{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Hunde og demens {{forumTopicSubject}}

-Kan hunde blive demente? Mine forældre drøftede engang med vores dyrelæge gennem mange år, hvilke besynderlige forandringer der var kommet i vores 14 år gamle Westie's adfærd. Dyrelægen bekræftede tildels mine forældre i at hunde godt kan blive demente.

Har I hørt om demens blandt hunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og demens
  • #1   14. sep 2012 Ja, hunde kan blive demente med tiden, præcis som mennesker. Det er helt naturlig udvikling at karrene i krop og hjerne tilkalkes/forældes.

• #2   14. sep 2012 Nå, jamen så forklarer det flere små ting i hendes adfærd. Det var som hun nogengange glemte hvad hun havde gang i. Tak for svaret, det var er noget jeg har grublet over et stykke tid.

• #4   14. sep 2012 Min veninde havde en 14 årig lab der blev dement. Det er 8 år siden eller noget men det jeg husker bedst er en dag hvor jeg kom til morgenmad. Dette havde vi gjort en gang om ugen i 4 år, hvorefter vi så gik en lang tur med vores hunde. Så hunden kendte mig godt.
    Jeg passede også hunden hvis hun skulle noget osv.

Jeg kommer ind af døren og hunden kan genkende min hund og er glad, men blotter tænder og rejser børster da hun ser mig..
    Vi undre os begge over hendes opførsel. Så går der ca. 10 min et kvarter og pludselig eksplodere hunden i glæde over jeg er kommet og det var sådan hun plejede at modtage mig.

Dette begyndte at ske tit og tilsidst også overfor ejeren og dennes mor som var hendes nabo... og så måtte hun jo i hundehimlen. Men jo det var demens.

• #5   15. sep 2012 Hold da op, det må have været ret chokerende Sarah... Sådan var det ikke med min westie. Hun gik bare sådan hvileløs rundt og bad tit om at komme ud. Når vi så åbnede døren stod hun bare. Sådan var det også når hun ville ind. Hun begyndte også at tage tørfoderet op af skålen og trille dem frem mod panelet. - Der var altid en flot perlekæde af tørfoder kugler ved hendes madskål. Det og andre små ting der passer godt med Linda L's link.

• #6   15. sep 2012 Min gamle hund, en australsk terrier, blev helt sikkert dement. Han gøede bare jeg gik ovenpå i huset, jeg måtte ikke lægge mig og tage en lur hvis jeg var træt - så gøede han uafbrudt, uanset hvor han var i huset. Han knurrede og snappede efter børn han kendte. Han bed min 87-årige mor helt uprovokeret - hun var ellers den der havde passet ham oftest, siden han var helt lille. Tilsidst turde jeg ikke have ham mere, han blev aflivet 13½ år gammel. Fysisk fejlede han intet, kunne stadig gå lange ture - havde han været syg fysisk, havde beslutningen nok været lettere, tror jeg. Det var utroligt hårdt, at sige : nu er det tid ! Kan stadig blive ked af det, når jeg tænker tilbage, selv om jeg nu har en skøn, lille hund = Chili.
    MVH
    Jannie

Kommentér på:
Hunde og demens

Annonce