Aktivering - KEDSOMHED! Hvad laver i? {{forumTopicSubject}}
Er i aktivering lige nu, da jeg er på kontanthjælp.
Det her er vidst tredje ud og det var kun de 2 første dage der skulle til før det var på plads hvad jeg skulle. (skal starte i praktik på et plejehjem, men først d. 16) Men jeg skal stadig komme i det her aktivering indtil da og det er da så kedeligt og træls, at sidde her og ikke have noget fornuftigt at give sig til :s Kunne være hjemme ved min datter og min hund i stedet for, at sidde her og spilde min tid. Iiiih altså hvor træls Så nu må der bare gerne blive d. 16!!!
Hvad får i tiden til at gå med, sikkert noget bedre end mig - Hvis i har nogen billeder vil jeg da meget gerne se og nyde dem
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.385
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
mar 2011
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
Da jeg var på kontanthjælp og skulle i aktivering, fandt jeg hurtigt ud af jeg jeg ville på skole. Som dog først startede 1½ måned efter. Men jeg fik da lov til at slippe for at sidde i aktivering og fik at vide at jeg skulle "gå hjem og nyde livet" indtil skolen startede
mar 2011
startede en mandag for ca 2 uger siden- 2 dage efter jeg startede var jeg færdig med ansøgninger og cv, og en masse andre ting. Fredag afleverede jeg min ansøgning og fik at vide jeg kunne starte d. 16. Hvad skal jeg så sidde her for.. - Det forstår jeg slet ikke...
mar 2011
Ja, det er godt nok sur r*v, og meningsløst!!! - Skal sidde her fra kl 9-14 hver dag. ÅHA. Skal ''heldigvis'' til en masse lægelige besøg de næste 3 dage, så bliver jeg hjemme, for kan ikke nå at komme frem og tilbage med de tider jeg har fået
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Synes da heller ikke du skal sidde der. bare gå hvem indtil den 16/9 så trækker det offentlige da bare de penge du skulle have haft i den uge. Det ville spare samfundet for penge. Så vinder vi alle, du spilder ikke din tid og vi sparer skattekroner.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
mar 2011
mar 2011
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
mar 2011
mar 2011
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
mar 2011
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Aktivering et spild af alles tid og penge. Det er bevist at de ikke gavner en skud. Lande der bruger det halve af de ressourcer som Danmark gør på jobsøgende er ligeså succesfulde.
mar 2011
Jeg har været i aktivering i noget der hedder 5 ugers vejledning, det var fint nok, for det gik også ud på at finde sig selv osv. Det var faktisk rigtig godt. Derefter kom jeg på ung og gravid hvor man får rigtige mange gode snakke om det at være ung og gravid, en masse lærerigt osv. Men en aktivering hvor jeg skal sidde og stirre mig blind på en skærm, fordi jeg ikke har noget at lave her, det giver ikke nogen mening,. Ikke for mig i hvert fald.
mar 2011
mar 2011
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
mar 2011
Jeg har fået hjælp til at lave en ansøgning den blev super! Jeg fik en praktik plads og skal starte d. 16 hvorfor skal jeg så blive ved med at sidde der??
Jeg suger til mig, alt hvad jeg kan bruge! Men de 14 dage eller mere jeg har været der har været noget møg. Jeg kom en uge senere end jeg skulle have været startet pga. ting herhjemme. Da jeg kommer har de andre haft en uges undervisning. Jeg får at vide jeg vil få en rådgiver tilknyttet senere, jeg bliver sat ved en computer og jeg får en mappe som jeg skal kigge igennem. Det gør jeg, jeg læser og læser, lære, tager notet, osv Går igang med ansøningen og det er svært! Jeg får lidt hjælp osv. Det tog mig 2-3 dage før jeg var 100% tilfreds. Jeg havde stadig ikke fået en rådgiver, så gik bare til hende der viste mig rundt. Hun var også tilfreds. jeg startede en mandag og fredag gik jeg over med ansøgningen og fik svaret jeg kunne starte i praktik d. 16. Gav beskeden videre. Jeg skulle STADIG gå der. anden uge sad jeg så med nogen der lige var startet og så fik jeg noget af start ''undervisningen'' med, som jeg havde været igennem Altså, det var ikke nyt for mig. De sidste dage i sidste uge blev tilbragt foran en computer, jeg skulle rette mit cv på jobnet, det fik jeg gjort. BUM igen havde jeg intet at fortage mig. Men må ikke fritages! Det jeg mener er, jeg synes nok jeg gør noget, for det jeg gerne vil! Men når det så er gjort, hvorfor må jeg så ikke bruge min tid mere fornuftigt, end at sidde der og kigge?! Der er rigtig mange ens aktiveringer og har man været igennem et forløb er det næste jo bare den samme smøre
mar 2011
Jeg har også været sådan nogen steder Det første var skide godt, som jeg skrev. Virkelig nogen mennesker der ville hjælpe og jeg lærte meget.
Her hvor jeg er nu, får vi at vide vi skal sætte os ved en computer og skrive en ansøgning, ikke en komme og kigger hvordan det går eller spørger om der er brug for hjælp. De sidder bare på deres kontor og ikke laver noget. (det er den opfattelse jeg har fået, af flere grunde.) Det er ærgeligt :s
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
ALDRIG har jeg følt mig så dum, uansvarlig, til grin og nederen som den dag jeg måtte møde op på kommunen og søge kontanthjælp
Jeg behøver vel så ikke sige at jeg følte mig TOTALT latterlig gjort da jeg blev smidt på et aktiverings projekt "ung mor på vej", med besked om at jeg jo ikke vidste hvad jeg skulle. Så det skulle de hjælpe mig med at klargøre! Og jeg var i højrisiko for ikke at få en uddannelse når jeg fik barn mens jeg læste!?
Jeg var i gang med min uddannelse da jeg gik af på barsel, og havde papirer på at jeg skulle fortsætte!
Jeg brugte 5 uger på at blive undervist i hvad de nu lige synes den dag, facebook, Adskillige ansøgninger og en tur i bonbon land med vores børn! Jeg blev hverken klogere eller dummere. Dem der stod for det var mægtigt søde, men det rettede desværre ikke op på at jeg følte mig totalt malplaceret. Jeg vidste hvad jeg skulle, og var ikke ung mor, da det skiller ved 21 år. Jeg var nok den der var mest til stede, og de hørte ikke et kny, men hvor jeg føler det var spild af penge, det er jo for Søren dyrt at have mig gående på sådan et kursus!
Nåå ja, jeg blev jo så en positiv i statistikken, for de kunne jo krydse mig af som at de havde hjulpet mig med at finde afklaring
Jeg føler med dig ts, men inderst inde skal vi bare være dybt taknemmelige for at få hjælp når det er trængt.! Jeg kender flere der ikke mener der burde være den mulighed.
mar 2011
Aktivering - KEDSOMHED! Hvad laver i?