flytte med den ene hund {{forumTopicSubject}}
Hej ??
er der nogen af jer herinde der har erfaringer med at flytte og kun tage den ene hund med? Jeg vil bare gerne høre både godt og skidt. jeg står jo og skal flytte med den yngste hund og den ældste blir hos eks kæresten. men FØJ, hvor er det hårdt. Jeg ved godt at hunde ikke har følelser ligesom os mennesker men alligevel. Kan hunde fungere som ene hunde i hverdagen og være sammen, i weekender og ferier uden problemer? Jeg er slet ikke i tvivl om at begge hunde får bedre vilkår og en roligere hverdag når de skal bo hver for sig. Men for fanden. jeg har haft Diva de sidste 9 år. mit hjerte og knust selvom jeg ved hendes hverdag blir mere optimal her hos eks kæresten.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
den efterladte hund hylede og skreg når den var alene hjemme
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
Han bruger det første døgn på at sove - han hviler fuldstændig ud og gider ikke engang gå tur, han skal slæbes afsted! Det er tydeligt at han slapper fuldstændig af i lejligheden og nyder at han kun skal tage stilling til sig selv og ikke andre..
Da jeg havde ham herude første gang var han blot på besøg - afleveret om morgenen og hentet om aftenen, ikke alene på noget tidspunkt.. Næste skridt var overnatning og accept af nye lyde.. Det gik rigtig godt.. Her havde han stadig ikke været alene på noget tidspunkt.
Første gang han skulle være alene var fordi jeg skulle på tanken(som er vores nabo) - planlagt, selvfølgelig... Han fik sit tæppe og en kong med guf, jeg sagde "hej hej" og gik uden at lave nummer ud af det.. Kom hjem 10 minutter senere og han var helt ok, havde endda "bygget rede" med tæppet og var selvfølgelig glad for at se mig..
Herefter øgede jeg tiden gradvist med cirka 10-15 minutter af gangen.. Det er som at starte med en hvalp, og vigtigt at man ser på hvordan hunden har det, så man ikke går for hurtigt frem og skaber problemer..
Jeg tror det er vigtigt at hunden finder ud af at "det her er hjem".. Der skal være noget der dufter af det, den er vant til.. Måske hvis du kan vente med at tage hunden med, indtil du er flyttet ind og har boet der lidt.. Så det dufter af DIG og hunden føler at "her bor mor, så her kan jeg også bo".. Ja jeg ved ikke helt hvordan jeg skal udtrykke det
Ainu falder lige ind i flokken igen når han kommer tilbage - de er alle tydeligt glade for at se ham og de larmer lidt mere end de plejer når de bliver lukket sammen første gang, men ellers så er han bare "hjemme" igen..
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 334
flytte med den ene hund