HyggeKrogen

HyggeKrogen

Medlemmer: 1.574
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
6.632 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Adfærd efter fødsel - Amstaff.. Adfærd efter fødsel - Amstaff..

Hej alle.. Har en Amstaff på snart 3 år der lige har fået sit første kuld hvalpe i onsdags.. Hun har klaret det hele rigtig fint og dyrlægen siger der ikke er noget i vejen med hende eller hvalpene. Men nu er min tæve begyndt at blive underlig, hun render forvildet rundt, og kan ikke rigtig finde ud af hvad hun vil med hvalpende. Hun går fra dem, men så snart de siger den mindste smule er hun tilbage. Hun prøver at rykke dem, uden egentlig at gøre det. Det er især slemt med hendes rastløshed når det bliver aften, hun render rundt over det, så lægger hun sig og så pludselig efter meget få sekunder render hun ud til hvalpende igen og bare står og kigger på dem hvor efter hun så begynder at hyle..

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være med hende? - stress måske?

Skal måske lige nævnes at hun her til morgen (lørdag d. 6 / 6 - 09) ikke havde mere mælk i patterne.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærd efter fødsel - Amstaff..
  • #1   7. jun 2009 hej det er svært at gisne om hvad det skyldes min chi pige var også rundt på gulvet til at starte med hun ville helst være ved dem men alligevel ikke da hun ikke vidste hvad hun ville men for hendes vedkommende var det fordi hun havde livmoderbetændelse også fandt hun roen da hun kom i behandling hun havde så fået de der sprøjter efter fødslen

min lhasa pige var alt også gået godt men de første timer efter ja der prøvede hun at være der for hvalpene men det blev bare for meget for hende med 8 hvalpe så hun begynder inden for det første døgn at ligge sig ved køkken døren og reagerede ikke på at hvalpene skreg efter hende så vi måtte bære hende op i fødekassen og ligge hver hvalp til og nusse hende til de var færdige sådan stod det på de første 14 dage og vi flaskede en smule den første uge med det fraråde dyrlægen vi skulle give hende rå kalvelever for at få mælken til at give mere mælk og bedre mælk det virkede helt vildt godt efter 14 dage begynde jeg med smadder mAD da de stadig skreg hele tiden hun hverken vaskede dem eller noget da de var 3 uger begynde hun at bide hvalpene og vi tog helt over de fik kun mælk 3 gange om dagen nu hvor vi stadig tvang hende til at give dem mælk da de var næste 5 uger spiste de rent tørfoder mine chihuahua var så super gode til at lege med dem sammen med os og opdrage dem sammen med os især min hanhund gucci han var uundværlig han er også bare sådan en god dreng men liva hun havde bare forandret sig total meget ingen glæde var det i hende og gik hele tiden med halen nede og kom hvalpene nær hende bed hun dem

men nu efter hvalpene er væk er hun bare den gode gamle liva og glade liva og legesyge liva det er så skønt at se

men det er ingen af de to ting der passer lige præcis på din tæve måske min chi tæve hvis hun ikke er helt rask at hun stressere sådan rundt vi fik bare de samme sprøjter igen livmodersamtrækning antibiotika og kalk samt nogen piller hun skulle ha i 8 dage det hjalp samtidig købte jeg et stress halsbånd fra dap og hun har bare været en god mor og er det stadig tros hendes hvalp nu er 3.5 mdr gammel griner kh sanne ps stort tillykke med hvalpene og held og lykke med det hele

• #2   7. jun 2009 For mig lyder det også til at hun måske fysisk ikke har det godt. Så afsted til dr. Dyr, for både at få den livmodersammentrækkende sprøjte men også en kalksprøjte oveni.

Jeg kunne godt mistænke hende for at have yverbetændelse. Det havde Bianca 2 gange med 1½ uges mellemrum i de første 2 uger af hvalpenes levetid.

• #3   7. jun 2009 Hun har fået den sammen trækkende sprøjte, og lidt antibiotika bare for en sikkerheds skyld.. hun har ikke fået kalk indspørjtning, men da hun skulle til at føde fik hun 2 rå ægge blommer med kalk tablettet en en smule sukker.. og det samme fik hun dagen efter.. Hun har været helt ude af den i nat, har kun fået sovet ca 45 min. hvor hun også lige sov. hun render rundt hele tiden og kan slet ikke find ud af hvad hun skal gøre af sig selv..

• #4   7. jun 2009 Håber du er taget af sted til dyrlægen, du kan evt. tage hvalpene med til et tjek, hvis de er ved at blive dehydrerede,det kan du se hvis du tager dem i skindet og det bliverved med at være foldet, længere end normalt. så kan dyrlægen give dem en glykose indsprøjtning og så må du have fat i noget modermælkserstatning, så du kan give hvalpene til deres mor evt. har mælk igen.

• #5   7. jun 2009 Thomas nu har jeg godt nok ikke en tæve, men bliver da noget bekymret når jeg læser denne tråd.
    Har du kontakte dyrlægen ???

• #6   7. jun 2009 Har lige prøvet nogle andre ting først som jeg fik af vide jeg kunne prøve men uden held... Jeg ringer til Dr. dyr lige om lidt.. Mange tak for hjælpen..

• #7   7. jun 2009 min chihuahua hun fik sprøjter to gang både kalk antibiotika og livmodersamtrækning samt piller håber at høre fra dig når du har snakket med dyrlæge hvis hun er syg kan du risikere at alle hvalpene dyr for dig for det går lige i mælken kh sanne

• #8   7. jun 2009 pøj pøj

• #9   7. jun 2009 Håber det bedste for mor og hvalpe.. smiley

• #10   7. jun 2009 Så har vi været til dyrlæge med alle hvalpende og mille.. Der er heldigvis ingenting galt med nogle af dem. Dyrlægen mener hun muligvis bare har været alt for overvældet over at være mor.. Tak for hjælpen til jer alle smiley

• #11   7. jun 2009 Hvordan med mælken ?

• #12   7. jun 2009 Dejligt at høre at alle har det godt

• #13   7. jun 2009 * Miss * Den er kommet igen, hun fik et eller andet kan ikke huske hvad det hed , men nu er der mælk igen

• #14   7. jun 2009 godt,held og lykke med det hele.

• #15   7. jun 2009 Det var godt, held og lykke med det hele smiley

• #16   7. jun 2009 hvor er det skønt at høre at hun ik er syg held og lykke med det hele kh sanne

• #17   7. jun 2009 Thomas...da min hun fik sit første kuld sidste sommer opførte hun sig på samme måde de to første døgn. Jeg kontaktede self min dyrlæge som fortalte de kan have nogle grimme efterveer.

Jeg gav hende masser af havresuppe med kalk i de første døgn.

• #19   8. jun 2009 alle hvalpende er i samme rum som mig nu.. og det hjalp en hel del

• #20   8. jun 2009 prøv at tag ungerne fra hende et per timer eller bare prøv at lade unger & mor være i 24 timer eller 48 timer:o)

• #21   8. jun 2009 Nynne:

Nu er det 2. gang du skriver det? Det er et RIGTIG dårligt råd at flytte hvalpe fra en stresset tæve!!!!!

Og iøvrigt har Thomans været til dyrlægen og alt går fint!

• #22   8. jun 2009 Dejligt at se i er på rette vej.

• #23   10. jun 2009 Nynne : Jeg har været til dyrlæge og alt er fint igen..

Desuden kunne ingen normale mennekser finde på at flytte hvalpene fra moderen når de ikke engang er en uge endnu... så vil mene det er et meget dårligt råd..

Kommentér på:
Adfærd efter fødsel - Amstaff..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce