424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

14 hunde og 1 kat tvangsfjernet. 14 hunde og 1 kat tvangsfjernet.

http://folketidende.dk/112/14-hunde-og-en-kat-tvangsfjernet/artikel/418629

Øv, endnu en dyreværnssag, og så oven i købet tæt på hvor jeg bor smiley
Ville ønske at jeg havde vidst noget, så man måske kunne havet hjulpet med et eller andet ?
Men i det mindste er dyrene nu fjernet, og ejer er tvangsindlagt, så forhåbentligt får alle det bedre nu !

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  14 hunde og 1 kat tvangsfjernet.
  • #3   24. maj 2017 "Problemet" med loven er jo, at man ikke kan tvinge nogen til noget, før tingene er gået galt.
    Håber ikke at dyrene er alt for hårdt ramt !!

PS. Der er ingen grimme billeder i linket.

• #7   24. maj 2017 Læste det også Indica. Men man skulle da mene at ejeren IKKE er i stand til at passe sin 14 dyr, og når hun ikke engang kan tage vare på sig selv, hvordan skal hun så kunne tage sig af bare en eller et par af dyrene, det jeg mener er, at mange gange får den slags mennesker måske lov til at beholde et par dyr da de gerne er personens eneste selskab og grund til at leve "sådan lever jeg selv=uden mine 2hunde har jeg ikke noget at leve for, men da min 13årige "gråmule" ikke er egnet til et andet hjem/anden ejer, så holder jeg ud" Men håber der bliver tænkt på dyrenes tarv før ejerens når man tænker på hvordan de har leve indtil nu.

• #8   24. maj 2017 I øjeblikket kræver det en tilladelse for alt over 4 hunde, og det har vist ikke hindret særlig mange af disse tragedier. Desværre.

Nu ved vi ikke så meget om denne sag, men denne dame kan måske godt tidligere have været i stand til at passe mere end 3 eller 4 hunde, og boet så hun var i stand til at få en tilladelse.
    Jeg tror en del "hunde/katte samlere" starter som gode kæledyrsejere, men tingene vokser over hovedet på dem, og desværre søger de selv ikke hjælp, så det ender med at være rigtig galt, før der sker noget.

• #10   24. maj 2017 Helt enig Lene. Kender det som sagt fra mig selv, jeg kunne klare alle de dyr der havde brug for mig, men pludselig en morgen vågnede jeg op og var lam, jeg havde fået en blodprop i hjernen i løbet af natten og med et blev mit liv vendt på hovedet så jeg havde brug for hjælp til alt det jeg før tog som givet at Jeg skulle/burde og altid havde ordnet alene.

• #11   24. maj 2017 Ingen tvivl om at det bedste ville være, hvis folk kunne få hjælp og støtte, inden det kommer alt for langt ud. Men hvad så, når folk ikke vil modtage hjælpen ?

Damen i denne sag, var åbenbart psykisk syg, og ikke særligt samarbejdsvillig. Hvordan løser man så situationen ?

Synes at det er rigtigt trist, hvis damen faktisk får hundene hjem igen smiley

• #12   25. maj 2017 smiley

• #13   25. maj 2017 Ja, man må da håbe, at hun ikke får hundene hjem igen. smiley

Men nu skal hun vel først selv på ret fod, og så er det mest sandsynlige vel, at hun højst får et par stykker af dem hjem igen, og det er da muligt, at hun kan klare det. Men det er bare svært med folk, der er psykisk syge og ikke vil hjælpes. Og med mindre hun får et af de sjældne forbud mod at holde dyr, så kan hun jo bare skaffe sig nogle andre.

Det bedste ville jo være, at hun får så meget hjælp, at hun selv kan indse, at det var ikke godt - heller ikke for hende - og at hun ikke har lyst at havne i samme situation igen.

• #14   25. maj 2017 Enig Lene ! Spørgsmålet er jo så bare, hvor syg hun er ?
    Hundene må jo i en vis udstrækning været passet mht. fodring, siden der var 2 levende hvalpe. Ellers var de vel gået til ?

Kommentér på:
14 hunde og 1 kat tvangsfjernet.

Annonce