Skal - skal ikke ... {{forumTopicSubject}}
Godmorgen her inde..
Bliver ski lige nød til at havde lidt indput, samt høre hvad I evt. syntes.. Om der noget vi har overset smill.
HOLD DEN PÆNE TONE TAK
Vi står og vakler lidt..
Vores dejlige Boomer dreng (10års Berner Sennen) er begyndt at flade rigtig meget af på den..
Slet ikke noget at sige til med hans alder, som dyrlægen siger ja nu bliver han GAMMEL Bitten og det går stærkt.
Booomer har ALTID været en rigtig glad dreng, som gør alt for at behage osv.
Men nu begynder han at blive meget træt, kan ikke holde til ret lange gåture, selv om han mega gerne vil, men når vi har gået ca. 10min tja så han rigtig træt..
Har selvfølgelig været ved dyrlægen og han fejler intet, vi har et rigtig godt forhold til vores dyrlæge og som han siger, ja nu går det ned af bakke og det må vi lære at leve med..
Det gør vi så, så godt vi kan :P, men svært at se på han mister lysten hen af vejen..
Nåå men det vi så går og snakker om er vi har jo lille Anton også, som altid er en rigtig lille spilop mager, MEN han mister ski også lysten og virker ked af det.. Lige som om han tror han også er blevet gammel og efterligner Boomer..
Derfor har vi snakket lidt om vi skulle se os om efter et nyt medlem af familien..
Dyrlægen syntet det er en kanon ide, for som han siger Boomer vil havde godt af at blive rusket lidt op, samt vi håber jo så vi kan få dejlige lille Anton tilbage til hans spiloppe liv igen..
Men men vi er blevet tilbudt (igennem vores dyrlæge) en 1års super dejlig aktiv Golden retriver han hund.
Han er en super lækker hund, men meget aktiv
Det vi evt. lidt nervøse for evt. kunne blive for meget for Boomer, at han vil overbelaste sin krop og derfor blive for "kåd" og han så kommer tilskade.. (Han elsker andre hunde, så tror bestemt ikke det vil blive et problem om aksept) den 1års skal jo røres meget mere end Boomer kan holde til, så om der evt. kunne blive noget misundelse..
Hvor ved en hvalp, tja den skal jo ikke røres alt for meget i starten, så de små ture som Boomer kan holde til er jo super så der ingen som skal røres meget mere andet end vi kan gå i haven, hvor Boomer kan gå med om og der kan han jo bare lægge sig og kigge på den.. Altså imens vi leget osv..
Det gør han også nu, når vi prøver at få lidt gang i Anton :D
Eller skal vi helt vente til Boomer ikke er her mere ????
Vi er ski sådan i tvivl..
At havde 3 hunde betyder ikke så meget for os, der er hjerterum og masse af plads til dem alle 3. Så det vi ikke nervøse for..
Er der noget vi ikke har tænkt på ???
Hvad ville I gøre ???
Nogle råd ???
Puha nåå spørg endelig hvis der noget I syntes jeg har glemt at svare på eller i har spørgsmål..
MEN hold den PÆNE tone TAK..
Fortsat rigtig god dag til jer derude..
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 71
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.849
Jeg ville vente med en ny hund indtil han ikke er mere. Så gammel en hund, har fortjent et roligt otium,
Hellere sørge for legeaftale til den unge hund udenfor huset i mellemtiden.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
Med hensyn til den anden hund I har, går I ikke nogle gode lange ture kun med den og tager den med ud og oplever forskellige ting på ene hånd. Hvis ikke så syntes jeg at I skulle gøre det i stedet for.
dec 2005
Nej vi har ikke taget Anton med ud alene, da Boomer fare rundt og bliver meget urolig når han ikke kan se Anton..
Bum bum hmm vi må lige se om vi evt, kunne prøve et eller andet der..
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jeg ville enten tage en fornuftig roligere hund ind eller alternativt en hvalp, og i sidstnævnte tilfælde skal Boomer sikres ro, han skal have et sted, hvor han har "Helle", f.eks. via børnegitter eller lign. Hvalpen skal også af jer lære, at den skal behandle den gamle ordentligt.
Hvis i vælger f.eks. en bernerhvalp, så skal den netop ikke have de lange gåture i de første mange mdr., så det passer fint sammen med Boomers aktivitetniveau. Så kan den til gengæld lege med Anton, og lære at være "alene hjemme" sammen med Boomer, når i går tur med Anton.
Jeg har før set en "gammel" berner nyde at få hvalp i huset, men jeg ville for at sikre mig lidt på forhånd se ham i selskab med hvalpe - så kan du se om han finder det ok.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.615
Er Boomer testet for hjerte/lungeorm, synes det lyder af en pludselig og stor ændring på en gang ...
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
dec 2005
Uha tak for jeres meninger og svar. Dejlig med noget andet indput..
hanne m: ja han er tjækket i hoved og bip.. grinn. Vi har vores dyrlæge inde over og han har altid sagt til os, når Boomer bliver gammel så går det stærkt. Sådan er hans personlighed bare smill
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
Vi skilte for første gang vores to, her i efteråret. Jeg havde Olivia med ud til hundetræf, uden Luna. Olivia er meget beskyttende overfor Luna, og var i starten bestemt ikke tryg kun med mig der. Men vi havde en rigtig god dag og hun slappede meget mere af til sidst.
Mine to hunde er meget forskellige og har vidt forskellige behov - det lyder som om det er det samme hos jer. Jeg tror at det er meget sundt for hundene at være "alene" en gang i mellem. Det kan godt være at det er mig der er fjollet - og ligger for meget i det - men vi skal helt sikkert gøre flere af den slags ting, hvor de er hver for sig, til foråret.
Så jeg tror jeg ville prøve at arbejde på alene tid, og først tænke i ny hund før Boomer ikke er der mere.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Skal - skal ikke ...