1.027 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 73 Svar

Kat angrebet af labrador!!!! Kat angrebet af labrador!!!!

Her for et par timer siden sad jeg og kiggede lidt rundt på nettet i fred og ro, med Karla liggende ved siden da.... Pludselig høre jeg en hund gø meget agrasivt, og en kvinde der står og råber..... Ville lige se ud for at se, hvad der skete.... En løs hund var gået til angreb på en kat, MIN KAT så jeg pludselig!! Jeg løb ud , råbte og skreg af den store hund der, og ejeren af hunden gjorde det samme.. Den ville simpelthen ik høre efter.. Mismis prøvede og komme væk hele tiden, men hunden hev hende tilbage, og de lå og rullede rundt mellem en snedrive og en hæk! Endelig fik jeg fat i nakken af katten, for ville bare ha hende væk - ja flot, så bider hun mig i hånden og jeg slipper igen.. ´kvinden har fået fat i sin hund. og missen ligger bare ude på vejen og ryster.... Tager hende op, og snakker med kvinden... - 'min hund hoppede over hegnet fordi din kat stod på den anden side!' ..... Hun var da til at lukke op og skide i!!! Så længe min kat ik har været indenfor hendes hegn, så har den da ik gjort noget forkert?? ' Jamen hunden ville bare lege!' Sagde hun.... hmm.. har selv hund og kat sammen, og det forgår ihvertfald ikke sån!!! Min kat havde revet hunden på næsen så den blødte... Ærgeligt, så må hun holde sin hund inde!!! Ja, undskyld.. Men skulle bare ud med det.... Synes det er forfærdeligt, at folk ik har styr på deres hund!!!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat angrebet af labrador!!!!
  • #1   22. jan 2010 og ja, jeg har været ved lægen og få stivkrampe vacc...

• #2   22. jan 2010 Er det sket på din matrikel? Tænker her på at både du og hundeejer har lovpligtigt ansvar for at holde jeres dyr indenfor egen grund.

• #3   22. jan 2010 Ja, det var på vores matrikel, i vores indkørsel... Og ja, det ved jeg..

• #4   22. jan 2010 Hundeejer skal åbenbart have fat i et højere hegn. Og du skal holde katten hjemme (hvis det altså ikke var på din grund det skete)
    Det er jo en ret naturlig ting for en hund at jage katte, men self skal hegnet være så stabilt og højt at hunden ikke kan komme ud.

Rigtig ærgerligt, og jeg håber din mis kommer sig hurtigt.

• #5   22. jan 2010 føj for en grim oplevelse .
    hun var da skudt i hovdet den dame ..
    hvad skete der med katten ?
    og håber den har det godt efter den væmmelige angreb ..

• #6   22. jan 2010 hmm en familien danmark hund med agressiv adfærd? måske labrador også skulle på listen over farlige "kamphunde" så vi kan få dem alle tvangssteriliseret?

• #7   22. jan 2010 Jeg ved ikke, hvad min hund ville gøre, hvis hun fangede en fremmed kat. Tror ikke hun ville overfalde den, men jeg ved det ikke..

Hun gør ikke min egen og min mors kat noget, men de flygter jo heller ikke fra hende..

Det er jo meget normalt at hunde vil jagte katte..

Jeg håber din kat er okay. Og til jer der siger at hundeejeren er skudt i hovedet, det kunne jo være hun var chokeret og derfor opførte sig som hun gjorde..

det er så nemt at dømme, når man ikke har været der selv

• #8   22. jan 2010 Åh jeg VIDSTE den ville komme *GG*

Ja så må jeg jo sige, at jeg håber amstaffen bliver forbudt, for sådan en har overfaldt og bidt min hund samt rendt rundt efter kaniner i haverne i en haveforening for at slutte af med at hoppe på en mand.

Og naboens hund, der er skudt i låget og ved at overfalde os, hver gang vi kommer ud af opgangen....

• #9   22. jan 2010 Men nu er det jo bare sådan, at der også findes gode amstaff'er imellem, og det er jo møgsurt for dem, at folk er så trælse... Så jeg håber da for dem, at det nye forslag ikke kommer igennem..

• #10   22. jan 2010 Reiki ville dælme osse pelse en fremmed kat hvis han kunne komme til det. Det er normal hundeadfærd for langt de fleste racer. Men self er det ejers opgave at sørge for den ikke kommer til det, og det har ejer i dette tilfælde ikke formået.
    Håber da ejeren i nær fremtid vil sørge for at få gjort noget ved sit hegn.

Det har da absolut intet med muskelhundedebatten at gøre, det er jo helt andre problemer der er oppe at vende der. Så hold da den debat udenfor tråden.

• #11   22. jan 2010 God bedring til katten smiley

Dan og Lotte
    Til gengæld overlevede katten. Mon den havde gjort det hvis "den perfekte familiehund, ikke en kamphund lalalalalala" havde fået fat i den?

• #12   22. jan 2010 Michelle..... Tja, hegnet er højt nok når IKKE der er snedriver... For et sted i Gården er det en så stor snedrive, at hegnet kun er 30 cm, og det kan en labber jo altså godt komme over..

Bonnie.. Ja, det var da rigtig ubehageligt smiley og missen har det fint nok nu, bare lidt pjusket, fordi hun har været helt savlet ind...

Siena... Kan godt være, men idet den har været på min egen matrikel er det ik min fejl, så er det hende der skal holde hendes hunde inde!!

• #13   22. jan 2010 Thilde -men når der så er snedriver, er det self stadig hende der skal have gjort noget ved det, så vovsen ikke kommer ud (så må man jo skovle sne e.l.). Så ja, helt klart hendes fejl.

Men med det sagt -hvis katten "kun" er blevet savlet på osv, har hunden dog næppe haft "planer" om at slå den ihjel (heldigvis da), for så var den nok ikke sluppet så billigt.

Håber missen kommer sig over chokket inden længe, og at naboen så fremover vil sørge for at hunden bliver inde hos dem selv.

• #14   22. jan 2010 Dan & lotte... Kan godt li din humor :b

Ved godt, at det er hvad der kan ske.. Skete jo ik noget ud over en stor forskrækkelse... Synes stadig bare det er grotæsk.....

• #15   22. jan 2010 Michelle...Tror heller ik det var en ond hund,, men stadig... Nu skal jeg gå og være bange for at det sker igen..... mere det jeg tænker på...

• #16   22. jan 2010 Ja heldigvis denne gang.. men en hurtig søgning på nettet bringer dit indlæg ned på et plan hvor vi alle kan være med søster mcfluff http://www.dr.dk/Regioner/Bornholm/Nyheder/Bornholm/2010/01/02/071842.htm

• #18   22. jan 2010 Orv..... Det sygt med de ænder..

• #19   22. jan 2010 Men så må damen jo bare i gang med at skovle sneen væk fra hendes hegn så hendes hund ikke kan komme ind til dig. Hvis din kat har fået skade så skal du huske at det er damen´s hundeforsikring der skal dække hendes udgifter, så længe katten kom til skade på din grund.

Dan og Lotte G
    Hvis i gad at læse tråde ville i hurtigt opfange at det ikke er agressiv adfærd, men rimelig normalt adfærd for en del hunde, som michelle også skriver. Tud lige et andet sted!!

• #20   22. jan 2010 * hunden * ... Nu ved jeg ik hvem du hentyder til.... Men var slet ikke meningen med denne tråd, at nogen skulle gøre det...... Blot en bekymret katte/hunde ejer, der skulle ha lidt luft!!!!

• #21   22. jan 2010 Heidi K... Ja, det ved jeg.. Men nu skete der jo ik noget, andet end vi alle blev forskrækket... smiley

• #23   22. jan 2010 Dan og Lotte G
    Og med det link vil du hvor hen? Det er jo en blandings hund så det kan jo ikke rigtig sammenlignes...

• #24   22. jan 2010 *Hunden* .. Okay tak smiley

• #25   22. jan 2010 klapper såmænd ikke i mine små fede hænder men ville da lige huske folk på at det ikke KUN er disse farlige muskel/kamphunde der har dyriske instinkter (min har aldrig angrebet andet end sin foderskål vil jeg lige tilføje) men erkender at der kan være et problem men det er nok lige så meget i den anden ende af snoren!
    Her er lige en mere smiley
    (link fjernet)

• #26   22. jan 2010 Det er jo svært når ikke man har været der.

Min Hannibal jagter også div gård katte som kommer ind på vores grund, men han gør dem ikke noget andet end vasker dem. Han respektere heller ikke hvis katten siger fra. Og det er selvom han er vokset op blandt 5 katte (jeg er reg opdrætter) og der er det ikke Hannibal der er leder. Det er vores 5 år gamle huskat.

• #28   22. jan 2010 Dan og Lotte G
    Men der bare 8-10 mennesker om dagen der alle gerne vil huske folk på det og gerne fortæller om at min hund bider da i hver fald ikke. Og i længden bliver man bare træt af at høre på det.

Og jeg er ikke en af dem der ser det som en god ide at forbyde, tror det vil gøre alt værre!!!

• #30   22. jan 2010 Din race er slet ikke over listen af hunde de vil forbyde!

• #31   22. jan 2010 Karin.... Ja, det var ik rart smiley

• #32   22. jan 2010 Elen.. Ja heldigvis.. Ved godt loven er der, synes bare det er lidt en mærkelig lov.. eller hvad man nu kan sige... For det er sgu da svært at holde en kat på sin egen matrikel.. At den så var det i det her tilfælde, er vel tilfældigt, selvom den aldrig går ret langt væk...

• #33   22. jan 2010 Hunden hvis det er ok med dig så svarer jeg bare på tiltale fra søster mcfluff om at "tilgengæld overlevede katten" udover det var mit "behov" for at komme med en kommentar til tråden ikke større end at jeg godt kunne overleve at undlade men tillod mig dog at deltage!
    men hvorfor har du et behov for at stille dig til smagsdommer over for hvad du mener må skrives på div. tråde?

PS.
    jeg kan da godt skrive mine fremtidige indlæg til dig først og så kan du jo filtrere det og godkende det du mener du kan tillade at jeg skriver?

• #34   22. jan 2010 ¤Thilde(:¤ .
    Den lov bliver også bøjet lidt, sidder lige nu og leder efter en tråd du næsten skulle læse fra KG ang det med at holde på sin egen matrikel det er der nemlig stor uenighed omkring.

• #35   22. jan 2010 Dan og Lotte G
    Din race er slet ikke over listen af hunde de vil forbyde!

Så hvorfor surmule?

• #37   22. jan 2010 Heidi k

Det har jeg så sandeligt også bemærket, men jeg kan dog godt finde på at bekymre mig for andre og kan også godt smide en kommentar på urimeligheder OGSÅ selvom de ikke rammer mig selv;-9
    men skal da nk forlade jeres tråd med bukket hoved og skamfuldt undskylde mine indlæg..

• #38   22. jan 2010 bekymre mig for andre

At bekymre sig for andre er fint men du må da forstå at du ikke gør en forskel for dem det nu kan ramme ved at kaste med mudder!!

• #39   22. jan 2010 Undskyld mig, men det kan da være ligegyldigt hvilken højde der er på trådstarters hegn.
    Og nej, det kan da ikke være hendes job at lave et højere hegn???

Hunden sprang, så vidt eg kan forstå, ind på hendes matrikel... Ergo, ejer har ikke tjek på sin hund.

Det kan da aldrig blive trådstarters problem... Ja, det blev det jo så, men det burde det ik smiley

• #40   22. jan 2010 Hunden

Der er ikke mere fokus på min race end der er på din!

• #42   22. jan 2010 Heidi.. okay, den vil jeg da meget gerne læse...Gender nogen som have en kuld killinger, som gik i naboens blomsterbede og gjorde det de skulle.. de blev faktisk meldt til kommunen, politi osv.. Er jo bare så svært at holde en kat på grunden, da den er så meget sin egen..

• #43   22. jan 2010 Kaster jeg med mudder nu? det bliver du NÆSTEN nød til at forklare?

• #44   22. jan 2010 *Laura* Det er hende med hunden der burde lave højere hegn, var deres eget hegn hunden sprang over... for at komme ind på vores matrikel efter katten...

• #45   22. jan 2010 Laura

Nemlig. Hunden skal holdes inde af dens ejer, og så længe trådopretters kat er på egen grund er hun uden skyld

• #46   22. jan 2010 At kaste med mudder er det utryk jeg gerne bruger når man nedgør andre for at sætte en anden højre.

Altså du har linket for at fortælle at andre racer en dem der MÅSKE bliver ulovligere også har problemer flot sherlock holmes, men det synes jeg altså ikke er at bekymre sig.

Hellere være fremme med hvad man kan gøre for at forbedre vilkårene for at disse hunde kan få ordnelig ejere og stramme hundeloven lidt op.

Men det var jo sjovt nok ikke det tråden handlede om, så vil ikke debattere dette mere anden i en tråd om lige dette emne.

• #47   22. jan 2010 Thilde:

Undskyld, jeg har forstået det må den måde, at damen gik tur med sin hund uden snor og så hoppede den over dit hegn smiley

• #48   22. jan 2010 Jeg prøver lige IGEN så også heidi k fatter det!
    søster mcfluff insinuerede at "kamphundes" angreb altid var med dødelig udgang og at de hunde faster tante kan genkende fra sin barndom ikke bider til døde...
    det mente jeg så ikke var sandt og fandt nogle håndgribelige beviser herfor... hvis det er at kaste med mudder så er jeg skyldig!

• #49   22. jan 2010 *De kalder mig maria* - hun har det fint nu, bare lidt skræmt..... og ja, undre jeg mig os over.. og er en smule træt af det.... ALT blir vendt hen på lovforslaget...

• #50   22. jan 2010 Laura.. Nåååe. hehe, jamen det gør ikke spor smiley

• #51   22. jan 2010 Ja du må da meget undskylde hvis jeg ikke forstår dig!!!!!!!!!!!!

Men så må du sku oprette din egen tråd, det er ikke det som det jo handler om. Men havde det været en kamphund som virkelig angreb hvor store tror du så chancerne er for at den havde overlevet?

Den er ingen der siger at andre race ikke kan gøre skade, så kan ikke se hvad dit problem skulle være.

• #52   22. jan 2010 Thilde:

Kunne slet ik forstå hvorfor folk mente at hegnet skulle være højere fordi hendes hund springer over dit hegn smiley

• #53   22. jan 2010 ¤Thilde(:¤ .
    Kan desværre ikke finde det indlæg jeg vil vise dig, og de andre tråde der er om emnet er mere meninger end lovgivning så det kan vi ikke bruge til meget.

• #54   22. jan 2010 Laura... nej, kan jeg godt forstå smiley hehe

• #56   22. jan 2010 Heidi.. Det bar da en skam smiley

*De kalder mig Maria* ... Jo, for den stod bag deres hegn da..

Maiken.. Er helt enig i det du skriver... Belv os sur, men hundeejeren var lige så chokeret.. men ok, gør ingen forskel da det er hende der ska holde hunden på den rigtige side af hegnet..

• #57   22. jan 2010 ¤Thilde(:¤ .
    Fik du egentlig snakket med hende? Ang hun skulle fjerne sneen så dette ikke sker igen?

• #58   22. jan 2010 håber du meldte hunden,. stakkels din kat!

• #59   22. jan 2010 heidi... Ja, det gjorde jeg.. og det ville hun gøre.. Men hegnet er nok 2meter højt... det er vandret et sted, og går skråt ned og er vandret igen... på det laveste stykke er det ca 1.5 meter.. og det kan en labber jo altså god springe over.... så gruer for at det alligevel sker igen...

• #60   22. jan 2010 Gæt hvem * ! .... Det gjorde jeg ikke, da der som sådan ik skete katten noget, andet end den var savlet til og bange

• #61   22. jan 2010 *De kalder mig Maria...... Ja den gjorde så....

• #62   22. jan 2010 *De kalder mig Maria*:

Jeg misforstod den også smiley - Hunden stod bag sit eget hegn og hoppede over. Ikke trådtarters hegn smiley

• #63   22. jan 2010 ja, hunden hoppede over sit eget hegn for at komme over i min indkørsel.. hvor kattan sad...

• #64   22. jan 2010 Hvor har du de tal fra >sienna skal være storesøster<?
    http://go.tv2.dk/article.php/id-27938110.html
    måske du skulle tænke før du i dit raserianfald slynger om dig med tal der ikke gør andet end at fremhæve dit eget indlæg

• #65   22. jan 2010 sienna skal være storesøster K
    Hvem skriver du lige til?

• #66   22. jan 2010 Kender i reglerne ang hegn... Men da hunden hopper over.. Må det jo være for lavt.. og ejeren burde fjerne de snedriver..

• #67   22. jan 2010 Det må ikke være højre end 180 højt. Og giver dig helt ret hun burde have fjerne de snediver...

• #68   22. jan 2010 Okay, så ved jeg det smiley

• #69   22. jan 2010 Altså, ja der er regler for hegn...

Her hvor jeg bor må mit hegn kun være 60cm højt, men det springer Bailey over med lethed, så mit er højere end det må være...

• #70   22. jan 2010 Selvfølgelig kan ens grundejerforening bestemme lidt, men reglerne for alm. husejere er op til 180 cm højt, dog er det ikke noget jeg tror man holder øje med.

• #71   22. jan 2010 Jeg spørge igen.

sienna skal være storesøster K
    Hvem skriver du lige til? Du skriver jo i fler tal så hvem skriver du til ud over Dan og Lotte G??

• #72   22. jan 2010 Jeg forstår det heller ikke også derfor jeg kommenteret problemet dog kan jeg da kun se en der startede på kampehunde debatten så ved ikke hvorfor du skrev i flertal...

• #73   22. jan 2010 Og det var egentlig også stoppet indtil du selv bragte det på banen igen...

• #74   22. jan 2010 sienna skal være storesøster:
    Du svare ikke rigtigt på hvor du så har dine "troværdige" tal fra??

Men du mener at dem som er imod et forbud render rundt ved venner og bekendte for at låne deres pc så de kan stemme flere gange og dem som er FOR et forbud er så ærlige mennesker at de kun stemmer 1 gang?
    Hvem er det lige der skal spænde snublekysen?

• #75   22. jan 2010 Hvad er det for en bodegalogik?
    Folk som mig? hvad bilder du dig ind? er det dig eller mig der kommer tvivlsomme tal som du ikke rigtigt har lyst til at forklare mere om?

• #76   22. jan 2010 skal vi så lige opsummere..
    Du skriver at tallet er 80% for forbud og 20% mod
    Du skriver at mit link er ubrugeligt fordi det er en online afstemning

ikke nok med at du så sender et link til en anden ONLINE afstemning, så er dine tal stadig helt ude i hampen, men jeg fornemmer at du alligevel sidder med følelsen af at du lige fik mig sat på plads?
    så du har ret man kommer ikke langt i en debat med folk som DIG!

• #77   22. jan 2010 Hvorfor er en online afstemning ubrugelig... Folk går jo ind og klikker på deres valg. Det var vel brugbart nok...

Og hvor er det dog typisk af EB, ikke at kunne stave til Staffordshire smiley

PS:

Der er forholdsvis langt fra 20% - 80% til 40% - 60% smiley

• #78   22. jan 2010 Jeanette og Luna * :
    Er det så nu jeg skal aflive Naja da hun jo er en blanding af begge dele ??? *SG* ;o)))

• #79   22. jan 2010 Du må ringe til BT og EB, så der kan komme en artikel i avisen,

• #80   23. jan 2010 Jeg er glad for at din kat slap med skrækken, og at i begge er ok. Kan godt forstå du lige måtte have luft, for det er sq noget af et chok man får smiley

Kommentér på:
Kat angrebet af labrador!!!!

Annonce