Franske & Engelske Bulldogs - Den positive gruppe!

Franske & Engelske Bulldogs - Den positive gruppe!

Medlemmer: 386
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
874 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvalp der gør (EB) Hvalp der gør (EB)

Hej med Jer!

Håber I alle nyder det fantastiske vejr vi har smiley

Her for et par måneder siden overtog vi Herman, en lille Engelsk lækkermås der efterhånden er et halvt år.

Han er simpelthen så nem, meget lydig og opmærksom, og bestemt ikke nogen vildbasse som sådan. Ham og vores Franske Ymer kommer helt sublimt ud af det, de elsker hinanden og er nærmest audskillelige. Så alt i alt er det et drømmescenarie det hele...

Men... Vi er jo vant til en Fransk der aldrig giver nogen form for lyd, andet end når han bullerflipper eller har været meget aktiv og gisper.

Herman han gør. Og han gør, og gør og gør. Af Ymer, af os, af kaninen, af døren når den er lukket, af døren når den er åben, af legetøjet, af madskålen, af sofaen, fjernsynet, og ja... ALT! Vi er ved at blive fuldstændig sindssyge af at høre på det hele tiden, og er helt sikker på at naboerne vil stemme i her smiley Og når han så ikke gør, jamen så piver han. Og det er mindst ligeså irriterende.

Eksempelvis her i nat, vi ligger og snork-sover. Gået i seng til midnat, og sover indtil kl. 4, hvor Herman nærmest stikker i et hyl inden han derefter sætter sig og gør. I soveværelset. Så jeg tænker selfølgelig, han er hvalp, han skal ud og klare noget i haven, så jeg rejser mig. Så går vi udenfor, og han sætter sig så, nærmest ovenpå mine fødder, og gør. Han skulle intet.

Så i seng igen, og så var der ellers bare pibekoncert indtil kl. 6. Og hvis vi så lukker ham i et andet rum eskalerer lydene, så det er ikke lige den mulighed man benytter kl. 4 om morgenen.

Men jeg aner simpelthen ikke mine levende råd, vi er lige på nippet til at blive mentalt knækkede, er der nogen der selv har prøvet det samme og afhjulpet det, eller måske ved hvad vi gør forkert?

På forhånd tak for hjælpen, fra en meget træt ejer af en Engelsk Bulldog! smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp der gør (EB)
  • #1   20. jul 2010 Eiii jeg vidste slet ikke at I havde fået en lækker engelsk i familien, tillykke med ham, det lyder jo som Ymer og Herman er soulmates:))

Mimi er en sjælden fransk med den egenskab, at hun også gøer og gøer og gøer og gøer... ligesom du beskriver det Marianne. Sådan har det været siden hun var 8 uger. Det er blevet bedre med intensiv NEJ træning, hvergang hun så meget som lagde an til at gø, " Mimi NEJ", når hun er stille "dygtig" - godbid. Men ofte er det jo fordi hun hører en lyd og vil advare altså hun er jo en hund:)) Så jeg er begyndt at sige, "Ja jeg har hørt det, tak...kom her Mimi" og når hun så kommer, "dygtig" - godbid. Det fungerer bedre for Mimi, så har hun fortalt, at jeg skal være opmærksom og ved at nu ta'r jeg over. Men hun er en lille vagthund og det vil hun altid være. Det værste er at hun ind imellem får Lulu med på "legen":((

Jeg har købt Turid Rugaas' bog: "Bjæfning" hos Cnis, den er supergod og lærerig.

• #2   20. jul 2010 *Canis:)

http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=BOK163

• #3   20. jul 2010 Vores engelske bulldog, Bertha begyndte også at gø en dag - og hun blev ved og ved og ved...... Det var af alt hun gøede af!
    Hver gang hun gjorde det sagde vi strengt NEJ til hende, og så sprøjtede vi hende én gang med en forstøver - det har hjulpet utrolig meget. Idag gør hun "kun" af posten og skraldemændende.
    og jo så selvfølgelig også når hun får et bullerflip og hun ikke får den opmærksomhed hun selv ssyntess hun skal have! ;o) Men ikke noget der generer :o)

• #4   20. jul 2010 Rie: Tusind tak, han er godt nok også dejlig, vi er så fantastisk glade for ham! -Pånær når han gør smiley Det er også når de leger, hvis han ikke får sin vilje osv, det er ikke kun fordi han er vagtsom. -Men det er han så også, helt vildt endda, hvilket egentlig er meget rart. Og Ymer er faktisk også blevet det pga. Herman, så lige dér må de gerne gø smiley

Line: Vi har prøvet med en vandpistol, lige indtil vi erfarede at Herman så bare er mere vandhund en mine forældres labrador, så han synes bare det er fedt!!! Og vi har forsøgt at sige NEJ og gør det egentlig hver eneste gang, men så gør han faktisk bare endnu mere!!! Vi har også forsøgt, en HEL dag, hvor vi totalt ignorede ham fra morgen til aften. Der var heller ikke gevinst.... Det blev det også værre af.

Nu skal det lige siges at tålmodiigheden så heller ikke er den af vores egenskaber der er listet højest, aner ikke om det måske vil hjælpe med en af delene hvis vi fortsætter over endnu længere perioder?

• #5   20. jul 2010 Ja, men det lyder faktisk fuldstændig som Mimse, hun elsker bare sin egen stemme, *suk*:DD

• #6   20. jul 2010 Marianne:
    Ja så kan jeg godt se det er et problem.. Bertha er ikke just den store vandhund - hun faldt i gudenåen da hun var helt lille, og har lige siden ikke været så fanatisk angåede det der vand ;o)
    Jeg tænkte bare at det kunne hjælpe jer - men kan godt se at det bare bliver til en leg i stedet for ;o)

• #7   20. jul 2010 Ja, jeg synes også det er meget rart, at de advarer...jeg ville bare gerne, at de var udstyret med en volumeknap, så man lige kunne få lukket ned;DD

• #8   20. jul 2010 Line, nårh stakkels Bertha:(

• #9   20. jul 2010 Ajjj - jeg ville da også blive totalt hys! VI har noget familie, der overtog en voksen mellemschnauzer. Skøn tæve på et par år. Eneste problem var, at hun gøede HELT overdrevet. De havde held med det der halsbånd, som afgiver et lille strint ufarlig citrusduft når hunden gør. Det forsvandt ikke helt, men blev meget bedre på rimelig tid.

Kommentér på:
Hvalp der gør (EB)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce