734 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Sensitive hunde og pasning? Sensitive hunde og pasning?

Vi vil rigtig gerne 14 dage til USA engang, men det ville af flere årsager blive uden hund.
De sidste 7 år er det kun blevet ved drømmen, da det hele jo gerne skulle gå op i en højere enhed, men det lader til at brikkerne kunne falde på plads i løbet af næste år. Nu er det store spørgsmål så, hvad pokker er mulighederne når man har en meget sensitiv hund der ikke kan komme med?

Alle vores tidligere hundesittere har selv hund, hvilket desværre ikke går med vores nye tæve, og da vi ej heller er interesserede i at sende i pension/internat, tænke jeg om hundesitter i hjemmet var en mulighed?
Vi har fået passet hende én gang ved svigerne (12 timer), og trods hun kender dem og har været hjemme ved dem før, var hun bestemt ikke tilpas, så udepasning vil vi ikke.

Min tanke går lidt på, om en fast sitter som hun kan lære at kende gennem et stykke tid, og som kan bo her i perioden, kunne være en løsning?
Hvad har folk af erfaringer i forhold til meget sensitive hunde og pasning? Og er der nogen der har erfaring med hjemmepasning, fremfor udepasning af sensitive hunde?

Alternativet er at vi må blive hjemme og drømme videre smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sensitive hunde og pasning?
  • #1   16. dec 2018 Vi passer en del hunde, også flere sensitive, og det går altid rigtigt fint. Det tager op til 48 timer for en hund at lande det nye sted.
    Hunde tilpasser sig de nye omgivelser, og hvis man som sitter forstår og accepterer gæstehundens særheder, så er det slet ikke så svært.
    Selvfølgelig er det også muligt med pasning i eget hjem. Det bruger vi engang imellem, fordi det ikke er let at få passet en hel flok ude. Men det er ofte dyrt, hvis ikke man har venner, der kan tage opgaven.

• #2   16. dec 2018 Det kan man sagtens. Vi har også uden problemer passet den slags hunde. Du skal bare finde det rette sted.

jeg vælger altid privat pasning selv

• #3   16. dec 2018 jeg har også passet mange forskellige hunde både sensitive og ikke og som Malene skriver, så går der 48 timer før de falder rigtig til og finder rytme. men kan du finde en du stoler på og vil det, men vil have en nødløsning også. jeg har altid en ekstra sitter, for hvis der skulle ske noget for den første (har været væk i 3 uger hvor min venindes mor blev syg og indlagt, heldigvis kunne hendes veninde (som kender mine hunde tage dem)

• #5   16. dec 2018 Kan det være at du bekymrer dig lidt for meget ?

Som andre skriver, så tager det altså et par dage for hunden at falde til.
    Du har fået hunden på internat, og du har selv skrevet, at i den tid den var der, har den ikke haft problemer med det.

Jeg ville foretrække at anbringe hunden i en lille ordentlig pension frem for at satse på fremmede mennesker. Man kan ikke vide om man kan stole på dem, og hvordan de behandler hunden.
    Speciel med en hund, som din, der har nogle problemer ville jeg aldrig overlade til fremmede.

Hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte Bodil herindefra og lave en aftale.
    Hun har en lille pension og hun ved, hvad hun har med at gøre.
    Nu er i så godt nook flyttet til den anden ende af landet, men den køretur ville jeg tage med, for jeg ville være helt tryg ved at aflevere en hund som din hos Bodil.

http://www.kennel-holtevejen.dk/

• #7   17. dec 2018 Tak for alle jeres input smiley

Anni, jo jeg er helt sikker på at jeg bekymrer mig for meget. Min gamle pige var så mentalt stærk som nogen kan være, så selvom vi nu har haft Maika i 3/4 år, så er der stadig områder hvor jeg føler mig meget usikker, i forhold til hvor hendes psykiske grænse går.
    Meget atypisk hendes race, er hun helt enorm følsom på de fleste områder, og grunden til at vi bl.a. ikke er interesseret i at sende hende i pension er, at vores mistanke om at noget af det ligger i dét at hun har været efterladt på internat, er vokset. Hun har intet problem med at være alene hjemme længere tid ad gangen, men når vi har været hjemme ved fx svigerne, og fx bare har taget ud at handle, oplever vi hende på en helt anden måde.

Men udfra hvad jeg kan læse her, er det muligt at jeg ligger for meget i det (det ville heller ikke komme bag på mig). Dog tror jeg inderst inde, at skulle hun passes, ville det bedste for hende være hvis hun kunne blive passet i eget hjem.
    Men nu har vi kun haft brug for pasning den ene gang, så det er selvfølgelig også begrænset hvor meget man kan fortælle ud fra det.

• #9   17. dec 2018 Hundesitter i hjemmet er en mulighed - og jeg tvivler på at de er svære at finde - der gør et fb opslag meget smiley . Jeg arbejdede fast som hundesitter i hjemmet for 2 familier, gennem min gymnasietid - hvor den længste periode var 3 uger i sommerferien. Men det koster selvfølgelig. Ikke kun til løn men også mad osv.

Hvad med noget familie evt - de kan ikke passe hende? smiley

Kommentér på:
Sensitive hunde og pasning?

Annonce