{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.251 visninger | Oprettet:

flytte med hund {{forumTopicSubject}}

Ja ved ikke lige hvad jeg ellers skal kalde overskriften.

Nå men sagen er den at vi( hele familien) skal flytte her i weekenden. Vi har så ham Falcon som vi har valgt at sende i pension imen vi render frem og tilbage og flytter. grundn til at vi sender ham på ferie er fordi jeg mener det er synd og forvirrende for ham. og så også for at vi ikke hele tiden skal være opmærksom på om døren eller haveløgen nu også er lukket.

Men nu kommer det jeg egentligt gerne vil høre jer andre om hvad i har gjort når i har flyttet. nemlig om I er startet alene hjem træning igen eller i bare har set hvordan det er gået?

Skal siges Falcon er lige lidt over et år og fantastisk dygtigt til at være alene.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flytte med hund
  • #1   24. okt 2011 tager forbehold for trykfejl smiley

• #2   24. okt 2011 Vi startede alenehjemme træning igen, dog ikke på samme måde som da vi gjorde det første gang.

Men vi gik først en halv time, så en time osv osv.... men vores var skide ligeglade faktisk :)))

• #3   24. okt 2011 Jeg startede ikke helt forfra, men sørgede for først at hve et par dage herhjemme og så nogle lidt kortere dage end normalt i starten. Jeg tror dog ikke, det havde været det store problemer for her var jo både alle vores og hundens ting

• #4   24. okt 2011 jeg startede alenehjemmetræning forfra - for at være på den sikre side - men da jeg fandt ud af at hunden var ok med gik jeg meget hurtigere frem end jeg gjorde da de var hvalpe så jeg synes ikke det var specielt krævende de 3 gange jeg er flyttet. Men ja for en sikkerheds skyld gik jeg tilbage - hellere gå tilbage i træningen selv om det ikke er helt nødvendigt end at hunden får en ubehagelig oplevelse - det er meget mere besværligt

• #5   24. okt 2011 Jeg er flyttet med flere af mine hunde og har aldrig været nød til at starte forfra med alene hjemme træning.

• #6   24. okt 2011 vi har kun flyttet med loke . da han var 1 år og 9 måneder. han var lidt forvirret over pladsen, der var så mange steder man kunne gemme legetøj. men det vænnede han sig hurtigt til. smiley
    han var renlig hele vejen igennem. imens vi flyttede boede han hos svigermor og svigerfar. det var bare lige en weekend. smiley
    vi skulle så til gengæld gøre meget træning for at han kunne være alene hjemme det nye sted. vi lukkede ham i stuen så han kun var der, og det hjalp rigtig meget, smiley

• #7   24. okt 2011 Mange tak for jeres svar, jeg har nemlig aldrig prøvet at flytte med en hund før, så kom helt i tvivl.:)

Hvad mener I om det at sende ham i pension i mens vi flytter, er jeg helt forkert på den eller....?

• #8   24. okt 2011 jeg er generet meget imod pensioner - såjeg ville ikke gøre det - men det er min holdning til pensioner generelt og ikke i forhold til situationene... deror ville jeg ikke gøre det. men det kommer selvfølgelig an på hvordan jeres hund har det med pensionen...

• #9   24. okt 2011 CMP: Han er heldigvis glad for den pension vi bruger, men den kan jo også vendes om til hvad I mener om han bliver passet imens om det så er pension, privat ved venner/familie?
    eller vil det være bedre han var hjemme og med i hele flytningen?

• #10   25. okt 2011 Jeg syntes det er fint med pension mens i flytter.
    Prøv dig lidt frem med hensyn til og være alene. Jeg har godt nok ikke haft problemer når jeg er flyttet, men nogle har. så forlad boligen og gå uden for døren, lyt og gå ind igen hvis hunden er rolig. Du kan roligt gå hurtigere frem end du ville gøre med en hvalp.
    Held og lykke med flytningen.

• #11   25. okt 2011 Pensioner er heller ikke mig, men hvis I er glade for den, er det jo ligemeget, om det er der eller et andet sted. Jeg var så heldig at have flyttefolk sidst, så noget af vejen kunne Disen godt være der. Mens lejligheden blev tømt, var hun med min far på arbejde og da vi kørte erud, tog vi ende med. Vi var så inde og snuse lidt og derefter ude at gå en lang tur mens de fleste ting blev flyttet ind. Derefter var vi lidt i haven og da flyttefolkene var gået, var hun med inde, mens vi selv gik og satte på plads.

Det synes jeg, fungerede fint. Vi havde ikke haft mulighed for at tage hende med til det nye sted før selve dagen, da det først blev fraflyttet mens vi flyttede ind, så jeg havde det meget godt med, at hun var med lidt af vejen

• #12   25. okt 2011 Tak for jeres svar, jeg tror han kommer afted i mens vi fare rundt, heldigvis har både jeg og manden fri ugen efter flytningen så vi tager det stille og roligt med at køre Falcon ind i at være selv hjemme og ser hvordan han reagere.

• #13   25. okt 2011 Vi er også lige flyttet, men var en lidt anden situation fordi det var til et hus vi selv har bygget, så vores hund har været med derude i weekenderne under bygningen, så han kender jo stedet. Og som en anden skrev så er det jo de samme møbler og lugte i møblerne som hunden er vant til, så det er nok meget normalt at det er nemmere at lære dem at være alene i det nye hus end da man startede alene hjemme træning som hvalp....

De første to dage var vores lidt forvirret over situationen og fik da også lov lige at ligge i sengen om natten og sådan, men allerede efter 2 dage lå han i sofaen som han plejede inden vi flyttede... Mht at være alene hjemme. De første 3-4 dage var en af os hjemme hos ham hele dagen.. Derefter tog vi lige en halv time hvor han var alene, dagen efter var det tre timer og derefter var der ingen problemer... Han kunne sagtens være alene mens vi var på arbejde... Men han kendte jo som sagt også stedet...

Han var med under flytningen... han var lidt forvirret og MEGET træt om aftenen, men ellers gik det helt fint... Men jeg ser intet problem i en pension... Det eneste man kunen tænke var at det måske gjorde en forskel hvis hun så at man flyttede tingene gradvist, men jeg tror nu næppe det gør den store forskel... Så hvis I har det bedst med pension så synes jeg bare i skal gøre det...

• #14   25. okt 2011 Maria og Balto: Tak for svaret. Jeg må indrømme jeg glæder mig llidt til at se hvordan han reagere når han kommer hjem i det nye hus. Generalt er han jo en rolig hund der tager nye ting i stiv arm, men det bliver da sjovt at se hvad han siger til den nye have og huset, de første mange timer går jo nok med snuden i jorden/ gulvet. smiley

Jeg tror heller ikke det med at være alene blliver et problem for ham, men der er selvfølgelig andre lyde han skal vendes til så det bliver jo nok det med at man lige smutter et kort øjeblik og gradvis øger tiden.

Men som hvalp var han meget nem til at lære at være selv, så tror bare han putter ig i sofaen som han plejer. smiley

• #15   25. okt 2011 Ja jeg tror altså også det bare er nemmere, når de allerede har lært at være alene.... Men vil nu stadig anbefale at man lige bruger lidt tid på det for at være helt sikker smiley
    Bliver spændende at se hvad han siger til det...

• #16   25. okt 2011 ja glæder mig også, og især bare til at komme på plads i det nye hjem smiley

• #17   25. okt 2011 Kan jeg godt forstå... Jeg glæder mig også til vi er kommet helt på plads, men der går nok længe endnu desværre...

• #18   25. okt 2011 Jeg startede ikke nogen form for træning - men nu er mine hunde så heller aldrig blevet alene-hjemme trænet.
    Det første jeg flyttede da jeg fik min nye lejlighed var hundene, deres kurv og lidt legetøj.
    Sad på gulvet og legede med dem en times tid, så de forstod at her skulle de være.
    Så lukkede jeg døren og gik op i den gamle lejlighed uden dem. Det var første gang de var alene her.

Flyttede hele læsset mens hundene var i den nye lejlighed - det klarede de super fint. Ingen forvirring, ingen stress. De accepterede bare at sådan var det.
    Men nu flyttede jeg også kun fra en vej til vejen ved siden af, så selve flytningen tog kun ca 5 timer smiley

• #19   26. okt 2011 måske skal man bare se tiden an efter flytningen og se hvordan han forholder ig til det nye hus.

Men tror nu alligevel det er bedst han lige kommer væk i weekend hvor vi flytter alle de store ting. Heldigvis har vi fri ugen efter hvor vi kan tulle rundt med ham i det nye hjem.

Tak for alle jeres input smiley

Kommentér på:
flytte med hund

Annonce