Vaccination i eget hjem Vaccination i eget hjem
Sorry, mere corona
Nå, men jeg tænker at der herinde må sidde nogen, der er ansat i hjemmeplejen, har svagelige pårørende mm, og jeg er nysgerrig efter hvordan det fungerer i jeres kommune, hvis en borgervskal vaccineres i eget hjem.
Grunden til jeg spørger er, at vi på arbejde for nyligt fik en henvendelse fra en patient der helt sikkert ikke er i stand til at tage til et vaccinationscenter. Div kontakt til kommunen viser så, at det kan tage måneder før de overhovedet kan køre ud at vaccinere, og at de i øvrigt kun kan vaccinere med Pfizer, og denne patient har fået moderna tidligere, så de kan ikke hjælpe.
(Egen læge må ikke køre ud at vaccinere)
Det overrasker mig lidt, at der ikke er et tilbud til sådan en patient - det vil jo sige, at har en svagelig fået moderna i første omgang, er vedkommende blevet røvrendt og kan ikke få 3. stik.
Hvordan ser det ud i jeres kommuner?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
Tænker ikke jeg kan skrive ret meget om patienten, men det er en, der også får hjemmebesøg, når der er behov for lægehjælp mm. Det er ikke muligt lige at smide patienten i en flekstaxa.
Ift det cirkus det var sidste år, så er det ikke længere helt så omstændigheder - vi får leveret vacciner med helt almindelig transport og de kan nu opbevares i et almindeligt køleskab, personalet må selv trække dem pp osv
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.369
Nogen gange skal man se længere end til sin egen lille næsetip!
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
Jeg fik 3. stik med Moderna i går, så det er jo ikke sådan, at mærket generelt er taget ud af brug, så mon ikke det kunne lade sig gøre, hvis de var bare lidt samarbejdsvillige.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.093
egen læge kan ikke køre ud, men er der anden læge i området der er med i vacc kablaen ? så kan vedkommende måske kontaktes
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Her har vi også den smarte løsning, at man fx kan blive hentet af en bus, kørt ned til vaccinationsstedet, blive vaccineret i bussen, og kørt hjem igen. Det er rigtig smart, men borgeren skal selvfølgelig være i stand til dette.
Vi har ikke ressourcerne til at følge vores beboere ned til stedet, finde rundt, hjem igen osv. De kan ikke bare smides i flexkørsel eller guides via mobil til stedet. Derfor er det en nødvendighed med hjemmevaccination eller vaccination i bus.
jan 2007
Vi må ikke transportere vaccinen udenfor klinikken, så nej, egen læge kan ikke vaccinere.
Der ER en ordning for vaccination i eget hjem (gælder hele landet) den blev rullet ud sidste år og er i princippet stadig gældende , men det nytter jo ikke, når kommunen blot smider dem på en liste der kan vare måneder og i øvrigt ikke ville vaccinere med moderna
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
jan 2007
Vaccination i eget hjem