{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Min hvalp gør aldrig!? {{forumTopicSubject}}

Hej hunde-folk smiley

Jeg er ny herinde og glæder mig til en masse hundesnak og indputs herinde fra.

Jeg er en heldig ejer af en cavalier king charles spaniel ruby hvalp på nu 7 mdr. Hun hedder Freja og har indtil videre været utrolig nem.
Jeg undrer mig over at hun aldrig gør? Det skal ikke forstås sådan at vi er kede af det, tvært imod - da vi bor i lejlighed. Men jeg frygter lidt at det måske kommer med alderen? Jeg hørte engang fra en bekendt at hende først var begyndt at gø omkring 1 års alderen?

Vi har hørt hende gø et par enkelte gange når hun leger en 'virkelig god leg' - men det er kun et gø og så det videre i legen.

Hvad har i af erfaring? Gerne cavalier folk, men også jer andre! smiley

Hilsen Tina og ikke mindst Freja.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp gør aldrig!?
  • #1   16. sep 2012 Det gjorde Nala heller ikke da hun var hvalp, men det fik hun lært smiley

• #2   16. sep 2012 Hej Tine A. Du har nok ret, håber at Freja lige på det område - ikke lærer det med tiden smiley

• #3   16. sep 2012 Haha ja ind i mellem ville det være rart at undvære smiley

Synes det er helt fint de gør når der kommer nogen eller når det banker på døren..

• #4   16. sep 2012 Det er det skam også. Så længe det bare ikke hver eneste gang at der er nogen som går forbi døren i opgangen. smiley Jeg bor i en københavner lejlighed hvor der er ret så lydt. Men hvis det sker er der selvfølgelig ikke noget at gøre ved det. smiley Hun skal også have lov til at være hund jo!

• #5   16. sep 2012 Vores franske bulldog gør aldrig. Vi har hørt det en gang da vi fik besøg og de havde deres leonberger med. Da vi åbnede døren gøede hun en gang, hun blev vist forskrækket smiley

• #8   16. sep 2012 Tak for jeres indlæg, der er håb forude kan jeg næsten se på det hele smiley

• #9   16. sep 2012 Vores hunde gør heller ikke. Det er ikke unormalt. Endelig ros hende for roen.

• #10   16. sep 2012 Silje gør aldrig, og det har hun aldrig gjort - det er skønt! Hun er også en cavalier. Silje gør kun når der kommer gæster (altså hvis det banker eller ringer på døren, ikke hvis de går forbi et vindue ved huset). Nogen gange om aftenen/natten når det er mørkt og hun er ude og tisse, så kan hun godt lige sige vov et par gange, hvis hun kan høre stemmer. smiley

• #11   16. sep 2012 Min gamle cavalier gøede heller ikke det første lange stykke tid, så en dag da hun var i haven hørte hun nogen på den anden side af hækken, og bum så kunne hun gø. smiley

• #13   16. sep 2012 Min Lhasa Apso, Kato gør kun hvis det banker på døren.. Har lært ham fra starten af at man ikke behøver at sige vov hvis der bare går nogen på trappen eller lign.. Han gør heller ikke når naboens hund står og skaber sig når den er alene hjemme (hvilket man kan hører meget tydeligt da her er ekstremt lydt).. Han er 2år..

Min Lhasa, Afrodithe gør lige så snart der er nogen der går på trappen.. Men det er jeg også ved at lære hende at man ikke må.. Hun er 17uger..

• #14   16. sep 2012 min svigermors lhasa apso havde de aldrig hørt gø før de mødte mig smiley hehe

• #15   16. sep 2012 Jeg kunne godt tænke mig at lære Freja at halse på komando, men frygter hun så lærer at gø og at det pludseligt bliver sjovt. Vi må se tiden an. Jeg tror godt hun ved at hun kan gø, men hun ved endnu ikke hvordan man skal benytte sig af det smiley

• #16   16. sep 2012 sasha gør så utrolig sjældetn at vi nærmest kun havde hørt det 6 gange på et halvt år (fik hende som voksen)

hun gør som hovedregel kun ved tagfat hvor den anden hund er for hurtig for hende, og så var hun sjovt nok lidt vogtende opå camping, men siger intet herhjemme uanset hvor meget larm der så er udenfor døren...

• #17   16. sep 2012 Min hund gør kun hvis hun er virkelig utilfreds med mængden af foder smiley

Min hund er 8 år og hun gør så sjældent at jeg faktisk bliver helt stolt af hende når det sker smiley

• #18   17. sep 2012 Det skal du være glad for.
    Min Freya (også cavalier) gør ved leg med andre hunde. Hvis de andre hunde som er på størelse med hende ikke helt gider lege begynder hun at gø endnu mere. vov vov leg med mig. Jeg har ingen ide om hvordan jeg skal få hende til at stoppe med at gø, når hun gør af glæde.

• #19   17. sep 2012 Min cavalier, Cocio gøer også kun sjældent. Han gør det ofte når der går andre hunde forbi udenfor efter vi er flyttet, fordi han nu rent faktisk kan se dem og fordi han ikke helt kunne finde ud af at vi var flyttet og at han nu havde noget at beskytte. Men det er kun når han er i haven og som regel kun af de små hunde, og han er så småt ved at stoppe det igen efter vi har boet her 1½ måned. Og så kan han finde på at gø når vi kommer hjem eller hvis der kommer gæster han er rigtig glad for. Desuden lyder det underligt når han gøer, min kæreste plejer at kalde ham homohunden, fordi han er/ser ud/lyder så feminin, som racen jo gør.

• #20   17. sep 2012 Dejligt med så meget respons - og for så mange cavalier ejere. Er der nogle af jer som ved hvad der er normalt for racen? Udfra jeres indlæg ligner det lidt at det ikke ligger til racen - men synes jeg har læst noget andet engang? smiley

• #21   17. sep 2012 Maggie gør aldrig! Vi har lært hende at halse, og det har ikke fået hende til at gø mere smiley

• Tabita M
    Tabita M Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #22   15. okt 2012 Det er et meget karakteristisk træk hos racen at de ikke gør så meget.

Kommentér på:
Min hvalp gør aldrig!?

Annonce