvad vil i bruge jeres til?

• Amanda C
    Amanda C Tilmeldt:
    jul 2016

#12   4. jul 2016 Den skal luftes, med på camping, lege -også evt. med andre hunde og ellers bare nusses og hygges med.

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 6 Emner: 8 Svar: 111
    #13   4. jul 2016 En tibetansk spaniel er en alarm hund og derfor har den også tendens til at gø en del. Den er heller ikke nem at gøre lydig, da den er lidt katteagtig og helst gør som den selv vil.

• #14   4. jul 2016 En Tibbe kan være lydhøre men de har tit deres egen mening og er en hund der nyder sin ejers selvskab. Havde en blandning af den og kender den der avler Tibber og hun siger de ikke passer ind ved mig fordi jeg for langer for meget af dem. En Papillion er ikke altid gode til småbørn, og tit gøende. Løwchen er lækker hund men også gøende.
    Men hvis man vil ligge arbejde i de ikke skal gø kan må jo eje hvad som helst min sheltie gøer næsten aldrig.

• #15   4. jul 2016 Nu har jeg mødt en del Tibber og fra forskellige steder og synes ikke de er gøende. Ikke forhold til mange andre racer. Men alle hunde gør og især de små racer og så må man gør sit for at lære dem det ikk er okay.

Der også Boston terrier. Hvis man kan lide fladnæset

• Amanda C
    Amanda C Tilmeldt:
    jul 2016

#17   5. jul 2016 Mange tak for jeres kommentarer! Dejligt med nogle nye vinkler på tingene:)

• #18   5. jul 2016 En lille hund der ikke gø'r, kan lide små børn og andre hunde.
    Held og lykke med den søgning xD

Jeg er selv opvokset med Cocker Spaniels. Men de sidste 10 år er racen ikke noget at råbe hurra for. Racen er blevet meget aggressiv og har en del sundheds fejl.
    Kan du finde en opdrætter der ligger vægt på en god og rolig familiehund, evt en opdrætter i udlandet. Så kan Cockeren være en helt fantastisk familiehund. Men jeg vil ikke anbefale dem der bliver avlet i DK.

profilbillede
  • #20   5. jul 2016 Jeg har tibetansk spaniel som jeg synes passer helt perfekt til mig og det liv jeg kan tilbyde hende. Hun er nu 6 måneder og har været SÅ nem. God social, er nemt alene hjemme uden hverken at gø eller tisse indenfor, skal ikke absolut ud på en god gåtur, ja jeg kunne blive ved. Har på intet tidspunkt været nødt til at hæve stemmen eller irettesætte hende smiley

• #21   5. jul 2016 Fotomodel smiley

profilbillede
  • #22   5. jul 2016 Knytter lige en kommentar til de ovenstående indlæg: en hund er hvad mad gør den til. Min Sally som er renracet tibbe gø'er ALDRIG, kan gå uden snor, løber ikke væk, og kan lære et trick på blot 5 minutter. Klog lille skid, jo vist hun kan være stædig (især når det handler om gå ture i regnen), men det er nu hvad man gør det til...

• #23   5. jul 2016 Pernille held og lykke med at få en husky til at hyrde får smiley

Ej jeg forstår til dels hvad du mener.

F.eks ved gø .hvis man ikke stopper det så får man en mega gøende hund.

• #24   5. jul 2016 Haha. Overdrivelse fremmer forståelse, men man kan ikke skære alle over én kam smiley men man kan heller ikke trylle smiley
    En tibbe er en fantastisk race! Sally er min nr 2, de ER bare nemme og hengivne smiley

• #30   6. jul 2016 Det var gået min næse forbi at hunden kun skal være pynt.

• #33   6. jul 2016 Jeg er faktisk enig med Lenschow

• #35   6. jul 2016 Lenschow, det var sådan vi havde vores cockere smiley
    Jo de kom til hvalpetræning og var ofte til udstilling. Men fysisk aktivering, var med en masse børn på slæb smiley
    Da vi hentede Frida og Lady, var min lille bror og jeg 2 og 4 år, bagefter kom der to børn mere smiley
    Senere fik Lady hvalpe hvor vi tog den ene tilbage, dejlige Buster smiley
    Min mor gik hjemme, men der blev tiden mere brugt på underholdning og pasning af børn, samt rengøring af huset og tøjvask smiley
    Vi har altid været en udendørsfamilie, mange hyggelige gåture og da vi børn blev lidt ældre, også en del cykel og rulleskøjteture smiley Vi har haft mange hyggelige ture på camping og kørte ofte i skoven. Men hundetræning som sådan, blev der ikke gjort meget i efter hvalpetræning smiley
    Og vi havde nogle fantastiske familiehunde i cockeren smiley

Desværre bliver de ikke avlet sådan længere smiley

• Amanda C
    Amanda C Tilmeldt:
    jul 2016

#36   6. jul 2016 Nej det skal selvfølgelig ikke være en hund, der bare er til pynt. Det jeg mener med at den skal være en del af familien og gerne komme med, hvis vi tager nogle steder hen. Vi vil ikke bruge den til f.eks. jagt eller vagthund. Jeg ville sørge for at aktivere den så den ikke kommer til at kede sig, men den skal også have tid til at slappe af.

• #41   6. jul 2016 39# har du tjekket om den trækker vejret? smiley

Sikke en stor nullermand-gør du aldrig rent? smiley

• #43   6. jul 2016 Ahhh en levende nullermand smiley

smiley smiley

• #44   7. jul 2016 Min erfaring med tibben siger mig at de er rigtig gode til at tilpasse sig et hvert liv. Nu er Sally 6 måneder og je har netop lige været igennem en sygdoms periode hvor hun ikke har haft meget aktivering, og med det mener jeg at vi har været på ca 1 daglig gå tur og resten ellers ude i haven. Så har hun en foder maskine (en knap hun trykker på og maskinen der står i den anden ende af stuen spytter mad ud) den kan hun nemt bruge 30 min på. Hun har klaret det helt fint, ikke virket som en der har haft behovet for at der skal skr det helt store. Hun er dog også god til at underholde sig selv og så er hun også bare jordens største nusse hovede. Så jeg tror egentligt ikke at det er for hendes skyld at der skal ske en masse smiley
    Og Sally er bestemt ikke alarmerende, vi bor i lejlighed og man kan stå og banke på uden hun siger noget som helst. Men hun er selvfølgelig også vokset op med de lyder og det er noget vi har trænet. smiley hun er meget social, elsker en gå tur ned af gågaden for der er såååå mange skønne mennesker der vil hilse og så mange butikker med lækre godbidder. Hihi

Kommentér på:
Hvilken race skal vi vælge?

Annonce