{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Aaktivering??! {{forumTopicSubject}}

Udover gåture, der trætter ved at bruge næsen og sådan, er der så nogen der har nogle gode ideer til virkelig god aktivering af staffer?.. Har det problem med Freya på 1½ at hver gang hun ikke får opmærksomhed, så sætter hun sig ned og piver - lige indtil (som man jo nok ikke skal ) giver sig og begynder at lege med hende.. Det er bare det, at jeg synes det er ret belastende i længden det der med at hun piver og piver - der er jo intet galt - udover kedsomhed.. Synes jeg har prøvet så meget, men intet hjælper.... Går selvfølgelig med hende, men det kan jeg jo heller ikk gøre konstant... Gode ideer søges?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aaktivering??!
  • #1   16. okt 2010 Jeg ville begynde til lydighedstræning med hende.
    Der får du nogle øvelser hun skal lære, hvilket styrker båndet mellem dig og freya. Freya lærer at hun skal gøre noget for sine belønninger og i og med i gradvist skal lære mere og mere bliver der stille krav til hendes hjerne.
    Desuden er det ofte sådan at når man går på et hold, er man mere motiveret til at få trænet og øvet øvelserne, så man kommer og er blevet bedre siden sidst.

Noget af det vigtigste vil være at lægge en strategi for hvad i gør når hun begynder med at pive. Og i må ALDRIG hvis i ønsker at denne adfærd skal stoppe begynde at give efter og lege med hende.
    Så er det bedre at lære hende at ligge stille i kurven(eks) mens man tager sit overtøj, og trænings tingene frem. Hente hende i kurven og tage ud og træne eller lægge spor!
    I sådan en øvelse er det bedst at kurven står i et andet rum for så vil hunden ikke pive mens den ligger i kurven. Man kan også lave andre øvelser, der gør det umuligt at pive samtidig. F.eks pote på snude.

Så mit råd vil være bare at gå i gang med almindelig træning! Der er så mange sidegevinster; man lærer sin hund at kende. Hunden bliver aktiveret, Hunden lærer den skal yde noget for sine godbidder/legetøj. Man får et specielt bånd til sin hund.

Kommentér på:
Aaktivering??!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce