{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Aktivering - KEDSOMHED! Hvad laver i? {{forumTopicSubject}}

Er i aktivering lige nu, da jeg er på kontanthjælp.

Det her er vidst tredje ud og det var kun de 2 første dage der skulle til før det var på plads hvad jeg skulle. (skal starte i praktik på et plejehjem, men først d. 16) Men jeg skal stadig komme i det her aktivering indtil da og det er da så kedeligt og træls, at sidde her og ikke have noget fornuftigt at give sig til :s Kunne være hjemme ved min datter og min hund i stedet for, at sidde her og spilde min tid. Iiiih altså hvor træls smiley Så nu må der bare gerne blive d. 16!!!

Hvad får i tiden til at gå med, sikkert noget bedre end mig smiley - Hvis i har nogen billeder vil jeg da meget gerne se og nyde dem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering - KEDSOMHED! Hvad laver i?
  • #1   9. sep 2013 Jeg er i skole og har husdyravl. Det er faktisk rigtig spændende.

• #2   9. sep 2013 Husdyravl i skolen?? Fortæl fortæl smiley

• #3   9. sep 2013 Jeg læser til jordbrugsteknolog med speciale i husdyr.

• #4   9. sep 2013 Okay, det lyder godt nok spændene smiley

• #5   9. sep 2013 Øv hvor er du uheldig, at du skal blive siddende i aktivering.
    Da jeg var på kontanthjælp og skulle i aktivering, fandt jeg hurtigt ud af jeg jeg ville på skole. Som dog først startede 1½ måned efter. Men jeg fik da lov til at slippe for at sidde i aktivering og fik at vide at jeg skulle "gå hjem og nyde livet" indtil skolen startede

• #6   9. sep 2013 Tine P - Synes simpelthen det er urimeligt at jeg skal sidde her og glo.. Jeg skal søge job- Ja, hvor mange job er der lige at søge?! Realistisk set?! Jeg har en datter derhjemme der fylder 1 år imorgen, hun går ikke i dagpleje eller vuggestue, min mor passer hende. Hvorfor pokker kan jeg ikke bruge min tid på hende i stedet for. Har siddet siden kl 9 idag på facebook og hundegalleriet. :s Hvorfor den tidspild!!!!

startede en mandag for ca 2 uger siden- 2 dage efter jeg startede var jeg færdig med ansøgninger og cv, og en masse andre ting. Fredag afleverede jeg min ansøgning og fik at vide jeg kunne starte d. 16. Hvad skal jeg så sidde her for.. smiley - Det forstår jeg slet ikke...

• #9   9. sep 2013 Pernille - Okay, hvordan fungere det? smiley - dejligt du snart skal hjem smiley

Ja, det er godt nok sur r*v, og meningsløst!!! - Skal sidde her fra kl 9-14 hver dag. ÅHA. Skal ''heldigvis'' til en masse lægelige besøg de næste 3 dage, så bliver jeg hjemme, for kan ikke nå at komme frem og tilbage med de tider jeg har fået smiley

• #10   9. sep 2013 Du får vel løn for det via offentlige støtte på den ene eller anden måde.
    Synes da heller ikke du skal sidde der. bare gå hvem indtil den 16/9 så trækker det offentlige da bare de penge du skulle have haft i den uge. Det ville spare samfundet for penge. Så vinder vi alle, du spilder ikke din tid og vi sparer skattekroner.

• #11   9. sep 2013 Det er jo spild af tid. Men mon ikke du hellere skulle glæde dig over, at du ikke skal ud og feje fortov i stedet. Eller som Henrik siger, sige nej tak til pengene og gå hjem smiley

• #12   9. sep 2013 Henrik M - Haha smiley

• #13   9. sep 2013 Jeg vil da langt hellere ud og feje et fortov end at sidde her! Og nej det er ikke en mulighed at sige nej til penge, Det kommer der ikke mad på bordet af.

• #14   9. sep 2013 Jeg er sikker på at du gerne må tage en kost og gå ud og feje, eller pudse vinduer smiley

• #15   9. sep 2013 Bjergged - Jeg er her jo fordi jeg har fået at vide, at det skal jeg! Jeg har brug for penge, som en hver anden der gerne vil leve? - Det kunne da være jeg skulle spørge om der ikke er brug for fysisk hjælp i stedet for - tvivler bare da det er fordi jeg SKAL søge jobs, fordi jeg skal være selvforsørgende, hvilket jeg også godt forstår, men nu er det jo ikke fordi det vrimler med jobs. Og selv om at man er ledig må man jo gerne lede efter de jobs der opfylder ens egne krav. smiley

• #16   9. sep 2013 Skal i praktik på et plejehjem for at se om det er den uddannelse jeg vil igang med smiley Og få lidt erfaring med på vejen, så jeg har større chance for at komme ind på den uddannelse smiley Så vil bare gerne igang. Jeg er ikke bare en nasser, som Henrik for mig til at lyde som - Jeg har skam også arbejdet og betalt skat og der er ikke noget jeg hellere vil end at arbejde. Men det er ikke bare sådan liiige at skaffe et arbejde der stemmer overens med de krav man har.

• #17   9. sep 2013 jeg har lige fået en opkald fra en job ansøgning smiley og så har jeg lige ordnet neglene, skal holde kundeaften i Maxi Zoo køge i aften om kornfrit foder, så måtte lige rette den knækkede negl smiley om lidt skal jeg ud med hundene...

• #18   9. sep 2013 FEDT! smiley Skal du til jobsamtale så? Hvad er stillingen, hvis man må spørge? smiley Lyder til at blive en god dag for dig Camilla smiley Øv med den knækkede negl hehe smiley Hvad går kundeaften ud på? smiley

• #19   9. sep 2013 Henrik - Og vi ville spare langt flere hvis de lukkede deres latterlige aktiveringscentre. Kommunerne ville snildt kunne nøjes med at sende jobsøgende på kursus i 2-5 dage.

Aktivering et spild af alles tid og penge. Det er bevist at de ikke gavner en skud. Lande der bruger det halve af de ressourcer som Danmark gør på jobsøgende er ligeså succesfulde.

• #20   9. sep 2013 Anya - Er fuldstændig enig!!!

Jeg har været i aktivering i noget der hedder 5 ugers vejledning, det var fint nok, for det gik også ud på at finde sig selv osv. Det var faktisk rigtig godt. Derefter kom jeg på ung og gravid hvor man får rigtige mange gode snakke om det at være ung og gravid, en masse lærerigt osv. Men en aktivering hvor jeg skal sidde og stirre mig blind på en skærm, fordi jeg ikke har noget at lave her, det giver ikke nogen mening,. Ikke for mig i hvert fald.

• #23   9. sep 2013 Okay, lyder også som noget der kræver en længere forklaring smiley Uuuhm, det lyder skønt med dynen i sofaen smiley

• #24   9. sep 2013 Camilla N - Sikke et anfald smiley Jeg har skam søgt ting jeg normalt ikke ville søge, jeg er også på vej ind i en uddannelse jeg ikke ville have valgt, hvis jeg ikke havde fået et barn, men nu ser jeg mange muligheder lige der. Så det er den vej jeg går! Brokker mig over, at jeg føler jeg kan bruges et andet sted, i stedet for på en stol ved en computer. Jeg søger de jobs der er realistiske ( som der bliver anbefalet) og det er et job fra 7-22 altså ikke! Har barn, hund og kæreste og dermed er der nogen krav, så jeg kan bibeholde de ting. Bare fordi man er ledig, behøver man altså ikke tage skod jobs, som ikke kan hænge sammen med en hverdag. Det er jo ikke fordi jeg siger: Giv mig nogen penge, imens jeg sidder og flader røv. Men jeg vil hellere lave noget for mine penge, i stedet for at sidde og kigge ind i en computer skærm. Jeg kan jo også sagtens søge jobs hjemmefra, hvorfor skal jeg sidde i aktivering for at gøre det? Jeg er på vej mod uddannelse forhåbenligt og der er ting herhjemme der lige skal være iorden før det kan lade sig gøre. Hvis der var rådgivere/lære der hjalp en osv var det en anden snak, men vi bliver mere eller mindre overladt til os selv, så kan jeg jo ligeså godt gøre det hjemme fra. Det er det jeg mener.

• #25   9. sep 2013 Michelle - nederen mennesker som Camilla N skal man overhøre, for hun må nok være en af dem der ikke har været i den situation.

• #27   9. sep 2013 Ja hvis de så bare lærte os noget? Men de sidder på deres kontor har man brug for de skal kigge noget igennem, hjælpe eller andet bliver man tit mødt af svare ''kigger lige på det når jeg får tid, det er ikke sikkert det bliver idag'' Hmmm.

Jeg har fået hjælp til at lave en ansøgning den blev super! Jeg fik en praktik plads og skal starte d. 16 hvorfor skal jeg så blive ved med at sidde der??

Jeg suger til mig, alt hvad jeg kan bruge! Men de 14 dage eller mere jeg har været der har været noget møg. Jeg kom en uge senere end jeg skulle have været startet pga. ting herhjemme. Da jeg kommer har de andre haft en uges undervisning. Jeg får at vide jeg vil få en rådgiver tilknyttet senere, jeg bliver sat ved en computer og jeg får en mappe som jeg skal kigge igennem. Det gør jeg, jeg læser og læser, lære, tager notet, osv Går igang med ansøningen og det er svært! Jeg får lidt hjælp osv. Det tog mig 2-3 dage før jeg var 100% tilfreds. Jeg havde stadig ikke fået en rådgiver, så gik bare til hende der viste mig rundt. Hun var også tilfreds. jeg startede en mandag og fredag gik jeg over med ansøgningen og fik svaret jeg kunne starte i praktik d. 16. Gav beskeden videre. Jeg skulle STADIG gå der. anden uge sad jeg så med nogen der lige var startet og så fik jeg noget af start ''undervisningen'' med, som jeg havde været igennem Altså, det var ikke nyt for mig. De sidste dage i sidste uge blev tilbragt foran en computer, jeg skulle rette mit cv på jobnet, det fik jeg gjort. BUM igen havde jeg intet at fortage mig. Men må ikke fritages! Det jeg mener er, jeg synes nok jeg gør noget, for det jeg gerne vil! Men når det så er gjort, hvorfor må jeg så ikke bruge min tid mere fornuftigt, end at sidde der og kigge?! smiley Der er rigtig mange ens aktiveringer og har man været igennem et forløb er det næste jo bare den samme smøre smiley

• #29   9. sep 2013 Jeg skal forhåbenligt starte på SOSU uddannelsen, hvis alt går vel med praktik og jeg kan komme ind smiley

Jeg har også været sådan nogen steder smiley Det første var skide godt, som jeg skrev. Virkelig nogen mennesker der ville hjælpe og jeg lærte meget.

Her hvor jeg er nu, får vi at vide vi skal sætte os ved en computer og skrive en ansøgning, ikke en komme og kigger hvordan det går eller spørger om der er brug for hjælp. De sidder bare på deres kontor og ikke laver noget. (det er den opfattelse jeg har fået, af flere grunde.) Det er ærgeligt :s

• #30   9. sep 2013 Har selv været på kontanthjælp i et par måneder mens jeg ventede på jeg kunne starte på min uddannelse igen efter endt barsel.

ALDRIG har jeg følt mig så dum, uansvarlig, til grin og nederen som den dag jeg måtte møde op på kommunen og søge kontanthjælp smiley

Jeg behøver vel så ikke sige at jeg følte mig TOTALT latterlig gjort da jeg blev smidt på et aktiverings projekt "ung mor på vej", med besked om at jeg jo ikke vidste hvad jeg skulle. Så det skulle de hjælpe mig med at klargøre! Og jeg var i højrisiko for ikke at få en uddannelse når jeg fik barn mens jeg læste!?
    Jeg var i gang med min uddannelse da jeg gik af på barsel, og havde papirer på at jeg skulle fortsætte!

Jeg brugte 5 uger på at blive undervist i hvad de nu lige synes den dag, facebook, Adskillige ansøgninger og en tur i bonbon land med vores børn! Jeg blev hverken klogere eller dummere. Dem der stod for det var mægtigt søde, men det rettede desværre ikke op på at jeg følte mig totalt malplaceret. Jeg vidste hvad jeg skulle, og var ikke ung mor, da det skiller ved 21 år. Jeg var nok den der var mest til stede, og de hørte ikke et kny, men hvor jeg føler det var spild af penge, det er jo for Søren dyrt at have mig gående på sådan et kursus!

Nåå ja, jeg blev jo så en positiv i statistikken, for de kunne jo krydse mig af som at de havde hjulpet mig med at finde afklaring smiley

Jeg føler med dig ts, men inderst inde skal vi bare være dybt taknemmelige for at få hjælp når det er trængt.! Jeg kender flere der ikke mener der burde være den mulighed.

• #31   10. sep 2013 Kaj og rullepølsen - Kunne ikke være mere enig i dit oplæg! Jeg har og havde det på fuldstændig samme måde. Der er heller ikke noget jeg hellere vil end at komme igang og jeg er dybt taknemmlig for den hjælp jeg får, det er jeg virkelig, men det ændre som sagt ikke på, at jeg føler det er spild af min tid, deres tid og penge. Jeg synes da hellere jeg skulle sendes ud i noget der var relevant for det jeg vil og tjene mine penge på den måde, i stedet for at sidde til ingen verdens nytte. Det er det jeg mener, synes det er ærgeligt der går så mange penge til de aktiveringer, der alligevel ikke gør nogen forskel smiley

Kommentér på:
Aktivering - KEDSOMHED! Hvad laver i?

Annonce