733 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Adfærd efter fødsel - Amstaff.. Adfærd efter fødsel - Amstaff..

Hej alle.. Har en Amstaff på snart 3 år der lige har fået sit første kuld hvalpe i onsdags.. Hun har klaret det hele rigtig fint og dyrlægen siger der ikke er noget i vejen med hende eller hvalpene. Men nu er min tæve begyndt at blive underlig, hun render forvildet rundt, og kan ikke rigtig finde ud af hvad hun vil med hvalpende. Hun går fra dem, men så snart de siger den mindste smule er hun tilbage hos dem igen. Hun prøver at rykke dem, uden egentlig at gøre det. Det er især slemt med hendes rastløshed når det bliver aften, hun render rundt over det hele, så lægger hun sig og så pludselig efter meget få sekunder render hun ud til hvalpende igen og bare står og kigger på dem hvor efter hun så begynder at hyle..

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være med hende? - stress måske?

Skal måske lige nævnes at hun her til morgen (lørdag d. 6 / 6 - 09) ikke havde mere mælk i patterne hvilket jeg heller ikke rigtig kan forstå noget af.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.
  • Slibe et gulv bøge parket 2kvm 1.700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærd efter fødsel - Amstaff..
  • #2   7. jun 2009 det kunne godt lyde som kalk mangel, jeg ville kontakte dyrlægen

• #3   7. jun 2009 Er der ro nok omkring tæve og hvalpe ? måske er hun ved at finde et nyt sted at gemme dem, fordi hun ikke føler at stedet hvor de er nu er sikkert nok - Ingen andre end os selv kom ind til Money og hvalpene før de var 3 uger gamle - Men under alle omstændigheder ville jeg kontakte dyrlægen og så give hvalpene flaske, hvis hun ikke har mælk nok til dem - hvor mange har hun ????

• #4   7. jun 2009 Hun har nærmest ikke andet end fred og ro, hun er absolut ikke forstyret på nogen måde.. Hun vil flytte hvalpende ind i hendes kurv som er i stuen og der er altså ikke ro i forhold til hvor jeg har bygget hendes rede kasse.. Har prøvet med mælke erstatning.. men det hjælper jo kun hvalpende da mille ikke har noget mælk.. Hun fik 7 stk. 6 tæver og 1 han..

• #5   7. jun 2009 Skal nok lige nævnes at hun har fået den sammen trækkende sprøjte, lidt antibiotika for at være sikker, og hun har fået kalk - både under fødsel og dagen efter fødslen ( Torsdag morgen )

• #6   7. jun 2009 Thomas okay det lyder alt sammen rigtig fint - jeg ville lade hende tage hvalpene med ind i stuen til dig, hvis det er der hun føler hun føler sig mest tryg :o))

• #7   7. jun 2009 har prøvet at lade hende rykke dem, det hjælper heller ikke. Så starter hun bare forfra med at gå og hyle og rykke rundt på dem..

Jeg har hele tiden husket at give mille rigtig meget opmærksomhed så hun ikke skulle føle sig forladt når hun nu ikke lægger så hun kan se mig..

• #8   7. jun 2009 Ja, er også prøvet.. der render hun også bare forvildet rundt.. kan et fødselschok godt komme nogle dage efter?

• #9   7. jun 2009 Thomas H

Jeg syntes du skal kontakte dyrlægen. Selv om din tæve har fået kalk, kan hun stadig mangle. Jeg har en veninde, hvis ene tæve skal have kalk flere gange den første uge.
    Hos dyrlægen kan du få nogle piller ( primperan ) de er ret effektive til at sætte gang i mæken igen.
    Havresuppe, hvis hun vil drikke det, er også godt for mælkeproduktionen.

• #10   7. jun 2009 Som Charlotte skriver, er det ikke altid man kan se om der er mælk. Det du skal gøre ( hvis ikke du gør det ) er at veje hvalpene hver dag. På den måde kan du holde øje med om de små tager på.

• #11   7. jun 2009 Jeg kontakter dyrlægen - mange tak for hjælpen smiley .

Charlotte - Nej , men de har jo også fået flaske..

• #12   7. jun 2009 Også held og lykke fra mig.

Spørg lige dyrlægen om de piller til at sætte gang i mælken. En af mine venners tæver fødte i torsdags ved kejsersnit og hun havde intet mælk og hvalpene skreg. Efter hun fik pillerne kom der mælk ret hurtigt.

Pillerne er et kvalmestillende midel til mennesker, men nogle kloge folk, har fundet ud af, at det sætter gang i mælkeproduktionen både hos mennesker og hunde :o)

• #13   7. jun 2009 De hedder primperan mener jeg de piller.. Skal nok sige til når jeg har fået fat i dyrlægen smiley

• #14   7. jun 2009 Ja de hedder Primperan.
    Hvis din dyrlæge ikke kender til dem - skal din tæve have 1 1/2 pille og derefter 1 hver 6 time, indtil mælken er tilbage. Dosis er regnet ud efter størrelsen på din tæve :o)

• #15   7. jun 2009 Okay, tak smiley

• #16   7. jun 2009 Første gang vi fik hvalpe var tæven også helt ude af sig selv løb frem og tilbage hun ville have sine hvalpe i vores vasketøj og da jeg lod hende have dem der faldt hun helt til ro
    ved ikke om det er tilfældet her ...held og lykke til dig

• #17   7. jun 2009 Så har vi været til dyrlæge med alle hvalpende og mille.. Der er heldigvis ingenting galt med nogle af dem. Dyrlægen mener hun muligvis bare har været alt for overvældet over at være mor.. Tak for hjælpen til jer alle smiley

• #18   7. jun 2009 Fik hun noget for at få mælk

Kommentér på:
Adfærd efter fødsel - Amstaff..

Annonce