{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

hunde "demens"?? {{forumTopicSubject}}

håber i kan hjælpe mig lidt her, sagen er nemlig den at vores den store hund Charlie er begyndt at ændre adfærd.

Han er jo en gammel hund, som er blevet mishandlet inden vi fik ham da han var mellem 5 og 7 år. Da vi fik ham var han jo tydeligt mærket af alt dette, men han har aldrig før været ræd for regn og vand, men lukker vi dem ud (mens det regner) nu og tager dem ned i haven vil han kun gå til et bestemt punkt også vil han ikke gå længere.
Det er dog ikke det største problem, for tit er det ligesom at han ikke reagere på hans navn, han står egentlig bare og virker usikker på om det er ham vi snakker til.

Vi har været ved tjek ved dyrlægen og han kan ikke forklare hvad der er med ham, men at hørelsen og syn virker fint. han er alt i alt en sund og rask hund.

men nu kommer spørgsmålet så: kan hunde godt få en form for demens? har nemlig arbejdet tæt op af demente ældre her de sidste par mrd. og han "minder" meget om dem, på nogen punkter smiley

jeg håber virkelig i ved råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde "demens"??
  • #1   11. apr 2013 kan forresten lige tilføjet at det startede sådan rigtigt slemt med ham, da jeg flyttede hjemme fra. smiley hvilket også har taget hårdt på ham da mig og ham er meget tæt knyttet smiley

• #2   11. apr 2013 Ja, hunde kan godt blive demente. Jeg mener dog at have læst at fodringen kan dæmpe symptomerne.

• #3   11. apr 2013 De kan absolut få demens, jeg har haft sådan en hund, Hun ændrede også adfærd, kunne pludselig sidde og stirre lige ud i luften, eller være på vej ud i køkkenet, for så at stoppe op og have glemt hvad hun ville.Hun fik demenspiller, samme slags som til mennesker. Og sikken en virkning, i løbet af 3 uger fik jeg min gode gamle hund tilbage. Jeg fik 3 ekstra år med hende

• #4   11. apr 2013 Min gamle hund blev dement til aller sidst.
    Hun glemte hvor hun boede, hun begyndte at gå hen til alle døre, hun "glemte" hvor hun var på vej hen, og hun gik lige pludselig sin vej, som om hun glemte alt andet. Førhen havde hun ikke været mere end 2 meter fra mig på alle tidspunkter.
    Hun var cirka 10 da hun blev dement.
    Hun var tidl. gadehund og havde været på internat i 5 år i Portugal før jeg fik hende hjem.

• #5   11. apr 2013 okay, mange tak for svar så er jeg noget mere rolig smiley

• #6   11. apr 2013 Men man kan gøre noget ved det, og det mener jeg man skal gøre.
    Tag en snak med din dyrlæge, og hvis han/hun ikke ved noget om det, så ring til LIFE, de burde vide noget om det i hvert fald smiley

• #7   12. apr 2013 okay mange tak smiley

• #8   15. apr 2013 min hund her idag fået diagnosen dement.
    behandlingen består i Zylkele og foder der hedder Brain Diet. Life har kørt et program , men de har de hunde de skal bruge nu. demens medicin som til mennersker, vil dyrlægen ikke give. der var ikke noget dokument om gavnlig virkning, men foderet og Zyklele har de god effekt af.

• #9   15. apr 2013 Det er noget sludder din dyrlæge siger. Min hund var med i et forskningsprojekt på LIFE, og der er kommet en afhandling om det. Og det kunne dokumenteres, at det virker, ikke på alle hunde, men de fleste. Lige som på mennesker. Og min hund havde virkelig glæde af demenspiller

• #10   16. apr 2013 hun hælder mere til at antioxydanter hjælper og det er også bevist. så jeg må jo selv lidt på banen, ligesom jeg selv gav diagnosen...
    har lige skrevet til LIFE. de har en artikel på nettet, men uden dato. venter svar.

Kommentér på:
hunde "demens"??

Annonce