{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Uansvarlig hundeejer {{forumTopicSubject}}

Nu starter vi fra da jeg gik ud af døren med Pluto. Da vi var nået halvejs ned af den vej jeg bor på, kom en dame med en barnevogn og en Dalmatiner. Dalmatineren var løs og jeg havde Pluto i kort snor. Jeg vidste allerede, at de ikke var specielt gode venner fra en anden episode i skoven. Men så kom den Dalmatiner hen til Pluto og de blev uvenner. Hundeejere gjorde ikke en skid, hun gik bare videre. Undskyld sprog, men jeg bliver bare så gal.

Nu er den Dalmatiner lige noget større end Pluto, så jeg er godt nok glad for jeg stod i vejen!

Jeg må indrømme, at jeg var virkelig tæt på at sparke den hund og sige noget til ejeren, men det gjorde jeg ikke, og jeg har fortrudt, at jeg ikke sagde noget til ejeren. Men sådan er det jo nogle gange at man ikke gider snakke til en, fordi man er så irriteret og vred.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uansvarlig hundeejer
  • #1   19. jun 2014 Sagde du ikke til hende at hun skulle ha hendes hund i snor ?
    Jeg hader selv sådan noget smiley

• #2   19. jun 2014 Nej, det gjorde jeg ikke. Og det har jeg sørme også fortrudt! Men også bare det, at den ikke havde snor på ved vejen! Ej, det er sgu en del træls... -.-

• #3   19. jun 2014 Forstår dig godt Amanda Hvis du ser det igen Ville jeg sige til hende om at holde hendes hund i snor

• #4   19. jun 2014 Men næste gang, så råb hende an og bed hende om at få sin hund i snor.

• #5   19. jun 2014 Det gør jeg.... smiley Man lærer af sine fejl.

• #6   19. jun 2014 Selvfølgelig skal hun ikke lade sin hund rende hen, men i hendes forsvar sagde du jo heller ikke noget, så hun kan jo ikke vide du ikke ville have det.

• #7   19. jun 2014 Jeg vil også blive gal hvis der kommer en hund som er løs imod mig. smiley

• #8   19. jun 2014 Det er almindelig respekt, at tage sin løse hund i snor, når der kommer en anden hund imod en, og især når denne hund har snor på. Det er en mærkelig ide der er kommet hos en del hundeejere, at fordi deres hund ikke gør noget, ja så gør alle andre heller ikke. Jeg møder også tit de løse hunde, og jeg sparker dem væk, de skal ikke hilse på min hund

• #9   19. jun 2014 Jeg er så evig enig med maj-Britt!
    Jeg har fået nok nok NOK! Af løse hunde, og folk der ikke har styr på kræet, og er sikker på, at fordi deres hund er hilse-glad, så er alle andre de møder også..
    Jeg er så evig træt...
    Og jeg er færdig med at det skal gå ud over min hund, så jeg advarer ikke længere! Kommer en løs hun hen til mig fuldstændig umotiveret, og ejer intet selv gør, så sparker jeg kræet væk!

(Det er jo selvfølgelig noget helt andet, hvis det er en glad hvalp der kommer hoppende, og ejer er lige efter, og gør sit for at få fat i hunden, og undskylder. Så stiller jeg mig bare i vejen, og sender den hjem)
    For mig er ligegyldigheden fra ejer den helt store faktor!!

• #10   19. jun 2014 Nemlig, Maj-Britt og C&N

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #11   19. jun 2014 Ja, jeg ville også sparke den væk.

Jeg er også uendelig træt af hundeejere, der kommer med deres hund i lang snor eller flexline, hvis hunde absolut ikke kaldes på plads, så de ikke generer andre, udsagn de gør ikke noget eller synes hundene absolut skal hilse.

Har selv hund, som jeg bruger flexline til når vi er i skoven, men han bliver kaldt på plads i god tid når vi møder nogen.

• #12   19. jun 2014 En ting er at det går galt og ens løse hund render over, men det mindste man som ejer kan gøre, er at prøve at fange sin hund, og så undskylde.
    Jeg har selv en hvalp på 7 måneder, og jeg ved han springer i hovedet på alt han møder, for hunde er jo søde. smiley Jeg går så også i snor, men prøver også at træne lidt indkald og lign, i områder hvor der er rimeligt åbent så jeg har en chance for at se hvis der kommer nogle. I går prøvede jeg at træne lidt i at få ham til at sidde/ligge et sted og jeg så kunne gå et par meter eller lidt mere væk, og han først kom når jeg gav signal, om jeg så lagde mig ned eller vinkede. Det gik også rigtig fint alle gange, indtil den sidste hvor der så i et hjørne lidt fra os kommer en hund. Jeg prøver selvfølgelig at fange min hund, og sagde også til ejer at det måtte han undskylde. Jeg ved jo godt det er mig der er gal på den.

• #13   20. jun 2014 Men man kan sige, hun gjorde ingenting. Hun kiggede og gik videre...

• #14   20. jun 2014 Og jeg VED det var hendes hund, sååå ja... smiley

Kommentér på:
Uansvarlig hundeejer

Annonce