{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hvalp gør
  • #1   5. jan 2013 Du kan jo prøve at lære ham at gø på komando, og holde op på komando.
    Men det er en gøende race du har valgt, så du kan nok ikke træne det helt væk smiley

• #2   5. jan 2013 Du har købt en race, der er skabt til at gø, det er en del af dens brugsegenskaber - derfor er det det første, den tyr til, når den kommunikerer.
    Ønsker man en ikke-gøende hund, så er det måske ikke det mest oplagte racevalg.

Når det så er sagt - din hund vil ikke bestemme og du skal naturligvis ikke skælde din hund på 4 måneder ud.
    Jeg kan godt forstå han siger fra, når du skælder ud.

Når man har hvalp, så viser man den, hvad man gerne vil have den til at gøre og forhindrer den i det, man ikke ønsker den skal gøre.

• #3   5. jan 2013 Nemlig CH!!! Leg en fornuftig adfærd ind i hvalpen, så den har et alternativ til uhensigtsmæssig adfærd. Og lad være at skælde ud, så det ender med at i "råber i kor"!

• #4   5. jan 2013 han bider i min karm derfor skælder jeg ud og han hapser ud efter mine tæer hans tænder er stadig skarpe, siger self nej til ham så er det han begynder at gø, og når han ikke må komme op i sofen gøer han ellers gør han ikke smiley

• #5   5. jan 2013 og råber ikke af ham.. siger bare et bestemt nej også gør han

• #6   5. jan 2013 Når han bider i karmen lokker du ham væk med noget spændende legetøj, når han bider i dine tæer byder du ham noget spændende legetøj og løfter fødderne uden for rækkevidde, når han vil op i sofaen anviser du ham det sted han skal være istedet.
    Når man skal lære en lille hvalp, hvordan den skal begå sig i verden, så kan det ikke hjælpe noget, at man blot hele tiden fortæller den, hvad den ikke må, man er nødt til at fortælle den, hvad man gerne vil have at den gør istedet. Ellers skal den jo hele tiden forsøge at gætte sig frem.

• #7   5. jan 2013 Han er hvalp, han prøver grænser af i øjeblikket , det er der intet unormalt i, det kan være stressende for ejer ingen tvivl om det... har du prøvet at aktivere ham, altså hans hjerne, men at gemme f.eks små stykker pølse rundt omkring han skal finde, tage ham med ud i et sted og leg med andre hunde, det lyder for mig at han trænger til at komme af med noget energi og blive aktiveret lidt mere.

• #8   5. jan 2013 Kim S, jeg er ikke enig i, at en hvalp "prøver grænser af". En 4 mdrs. hvalp mangler simpelthen erfaring i, hvad der gør "mor" rigtig glad.
    Og det er man så nødt til at lære den. Altså "mor" bliver henrykt, hvis du leger med dit legetøj istedet for dørkarme og tæer!
    Men jeg er enig i, at der skal tilbydes oplevelser og aktiviteter.

• #9   5. jan 2013 Jeg er fuldstændig enig med dig, Marietta. Tror man skal passe på ikke at tillægge hunden alt for mange skumle hensigter smiley
    Det gør også arbejdet med at få tilpasset hvalpen til livet i familien lidt sjovere.

En hund prøver ikke grænser, den oplever sin verden og vi mennesker skal vise den hvad der kan betale sig at gøre.

• #10   5. jan 2013 går hjemme hverdag og leger med ham hele tiden og er ude på markerne med ham sammen med den anden hund jeg har som er 1 år smiley han bliver aktiveret hele tiden :). og sover når han har brug for det, her idag stjal min hund på 1 år mad fra bordet var lige hurtigt ude så havde hun hoppet op på mit spise bord og napset maden, men der gang i huset og elsker begge mine hunde smiley

• #11   5. jan 2013 Marietta/CH >>Det er da helt naturligt at prøve grænser af, det være sig for hunde, katte, mennesker or what ever, det er den måde man lærer på ud over det man bliver lært... Hvorfor skulle en hund ik prøve grænser af ??? jeg skriver ud fr amin egen erfaring med gravhunde, og de er hurtige til at tage kontrollen hvis de får lov, det er i min verden at prøve grænser af, så kan i kalde det hvad i vil.

Natasha>> han er en hvalp og han skal hele tiden prøve noget nyt, han skal jo lære og opleve verdenen smiley jeg synes du gør det rigtigt ved at sige nej, når han gør noget forkert, men du mangler lige den sidste finesse med at vise ham hvad han så skal gøre..

• #12   5. jan 2013 altså fx når han går ud og tisser på mit gulv men han ved godt det udenfor og jeg så viser self hvad han gjorde forkert kan jeg se på ham han godt ved det men han gør det bare igen, han kan sagtens tisse og lave udenfor men han gør det gerne indenfor efter en gå tur på 1 time så kommer vi hjem så skider han på mit gulv :(. men altså ja han er en hvalp og lige nu prøver han grænser af og det gør min anden på 1 år også fx hun tager ting fra spise bordet, når jeg så siger til hende det hun gør forkert logere hun og hopper op og ned og ser helt glad ud, men bliver ved med at træne med dem begge :). syntes bare det værst med gravhunden, han laver meget ballade for tiden :b. og tager jeg ham i det laver han det blik "ja mor jeg ved godt jeg ik må" smiley

• #13   5. jan 2013 Jeg mener nu heller ikke mennesker prøver grænser af, og jeg er egentlig ikke så begejstret for at gætte på hverken dyrs eller menneskers motiver.

Natasha, du viser ham ham hvad han har gjort forkert, når han har tisset?

Nej, en hund prøver ikke grænser af, provokerer ikke, udfordrer ikke, skammer sig ikke - den reagerer på sine omgivelser, den undersøger dem.

Når hun tisser og skider på gulvet, så er det fordi renlighedstræningen enten ikke har været effektiv nok eller ikke gjort færdig.

• #14   5. jan 2013 ikke misforstå det jeg skriver jeg viser han skal gøre det udenfor og ikke inde.. man kan nemt komme til at skrive en ting forkert eller få det sagt på en forkert måde!

• #15   5. jan 2013 og nej hans renlighed er ikke helt færdig gjort og det nok min egen skyld. men jeg træner og træner med ham, når han gør det indenfor tager jeg ham ud og viser det er udenfor man gør det :).

• #17   5. jan 2013 Som udgangspunkt er alt det, en hund gør forkert jo bare noget, den ikke har lært at gøre rigtigt endnu.

Og vores lyksalige pligt som hundeejere er at vise hvad vi ønsker af dem på en respektfuld måde.

Og så må vi aldrig nogensinde skælde en hund ud, straffe, for noget, vi ikke har lært den, så man med rimelighed kan forvente, at det er kommet for at blive. Altså indlært ordentligt og stabilt.

• #18   5. jan 2013 Gravhunde skal gø, det er det som de er opdrættet til smiley

• #19   5. jan 2013 Jack russell terrier er også skabt til at gø. Jeg er på min 4 jack russell og alle har lært ikke at gø hele tiden. Faktisk er det ret sjældent at nogen af dem har gøet. Jeg har trænet det væk. Når hunden gør, så lokker jeg den med enten legetøj eller en godbid. Jeg siger jatak jeg har hørt det, og så får hunden guffen. Her i huset har det ikke taget lang tid at lære det. Men aldrig skælde ud når hunden gør, den er avlet til det

• #20   5. jan 2013 altså min terrier gør aldrig har hun aldrig gjort :).
    men min gravhund gør kun når han ikke får opmærksomhed hvis jeg lige har gang i noget andet, hvis jeg har sagt Nej til ham, og han gør meget når han ikke kommer op i sofen der vil han gerne med op, men syntes ikke de skal være i min sofa terrier stjæler mad fra mit bord så vil helst de bliver nede på gulvet og der står ikke mad på mit bord mere self :). gravhunden udforsker meget for tiden og han er en rigtigt bandit men hold op hvor jeg elsker dem begge smiley

Kommentér på:
min hvalp gør

Annonce