1.300 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Menuen Nytårsaften Menuen Nytårsaften

Glædelig Jul!!

Nu er julen jo snart overstået, og man kan kigge mod årets ende..

Men...

Hvad skal i have at spise nytårsaften?

Her i huset er det indtil videre kun besluttet at vi skal have den oksemørbrad der ligger fryseren, sammen med en masse andre stykker kød smiley

men mangler lidt inspiration til tilbehør, forret og dessert!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Menuen Nytårsaften
  • #1   25. dec 2014 Her står den på ribeye steg...og så er vi ikke rigtig nået videre smiley

Men lur mig om ikke det bliver flødekartofler, bearnaise og sauterede grøntsager smiley

Tror vi skal have seafood salat til forret og så dropper vi desserten...det er alligevel ikke det der trækker her smiley

• #2   25. dec 2014 Det kunne også blive en kartoffelgratin istedet smiley

• #3   25. dec 2014 Vi skal have raclette smiley

• #4   25. dec 2014 Mad uden fra. smiley

• #6   25. dec 2014 Vi skal have hamburgerryg, kartofler, grønsager og bearnaisesovs smiley

• #7   25. dec 2014 For mit vedkommende bliver det nok noget a la:

Forret: Friske rispapirsruller med jordnøddedip, chilidip, sojadip og rå grøntsager eller en ærtesuppe.
    Hovedret: Mushroom Wellington med dampet og glaseret grønt samt små kartofler.
    Dessert: Frisk frugt.

smiley

• #8   25. dec 2014 Vi griller en halv hummer til os hver, da jeg har givet min mand en lækker Weber gasgrill i julegave... det er det eneste der er fast, som det er nu!

Om det bliver som forret, mellemret eller hovedret ved jeg ikke endnu. Men vi er nogle rigtige gourmet-ører, så det skal nok blive lækkert smiley Og vi får aldrig under 4 retter til nytår - så har man også en god undskyldning for at smage en masse vin! smiley

• #9   25. dec 2014 Vi skal have noget forskellig fisk og skaldyr til forret, og så en kalvetyndsteg til hovedret, hvad vi skal have til er ikke besluttet endnu.

Dessert springer vi altid over, vi kan alligevel ikke spise 3 retter, og der skal jo også være plads til den hjemmebagte kransekage smiley

• #10   25. dec 2014 Vi får ikke forret og dessert ved jeg ikke.

Vi skal for første gang bare holde det mig og min kæreste. Så vi skal have tykstegs bøffer med peber (fra en slagter) med hjemmelavet pomfritter/kartoffelbåde, bearnaise sovs, winterslaw salat og hvidløgsbrød smiley

• #13   25. dec 2014 Vi skal have tapas - altså en masse små-retter

Men hvilke har jeg ingen ide om endnu

• #15   25. dec 2014 Vi er forresten også bare mig og min mand. Går egentlig ikke rigtig op i den aften, men god mad er altid godt smiley

• #16   25. dec 2014 Har lagt en okserygsteg og to mørbradbøffer fra. Og tror der bliver serveret ovn fritter og sovs til.
    Og så køber vi nok noget is

• #17   25. dec 2014 Jeg havde sat næsen op efter Sushi, men får en veninde på besøg, der er lidt kræsen, så menuen må re-tænkes. smiley det bliver noget rødt kød af en art.

• #18   25. dec 2014 Fondue og citronfromage med flødeskum

• #19   25. dec 2014 i år står den vist bare på hakket bøf, promme fritters og så hvad der nu kommer i tvet..

• #20   25. dec 2014 Lidt stenen i reklamer gav god inspiration det bliver til:

Appetizers af rugbrødschips, bruchetta med rygeoste creme, tZaziki og ko/kylling på

Hovedret: zebra, bison, oksemørbrad og kylling
    Pommes frittes til min kæreste og kartoffel-hokaido mos til mig
    En salat og sovs - er ikke besluttet på nuværende tidspunkt

Dessert: blødende chokoladekage med vanille is, lidt frugt.

• #21   25. dec 2014 Min kæreste og jeg skal holde nytår med to andre vennepar, og vi vil gerne planlægge menuen sammen.
    Men selv har jeg idé om enten noget laksemousse, laksetatar eller carpaccio til forret.
    En langtidsstegt steg(eller måske beef wellington a la Gordon Ramsay), måske med nogle ovnbagte grøntsager, glaserede perleløg, kartoffelgratin og rødvinssauce til.
    Til dessert kunne jeg godt tænke mig noget citrontærte med marengs og citron- og kokosis til smiley

• #22   25. dec 2014 Jeg tager på gården med hundene ,de er slet ikke vantil det skyderi
    Vi skal ha oksemørebra med campinong til
    Senere tar vi et stk mad med røget ål og et stk mad med rejer
    Naboen kommer nok over sidst på aftenen smiley

• #23   25. dec 2014 Jeg holder bare nytår alene, med Joy, for hun er ikke super vild med alt det nytårs krudt, dog går det indtil videre rigtig godt i år, men nu må vi se.
    Men menuen står på ekstra god økologisk rigtig bøf, måske 2 efter som jeg elsker kød og det er nytår, og så nogen grønsager til, helt som jeg kan lide det mest kød smiley Måske kedeligt men lige mig mums !
    Og så leje et par gode film, og råhygge i sofaen skønt smiley
    Og Joy ja hende er der gemt flæskesteg til, der bliver skåret ud i tern hun kan få løbende hele aften åh hun kommer til at tro at hun er kommet i himlen smiley
    For ikke at glemme hunde champagne der består af en af de små bakker leverpostej, min erfaring siger mig at der rigtig godt for hende at stå med hoved i den når klokken slår 12 smiley

• #25   25. dec 2014 Hokkaido suppe.

• #26   27. dec 2014 Kalvesteg,is. smiley

• #27   27. dec 2014
    forret : Tunmousse med salat og flutes.

Hovedret : Hamburgerryg, brune kartofler, alm kartofler, grønlangkål, små kål, samt flutes m hvidløgssmør

Dessert : Is..

og skrub af mad bliver franskbrød med rejer og mayonnaise smiley

Klassisk og simpel smiley

• #30   27. dec 2014 Vi har ændret menuen, fordi Låvise inspirerede smiley Så vi tager en masse små retter , bla. blinis med varmrøget laksemousse , chili/hvidløgsrejer, brød, mojosauce, og så nogle andre ting smiley

Desserten springer vi stadig over, og så snupper vi hjemmebagt kransekage og chips senere smiley

• #31   28. dec 2014 Jamen godt jeg kunne inspirere dig RIkke, for jeg er stadig LOST, på hva vi skal indtage. Kaster op hvis jeg må kapitulere og lave raclette smiley

• #32   28. dec 2014 Låvise: ahahahahahahaha

• #33   29. dec 2014 Vi bliver kun 4, min mand og jeg og en af hans venner og min storesøster.

Forret> Bruschetta med hjemmelavet grøn pesto, carpaccio, Prima Donna ost og krydret olivenolie.
    Hovedret> Oksehøjreb med dobbeltbagte kartofler og rødvinssauce + en eller anden salat som endnu ikke er fundet.
    Dessert> Hjemmelavet vanilieis på kiksebund og med topping af indkogt ananas, mango og papaya. (måske, bare en ide, men kan sagtens blive noget andet)

Snacks> Hjemmelavede fyldte chokolader til kl. 24 (kan ikke lide marcipan) og ellers lidt chips og grøntsagsstænger med dip til i løbet af aftenen.

Derefter i seng og op og møde på arbejde kl. 6 d. 1. januar.

De hjemmelavede ting kan muligvis risikere at blive skiftet ud med købte, da jeg måtte gå syg hjem fra job i går. smiley

Kommentér på:
Menuen Nytårsaften

Annonce