{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Folk med løse hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt det er et emne, der har været oppe 1.000 gange, men nu havde jeg lige en grim oplevelse igen da jeg gik en tur med Dess.

Til dem der ikke kender Dess, så er hun en hund, der i store træk kun kan lide sig selv. Ikke noget med at gø/ knurre/ springe ud efter andre, men kommer de helt hen til hende får de klø..

Jeg gik med hende i snor på en offentlig asfalteret vej, der går ud af skoven og op imod byen.

Pludselig kommer der en golden retriver stormende efter os, og jeg kan se ejeren ca. 150 m væk.
Jeg råber så højt jeg kan : DIN HUND BLIVER BIDT HVIS DEN KOMMER TÆTTERE PÅ.
Hun står bare stille og kalder lidt forsigtigt på hunden... stadig 150 meter væk.

Det lykkedes heldigvis for mig at jage hunden tilbage til sin ejer uden nogen kom noget til, men hvor bliver jeg gal over at man lader sin hund gå uden line, når man ikke kan kalde den til sig.

Jeg havde rigtig meget lyst til at give Dess line nok til at hun kunne få fat i hunden...for at give ejeren en lørestreg. Men har jo heller ikke lyst til at nogen af hundene skal komme til skade.

Jeg ved godt hvem det er, og jeg er nødt til at planlægge hvordan min tur skal være, ahængigt af hvad klokken er, for de 2 store goldens er løse i forhaven, og ligger tit på fortovet eller ude på vejen og sover... Og så må trafikken bare vente til hunden gider flytte sig.

Godt... Så fik jeg luft


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk med løse hunde
  • #1   9. jan 2007 Hun går også med dem løse tværs over skolegården i skoletiden.... Jeg bor lige overfor skolen og har set den stikke af fordi den så et barn, den ville hilse på

  • #2   9. jan 2007 Uha jeg var også blevet rigtig rigtig vred....

    Vi mødte også en kvinde en dag vi var i skoven med Baloo (det var før vi fik Angel) som kom med sin golden uden snor. Jeg går ind foran hendes løse hund og siger stop! For hundens egen skyld altså... Kvinden kommer så hen og siger, jamen den vil jo bare hilse og den gør ikke noget. NEJ men det kan jo være at vores gør - og den risiko vil vi ikke tage, vil du? Hun gør så stadig ingenting, går ikke engang videre med hunden, står bare og glor - og jeg må endnu engang bede hende på en mindre pæn måde om at få styr på sin hund så vi kan komme videre med vores - som jo er i snor på et sted hvor en hund SKAL være i snor...

    Grrr... Det er SÅ frustrerende...


  • #4   9. jan 2007 Anna : Det vil vi også gerne........
    Hvordan går det med hvalpene og cuba ?


  • #7   9. jan 2007 Jeg tager jo på skole i morgen... 3 mdr. på Sjælland... Så nej vi skal ikke have en hund mere nu

    Mine forældre køber en til påske med DKK tavle... måske vi skulle tage den med på udstillinger ??


  • #9   9. jan 2007 Alex får travlt herhjemme.... Meget travlt.. Vi har jo lige åbnet butikken med hundefoder og andet tilbhør. Vi har kun hundeting hjemme, men kan bestille til alle slags dyr ( ikke heste).

    Lidt dumt med Dess på et kollegie... Tror jeg


  • #10   9. jan 2007 Kender problemet med løse hunde. Jeg syntes problemet er, at de mener deres hund SKAL have lov til at snuse. Jeg galper også op, hvis der kommer en løs hund imod mig og Emma..........hun er altid i snor og kan blive rimelig pist, hvis en løs hund farer hen til hende..........hun blev overfaldet da hun var 4 mdr af en jagthund ..........den kom også piskende hen mod hende og bed hende ned omkring hovedet......slap først da den fik et slag af min læderrem..........så hun går straks i forsvarsposition når der kommer løse hunde af større racer

  • #11   9. jan 2007 Jeg vil gerne lige tilføje min mening.. Jeg har altid min hund uden snor når vi er i hundeskove da jeg syntes det er det der er formålet med en hunde skov., (kan dog altid kalde min hund til mig) møder vi andre hunde på vores tur henvender jeg mig til ejrene inden hundene må lege sammen.. Men jeg syntes derimod at hvis folk ved de har en agresiv hund som ikke vil være social skal de ikke gå løse..

  • #12   9. jan 2007 Synes det er direkte respektløst at man ikke holder sin hund/hunde i snor når man kan se en anden komme med sin hund i snor...
    Har oplevet alt for mange gange at hundeejere står 100m væk fra hunden og galper på deres "døve" hund, og hunden bare ignorerer ejeren og løber hen til mine hunde..hvilket de som oftest starter med at betragte som en trussel, da de ikke kan se hvad en hund med 80km i timen vil dem...! (de tar det dog ret roligt, men er heller ikke "voksne" endnu)
    Mine bliver luftet uden snor på marker og strand når der ikke er nogen andre i nærheden,men primært bliver de luftet i snor....


  • #13   9. jan 2007 Tanja N... Er enig langt hen ad vejen, og også derfor Dess altid er i line..
    Men hvad kan jeg gøre, når andre ikke har deres søde hund i snor på offentlig vej... ???? Og ikke kan kalde den til sig !!!!!!
    Jeg kan holde min hund tilbage, men det er svært at forhindre en løs hund i at komme tæt på


  • #14   9. jan 2007 Og det her foregik ikke i en hundeskov...
    Jeg kommer ikke i hundeskove


  • #15   9. jan 2007 Vi har også hundeskov (Stort område der er indhegnet) her hvor vi bor, og jeg må da mene at det netop er der man skal gå fri med sin hund (da det jo er tilladt), men jeg mener altså heller ikke at man skal komme i hundeskoven hhvis man har en agressiv hund!! Man VED at der er løse hunde!!!!!
    Hvis jeg ser der kommer en hund med snor på får Jazzy altid snor på, men nu går jeg sjældent med ham uden snor på off. steder, det hverken må man eller er heller ikke rigmeligt over andre mennesker/hunde.
    Men jeg var også blevet tosset over det hvis det var min hund. Off. steder= hund i snor!!!!!


Kommentér på:
Folk med løse hunde

Annonce