Alkoholiker og hund {{forumTopicSubject}}
Vi har boet i vores nuværende lejlighed i 2 år og har haft 1 underbo med hund i alt den tid uden problemer, desværre flyttede hun for 6 mdr siden hvilket jeg var ked af fordi vi havde et rigtig godt forhold til hende.
Der flyttede en ældre mand med en labrador ind og så begyndte problemerne, fra dag 1 har hunden hver aften står og gøet og hylet og der er tydeligt noget er helt galt. I de sidste 6 mdr har der været mange episoder med vores underbo som ikke har været rare. Det er for os blevet klar han er alkoholiker og bruger sin dag ovre på det lokale bodega - hvordan ved jeg det? De andre i opgangen ser ham rigtig ofte der ovre, også os selv og os selv og de andre har ofte oplevet ham meget fuld i opgangen.. det er sket et par gange han er gået død i opgangen skide fuld... min kæreste har 2 gange hjulpet ham i seng.. i hans lejlighed var der fyldt med hundelort og en meget opmærksomhedssøgende hund.
Jeg er ligeglad hvor fuld folk det er og hvor ofte men det skal ikke ske til last for andre eller udsætte sine dyr for vanrøgt - jeg er simpeltjen så vred. Jeg tænker om der er noget jeg kan gøre for manden? Jeg er simpeltjen så harm.
Han har det tydeligvis ikke nemt men tænker bare at det jo mest går udover hunden
mar 2018
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.632
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
mar 2007
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Jeg har været der som anmelder 2 gange med 2 forskellige ejere, og den ene jeg anmeldte var en hund der fik tæsk, og somboede hos 3 misbrugere!
Måske hvis hunden ser meget misrøgtet eller syg ud, at de så har loven på deres side til at fjerne den, men ellers ikke.
Men derfor syntes jeg nu stadig godt du kan anmelde det, hvis du er vidne til en hund der ikke bliver passet ordenligt. Det ville jeg uden tvivl også gøre igen, men jeg ville desværre ikke have særlig store forventninger til at der rent faktisk skete noget ved det.
mar 2007
mar 2007
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.234
Der HAR været mennesker, mange endda, som har forsøgt at hjælpe sådan en mand gennem årene. Men når der ikke er vilje og evne til at stoppe misbruget, så kommer man ingen vegne. På en god dag vil han erkende og snakke efter munden, være sød og venlig, men så snart han drikker, er alt det lige gyldigt igen.
TS, kontakt Dyrenes Beskyttelse, så må de gøre hvad de kan. Hvis det ikke hjælper, må du klage til udlejer over støj fra hunden, i håb om at ejeren skiller sig af med hunden eller får den aflivet. Alt er bedre for hunden, end det liv den har nu.
Alkoholiker og hund