{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Helpless
Helpless
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2

Alkoholiker og hund {{forumTopicSubject}}

Vi har boet i vores nuværende lejlighed i 2 år og har haft 1 underbo med hund i alt den tid uden problemer, desværre flyttede hun for 6 mdr siden hvilket jeg var ked af fordi vi havde et rigtig godt forhold til hende.

Der flyttede en ældre mand med en labrador ind og så begyndte problemerne, fra dag 1 har hunden hver aften står og gøet og hylet og der er tydeligt noget er helt galt. I de sidste 6 mdr har der været mange episoder med vores underbo som ikke har været rare. Det er for os blevet klar han er alkoholiker og bruger sin dag ovre på det lokale bodega - hvordan ved jeg det? De andre i opgangen ser ham rigtig ofte der ovre, også os selv og os selv og de andre har ofte oplevet ham meget fuld i opgangen.. det er sket et par gange han er gået død i opgangen skide fuld... min kæreste har 2 gange hjulpet ham i seng.. i hans lejlighed var der fyldt med hundelort og en meget opmærksomhedssøgende hund.

Jeg er ligeglad hvor fuld folk det er og hvor ofte men det skal ikke ske til last for andre eller udsætte sine dyr for vanrøgt - jeg er simpeltjen så vred. Jeg tænker om der er noget jeg kan gøre for manden? Jeg er simpeltjen så harm.

Han har det tydeligvis ikke nemt men tænker bare at det jo mest går udover hunden smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alkoholiker og hund
  • Helpless
    Helpless Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2
    #2   31. mar 2018 Pia der er sendt besked til boligselskabet men tror ikke de har set den endnu eller er ligeglade... de har problemer med at leje deres boliger ud så de er nok ikke interesseret i at miste endnu en lejer

• #3   31. mar 2018 Du har pligt til at anmelde det når et dyr mistrives. Tag fat i Dyrenes Beskyttelse, så de kan sende en person ud. Manden magter tydeligvis ikke at have hund.

• #4   31. mar 2018 Han har sikkert brug for noget hjælp til sig selv også

• #5   31. mar 2018 Jeg ville også kontakte dyrenes beskyttelse! smiley

• #7   31. mar 2018 Desværre tror jeg næppe manden er i stand til at sætte handling bag de ord der måske måtte komme.. Også står man måske bare og får en sviner bagefter når man alligevel må ringe til dyrenes beskyttelse og han ved hvem der er ansvarlig - Plus at hunden ikke bør leve under de vilkår et minut længere end nødvendigt! og som sagt tvivler jeg MEGET på at der laves om på tingene - Sys han det ikk er okay for hunden og prioriterede han den over sine "drikkevarer" så var hunden ikke i den situation til at starte med.. beklager, jeg ved godt manden også har brug for hjælp men dyret skal/må aldrig skulle betale prisen for det..

• #8   31. mar 2018 Det eneste DB kan gøre, er at tage en snak med manden, og så håbe på at han enten ændre på det der er galt, eller at han frivilligt vælger at overdrage hunden til dem. Loven er desværre så vag skruet sammen, at så længe hunden tilses mindst en gang pr 24 time, og har adgang til mad og vand, så kan de ikke bare fjerne den.

Jeg har været der som anmelder 2 gange med 2 forskellige ejere, og den ene jeg anmeldte var en hund der fik tæsk, og somboede hos 3 misbrugere!

Måske hvis hunden ser meget misrøgtet eller syg ud, at de så har loven på deres side til at fjerne den, men ellers ikke.

Men derfor syntes jeg nu stadig godt du kan anmelde det, hvis du er vidne til en hund der ikke bliver passet ordenligt. Det ville jeg uden tvivl også gøre igen, men jeg ville desværre ikke have særlig store forventninger til at der rent faktisk skete noget ved det.

• #10   31. mar 2018 Men mon ikk han tager det lidt mere alvorligt når dyreværnet står og banker på døren - men ja, ingen af os ved på forhånd hvad der vil hjælpe.. Men eftersom der åbenbart også har været ubehagelige oplevelser mens han har boet der er det ikke sikkert TS har lyst til at involvere sig på den måde/at en "snak" overhovedet er noget HAN ønsker..

• #12   31. mar 2018 Er jo slet ikk det jeg skriver smiley Men udfra det der er skrevet ville JEG personligt hellere ringe til dyrenes beskyttelse - og det er blot det jeg argumentere for samt gør opmærksom på at det jo godt KAN være at TS ikke er interesseret i en samtale - ingen steder skriver jeg at TS har det sådan eller at min måde er den eneste smiley Det er trods alt et debat forum smiley

• #13   31. mar 2018 Nu lever jeg med så tilpas mange misbrugere i mit liv, at jeg desværre nok er enig med Pernille. Jeg synes din tanke er sød, Caroline, men erfaringen siger mig at det ikke hjælper en døjt.

Der HAR været mennesker, mange endda, som har forsøgt at hjælpe sådan en mand gennem årene. Men når der ikke er vilje og evne til at stoppe misbruget, så kommer man ingen vegne. På en god dag vil han erkende og snakke efter munden, være sød og venlig, men så snart han drikker, er alt det lige gyldigt igen.

TS, kontakt Dyrenes Beskyttelse, så må de gøre hvad de kan. Hvis det ikke hjælper, må du klage til udlejer over støj fra hunden, i håb om at ejeren skiller sig af med hunden eller får den aflivet. Alt er bedre for hunden, end det liv den har nu.

Kommentér på:
Alkoholiker og hund

Annonce