23. apr 2007 Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 197 Svar: 1.559
Træthed hos hvalp? Træthed hos hvalp?
Hej HG
Hvordan ser i på jeres hvalp at den er træt??
Tænker på sådan tilpas træt?
Syntes det er ekstremt svært at finde grænsen for hvornår
hvalpen er tilpas træt.. Hver over eller understimuleret...
For de forandre sig jo hele tiden, så det er svært at vide præcis hvor meget gåtur, næsearbejde og mentalstimulering de skal have,
syntes jeg!!
Det handler om min lige knap 7 måneders gamle Labrador pige.
Jeg syntes virkelig det er svært at vide om hun har lavet for lidt om dagen eller om hun er overtræt!!
En del nætter er hun vågen... Enten leger hun med sig selv, eller også flyver hun på mig, bider og hoppe op på mig når jeg ligger i sengen.
Nogen nætter ender det med at jeg sætter snor på og vi går over på det grønne areal hvor hun lige kan rende lidt og vi træner lidt og går så hjem... Og nogen gange er det lige det der skal til og andre gange gør det det bare værre...!!
Syntes det er så svært, har jo kun kendt hende i lige knap 5 måneder og der sker noget med hende hver dag, og hun udvikler hendes personlighed...
Men lige for tiden er hun godt nok "slem" til at lave alt muligt ballade og ordet nej, som hun udemærket har forstået, kender
hun pludselig ikk mere...!!
Så hvornår kan i se på jeres hvalp at nu er det lige tilpas med stimulering og gåtur?
Mvh. Nanna
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 117
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.169
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
Lav en slags dagsskema som du følger hver dag, så hunden får en rytme. Så ved du også at hendes behov er dækket ind og vil føle du kan tillade dig at sige stop, når hun fester om natten
Sallys hverdag så sådan her ud det første år
Morgentur
Søge foder på græs
Lidt leg
Middagstur med indlagte træningsøvelser
Træne tricks/lydighed
Sen eftermiddagstur
Søge godbidder på græs
Leg m legetøj og trickstræning
Aftentur
Bold m foderpiller
Godnat
Det har virkelig givet pote at strukturere hverdagen, jeg har jordens nemmeste og roligste hund idag. Hun er nu 5,5 år og søger fortsat på græs hver dag, er vejret dårligt gemmer jeg godbidderne indendøre.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.945
Coco havde også en periode hvor hun mente vi skulle op med solen, dvs at da solen begyndte at stå op kl.5 så stod damen oppe i hovedet på mig kl.5, og jeg skulle vågne, NU!!!
Mht. dit andet oplæg om at din vuf bider dig, når I ligger i sengen, har du prøvet at vende dig om så du har ryggen mod hunden? Simpelthen give hende den kolde skulder
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 813
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.805
Lige pt har jeg 4 hunde i mit soveværelse, alle sover i deres senge. En sover i sit bur, for det har han det bedst med. Ingen i vores seng. Det er INTET problem, alle bliver i deres senge, indtil jeg står op.
Det kræver træning, og du skal være konsekvent. Men det er nu egentlig nemt nok, at lære en hund at blive i sin seng om natten. Hun skal ikke tro hun kan "styre" showet, hun skal blive i sin seng.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 197 Svar: 1.559
Jeg går hjemme med hende, så der er egentligt ikk de store faste rutiner i vores hverdag, af flere grunde! Hun kommer ud og gå 2-3 gange om dagen, men ikk på faste tider, men når det passer bedst ind. Og det har fungeret fint med Enzo. Men måske hende her bare kræver fastere rammer!?!?
Syntes bare det er svært at bare ignorere hende om natten når hun gør, slikker, bider, leger og hopper rundt oven på mig.
Jeg må prøve og lade være med at tage hende ud andet til at tisse om natten.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 196
Noget spænden legetøj måske? Træning om aftenen, en legetur (ikke for sent) kan sikre en god nats søvn.
Jeg kan se på Louie han er træt når hans ører hænger, men han er jo også en flagermus på det punkt
Træthed hos hvalp?