{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Hjælp -hvalp gør! {{forumTopicSubject}}

Min lille vaps er begyndt at anlægge lidt for meget vagt-hunde attitude - hun gør ved den mindste lyd hos naboer/overboer eller i opgangen. Sidste nye er en lille godnat salut med tilhørende ulvehyl i miniformat når jeg har "puttet" hende og selv er krøbet til køjs. Hun gør heldigvis ikke når jeg ikke er hjemme, det er når jeg er hjemme og hun "advarer" mig mod de forskellige lyde...

Jeg synes i forvejen opgangen er rigeligt generet af henholdsvis min nabo og overbo's ekstremt larmende og gøende hunde (gravhund og JRT) så vil helst ikke tilføje endnu en gøende vuf og gider heller ikke høre på det selv.

Min anti-gø mission vanskeliggøres selvfølgelig lidt af at mine naboer og overboer kender hindenden og ofte farer begge hunde gøende rundt hos overboen så det lyder som om loftet skal falde ned, ligesom alle deres mennesker mener man skal råbe/skrige og trampe/hoppe når man befinder sig i opgangen... Jeg har prøvet at ignorere hende, prøvet "nej", selv en lille sprøjt vand - det eneste der rigtig virker er hvis jeg tager hende op og nærmest holder hende for gø-tøjet eller hele tiden sætter mig og distraherer hende med sit, dæk osv, men bliver nødt til at finde en mere praktisk og holdbar løsning så jeg fx kan få lov at lave mad i fred ... ;.)

Nogle gode råd? Hvad gør I? Er efterhånden lettere desperat....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp -hvalp gør!
  • #1   20. jul 2009 Har du prøvet med legetøj... Vi har stor gælde af vores frisbee når vi er ude i haven, nu kan vi aflede Balder med den, selv når der kommer hunde forbi, men det kræver at han bliver ved og ved...

    Dog kan han stadig gø, men nu kan vi i det mindste komme i kontakt med ham, og så længe vi er sjovere end det som går/kører forbi gøer han ikke..

    Har gjort det samme indendørs da støvsugeren også er offer for gøen, så nu henter han selv hans bold så snart vi finder støvsugeren frem, så skal der jo leges....


  • #2   21. jul 2009 vi har helt det samme problem med vores Anton på 8 mdr.håber også at kunne få nogle gode råd her...



  • #3   21. jul 2009 Prøv evt. at rose hende når hun gør det.
    Hun gør det for at advare flokken om at der kommer nogen - Så hvis du lige kort roser hende - Går ud til døren og kigger og derefter siger f.eks. "der er ikke nogen", så har du vist hende at det er fint hun siger til, men du har styr på det.
    Til sidst skulle det gerne være nok med et "Det var godt - Der er ikke nogen".
    Det virker ihvertfald på vores schæfer.


Kommentér på:
Hjælp -hvalp gør!

Annonce