681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Vaccination i eget hjem Vaccination i eget hjem

Sorry, mere corona smiley
Nå, men jeg tænker at der herinde må sidde nogen, der er ansat i hjemmeplejen, har svagelige pårørende mm, og jeg er nysgerrig efter hvordan det fungerer i jeres kommune, hvis en borgervskal vaccineres i eget hjem.

Grunden til jeg spørger er, at vi på arbejde for nyligt fik en henvendelse fra en patient der helt sikkert ikke er i stand til at tage til et vaccinationscenter. Div kontakt til kommunen viser så, at det kan tage måneder før de overhovedet kan køre ud at vaccinere, og at de i øvrigt kun kan vaccinere med Pfizer, og denne patient har fået moderna tidligere, så de kan ikke hjælpe.

(Egen læge må ikke køre ud at vaccinere)

Det overrasker mig lidt, at der ikke er et tilbud til sådan en patient - det vil jo sige, at har en svagelig fået moderna i første omgang, er vedkommende blevet røvrendt og kan ikke få 3. stik.

Hvordan ser det ud i jeres kommuner?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaccination i eget hjem
  • #2   20. dec 2021 Teoretisk er der hjemmevaccination i hele landet
    Tænker ikke jeg kan skrive ret meget om patienten, men det er en, der også får hjemmebesøg, når der er behov for lægehjælp mm. Det er ikke muligt lige at smide patienten i en flekstaxa.

Ift det cirkus det var sidste år, så er det ikke længere helt så omstændigheder - vi får leveret vacciner med helt almindelig transport og de kan nu opbevares i et almindeligt køleskab, personalet må selv trække dem pp osv

• #3   20. dec 2021 Jeg aner ikke om Næstved kan vaccinere i eget hjem, men jeg ved at de med røde kors hjælper svage med at booke tid, skaffe transport, give psykisk støtte og hvad der ellers måtte være brug for, for at borgeren kan vaccineres

• #4   20. dec 2021 Helt ærligt, der er mange som ikke kan komme ud af eget hjem, jeg kan sagtens se behovet for hjemmevaccine, selvfølgelig skal det kunne lade sig gøre! Det er ikke et spørgsmål om transport og “psysisk støtte” hvis et menneske ikke har været uden for sit hjem i flere år, så er det ikke bare lige, at skulle transporteres til et vaccinested!
    Nogen gange skal man se længere end til sin egen lille næsetip!

• #5   20. dec 2021 Jeg synes, det virker logisk, at der kan være behov for vaccine i eget hjem i enkelte tilfælde. Og flere måneders ventetid virker vildt, når der er vacciner nok til at man kan komme til fra dag til dag ellers.

Jeg fik 3. stik med Moderna i går, så det er jo ikke sådan, at mærket generelt er taget ud af brug, så mon ikke det kunne lade sig gøre, hvis de var bare lidt samarbejdsvillige.

• #6   20. dec 2021 Mette sagde også til det pressemøde at der skulle findes muligheder for vacc i eget hjem...

egen læge kan ikke køre ud, men er der anden læge i området der er med i vacc kablaen ? så kan vedkommende måske kontaktes

• #7   20. dec 2021 Jeg arbejder i Århus kommune og har bestilt vaccination i eget hjem til nogle af vores beboere, som ikke selv kan komme til et vaccinationssted. Intet problem - men der er noget ventetid, dog ikke flere måneder.

Her har vi også den smarte løsning, at man fx kan blive hentet af en bus, kørt ned til vaccinationsstedet, blive vaccineret i bussen, og kørt hjem igen. Det er rigtig smart, men borgeren skal selvfølgelig være i stand til dette.

Vi har ikke ressourcerne til at følge vores beboere ned til stedet, finde rundt, hjem igen osv. De kan ikke bare smides i flexkørsel eller guides via mobil til stedet. Derfor er det en nødvendighed med hjemmevaccination eller vaccination i bus.

• #8   20. dec 2021 Hanne - jeg er sekretær hos patientens egen læge smiley

Vi må ikke transportere vaccinen udenfor klinikken, så nej, egen læge kan ikke vaccinere.

Der ER en ordning for vaccination i eget hjem (gælder hele landet) den blev rullet ud sidste år og er i princippet stadig gældende , men det nytter jo ikke, når kommunen blot smider dem på en liste der kan vare måneder og i øvrigt ikke ville vaccinere med moderna

• #9   20. dec 2021 Faldt over en nyhed på TV2 om at en aftale om vaccination i eget hjem for srbare borgere over 65: https://nyheder.tv2.dk/2021-12-20-seneste-nyt-om-coronavirus

• #10   20. dec 2021 Spændende Mett - det mangler jo i høj grad. Det er mennesker der pga deres helbred er sårbare hvis de smittes og samtidig har mange mennesker i hjemmet pga behov for hjælp, men de kan fornuværende ikke blive vaccineret - afhængig af kommune i hvert fald, måske nogen gør det bedre

Kommentér på:
Vaccination i eget hjem

Annonce