748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Træthed hos hvalp? Træthed hos hvalp?

Hej HG

Hvordan ser i på jeres hvalp at den er træt??
Tænker på sådan tilpas træt?

Syntes det er ekstremt svært at finde grænsen for hvornår
hvalpen er tilpas træt.. Hver over eller understimuleret...

For de forandre sig jo hele tiden, så det er svært at vide præcis hvor meget gåtur, næsearbejde og mentalstimulering de skal have,
syntes jeg!!

Det handler om min lige knap 7 måneders gamle Labrador pige.
Jeg syntes virkelig det er svært at vide om hun har lavet for lidt om dagen eller om hun er overtræt!!

En del nætter er hun vågen... Enten leger hun med sig selv, eller også flyver hun på mig, bider og hoppe op på mig når jeg ligger i sengen.
Nogen nætter ender det med at jeg sætter snor på og vi går over på det grønne areal hvor hun lige kan rende lidt og vi træner lidt og går så hjem... Og nogen gange er det lige det der skal til og andre gange gør det det bare værre...!!

Syntes det er så svært, har jo kun kendt hende i lige knap 5 måneder og der sker noget med hende hver dag, og hun udvikler hendes personlighed...
Men lige for tiden er hun godt nok "slem" til at lave alt muligt ballade og ordet nej, som hun udemærket har forstået, kender
hun pludselig ikk mere...!!

Så hvornår kan i se på jeres hvalp at nu er det lige tilpas med stimulering og gåtur?

Mvh. Nanna smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træthed hos hvalp?
  • #2   15. sep 2014 hunden lyder skrupforvirret at gå tur og træne om natten den er da helt gal, lyder som om den mangler nogen faste rammer

• #3   15. sep 2014 Enig med Birgitta.

• #4   15. sep 2014 Enig med birgitta
    Lav en slags dagsskema som du følger hver dag, så hunden får en rytme. Så ved du også at hendes behov er dækket ind og vil føle du kan tillade dig at sige stop, når hun fester om natten smiley
    Sallys hverdag så sådan her ud det første år
    Morgentur
    Søge foder på græs
    Lidt leg

Middagstur med indlagte træningsøvelser
    Træne tricks/lydighed

Sen eftermiddagstur
    Søge godbidder på græs
    Leg m legetøj og trickstræning

Aftentur
    Bold m foderpiller
    Godnat

Det har virkelig givet pote at strukturere hverdagen, jeg har jordens nemmeste og roligste hund idag. Hun er nu 5,5 år og søger fortsat på græs hver dag, er vejret dårligt gemmer jeg godbidderne indendøre.

• #8   15. sep 2014 Ja, helt enig med især Birgitte her smiley

Coco havde også en periode hvor hun mente vi skulle op med solen, dvs at da solen begyndte at stå op kl.5 så stod damen oppe i hovedet på mig kl.5, og jeg skulle vågne, NU!!! smiley Jeg vendte mig om, så jeg havde ryggen til hende, og så sov jeg videre. Der gik en uges tid, så var det pjat ovre. Hun gør det stadig, hvis hun har været vågen længe og klokken nærmer sig 9-tiden, men jeg tror også det har noget at gøre med at hun rent faktisk skal tisse. Hun har jo sidste mulighed for tisning kl.22, så kl.9-10 stykker skal hun jo nok igen smiley Men hun forstår også nu at lægge sig ned og slappe af, hvis jeg bare vender ryggen til og nægter at deltage. Som regel står vi nu op smiley
    Mht. dit andet oplæg om at din vuf bider dig, når I ligger i sengen, har du prøvet at vende dig om så du har ryggen mod hunden? Simpelthen give hende den kolde skulder smiley

• #10   15. sep 2014 Er meget enig med mange af de andre. Få indlagt nogle faste rutiner i dagligdagen, ihvertfald indtil hun er faldet lidt mere til ro. Bare rolig hun skal nok falde lidt mere ned, min pige er 6 mdr, hun er nu god til at sove om natten, men hopper ogs rundt som en kanin på speed mange timer om dagen og kan til tider ikke være i sin egen krop får bare spilopper smiley Hendes mor (min anden tæve) virker MEGET træt i øjeblikket. Så hold ud og giv hende nogle mentalt trættende opgaver, og undgå at stille for mange træningsmæssige krav til hende lige nu smiley

• #11   15. sep 2014 Her i huset skal alle ligge i deres senge om natten, det lære de fra dag et i mit hjem. Ingen skal gå rundt om natten, man skal ligge i sin seng.

Lige pt har jeg 4 hunde i mit soveværelse, alle sover i deres senge. En sover i sit bur, for det har han det bedst med. Ingen i vores seng. Det er INTET problem, alle bliver i deres senge, indtil jeg står op.

Det kræver træning, og du skal være konsekvent. Men det er nu egentlig nemt nok, at lære en hund at blive i sin seng om natten. Hun skal ikke tro hun kan "styre" showet, hun skal blive i sin seng.

• #12   15. sep 2014 Tak for jeres svar!
    Jeg går hjemme med hende, så der er egentligt ikk de store faste rutiner i vores hverdag, af flere grunde! Hun kommer ud og gå 2-3 gange om dagen, men ikk på faste tider, men når det passer bedst ind. Og det har fungeret fint med Enzo. Men måske hende her bare kræver fastere rammer!?!?

Syntes bare det er svært at bare ignorere hende om natten når hun gør, slikker, bider, leger og hopper rundt oven på mig.

Jeg må prøve og lade være med at tage hende ud andet til at tisse om natten.

• #15   20. sep 2014 Puha, jeg går kun ud med Louie om natten (3 mdr) fordi han trisser rundt og jeg ikke gider tørre tis op smiley Han løber lige ud og tisser og så ind igen i kurve - jeg vil ikke have han lærer at natten er sjov at lege i, det er jeg for egoistisk til smiley
    Noget spænden legetøj måske? Træning om aftenen, en legetur (ikke for sent) kan sikre en god nats søvn.
    Jeg kan se på Louie han er træt når hans ører hænger, men han er jo også en flagermus på det punkt smiley

Kommentér på:
Træthed hos hvalp?

Annonce