{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

Skal, skal ikke? Hund nr. 2. {{forumTopicSubject}}

Jeg overtog for 1½ år siden en lille papillon tæve, som havde en hel del store problemer. Hun var angst, snappede ud efter folk hvis de stak hænderne frem til hende, eller gik imod hende - hun krøb faktisk langs panelerne. At gå en tur var også en stor udfordring - hun var bange for når snoren strammede, hun var bange for at få selen på, hun var bange for andre hunde osv.
Faktisk er det nok lettere at fortælle hvad hun ikke var bange for.

Hun har efterfølgende gennemgået nogle behandlinger, både dyrlæge behandlinger, alternative behandlinger (healing, telepati, blomster dråber) - træning, både lydighed og agility mv.
Senest er hun kommet på royal canin calm foder, og hun har virkelig ændret sig. Hun leger, pjatter, er glad og udadvendt, hun har fået en kæmpe selvtillid og stråler. Det er så dejligt at se!

Nu overvejer jeg så at give hende en "lillesøster".
Men jeg er i tvivl.
Lige nu har jeg en hund som trives, har det godt og er glad, klarer sig kanon i sin træning og er dejlig afslappet herhjemme. Det eneste jeg synes hun mangler, er at kammerat at krudte af med. Jeg kan sagtens lege med hende, men ikke på samme måde.
Hun kan godt med andre hunde, hun kan dog være lidt reserveret i starten og tage afstand. Det er et spørgsmål om tilvænning.

Jeg bor i et lille hus med en stor baghave, samt skov og strand tæt ved. Ny hund ville også skulle bruges til agility, hvis den har en naturlig lyst til det.

Min store hovedpine lige pt er, om en ny hund ville forstyrre den fred hun har fundet nu? Det er et sats, og jeg ved godt nok ikke om det er det værd. Lady fylder 4 år næste år.
Hvis jeg skulle have en hund mere, skulle den også være lille. Jeg tænker papillon, shih tsu, pomeranie - sådan i den dur.. Gerne unghund, så den er renlig og nogenlunde 'sat'.
Jeg ville vælge en som har nogenlunde samme sind som hende, altså blød og blid - absolut ikke dominerende.

Hvad siger i - ville i turde, eller ville det være en for stor satning, efter alt det arbejde jeg har lagt i Lady?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal, skal ikke? Hund nr. 2.
  • #3   21. dec 2012 Jeg har talt lidt med min kæreste om det, og jeg tror vi er blevet enige om at vi ikke tager den chance. Det kan gå rigtig godt, men det kan også gå galt og det sats fortjener hun ikke at jeg tager.
    Nu trives hun og har det godt, så tror jeg bare hun skal have lov til det.

    Så må jeg arrangere nogle playdates for hende i stedet for.



Kommentér på:
Skal, skal ikke? Hund nr. 2.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce