{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Tilmeldt:
10. feb 2011
Følger: 4 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 36

Hvalp gør {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Vi har en dejlig golden retriever hvalp på 12 uger. Hun har siden hun var 9 uger, fået en dårlig vane med at gø.
Hun gør: Når vi skal til at fodre hende, når vi finder godbidder frem til at træne med, når vi skal til at træne, når vi skal lave mad til os selv, når vi spiser og når hun er utålmodig.

Hvad pokker gør vi?
Vi har forsøgt at ignorere hende når hun gør, og det har vi gjort siden hun begyndte på det.
Men det er ligesom om at det ikke hjælper.
Har hørt den metode med, at man kunne træne hende i at gø på kommando og derefter lære hende en, hvor hun skal tie stille. Men denne ved jeg ikke om jeg tør, for så begynder hun sikkert at gø endnu mere hver gang vi finder godbidderne frem, for så har hun jo lært at når man gør, så får man godbidder.

Det blev lidt langt, men håber virkelig I kan komme med nogle gode råd. For det holder ikke i længden med en hund der gør så meget, da vi altså har naboer og hvis de klager kan vi ende med at blive smidt ud smiley









Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp gør
  • #1   22. dec 2012 Når i ignorerer hende må det ikke være et spørgsmål om at i fortsætter med at fodre hende, eller hvad det nu er i har gang i, men at i bliver fuldstændigt passive. Armene ned langs siden og stir tomt ud i luften. Animér først når hun er stille igen, og giv evt en godbid (eller fodre hende). Det er det samme med bidehæmning og gå-pænt-i-snor træning.

    Hun er kun 10 uger, så det kan nås endnu. smiley


  • #2   22. dec 2012 ¤ Søster McFluff ¤ : Vi er fuldstændig passive, med armene ned langs siden og stirre tomt ud i luften og så giver vi først opmærksomhed når hun er stille igen smiley
    Men hun hopper og danser rundt, når der er foder/godbidder på spil, hun er meget madglad! smiley

    Men så er der vel ikke andet at gøre, end at forsætte som vi gør? Hun lære det vel med tiden? smiley Kan det være en hvalpeadfærd, altså at hun er så utålmodig? Hun er jo kun 12 uger, så man kan jo ikke forlange så meget af hende endnu smiley




  • #3   22. dec 2012 Ja, jeg tror bare at i skal være mere stædige end hende. hun hopper og danser for at få jer i gang, eller for at få godbidden. Det stopper hun med når det holder op med at virke.

  • #4   22. dec 2012 Jeg gider faktisk slet ikke træne det væk, når jeg støder ind i sådan en bjæffer, for jeg ved den vokser fra det ganske af sig selv...Men sådan er vi forskellige...

  • #5   22. dec 2012 I kan også prøve at gøre godbidderne mindre spænnende hvis hun kører op på dem..
    eks gullerodsskiver, agurk eller lignende...

    Og så håber jeg i er meldt til noget hvalpetræning, så i kan blive hjulpet der...


  • #6   22. dec 2012 ¤ Søster McFluff ¤ : Okay og tak for hjælpen smiley

    Snow K: Har du selv haft en hvalp der har gøet sådan? For lyder virkelig godt, hvis det bare er en hvalpeadfærd, som hun kommer til at vokse fra smiley

    Nobel bullies .: Vi vil forsøge smiley Vi har ikke rigtig kunne finde noget hold som starter før i det nye år. Så der er noget tid til endnu smiley


  • #7   23. dec 2012 Mia...Ja flere gange...Første gang jeg oplevede var jeg som dig...Nu tager jeg det roligt, for jeg ved det stopoper af sig selv...Nogle hvalpe har bare mere drive end andre..

  • #8   23. dec 2012 Snow K: Er jeg glad for at høre, så lyder det jo til at der ikke er noget at bekymre sig om smiley


Kommentér på:
Hvalp gør

Annonce