{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

At flytte med hund {{forumTopicSubject}}

Hurra! Min kæreste og jeg har fået lejlighed fra den 15. December og skal så "officielt" flytte sammen! (Vi har uofficielt boet sammen i hans ungdomsbolig på 27 kvm2 siden april)
Charlie har boet både her og hos mine forældre, og nu er vi jo så så heldige at han må flytte med os, og skal have ham hos os altid smiley

Jeg er dog lidt bekymret for hvordan han klarer flytningen.
Han er en let stresset hund, og jeg vil gerne gøre overgangen så let så mulig for ham.

Er der nogle der har gode ideer til hvordan jeg kan gøre dette? Hos min kæreste startede han med bare at være på besøg en dag ind i mellem, og så stille og roligt var han her mere og mere, og nu ser han det som hjem. Min kæreste og jeg skal på tur til London den 28. December til 1. Januar, og jeg ved ikke om det måske derfor er dumt at begynde at vænne ham til det nye sted inden, eller om det skal vente til vi er kommet hjem.

Gode råd tages imod med kyshånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte med hund
  • #1   6. nov 2017 Da Saga og jeg flyttede, blev jeg nødt til at holde en uges ferie. Saga gik fuldstændig i panik over at blive efterladt i den nye lejlighed, selvom hun aldrig har haft de tendenser før!

Sidst vi flyttede var der dog ingen problem, men der var hun heller ikke helt alene, der havde hun jo Dumle. Jeg var dog hjemme i to dage alligevel, for sikkerheds skyld.
    De var lidt ekstra klæbende, men jeg kunne sagtens smutte uden der var panik smiley

Hvis jeg var dig, ville jeg nok få ham passet hos dine forældre, i mens der stadig er slem flytterod. Der er han jo vant til at være, og tryg ved smiley
    Saga var stresset allerede inden flytningen, fordi alt var pakket ned, og stod nye steder. Og det var først da tingene stod på plads, uden at blive rykket rundt på, at hun faldt til ro i den nye lejlighed.

• #2   6. nov 2017 Jeg tænker også at lade ham blive hos dem indtil vi er kommer hjem fra London, og så måske stille og roligt introducere ham til lejligheden, hvor han måske først er "på besøg" og så gradvist mere. Og så sørge for at han har steder med hans ting der lugter af ham.

• #5   6. nov 2017 Med Boesen - Charlie har aldrig flyttet før, og han er en hund med stress i kroppen, så vil helst gøre det så let for ham som overhovedet muligt smiley

• #6   6. nov 2017 Jan - jeg tror umiddelbart også det er hvad vi gør smiley
    Heldigvis kommer vi til at bo så tæt på mine forældre, at det bliver let nok at have små besøg ovre hos os og sådan

• #8   6. nov 2017 Jaeh smiley det tager sådan ca. 3 minutter at gå derhen smiley

• #10   6. nov 2017 Er bare bange for det vil stresse ham for meget hvis der så er en "pause" mens vi er i London

• #13   6. nov 2017 Altså. Han er en hund der bliver let stresset. Men det kan godt være jeg bare er for pylret :b

• #16   6. nov 2017 Okay. Det også meget rart at høre at jeg nok ikke skal bekymre mig så meget smiley

• #18   6. nov 2017 Lens - det er egentlig også derfor jeg tænker at vente til efter London. Jeg har læseferie de første den to uger. Så kan jeg jo gøre det der

• #20   6. nov 2017 Tror heller ikke det bliver så ofte efter vi er flyttet smiley det bliver så dejligt for ham

• #22   6. nov 2017 Tak smiley

• #24   8. nov 2017 Da jeg flyttede for få år siden, var jeg også bekymret for en af hundene.

Da dem der var i gang med at lave det sidste i lejligheden var gået, så slap jeg begge hunde, og må nok sige at den hund jeg var bekymret over, bare følte sig hjemme med det samme.

Det første han gjorde var at tage en tonser, han løb bare rundt og rundt og rundt og rundt og rundt i ret lang tid, han nød bare så meget at han måtte og kunne og der var plads smiley . Selvom det er 2,5 år siden, så nyder jeg stadig når han tager de ture smiley

Da vi skulle gå tur første gang, så vidste han med det samme hvor han boede henne.

Den anden hund som havde problem med at blive efterladt og kunne ommøblere gangen, det stoppede fra den ene dag til den anden.

Så hunde kan heldigvis overraske positiv smiley

Kommentér på:
At flytte med hund

Annonce