2.418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

Angrebet af kat! Angrebet af kat!

Jeg har lige været ude at gå med mine tre hunde i buldrende mørke, vi bor i et villakvarter.

Mine hunde hader katte og stod det til dem, så skulle alle katte dø.

På vores tur går vi forbi en kat der står med krummet ryg, vi opdager den først da vi er næsten forbi, så vi går bare videre. Normalt ville mine hunde på dette tidspunkt gå amok og gø og kaste sig frem i snoren, men det gjorde de ikke, fordi der kom en dame imod os der tale til os og ønskede glædelig jul, så hundenes fokus var på hende.

Vi stoppede op og snakkede lidt, hundene stod og hilste på hende og pludselig sagde hun - åh nej den skide kat. Jeg vendte mig rundt og så så katten komme løbende imod mig, hvæsende og med krum ryg. Den sprang lige ind i min flok af rimeligt store hunde og så skal jeg love for at de begyndte at gå, de var klar til at slå ihjel. Det var kl 1 om natten,, så det var lidt øv.

Jeg begyndte at trække mine hunde videre imens de gøede og forsøgte at få fat i katten, men den var udenfor deres rækkevidde, for de de jo var i snor. Den angreb igen, men ikke ind midt i flokken og jeg gik videre. Den forfulgte os op ad vejen nok 30 m.

Jeg er ked af at jeg ikke fik sparket den væk - møgkat - ellers burde jeg have sluppet hundene løs, så skulle den nok få benene på nakken, men jeg ønskede ikke at mine tre hunde begyndte en forfølgelse igennem folks haver midt om natten.

Er det normal opførsel fra en kat ligefrem at angribe på den måde, det har jeg aldrig oplevet før og her løber ellers mange hunde rundt?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.
  • Slibe et gulv bøge parket 2kvm 1.700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angrebet af kat!
  • #1   25. dec 2012 Hold da op, det lyder ret vildt.
    Godt der ikke skete hverken dig, katten eller hundene noget!
    Jeg har før hørt om katte der angriber mennesker, men det lyder da lidt voldsomt. Forhåbentligt var den ikke smittet med noget, så den går og lider eller kan smitte andre, men det er lidt svært at bedømme situationen når man ikke selv har stået i den.

• #2   25. dec 2012 Den må da ha været syg i hovedet... Det er ikke normalt og lyder fuldstændigt ubegrundet at angribe på den måde...

Godt I overlevede smiley

• #3   25. dec 2012 Den SÅ sund og rask ud, og damen på vejen kendte den åbenbart, men hende nåede jeg ikke at snakke mere med, men hun forsøgte at jage den væk inden den angreb, men den var ligeglad åbenbart.

• #4   25. dec 2012 Ingen var på nogen måde i livsfare ;-), men jeg blev noget overrasket over at den lige hoppede ind midt hundeflokken, de var jo gale på den, men den virkede sådan meget dominerende i dens kropsprog, den truede jo ved at skyde ryg, vende siden til og hvæse højlydt - vi har tydeligvis overtrådt dens enemærker, som åbenbart strakte sig helt ud på vejen smiley

• #5   25. dec 2012 ved om en gade hvor hundeejere ikke gikk på tur da det var en " kamp-kat " som hersket denne gade/vej hvor den bodde... katten kunne sitte i et træ og gå til angrep på hunder... og den kom løbende fra haven også...

• #6   25. dec 2012 Ved ikke om det er normalt, men jeg har oplevet det samme 3 gange før.
    Specielt én gang hvor vi blev angrebet bagfra af en kat, der bare satte sig fast i Silas hud. Staklen havde ret store sår efter. Mine var også klar til at æde katten og ejerne stod bare og grinede.

Synes det er super træls og selvom hundene på ingen måde er i livsfare, er det ikke fair at katte må tillade sig den opførelse. Men hvis hundene så meget som tænker på at galpe tilbage, så skal man styre sin hund.

• #7   25. dec 2012 Jeg kan huske da jeg vil barn,der havde min veninde en sort langhåret kat. Der styrede hele det stykke vej der var foran deres hus, kom der hunde fik de en på hovedet af katten.. Og så piv hundene og smuttede igen..

Vi boede sådan lidt ude på landet hvor alle kendte hinanden og mange af hundene rendte løs, men lige det stykke hvor katten boede holdte hundene sig helst fra smiley
    Og katten forlod heller ikke deres grund og det vej foran grunden..

• #8   25. dec 2012 Det KAN måske være en hunkat, der har haft sine killinger i nærheden, som hun ville beskytte - især da I standsede op og ikke bare gik videre.

Jeg ved godt, at det normalt ikke lige er årstiden for killinger, men vi har haft både et lunt efterår og forvinter, og så er det ikke ualmindeligt med sene kuld.

• #9   25. dec 2012 Ja, den tanke strejfede også mig, Natravn.

• #10   25. dec 2012 Jeg har oplevet det med en kat, som lavede angreb på Dina, mens vi gik tur.
    Det er en vildkat (hankat) som bliver fodret af en nabo.

Den er tudegrim, mangler begge ører, og har ar over det hele.
    Dina kan godt lide katte, og går pænt forbi den, men hun forstår nok ikke dens sprog, for så ville hun spæne forbi den i rædsel.
    Vildkatten "Monsteret" sidder altid på en træstub og hvæser, når vi går forbi.
    Nogle dage er den mere hidsig end andre, og den kan finde på at spæne over mod os, når vi går forbi.
    Den er virkelig frygtindgydende, så jeg hiver altid Dina afsted og vi passerer på så lang afstand som muligt, fordi jeg er bange for, at den skal rive hende i øjnene.

Hvis jeg kunne gå en anden vej i skoven, så ville jeg gøre det. Den kat er virkelig uhyggelig. Men den er nok vant til at klare sig, for på de 300 meter der er til skoven, skal vi også forbi 7 løse hunde, som føjter omkring. De har sikkert allesammen respekt for "Monsteret"

• #11   25. dec 2012 Det har jeg også oplevet en gang. Min schæferhund fik også sådan en vred kat lige i hovedet, da vi gik en aftentur - men det overlevede katten altså ikke. Kort proces, så var den død som en sild !

Har hørt om det før - hidsige katte, der overfalder hunde - så helt så unormalt tror jeg nu heller ikke det er.

• #13   25. dec 2012 Vi har haft problemet med min nabos ene kat.

Han hedder Monty og er kastreret smiley Han har bare et enormt ego... Og Buddy er et skvat smiley

Men han har over 1,5 - 2 år fået respekt for mig, så han angriber ikke mere. Han ser kun vred ud, når vi går forbi. For en måneds tid siden kom vi til at gå tæt forbi ham, fordi gadelampen var gået ud. Så ham først da vi var lige ud for ham, han sad 1 m væk.

Jeg har smidt vand efter ham, skældt ud, blokeret ham angrebsvejen med en sneskovl og et hårdt nej etc. etc.

Men for søren hvor er det rart, at det efterhånden er længe siden, han har angrebet os:)

• #14   25. dec 2012 Jeg har faktisk også oplevet det 3-4 gange med den samme kat.
    Den hersker over et stendige langs ejerens grund i et villakvarter. Første gang kom den pludselig springende ned på ryggen af Ayla og angreb hende og jeg fik den værfet væk efter lidt tid. Heldigvis for hende har hun rigtig meget pels og den var ikke helt oppe i hovedet på hende, så hun slap uden skrammer.
    Men i dag er hun bange for katte,,, Når man går forbi kan man bare høre den der syngen/knurren af en meget sur kat lige inden den angriber, og så stryger vi meget gerne over på den anden side i en helvedes fart.
    Den er løbet efter os et par gange, lortekat smiley

Jeg var også meget overrasket over at en kat kan være så territorial, men igen, de er jo frygtløse. Jeg kom gående med 3 hunde på i alt 170kg. sååå smiley

• #15   25. dec 2012 Min venindes hunde blev også angrebet af en kat engang de gik ude i en skov.

Normalt? Det tør jeg ikke udtale mig om, men lidt usædvanligt er det da, omend det jo så åbenbart sker fra tid til anden.

• #16   25. dec 2012 Synes faktisk man høre oftere at kattene angriber. Har dog ikke selv direkte prøvet et. Vi har prøvet at blive truet af en kat på tur, men den fortrak da tøserne fik et flip.
    Meeen tænker dog stadig, sikken en selvtillid sådan en kat har (eller så er den bare dum). Hvis den direkte kan kigge på en hel flok af hunde, og stadig tænke: i am the king smiley og så gå til angreb på sådan en flok. Det er jo direkte selvmord.

• #17   25. dec 2012 Dette for mig lyder helt vildt at katten ka finde på det. !! Men må have set sig sur på jer når den kan finde på at angribe dig og hundene.. !! Jeg har selv katte og de viser respekt for min hund og vil ikk kæmpe imod vores hund.. !! Tror katten har set sig rasende på jer da de ellers ikk viser den form for adfærd imod jer

• #18   25. dec 2012 Vi har også sådan en psyko kat her i nabolaget.
    Den angriber alle hunde den kommer i nærheden af. En golden har måtte sys i nakken og på ryggen og en westie måtte behandles for betændelse i såret. Disse 2 var for øvrigt sammen og i snor da katten angreb dem sidste sommer.
    Alle med hund som bor i denne kats område er bange for den.

Næh store og mellem store hunde er nok ikke i livsfare men en kat KAN altså godt gøre skade. Og hvad hvis det er en lille Chi det går ud over en dag?

TS: I den her situation lyder det som om det er en kat som har gjort den slags før. Læk mærke til damens kommentar - åh nej den skide kat. Måske damen kan fortælle hvor kræet bor og så prøve at snakke med ejer? Hvis dette ikke får dem til at holde kræet inde så klage til beboer foreningen eller noget?

Maria: En kat som den er sur på alle hunde uden at de behøver gøre andet end at være til.

• #19   25. dec 2012 Nå OK, kan høre at det slet ikek er så usædvanligt, jeg har bare aldrig oplevet det før og heller ikek hørt om det.

Ja damen kender tydeligvis katten, og hun løb frem mod den inden jeg fattede hvad der var ved at ske, hun ville jage den væk - men den var hamrende ligeglad. Men vi fik da vist vækket alle dem i kvarteret der var gået i seng ha ha - så nu går rygtet nok, at de skøre collier er gået helt amok i galskab!!

• #20   25. dec 2012 MArtine, jeg havde da ønsket at mine hunde havde fået fat i katten også smiley

• #21   25. dec 2012 Jeg syndes i øvrigt der burde være samme regler for katte hold som der er for hunde.
    Det er faktisk ikke så svært at katte sikre sin have så ens kræ bliver på egen grund.

Det er ikke kun sådanne psyko katte som kan gøre skade. Almindelige katte gør også skade på for eksempel fugle og egern bestanden. Det er ikke kun skade dyr de tager.

• #22   25. dec 2012 Hader i 2 katte. !!

• #23   25. dec 2012 Maria: Det var dog et underligt spørgsmål.
    Hvorfor skulle man dog hade katte blot fordi man mener katte ikke skal færdes frit i naturne/vejen?

Jeg har for øvrigt haft katte hele mit liv. lige til jeg blev allergisk, Jeg elsker katte og savner det meget. Men mine katte har altså aldrig generet andre eller slået vilde dyr ihjel. De var nemlig alle som en inde katte.
    Jeg mener at når et menneske anskaffer sig dyr påtager de sig et ansvar for det dyr og dyrets færden/handlinger. Det er ikke naboen eller nogen andens problem. Katte lorte i naboens bede for eksempel er lige så meget no go i min verden som efterladte hundelorte. Kan man ikke holde sine hos sig bør man ikke anskaffe dette dyr. End of storry. Sådan er det i det mindste i min verden.

Det har intet med had at gøre men alt med respekt for sine omgivelser at gøre

• #24   25. dec 2012 For mig lyd det til at i hadede katte. !! Mine katte er indendørs og færdes ikke udenfor uden opsyn.. Ikk ment negativt det spørgsmål - men det lyd til i ikk kunne lide dem

• #25   25. dec 2012 Var der en kat, der gjorde det ved mine, ville resultatet være det samme som hos Martine...
    Kort proces, og 1 stk død misser....
    Jeg ville så ikke engang skælde hundene ud.....

Sjovt som nogle kattemennesker bare ikke tænker over konsekvensen af, at lade deres aggressive kræ løbe rundt...... smiley

• #26   25. dec 2012 T: Det er desvære min erfaring at mange syndes det er sjovt og lidt sødt at katte angriber hunde. "herre gud. det er jo kun en kat. Hvad skade kan den dog gøre" "Ej se den modige kat." "hehe den store hund er bange for den lille kat" osv.
    Nej det er hverken sjovt eller sødt. Det kan koste øjne hos hunden. Mere hos en lille hund. Det kan også koste katten livet hvis den angriber den forkerte hund.
    Men det tænker ikke alle på. Jeg kan huske engang som barn en af mine forældres venners kat var også psyko når den så hunde. Ejeren fortalte stolt og gerne om hans modige kat som angreb vejens hunde. Vi unger som ikke tænkte over eventuelle konsekvenser syndes da også det var sjovt. Lidt alla Disney film.

• #27   25. dec 2012 Calles - ja de kan sq gøre meget skde på en hund alligevel.... både øjne og snude... ogs så følger der gerne et par grimme grimme infektioner med fra et katteangreb smiley

Jeg ville da ikke have det godt med, at mine hunde aflivede en kat med tænderne.....
    Men blev de angrebet af sådan et kræ, og udfaldet blev sådan..... tjah.... "katten bad selv om det"....

• #28   25. dec 2012 Vil så lige sige at jeg også finder det forkasteligt at løse hunde uprovokeret angriber løse katte. Og ikke bliver stoppet af ejer.

• #29   25. dec 2012 Jeg lære aldrig at forstå at katte åbenbart har ret til at tyrranisere deres omgiver.

• #31   25. dec 2012 Min hund ville bare æde dem hvis han mååte, så han er repsekteret af alle kattene, selv han ikke vejer over 10 kg. smiley

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #32   25. dec 2012 Hvad skal man gøre hvis ens hund dræber en kat, ja på den måden i førklarer? skal man ringe nogen eller bare lade den vare?

• #33   25. dec 2012 tja. Ville egentligt sige lad den ligge men det er vel egentligt lidt ulækkert. Ved ikke om DB ville hente liget hvis man ringede til dem.

• #34   25. dec 2012 Min hund ville tage benene på nakken og løbe, han er simpelt hen sådan en tøsedreng smiley

• #37   25. dec 2012 Jo jeg ville da også helst give besked til ejer men
    1 det er ikke alle katte som har adresse skilt på.
    2 Det er ikke alle ejere af den slags katte som kan se det er kattens/ejers egen skyld. Jeg ville ikke gide risikere at blive lagt for had. (Eller at min hund blev stemplet som dræber)
    Derudover. Hvis en kat opføre sig sådan og alligevel render ude tyder det på en vis ligegyldighed fra ejers side. Hvis ikke over for deres kat så i det mindste over for min hund. Hvis de er ligeglade med min hund hvorfor skulle jeg så ikke være det med deres kat?

• #38   25. dec 2012 Nej jeg hader ikke katte - men min schæferhund var vist bare ikke ret glad for den han knækkede ryggen / nakken på.
    Har iøvrigt selv to katte og de er da meget søde ...

Hvorfor spørger du ?

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #39   25. dec 2012 hvid du mener mig så er min egen hund ikke glad eller måske før glad før katte, Hon hade self bidt dwen midt itu hvis hun fik chancen, men spørger bare hvis det sker hvad man bør gøre

• #40   25. dec 2012 I vores villakvarter er der rigtig mange løse katte og mange er trætte af det. Jeg har nu aldrig set nogen i vores have, og det er der nok en grund til, hundene jager dem simpelthen ud - vi har heller ingen fugle eller andre dyr smiley

En anden aften hvor jeg gik med mine hunde gøede Alba af en kat, men vi gik så bare videre. Vi passerede en mand der troede hun havde gøet af en hund der gil et stykke derfra. Jeg sagde til ham, at det var en kat hun havde set og sa sagde han "Pis også hun ikke åd den" smiley og så grinede han ... så ja der er mange der er trætte af de katte i vores villakvarter.

• #41   25. dec 2012 Kennelmor - i må låne Nala lidt.... kan hun snuppe en solsort i luften, kan hun vel også nappe en skide kat smiley

Der er en del katte her i kvarteret også, men aldrig i vores have heldigvis....

Men det skal nok gå galt en dag, hvor jeg så skal ud og skrabe en kat op fra græsplænen smiley

Selvom man nok burde bede katte ejeren, om selv at komme og gøre det beskidte arbejde!
    Har je helt seriøst lyst til, hvis det sker, for jeg kan med min bedste vilje ikke se, hvordan det kan blive MIN skyld, at mine hunde flår en andens kat smiley

• #42   26. dec 2012 Jamen I kan da komme på inspektion her og gå en runde smiley

Mine har aldrig tagen en kat, men der ser ud som om de rigtig gerne ville, hvis de fik lov. Det eneste den ene har taget var en rotte og en muldvarp.

• #43   26. dec 2012 Så længe hundejere ikke respektere katte i snor, så synes jeg katte har lov til at rende løs.
    Katte skal da også opleve livet og få motion.
    Jeg har før gået tur med mine katte i snor, og jeg får hver gang grimme kommetarer fra hunde ejere, pga. deres hunde gør og skaber sig - samt hunde der forsøger at æde mine katte. Det tør jeg ikke længere, så hellere lade dem løbe løst, hvor de i det mindste har større chance for at komme væk.
    Min have er så indhegnet, så se holder sig oftes inde på vores område - af og til møder jeg dem dog i vores lille by, når de er ude.

• #44   26. dec 2012 Ja jeg hader katte, fuldstændig ligesom mine hunde. Men derfor ønsker jeg dem da ikke dræbt. Men fløj en til andgreb på mine tøser, ja så ville den miste livet, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om. Hvad jeg så ville gøre, tjaa ringe til politiet og fortælle der ligger en død kat, og hvordan det er sket.

• #45   26. dec 2012 I henhold til denne tråd, mener jeg faktisk der for et stykke tid siden, blev lavet en lignende. Mener der var en der, der smed en lov paragraf i tråden, hvor der faktisk stod, at katte skal holdes på egen matrikel. Nogen der kan bekræfte dette, eller jeg helt væk?

• #46   26. dec 2012 Måske var det da Tina og Zantos (også collie) blev overfaldet?

• #48   26. dec 2012 Her stod noget:

Lov om mark- og vejfred

Lov om mark- og vejfred har flere paragraffer af betydning for katteejere.

§1 omhandler pligten til at holde sin kat inde på sin egen grund. § 3 omhandler katteejeres erstatningspligt. Kommer en kat ind på anden mands grund, skal kattens ejer erstatte den skade, katten forvolder ved at nedtræde, afbide eller fortære afgrøder, beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, oprode eller sammentræde jordbunden. Samme regel gælder om skader, katten forvolder ved at angribe et andet husdyr eller på anden voldelig måde tilfører legemsbeskadigelse. § 14 giver andre ret til på en hensigtsmæssig måde at fjerne omstrejfende katte fra sin grund. Man har ikke pligt til at yde erstatning, hvis katten skulle komme til skade eller omkomme, når man fjerner katten.

Som katteejer har du ret til at få udleveret din kat mod du betaler for de skader, katten eventuelt har forvoldt på den anden mands ejendom. Nedskydning eller anden form for drab af katten må kun finde sted, hvis kattens ejer er blevet advaret i forvejen og inden for det seneste år. Hvis man ikke kender kattens ejer, er det nok at indrykke en annonce i et lokalt dagblad, med advarslen samt en kort beskrivelse af katten

• #49   26. dec 2012 hehe, og lidt mere:

Lov om mark- og vejfred
    Lov nr. 107 af 31. marts 1953 Jf. lovbek. nr. 818 af 11. december 1987
    Følgende ændringer indarbejdet Bek. nr. 454 af 16. juni 1999, Lov nr. 232 af 2. april 1997 (LF 71
    96-97), Lov nr. 1082 af 20. december 1995.
    Kapitel I
    Almindelige bestemmelser
    § 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.
    Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i
    fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt.
    Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser.
    § 2. Det ansvar, som efter denne lov er forbundet med, at husdyr kommer ind på anden mands
    grund, indtræder også,
    når husdyr kommer ind på en dets ejer tilhørende ejendom, hvorover en anden har udelukkende
    brugsret.
    Stk. 2. Som besidder benævnes i denne lov enhver, der holder husdyr, uanset om ejendomsretten
    over disse tilkommer en anden.
    Stk. 3. De i nærværende lov for veje givne bestemmelser omfatter tillige gader, pladser og stier
    Kapitel II
    Erstatning for skade forvoldt af husdyr
    § 3. Kommer et husdyr uden hjemmel ind på anden mands grund, skal dyrets besidder erstatte den
    skade, dyret forvolder ved at nedtræde, afbide eller fortære afgrøder, beplantning eller bevoksning,
    beskadige hegn eller vandløb, oprode eller sammentræde jordbunden. Samme regel gælder om
    skade, dyret forvolder ved at angribe et andet husdyr eller på anden voldelig måde tilføje det
    legemsbeskadigelse.
    Stk. 2. Erstatning kan dog ikke kræves, hvis skaden er fremkaldt med forsæt eller uagtsomhed af
    skadelidte selv eller af en person, han har ansvar for. Er der skyld på begge sider, afgøres det efter
    fejlenes beskaffenhed, om erstatningen skal nedsættes eller helt bortfalde.
    Stk. 3. Om erstatningskravets gennemførelse gives der regler i kap. VII.
    § 4. Denne lovs regler finder ikke anvendelse på erstatningsansvar for skade voldt af hunde.
    Stk. 2. Det ansvar for skade voldt af husdyr, som kan påhvile andre end besidderen, berøres ikke af
    nærværende lov. Det samme gælder besidderens ansvar for skade, som ikke omfattes af
    erstatningsreglen i § 3, stk. 1.

• #50   26. dec 2012 Yasmin: Vi luftede også vores katte i snor. Har aldrig nogen sinde oplevet et negativt ord for det. Eller farlige situationer.
    Her hvor jeg bor er der en sø hvor mange lufter deres hunde. Der bor en mand der nede han lufter sin kat. Hans kommentar til os. Ja folk kigger jo noget men ellers går det fint.

Ved du godt det er ganske nemt at katte sikre din have? Alt der kræves er et hegn og at toppen hælder 45 Grader ind mod haven. Vi forlanger hunde ejere sikre deres have hvorfor så ikke katte ejere?

• #51   26. dec 2012 Okay, jeg har desværre kun haft dårlige oplevelser med aggressive hundejere, og ustyrlige hunde.
    Min have er kattesikret, men da jeg bor lige ned til vandet og ikke må stille hegn op ned til stranden, så løber kattene af og til ned på stranden og op i byen - har dog aldrig hørt klager om det, bor i en lille by og alle folk på vejen kender mine katte og nyder når de kommer og besøger dem. Deres katte er også velkommende i vores have.
    Hvis der var en der så det som en problem, ville jeg selvfølgelig sørge for at katten ikke kom på deres grund.
    Bliver bare lidt irriteret når jeg læser om folk der hentyder til vil lade deres hunde æde ens kat, på offentlig grund. Jeg er så også mere katte person end hunde, så det er muligt det er derfor det er et følsomt emne.
    Synes bare at døden/drab naturligvis skulle være sidste udvej, uanset hvad.
    Jeg ville i hvert fald aldrig skyde en hund eller lade min hund æde en kat - selvom den kom ind på min grund.

• #52   26. dec 2012 Yasmin - Kan du forestille dig, hvor svært det ville være, at flå en hysterisk kat ud af gabet på en hysterisk hund?
    Og hvor mange skrammer, det ville give både hund, kat og ejer?

I mit tilfælde, ville det så være to hysteriske hunde....

• #53   26. dec 2012 Yasmin: Jeg ville også nyde kattene i min have hvis altså ikke lige.
    1 min have er meget lille og jeg har måtte opgive at have blomster da de konsekvent bliver gravet op. (den bløde jord hvor der er ny plantet er åbenbart bedst at skide i.)
    2 jeg måtte opgive at have mine fugle ude i haven om sommeren efter jeg fandt en kat (naboens) på toppen af buret igang med at fiske.
    3 de katte som kommer her er sky over for fremmede og hader hunde. Så hverken Calle (som elsker katte) eller jeg har nogen fornøjelse af dem.

• #54   26. dec 2012 T:
    Mener du på offentlig grund eller privat område?
    På offentlig grund burde du vel have styr nok på din hund, til at den ikke ser rødt og farer i flæsket ved synet af en kat. På privat grund, ja det er jo så blot en sørgelig risiko for katteejer. Men hvis man ikke vil gøre sit bedste for at stoppe dette, fatter jeg det ikke.

Calles Mor:
    Man kan da sagtens have fugle i haven med katte, jeg opdrætter papegøjer og parakitter, de er stort set alle i min have, hvor der også går fremmede katte. Der skal man bare sikre fugleburet/volieren for ræve, katte osv. smiley
    Men ja, det er død belastende at have ubudne gæster, hvis de skader ens område, have eller hus.
    Jeg forsøger også at holde mine katte der hvor de må være, men alle dyr kan stikke af, hvis man benægter dette synes jeg lige man skal pudse glorien, og det burde ikke være døden for dem, hvis/når det kan undgås.

• #55   26. dec 2012 Jeg har som sagt en lille have. Det er et almindeligt fuglebur til 2 fugle. Skal man ligefrem have voliere for at ens fugle har lov at nyde solen i ens egen have?

Det foregik naturligvis kun om dagen når jeg var der. Men en tur på toilettet var altså tid nok for naboens kat. Nej den fik ikke fysisk skadet mine fugle men de var da noget chokeret.

Yasmin: Jeg vil våge den påstand at ingen hunde ejere har så meget styr på deres hunde de kan nå at stoppe den i at lukke munden om en kat som angriber. Her er det jo altså disse situationer med angreb vi taler om. Mener ikke der er nogen her som siger det er ok bare at lade hunden angribe en tilfældig kat.

• #56   26. dec 2012 Yasmin - jeg har skam også kontrol over mine hund, men katteejerne kan næppe sige det samme.....
    Sker det, som tråden i øvrigt handler om, er det da ret svært, at undgå nærkontakt (og her ville det resultere i døden for katten)

Sker det i min have.... tjah....JEG stikker ikke fingrene imellem hysteriske katte/hunde..... så må ejeren holde sin kat inde.....

Og som skrevet længere oppe, burde kattejeren selv komme, og skrabe resterne af misser op fra min græsplæne!

• #57   26. dec 2012 T:
    Det er de færreste katte der går til angreb på en hund, eller frivilligt går hen til en hund - så heldigvis for det.
    Men så længe du har styr på dine hunde, så er jeg tilfreds, for så burde det ikke ske, og ingen katte eller vildtliv kommer til skade.

Calle's Mor:
    Jeg kan ikke se hvordan en kat skulle kunne få fat i en fugl, i et lukket fuglebur - men ja, chokeret bliver fuglene helt sikker, og jeg ville helt sikkert også jage katten bort, og kontakte ejeren hvis det fortsatte, altså hvis det som du beskriver skete i min have.

• #58   26. dec 2012 Den havde det ene forben helt inde gennem tremmerne. Nej den kan ikke trække fuglen ud men den kan dælme godt skade fuglen. Fuglene skreg og baskede rundt ind i buret

I virkeligheden er det jo fuldstændigt ligegyldigt. Det var mine fugle, mit bur, min have, men bestemt ikke min kat. Jeg har vel for pokker lov til at have mine dyr i min egen have i fred? Hvis jeg nu havde marsvin/hamster/mus og lavede en løbegår til dem var det så også ok at naboens kat lige kom forbi?

• #60   27. dec 2012 Jeg hader heller ikke katte. Men nogle katteejere har jeg det pænt stramt med. Jeg gider ikke at have bøvl eller udgifter forbundet med kæledyr ANDRE har valgt at anskaffe! Undtagelsen vil nok være at låne en kattefælde og så aflevere kræet på internat. (Naturligvis efter jeg har oplyst ejer om det via lokalavisen, og den lokale netto)

• #62   27. dec 2012 zantos blev også angrebet af 2 katte engang..

jeg sparkede og ramte.. men det stoppede ikke kattene.
    de fløj et par meter og kurrede hen ad vejen, vendte og angreb igen.

Sindssyge krapyler !!

• #63   27. dec 2012 Ja de to katte lyder da også sindsyge - jeg havde ønsker jeg havde nået at sparke denne her kat, men jeg havde faktisk bare nok at gøre med at holde styr på de tre frådende collier og alle snorene smiley

• #65   27. dec 2012 Ja, det tror du måske ikke kan forekomme, men det kan det altså ha ha smiley

profilbillede
Kommentér på:
Angrebet af kat!

Annonce