900 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Julen skulle være en hyggelig tid. Julen skulle være en hyggelig tid.

Desværre formår vi dog endnu en jul, tæt på at være ødelagt.

Sidste år var vi ekstremt tæt på at miste min mor til en lungebetændelse, der udviklede sig til blodforgiftning og kulilte forgiftning.
lige op mod jul, og hele julen blev brugt på genoptræning, men heldigvis kom hun jo helskindet hjem.

i år skulle vi så endnu engang en forskrækkelse igennem.
min mor blev for 5 uger siden syg med influenza og mistede stort set stemmen.

hun fik det bedre.. stemmen blev da også liiiiidt bedre, men hun lyder stadig som en der har været på druk i 14 dage i streg.
hun røg til øre/næse/hals læge, der forskrækkede hende med at hun havde en forandring på sit stemmebånd, og det nok var kræft.

afsted på hospitalet.. de kunne godt se en forandring. men ikke at det var 100% kræft.
så hun har været i scanning, og i narkose og fået taget prøver.
og idag har hun fået svar....

hun har IKKE kræft ! men hun skal ikke regne med, at hendes stemme nogensinde bliver normal igen.
den forandring hun har, mener de stammer fra hun lå i respirator sidste år. at der er blevet lavet en skramme på stemmebåndet.
og i og med hun så har fået influenza, er hun stadig sårbar efter sidste år, og så er der gået infektion i "aret".

så selvom det er gode nyheder hun IKKE har kræft.. så er det alligevel ikke rigtig en god jul i år.. stressen og bekymringen over det hele, og det at hun nu har mistet sin normale stemme, grundet noget som er et helt år siden.

vi håber på at næste år da bliver en bedre jul....

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julen skulle være en hyggelig tid.
  • #1   8. dec 2015 Øv for en forskrækkelse. Og så to år i træk smiley

• #3   8. dec 2015 ja synes da godt nok snart vi kunne få en lille pause smiley

min mor skal så starte til tale pædagog i det nye år, som skal hjælpe hende til at tale bedre.
    man kan så heldigvis sagtens forstå hvad hun siger i det mindste.
    men hun har svært ved at sige mange af tingene og må ofte stoppe op og så forsøge igen.
    og vi øver nu på at lære Bella håndtegn, mere end ordene, så min mor kan få hende til at gøre tingene, for Bella har dels jo svært ved at forstå min mor men hun er også en smule utryg ved hendes stemme.

nu kan vi heldigvis have ro i sindet det ikke er kræft. men man er jo allerede nu fuuuldkommen tappet for alt overskud. efter sådan 2-3 uger med bekymringer om det.

• #4   8. dec 2015 Min bror har kræft, og ham kan man stort set ikke forstå i perioder.

Nyd julen og vær glad for, at det ikke er kræft. Det andet kan man lære at leve med. smiley

• #5   8. dec 2015 det skulle nu heller ikke forstås som vi ikke er glade for det ikke er kræft.
    og selvfølgelig lære vi at leve med det, og det gør hun også.

Men nu synes jeg nu nok at vi har været nok igennem efter sidste år, så at hun skal en tur i sandet igen i år, det trækker i os alle sammen.

• #6   8. dec 2015 nu er dett jo ikke sådan at man ikke må være ked af de ting man bliver udsat for fordi at nogen har det værre. jeg kan godt forstå at det er hårdt, specielt anden jul i træk. jeg håber i får det bedste ud af den alligevel smiley

• #7   8. dec 2015 Nu er det ikke sådan, at man behøver at være sarkastisk ironisk, bare fordi man ikke kan lide en bruger eller dennes svar. smiley

• #8   8. dec 2015 jeg er hverken sarkastisk eller ironisk..

• #9   8. dec 2015 Nej nej og jeg er heller ikke julemanden. smiley

• #10   8. dec 2015 Selvfølgelig må man da være ked af, at det alt sker op til jul, men når man prøver altid at se på det lyse i den givne situation, er det lettere at finde julehumøret frem. smiley

• #11   8. dec 2015 og det er din "min situation er værre end din.. din kan man leve med" kommentar der skulle få lyset og julehumøret frem?? jeg synes ærligt den er ret utilstedelig..
    ja din situation er også træls. men det er godt nok en underlig kommentar at fyre af

• #12   8. dec 2015 Øv for jer, men godt det ikke var kræft. Håber på det bedste smiley

• #13   8. dec 2015 Steffen, det er jo dit problem, hvordan DU tolker det skrevne. Ikke mit.

Jeg har ikke noget problem. Jeg har ingen kontakt til min bror anyways. smiley
    Så jeg kan ikke se, at min situation sku' være værre. smiley

• #15   8. dec 2015 Kat

det vil vi helt sikkert prøve at gøre ! smiley
    skulle bare lige have lidt "brok" ud af systemet.
    hun har ikke kræft og det er godt ! havde hun kommet hjem med beskeden om hun havde kræft, ja så havde julen nok været rimelig ødelagt.

så vi er glade for at hun trods det hele "bare" har en meget grødet stemme, og vi nu kan have ro i sindet og holde jul.
    men det har tappet os rimelig meget for energi og julestemning, at vi har gået med den uvished, min mor har være fuldkommen ude af den, min far har været helt ude af den. det hårdt at se.
    så til næste år ønsker vi os nu bare en helt almindelig kedelig jul smiley

• #17   8. dec 2015 Kat - bare rolig, læste heller ikke din besked som at du bagatelliserede det.
    men kan sagtens forstå det du mener med det smiley det er selvfølgelig en gave at hun ikke er alvorligt dødelig syg, selvom det ikke er sjovt at stemmen er røget "med i købet".
    hun har selvfølgelig været meget ked af det over det med stemmen også, men jeg kan da mærke på hende at hun allerede nu er meget gladere.

meget af julestemning er nok også bare røget i at tiden bare er fløjet... fløjet på bekymringer osv. så alle de ting vi plejer at nå. julebag, oppyntning osv.. ja det har vi slet ikke fået gjort. så det føles ikke lige så "julet" som det har førhen.
    jul bliver det selvfølgelig, med gaver, hygge og det hele, tror bare vi godt kunne tænke os en jul uden at hjerterne skal nå op i halsen først og så skal ned igen.

det er godt sviger mekanikken er kommet på besøg, så svigermor kan bage julesmåkager til os smiley smiley

og så krydser vi meget meget stærkt fingre på at næste år bliver uden sygehus besøg op til jul !

• #18   9. dec 2015 Øv, det lyder som nogen hårde år, men godt at det ikke var kræft. Håber at I får nydt julen og hinanden, når først chocket har lagt sig. Glædelig jul smiley

• #20   9. dec 2015 Jeg håber, at i alligevel når at finde julestemningen frem og får en dejlig jul. smiley

• #22   9. dec 2015 TS,sender gode og varme tanker afsted til jer smiley og godt det ikke var kræft,kender godt det med at være i uvished,har selv kritisk sygdom tæt inde på livet i øjeblikket smiley
    Vi er også inde i en slags vakuum i øjeblikket desværre smiley
    Håber at 2016 bliver jeres år smiley
    Rigtig glædelig jul til jer smiley

Kommentér på:
Julen skulle være en hyggelig tid.

Annonce