{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Øv så røg tapetet!! {{forumTopicSubject}}

Vores franske bulldog Jason er 15 uger gammel, og er alene hjemme fra kl 7-15 i hverdagen.. I den periode er han i bryggerset.. Han har gnavet lidt i alle hjørner han har kunne få fat på - og det havde vi set komme.. Men nu er han gået videre til tapetet!! Helt nytapeseret smiley jeg ved det er mange timer han er selv, og at det sikkert er kedsomhed.. Men er der nogen måde vi kan få ham til at stoppe? Ser nødigt at vi bliver nød til at lukke ham inde i et bur smiley han har masser af forskelligt legetøj han kan bide i.. Men det er åbenbart ikke så godt som træ og nu væggen! smiley

Men lidt positivt har der dog været - han har slet ikke tisset! Så det er jeg da lidt stolt af smiley mon det er fordi han har haft for travlt med væggen? smiley

Nogen fif til aktivering på de lange dage hvor han er selv?

Venlig hilsen en lidt frustreret Janni!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv så røg tapetet!!
  • #1   25. mar 2015 Popcorn-time smiley

• #5   25. mar 2015 Har han lært at være alene hjemme? smiley

• #6   25. mar 2015 Jeg tænker også at det er tænderne.. Han har sådan en bold, men den bliver hurtigt tømt!

Fliser var da en ide! smiley

• #7   25. mar 2015 Heidi er det ikke sådan en rund en med lige som forhøjninger i? Den tror jeg ikke Jason kan bruge, han har ikke en lang snude, så tror ikke han vil kunne nå godbidderne? smiley

• #8   25. mar 2015 At sætte ham i bur vil være symptombehandling.. Det hjælper på, at han gnaver i væggen, men ikke på hvorfor han gnaver i væggen. Jeg synes et bur ville være synd.

En masse gode ting at bide i - mine forældre har bla. brugt en foderbold som aktivering, med lækre godbidder i. smiley

• #9   25. mar 2015 C.E ja hvis du mener han kan være alene uden at hyle og skrige, så er det ikke et problem.. Vi har også holdt øje med ham gennem ruden, og der ligger han sig bare i kurven, når han hører vi går.. Vi gik tidligt i gang, og han lærte det hurtigt.. Han har aldrig givet en lyd fra sig, hvad det angår smiley

• #10   25. mar 2015 Camilla G - ja jeg mener heller ikke et bur vil løse selve problemet.. Men det hælder min kæreste nu meget til.. Han er ikke glad for Jason i øjeblikket!

• #14   25. mar 2015 Heidi L - tusind tak! De ting fra Nina ottosson ser virkelig gode ud!

• #17   25. mar 2015 Der er rigtig mange gode ideer smiley jeg skal helt sikkert en tur i dyrehandlen og købe noget til ham! Heldigvis har jeg ferie nu, så der bliver det ikke noget problem smiley

• #18   25. mar 2015 Begge mine har i 7 mdr alderen haft en periode hvor der blev gnavet i væg og paneler. Jeg vidste at begge mine hunde kunne være alene hjemme, så det ikke var et separationsproblem, så jeg gjorde det, at jeg simpelthen skærmede af, så de ikke kunne komme til hverken væg eller paneler. Efter nok en mdr. tid begyndte jeg så småt at fjerne afspærringerne og der har ikke været bidt i noget siden. Totalt unghundehjerner har mine altså haft.

• #20   25. mar 2015 Jeg er også stor fortaler for kong's ting til at fylde opblødt tørfoder/dåsemad, hakket kød eller whatever i.
    Har brugt kong genius mike til fladnæser (boxer) skåret flapperne af i toppen, så er det fjong smiley

• #21   25. mar 2015 Uanset hvor mange kong's du fodrer den hvalp med, så er 7-15 simpelthen for mange timer at være alene for så lille en hvalp.
    Kan I ikke flexe, arbejde forskudt af hinanden, få pasning, bruge ferie eller noget helt tiende, for at nedbringe alenetiden?

Hunde skal sove/hvile 16 timer i døgnet for at være i balance. Med otte timer til natten, og otte timer alene om dagen, skal hunden sådan cirka være i aktivitet resten af dagen. Er den det?

En rutine med mere mentalstimulering kan hjælpe en smule.

• #22   25. mar 2015 Malene og huskierne - nej det kan vi ikke, vi har begge et fuldtidsarbejde... jeg bruger i forvejen alt det ferie jeg kan komme til, min arbejdsplads er heldigvis meget fleksibel på det område.. problemet er at han self keder sig, derfor mangler jeg noget han selv kan aktivere sig med, imens han er alene.. vi går i haven så snart vi kommer hjem, og får brændt noget energi af der.. han går altid kold igen kl 21, og så må vi faktisk bære ham ud og tisse inden han skal i seng.. og om morgenen er han heller ikke nem at få gang i smiley men jeg går altid en go tur med ham, efter morgenmad, inden jeg kører på arbejde.. så det er nok nye tænder og kedsomhed der får ham til at gå i tapetet og panelerne smiley

• #23   25. mar 2015 Mine er også i bur når de er alene, det er simpelthen genialt smiley

• #26   25. mar 2015 Vi går 15-20min om morgenen, og lidt længere når vi kommer hjem.. Derefter lader vi ham drøne rundt i haven når vi kommer hjem igen.. Jeg vil helst ikke lege for meget med ham om morgenen, da han er lang tid om at falde til ro igen.. Så morgenerne er ret rolige smiley

• #28   26. mar 2015 Prøv evt. at bytte rundt på rutinerne om morgenen - Altså gå med ham INDEN i giver ham mad, og når i så kommer hjem, så spred hans mad ud på græsset, som han selv kan gå og snuse efter mens i går inde og gør jer færdige.
    Sørg for det passer med at i er inde sammen med ham min. 15-20 min. før i tager afsted, så han kan nå at falde helt til ro smiley

• #29   26. mar 2015 Ida Kristine - nej, jeg kan ikke se hvad det skulle være? Jeg står i forvejen op en time før end jeg egentlig burde, kl 5, så jeg kan nå at være sammen med ham inden jeg kører kl 7.. Så jeg har altså ikke tænkt mig at stå op kl 4 om natten, for at træne agility eller hvad du har i tankerne..

• #30   26. mar 2015 Tanja - det lyder faktisk som en rigtig god ide!

• #33   26. mar 2015 Caroline J - det er nemlig lige det at han ikke er så gammel, så vil vi ikke gå så meget med ham endnu.. Men noget mere træning om morgenen tror jeg vi vil prøve, og så det med at smide maden på græsplænen - nu vil han heldigvis gerne ud, nu hvor det er lyst og ikke så koldt smiley jeg vil heller ikke bruge en lufte tur midt på dagen, da jeg synes det stresser hunden mere end godt er.. Han kan jo godt holde sig de timer nu (synes jeg er flot!)

Nu har vi skiftevis fri i 14 dage, så han kommer i hvert fald ikke til at være alene eller kede sig smiley

• #34   26. mar 2015 Hegn væggen ind smiley
    Hvis du vurdere han godt kan være alene osv. Og det ikke er det der gør noget, så kan man bryde dårlige unghunde vaner med simpelthen at umuliggøre vanen. Sørg for han ikke kan komme til væggen. Og der ville jeg foretrække at sætte noget for væggen fremfor som andre foreslår bur til hunden.
    Tilbyd evt. Noget legetøj der giver samme mulighed for at han bruger munden.

Kommentér på:
Øv så røg tapetet!!

Annonce