{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

folk og deres flex liner på gågaden -.- {{forumTopicSubject}}

Folk der ikke kan styrer sin hund når den er i flex line inde på gågaden,, jeg bliver tosset...

undskyld mit sure opstød..
men jeg var på Odden (åben hundeskov) med Balder her den anden dag,
og tænker vi da lige kan gå ind i gennem gågaden og over og sige hej til min mor,
Balder og jeg kommer gående stille og roligt, jeg går og snakker til Balder da jeg ser en lille hund længere fremme,
jeg snakker bare videre med balder og skal til at gå uden om hende med den lille hund da VUPTI
Så står den lille hund helt overe foran os og kigger op på Balder,
Det skal lige siges at den er randt over til os og slæbt en line med sig omkring 2 meter, og der var 3 personer det trådt hed over snoren, men hundens ejer stod stadig bare og smilte og så dum ud...
så jeg tog 2 fingre end i den lille huns sele løftede den fra jorden gik forbi og sat den på jorden igen, og gik min vej...

jeg syntes det er for dårligt at nogen er så ligeglad med andre at de bare lader som ingen ting, tænk nu vis jeg ingen kontrol havde over Balder... syntes simpelhed ikke det er i orden..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  folk og deres flex liner på gågaden -.-
  • #1   3. aug 2012 Så enig.. jeg ejer ikke en gang en flexline, det er da noget værre l*rt. Også de folk der haler deres hund ind, jeg synes, det er til grin.

    Min hunds bror blev kørt over af en lastbil, fordi ejerne havde ham i flexline, og han løb så ud på vejen. Forfærdeligt smiley


  • #2   3. aug 2012 flexliner har intet at gøre på gågaden hvor der er så mange mennesker syntes jeg...
    selv samme dag, fik Balder lov til at sige hej til en hund da vi ventet på bussen, og jeg sage flere gange de må sige hej men ikke lege da det kan gå meget galt med den line...
    bum så vil de lege "selvfølgelig" jeg siger så stop, og går lidt væk, tror i så ikke idioten bare lader hunde følge efter os, så jeg selv må tag hunden og flytte den hvor hun nemlig derefter haler sin hund ind resten af vejen...


  • #3   3. aug 2012 sikke en forfærdelig oplevelse smiley
    R.I.P


  • #4   3. aug 2012 Ha ha undskyld, men kan simpelthen ikke lade være med at grine af sådan folk, det er så træls, når den anden hund bare følger efter, fordi den er i flexline og ejeren ikke har respekt, når man siger nej tak til at lade hundene lege..
    Jeg trænede også med min på en stor grøn plæne her i nærheden, så kom er en rigtig arrig lille cavalier-tæve forbi som gøede og knurrede og havde fråde om munden i flexline selvfølgelig, og ejeren råber "ER DET EN HAN?" og kan slet ik styre den her arrige satan, så hun prøver at hale den ind mens de går imod os, og selvfølgelig går de LIGE tæt nok på til at den der tæve snapper ud efter min, han sidder heldigvis fortsat bare stille og kigger, men jeg blev simpelthen så sur!! stakkels hund og dumme ejer, den havde tydeligvis et problem med andre hunde, og alligevel gik den i 6meter flexline.. flot.


  • #5   3. aug 2012 Jeg har intet imod flexliner, men folk skal satme kunne finde ud af at håndtere sådan en, hvis man har en! For det første, glemmer folk tit, at linen kan låses fast. For det andet, er det sk*de irriterende at få en hund - stor som lille - over i hovedet, når man udtrykkeligt har råbt, at de IKKE skal hilse.

    Bortset fra det, så kan en flexline være ganske smart - hvis man kan finde ud af at bruge dem. De er super gode til at give hunde en mulighed til at være fri, hvis de ikke kan gå 100% fri. Det skal dog gøres hvor man ikke er til gene for andre, i skove, på marker og sådanne steder. Møder man så nogen der, kalder man hunden til sig, og lader den ikke bare fise afsted, selvom den har snoren til den. Flexliner hører ikke til i hverken byer, på gågader, eller ved store menneskemængder, efter min mening. Medmindre storen er låst fast, til en almindelig snors længde (hvilket de sjældent er).



  • #6   3. aug 2012 utroligt...

    men nu vil jeg forlade HG og gå ned på posthuset efter min nye selv til Balder vis den er kommet smiley i må have en god dag smiley


  • #7   3. aug 2012 flexliner er en genial opfindelse , HVIS man kan finde ud af at bruge den rigtigt !

    det er som om folk glemmer at de kan låses ! :S

    irriterende oplevelse !

    jeg bruger ofte flex når vi går hyggeture , men jeg bor også i en ende af byen der er "åben" og "fri" , har aldrig haft problemer med min flex og heller aldrig oplevet at "fange" folk med den smiley
    eneste problem var da den gamle knak i dyrehaven *G* hov !


  • #8   3. aug 2012 Jeg synes flexliner er irriterrende. Mest fordi folk tror det er ensbetydende med, at så kan hunden bare rende rundt uden at de skal have styr på den. Det der irriterer mig mest er, når hunden får lov at rende rundt om et hjørne og ejeren er 3 meter bagud. Ejeren kan ikke se om der på den anden side står en hund der er aggressiv eller mega utryk ved andre hunde, de kan heller ikke se om der kommer mennesker gående der måske ikke synes det er sjovt at rende ind i en "løs" hund.

  • #9   3. aug 2012 i mit tilfælde er jeg 8 m bagud *G*

    men vi har aldrig været til gene for nogen smiley


  • #10   3. aug 2012 Jeg forbander flexliner langt væk inde i byen! Der er SÅ mange der slet ikke kan kontrollere deres hund i den, og lader hunden gøre som dem vil.

    Jeg har selv en flexline, men den bliver kun brugt til gåtur på strand i de perioder hvor hunde ikke må gå frit.


  • #11   3. aug 2012 Sådan noget er SÅ irriterende! Har selv oplevet det flere gange og jeg har en "lille" vaps der bliver MEGET glad og ophidset når han ser andre hunde for straks tror han at han skal lege og så er det bare ikke sjovt når der pludselig står en fremmed hund foran en.
    Vil så lige tilføje at jeg også selv bruger flexline da jeg syntes jeg har bedst føling med sådan en, MEN den er ALTID låst når vi går ved veje og hvor der er andre hunde, hvis vi går en tur på et stort grønt område og der ingen andre hunde er låser jeg den dog op så han kan løbe lidt "frit", men jeg ville ALDRIG lade ham gå "frit" i nærheden af andre hunde, man kan jo heller aldrig vide hvordan andres hunde reagere..


  • #12   3. aug 2012 Orh det er da også komplet sindsygt at bruge flex til en udstilling smiley :S

  • #13   3. aug 2012 man har jo næsten lyst til at tage hunden med ...... :S

  • #14   3. aug 2012 Der er en grund til, at vi kalder det fumreline herhjemme smiley

  • #15   3. aug 2012 Flexlinier er en fantastisk opfindelse *S*

Kommentér på:
folk og deres flex liner på gågaden -.-

Annonce