{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Uansvarlig hundeejer {{forumTopicSubject}}

Der er dage jeg ville ønske jeg var mere rapkæftet, for jeg var i dag ude at gå med Thomsen, i snor som altid når vi er ude at gå. Vi går forbi et hus ikke langt fra mine forældres hus, hvor der bor en bomuldshund. Den er kendt for at rende på vejen udenfor huset fordi ejeren tror der er styr på hunden. Så haven er ikke hegnet ordenligt ind og når ejeren går udenfor render den bare løs, ude på villavejen og ude på en vej der føre ned til naturområder hvor jeg godt kan lide at gå med Thomsen.

Vi går forbi huset og hunden er selvfølgelig løs ude på vejen fordi ejeren skal skovle sne, ejeren er et stykke væk. Jeg opdager ikke hunden med det samme da den er hvid og faldt lidt i et med snedækket. jeg hører Thomsen begynder at knurre og jeg får øje hunden. Ejeren er stadig et stykke væk. Hunden bevæger sig tættere på Thomsen, som selvfølgelig knurre for han kan ikke lide hanhunde. Hunden bakker heldigvis væk, men prøver igen at komme tæt på. Jeg skal have styr på Thomsen så han ikke hakker ud efter hunden, og samtidig sørge for at hunden ikke kommer for tæt på. Jeg prøver at virker truende og bede den skride hjem, det er åbenbart ikke noget jeg er god til. Til sidst formår Thomsen at have det gjort klart at den ikke skal komme nærmere, og den holder sig på afstand, så vi kan bevæge os hjem. Og i det samme får ejeren øje på hvad der foregår, og kalder på hunden, som ikke lystre.

Lige da ejeren kommer ville jeg ønske jeg var mere rapkæftet og fik sagt noget. Men ak ja det er jeg ikke god til. Jeg forstår bare ikke man ikke passer bedre på sin hund, en dag bliver den enten kørt ned eller overfaldet af en hund, fordi den måske tør gå lidt nærmere. Lige meget hvad er det synd at hunden ikke tager sit ansvar alvorligt.

Havde blot brug for at komme af med noget luft.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uansvarlig hundeejer
  • #2   7. jan 2016 Måske er rapkæftet heller ikke det rigtige ord, men ville bare ønske jeg var bedre til at sige noget smiley

• #5   7. jan 2016 Isabelle: Jeg holder fuldt og fast på hvis det var sket en gang, måske to ville jeg ikke være så hellig. Men i det år de har haft den hund, har den rendt som den ville. Man bliver en anelse træt til sidst, fordi man selv gør hvad der står i ens magt for at ens egen hund er under kontrol. Så siger jeg gerne den anden hundeejer er dum, træls og uansvarlig.

Birgitta: Thomsen er nok bare det jeg vil kalde egetkønsaggresiv, han starter gerne med at være frembrusende og normalt er han nem til at stoppe men ikke lige i dag.

• #6   8. jan 2016 Kan godt forstå at du bliver frustreret over en hund der ofte render løs, uden opsyn/kontrol. Det ville jeg også blive frustreret over.

En ting er hvis det er et uheld at hunden er smuttet, det kan ske for selv den bedste. Noget andet er, hvis man tit og ofte lader hunden rende rundt på egen pote, det er direkte uansvarligt, og farligt.

Kommentér på:
Uansvarlig hundeejer

Annonce