{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Folk og deres løse hunde {{forumTopicSubject}}

Har lige været ude at gå i det milde vejr med den ene af mine rottweiler hanner. en god lang tur. På et tidspunkt hvor vi kommer gående kan jeg se en løs hund. Jeg tænker, at jeg håber da, at der er en ejer meget tæt på.....hunden kommer løbene hen i mod os, ejeren fløjter da lige en enkelt gang, og gør ellers intet. Racen er svær at se, eftersom der er mørkt, men umiddelbart ville jeg sige en bokser, men i hvert fald en hund på den størrelse i mørk tigerstribet. Hunden når så helt hen til os, og min rottweiler stiver sig af, altså er forberedt og klar til forsvar i værste fald. Han er normalt ikke en, der slås, men jeg er da heller ikke i tvivl om, at hvis den anden var ude på noget, ville han da ikke have fundet sig i det. Jeg vælger så at begynde og gå i den retning vi var på vej hen, og ejeren af den anden hund, har så indtil nu, hvor hunden har løbet måske 100 m hen til os, fløjtet på hunden 2 gange...den har rejst børsterne hen ad ryggen, og står også stivt og kigger på min hund. Som sagt vælger jeg at begynde og gå, og derved bryde kontakten. Den anden hund bliver stående og kigger efter os, og løber så modvilligt hen til sin ejer, som jo åbenbart ikke har travlt med at få fat i sin hund....så tænker jeg...tja, hvis de var røget i totterne på hinanden(for de stod ikke andet end 2 m fra hinanden på et tidspunkt), ja, så var det da min hund, der havde været skrevet om i aviserne som værende en tosset hund, trods det var den, der var i snor.

Hvorfor er folk så ligeglade? Det jeg synes var værst var, at de ikke havde synderligt travlt med at få hunden kaldt til sig....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk og deres løse hunde
  • #1   10. apr 2011 Fordi ejeren har glemt at hive hovedet ud af røven i morges Lykke smiley

    Men godt der ikke skete noget, det kunn da have været blevet rimelig grimt... Du ved ikk hvem ejer er?


  • #2   10. apr 2011 nej, de havde 2 hunde med, den anden var i snor

  • #3   10. apr 2011 Nå.. Mystisk at snoren ikk var på den anden også så..?

  • #4   10. apr 2011 den var vel for hidsig:-)


  • #5   10. apr 2011 Folk med løse hunde de ikke har styr på er retaderet! Punktum!

  • #6   10. apr 2011 Lige præcis det samme var min veninde ude for, for ca 2 mdr siden..
    Den anden hund vagte så bare at forsætte hen til hendes og det endte galt.. Men hendes hund fik skylden fordi den ikk havde mundkurv på..:(


  • #7   10. apr 2011 ja, det er jo typisk...folk tænker sig ikke om


  • #8   10. apr 2011 Har jeg godt nok også prøvet en del gange efterhånden, man skulle tro at folk med mindre hunde ville blive nervøse for deres hund og lette røven med 100 i timen for at hente deres hund når den løber hen til en rotte men nææh det er altid mit ansvar at få dem væk fra min. Ærgeligt at folk holder så lidt af deres egne hunde.
    Så står de langt fra og fløjter i deres skider fkøjter, eller råber bare, eller siger at jeg bare skal få den væk....jo jo....


  • #9   10. apr 2011 Mixx Vestergaard,altså hvis hunden skal have mundkurv på, så SKAL den have mundkurv på. Så der det lige meget hvem der starter, det er lovpligtigt.

  • #10   10. apr 2011 Hendes hund blev desværre aflivet fordi at den ikk havde mundkurv på..:S Og det skal os lige siges at den anden hund også bed hendes voldsomt, men det var jo lige meget fordi det var en familiehund og den gjorde normalt ikk sådan noget..

  • #11   10. apr 2011 Jeg har aldrig i de 6 år jeg selv har haft hund mødt så mange løse hunde som jeg gør for tiden, det er SÅ vildt og jeg er SÅ træt af det....

    Jeg fatter simpelthen ikke at folk i det mindste ikke er bekymrede for deres egen hund...

    Her i gaden løber der nogle gange en lille hund rundt.. Har set den er løbet ud foran en cyklende dreng :o( Og en bil.. Der skete ikke noget, men helt ærlig, hvordan kan man være så ligeglad, fatter i det mindste ikke de tænker på deres EGEN hund... Tænk hvis drengen var faldet eller bilen var kørt galt:o/.....

    Mine hunde kan ikke li andre hunde de ikke kender der kommer tææt på... Efter de har haft utallige oplevelser med lorte løse hunde der har overskridt deres grænser så meget og et enkelt bid er der ikke noget at sige til det... Jeg gør mit arbejde og har styr på mine hunde... Både i og uden snor...

    Jeg synes det er respektløst at være så ligeglad, kæft jeg har også brummet af mange mennesker og selv når jeg siger det pænt, bliver folk sure og fornærmede... Aner simpelthen ikke hvad det er for en selvisk holdning at have:o/

    Lykke,
    Jeg forstår dig så udemærket, jeg har en veninde med en Rotte som har de samme tanker som du, og føler folk ser skævt til hende når de er steder med deres Rotte, trods han er noget af den dejligste og mest velopdragende hund jeg kender:o)... Vi er gåturs venner med ham og ingen tvivl om mine drenge kan mærke hans dejlige ro:o)


  • #12   10. apr 2011 Christina det er os lovpligtigt at have sin hund i snor hvis man ikk har 100% styr på sin hund

  • #13   10. apr 2011 Mizz Vestergaard Øh ja det har du ret i? Forstår ikke lige din pointe. Har lige skrevet at folk der går med løse hunde og ike har styr på dem er retaderet. Og det mener jeg!

  • #14   10. apr 2011 Det så er ikk lige sorry..:)

    Men ja self skulle hun ha haft mundkurv på, men det var jo ikk sket hvis den anden hund ikk var faret på hendes..


  • #15   10. apr 2011 jeg har også prøvet at komme gående i skoven. Min hund havde jeg i snor. Der gik nogle med en westie, der ikke var i snor, foran mig. pludselig ser den lille hund, at vi kommer gående, og den kommer med 180 km/t hen til os. ejerne kunne ikke andet end stå og kigge på at deres lille møghund rendte hen til min stoooooore rottweiler. heldigvis for dem, hilste min bare pænt på. Og den kunne hente deres hund. Men den dummeste kommentar de så kommer med er så: ja, vi har jo ikke lige nogen snor med....

    det skal i da ikke tænke på, det er jo en offentlig skov, så der kommer jo nok ikke andre end jer...ironi kan forekomme


  • #16   10. apr 2011 Hmm, vi har også problemer med naboens hund, desværre ser de det ikke selv som et problem :S
    Vores hunde er jo heller ikke ligefrem store hunde, men Mille mener "desværre" at hun er venner med alle, så ser vi en fremmed hund, kommer hun gerne i snor i en vis fart, ellers står hun i hovedet på dem lige efter.
    Naboens store hanhund er hun fine venner med, men det er lille Qela ikke, og vores naboer har desværre fået en ide med at lukke den ud uden at holde opsyn med den. Jo, de har da godt nogle gange set, at den kommer oppe fra vores havelåge når de kalder på den, og jeg kan f*** ikke slippe af med den når jeg er ude og gå tur i området (hvilket, er det kommet frem, at de også har observeret), den har sågar været med helt inde i haven og vende. Jeg bliver sgu gal, når vi nu har hegnet vores have ind, godt nok bor vi på landet, men der må dælme da være grænser!
    I weekenden har jeg så haft besøg af en veninde og hendes hanhund, og da vi gik forbi dernede var det kun et held, at manden var ude til at tage fat i den, ellers var de to røget i totterne på hinanden, og så var hendes blevet den lille selvom den var nok så meget i snor...


  • #17   10. apr 2011 Lykke: godt der ik skete noget, men pisse ireterende når sådan noget sker... Ganske vist alt for tit syntes jeg...

    Ja nu har jeg små hunde, men der er mange med store hunde der tror de er små englebasser... Og det er min ældste tæve ik altid, hun ska gerne li se dem an... Så ka de sagtens lege sammen.
    Det ska li siges at hun aldrig nogensinde har bidt en anden hund, hun advarer bare med en skrækkelig knurren og et par meget skingre gø... Det lyder meget værre end det lyder...


  • #18   10. apr 2011 katrine: ja folk og deres lamme undskyldninger...der er jo ingen tvivl om at hvis deres hund var blevet ædt, så var det min skyld...når jeg nu var i "deres" skov

  • #19   10. apr 2011 Jeg må indrømme at Joy smuttede i dag, vi havde mødt en mand hvis hund hun synes er vildt sød, så de fik lov at lege.
    men så et pænt stykke væk kommer pludselig en dame med en Golden, også en af Joy ynglings racer, ved ikke hvorfor mine hunde altid forelsker sig i bestemte racer !
    Hun er ellers rigtig god til at komme når man kalder til trods for hun kun er 8 måneder, men når der er andre hunde, er der stadig meget at lære, så skal hun bare der hen, dog ville hun aldrig gå der hen hvis der blev knurret, eller vist andre tegn.
    Men alt det er jo lige meget, for der hen løb hun, og jeg skyndte mig at sige farvel til manden, og efter hende, kvinden blev heldigvis ikke vred, men jeg følte mig som den dårligeste hunde ejer.
    Så Det kan godt smutte for mig. Og øv hvor havde jeg det dårligt med det.


  • #20   10. apr 2011 ps kvinden blev heldigvis ikke vred, og jeg undskyldte også, men tænker bagefter på, hvordan situationen også kunne havde været.
    Men vi skal have trænet mere mere.



  • #21   10. apr 2011 vil så også sige at der er forskel på en hvalp og en voksen hund, der kommer spænende. normalis udvikler det sig jo ikke til slåskamp med en hvalp;-)

  • #22   10. apr 2011 Lykke ja det rigtig nok, håber meget jeg kan lærer Joy det inden hun bliver voksen. Synes virkelig det var pinligt, men lege med den anden hund skulle hun have lov til.
    Og jeg ved også selvom hun er en hvalp er det ikke alle der ville blive glade for hun smuttede der hen, meget forståeligt, sad bare her og fik det lidt dårligt fordi Joy netop var smuttet i dag.


  • #23   10. apr 2011 nej, det har du ret i, det er ikke alle, der bliver glade for at hunden kommer hen til deres hund, selvom det er en hvalp, og det er da også irriterende, men et sted skal man jo starte:-)

  • #24   10. apr 2011 Lykke Ja det rigtig man er nød til at starte et sted, nu smiler jeg : )



  • #25   10. apr 2011 Og der er vi bland andet en af dem, jeg er ligeglad om det er hvalp eller voksen, mine hunde bliver bange uanset hvad efter de oplevelser de har haft og min træning falder til jorden igen IGEN og kan starte 2 skridt tilbage hver gang, det er mildest talt møg irriterende og gør mig ked af det fordi jeg ser alt det jeg har opbygget falde til jorden så mine hunde bliver nervøse igen:o(

    Jeg har stye på mine hunde derfor forlanger jeg også andre har:o) Så må man ha en lang træningsline indtil indkald er helt på plads:o)


  • #26   11. apr 2011 Avs : (
    Kan godt forstå du bliver ked af det, når det du har arbejdet med går i stykker.


Kommentér på:
Folk og deres løse hunde

Annonce