{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Lobas LANGE fødsel {{forumTopicSubject}}

Det her er Meget langt men håber i vil læse det smiley

Det hele startede om morgenen kl.10 den. 23 april(Torsdag) hvor jeg kunne se slim fra Lobas "Tissekone" jeg var hjemme fordi jeg var syg var formegentligt blevet smittet af Johanne(Min storesøster) som havde ligge syg i tre dage. Jeg troede at det ville vare to sekunder og så gik vandet men det gjorde det ikke, Og gud ske tak og lov for det for min mor kunne ikke komme hjem før ved 5 tiden og uden hende ville vil ikke kunne klare det. Så skulle vi til at tilkalde nogle andre og min mor ville jo RIGTIGT gerne være med. Det næste der skete var at vandet gik men det gjorde det først kl.21:00 jeg var ellers lige ved at miste håbet om at det skulle blive snart. Jeg havde fået det lidt bedre der så jeg kunne godt stå op. Mig og far spillede mastermind og da vi havde spillet det lidt blev vi enige om at spille et andet spil far skulle et eller andet i køkkenet, og så lå der en massere klatter vand over det hele hvor Loba havde gået(Vandet var gået)(Vi troede det ville være højlydt da vores gamle hund løøøb gennem heeele huset og skreg da vandet gik hos hende:P). Jeg sprudlede af glæde over det men kunne stadig ikke helt fatte det. Ca. en halv time efter startede veerne og varede til Ca. kl.10 kom der en hvalp, den skreg heeeelt vildt det var en Dreng på Ca. 475 Gr. velfungerende og fin. Loba var lidt bange for ham i starten og anede ikke en dyt om hvad der skulle gøres så vi hjalp hende lidt på vej og hun har lært det til fulde nu. Det føltes som en uendelighed fra klokken 10 til klokken Ca. 11 hvor den næste hvalp ankom. Men vi havde ikke set hvalpen før lidt efter den var født. Det havde Loba heller ikke(mærkeligt) mor skyndte sig og tage den op og lave ”Mund til Mund” med hende, det hjalp og pigen er nu(24 april 18:46) en af de tykkeste Hun vejede ca. 515 Gr. Da der var gået lidt holdt mig og mor skiftevis vagt med Loba men der skete ikke en skid… Og vi var ved at miste håbet om flere hvalpe men da vi mærkede på hendes mave var der hvalpe. Men de kom jo ikke ud. Mor ringede så til dyrlægen ved 1 – 2 tiden som sagde at det ikke var så alvorligt og hvis vi skulle gøre noget skulle vi prøve at stikke en hånd ind i Loba og/eller få hende op og gå en lille tur(Uden hvalpene) Det gjorde vi så men det var først kl.2:34 hvor vi og Loba var goooodt trætte at der skete noget. Der kom en kulsort hvalp ud den vendte forkert som nok var grunden til ventetiden samt Loba’s træthed. Hun vejede ca. 460 Gr. Og var/er også godt velfungerende. Allerede 2:42 skete der noget igen det var en lille pige på Ca.400 Gr. Som kom godt til verdenen. Efter det kom en laaang og trættende periode hvor vi skiftedes til at sove og da vi begge var oppe kl. 6 (Hvor jeg havde sovet to timer og det samme havde mor gennem hele natten) var der stadig kun fire hvalpe, Og mor lagde sig til at sove så det var mig der skulle tage mig af hende hun spiste lidt og drak lidt. //Da klokken blev syv kom Gurli vores rengøringsdame og hun blev bedt om ikke at støvsuge i gangen fordi Loba er bange for støvsugere, og ikke at røre Loba af hensyn til Loba. 7:20 siger Gurli så ”Er der ikke en ny hvalp der”? Jeg går derhen og sørme jo det er der, og gud hvor var det godt hun selv opdagede, ellers havde den hvalp ikke levet. Det er altså lidt mærkeligt jeg sad to meter fra hende og hun gør det uden jeg opdager det. Nå men så blev jeg siddende der og mor vågnede Gurli tog hjem og inden da sagde hun farvel til Loba og hvalpene Loba opførte sige eksemplarisk og Gurli måtte godt ae både Loba og en af hvalpene. Og 12:20 kiggede vi i Lobas bag og der lå en til vi skyndte os at tage den og give førstehjælp men det var for sent den var død den var ellers fin og stor. Jeg er overbevist om at vi havde kigget ti minutter før jeg var grædefærdig, mest af alt af skam den ku’ have været levende hvis vi havde kigget lidt oftere efter. Det var godt nok aveligt vi troede ikke der var flere men vi to fejl kl.4:08 kom der en lille bitte levende dreng ud på 335gr.. Men han var godt nok rigeligt slap og igen troede vi ikke der kom flere men vi skulle jo holde øje med hende vi håbede ikke mere på flere hvalpe kun på en moderkage så vi kunne blive færdige Loba var jo også dødtræt. Så kl. 7:30 kom der endnu en hvalp(nr.8) pakket ind i to lag tykke fosterhinder og… Dødfødt bagpartiet var ikke udviklet ordenligt. Så tænkte vi nu kan det da kun være moderkagen, og jhvis ikke så døde hvalpe. Men så mistede vi tålmodigheden lidt over 8:00 ringede vi til dyrelægen som allerede var på disse kanter. Han kom og gav Loba to insprøjtninger en med calcium og en med oxytocin. Calcium for mælken og musklerne oxitocin er for veerne og mælkenedlægning alledrede kl.9 skete der noget det var en fiiin pige på 440gr. Som jeg tror der bliver langhåret. Og allerede kl. 9:25 igen kom der en dreng som var meget stoor og lang. Han bliver en ooordenlig basse 560 gr. Lige da han blev født. Vi blev siddende for at vente på moderkagen men kl. 12 sov vi alle dog meget nær Loba så kom moderkagen ENDELIG. Det vil sige tre drenge 7 piger men to piger døde. Lige nu 11:21lørdag den 25/4 ligger de alle sammen dernede og hyggerSammen med en træt mor. Syntes godt man kan kalde det happy ending:P.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lobas LANGE fødsel
  • #1   25. apr 2009 Puhhaaa det er langt...

  • #2   25. apr 2009 Men spændene

  • #3   25. apr 2009 shæferhund. må jeg hjælpe dig med at lave det lidt mere overskueligt, så tror jeg der er flere der gider læse det:-) (ikke i en ond mening)

  • #4   25. apr 2009 En god idé at få lavet nogle linier og afsnit. Jeg prøvede at gå i gang med at læse men kan ikke finde hoved og hale i teksten og måtte give op :o)

  • #5   25. apr 2009 Jeg mistede også hurtigt tråden fordi det er så sammenpresset.

    Jeg bruger korte sætninger og mange linje skift imellem det jeg vil fortælle.

    Ved godt at vi ikke alle er perfekte til at skrive dansk. Det er heller ikke det jeg "anklager".

    Men ved at få noget mere luft imellem sætningerne, så bliver det nemmere at læse.

    Kan du ikke prøve at dele det lidt mere op, gerne i samme tråd, så vi kan læse din beretning, for jeg er sikker på at det er spændende læsning.


  • #6   25. apr 2009 Holda op en laaaang fødsel.
    Blev det til 10 hvalpe minus 2 ?
    Jamen 8 stk er også mange at holde styr på.

    TILLYKKE MED DEM ALLE.


  • #7   25. apr 2009 Jeg tænkte også på det men havde ikke tålmodighed...;)

    Det her er Meget langt men håber i vil læse det smiley

    Det hele startede om morgenen kl.10 den. 23 april(Torsdag) hvor jeg kunne se slim fra Lobas "Tissekone".
    Jeg var hjemme fordi jeg var syg min storesøster havde også ligget syg i tre dage. Jeg troede at det ville vare to sekunder og så gik vandet, men det gjorde det ikke, og gud ske tak og lov for det, for min mor kunne ikke komme hjem før ved 5 tiden og uden hende ville vil ikke kunne klare det.
    Så skulle vi til at tilkalde nogle andre og min mor ville jo RIGTIGT gerne være med.

    Det næste der skete var at vandet gik men det gjorde det først kl.21:00 jeg var ellers lige ved at miste håbet om at det skulle blive snart.
    Jeg havde fået det lidt bedre der så jeg kunne godt stå op.
    Mig og far spillede mastermind og da vi havde spillet det lidt blev vi enige om at spille et andet spil.

    Far skulle et eller andet i køkkenet, og så lå der mange klatter vand over det hele hvor Loba havde gået(Vandet var gået)(Vi troede det ville være højlydt da vores gamle hund løøøb gennem heeele huset og skreg da vandet gik hos hende:P). Jeg sprudlede af glæde over det men kunne stadig ikke helt fatte det.

    Ca. en halv time efter startede veerne og varede til Ca. kl.10 kom der en hvalp, den skreg heeeelt vildt det var en Dreng på Ca. 475 Gr. velfungerende og fin. Loba var lidt bange for ham i starten og anede ikke en dyt om hvad der skulle gøres så vi hjalp hende lidt på vej og hun har lært det til fulde nu.

    Det føltes som en uendelighed fra klokken 10 til klokken Ca. 11 hvor den næste hvalp ankom. Men vi havde ikke set hvalpen før lidt efter den var født. Det havde Loba heller ikke(mærkeligt) mor skyndte sig og tage den op og lave ”Mund til Mund” med hende, det hjalp og pigen er nu(24 april 18:46) en af de tykkeste Hun vejede ca. 515 Gr. Da der var gået lidt holdt mig og mor skiftevis vagt med Loba men der skete ikke en skid…

    Og vi var ved at miste håbet om flere hvalpe men da vi mærkede på hendes mave var der hvalpe. Men de kom jo ikke ud. Mor ringede så til dyrlægen ved 1 – 2 tiden som sagde at det ikke var så alvorligt og hvis vi skulle gøre noget skulle vi prøve at stikke en hånd ind i Loba og/eller få hende op og gå en lille tur(Uden hvalpene).

    Det gjorde vi så men det var først kl.2:34 hvor vi og Loba var goooodt trætte at der skete noget. Der kom en kulsort hvalp ud den vendte forkert som nok var grunden til ventetiden samt Loba’s træthed. Hun vejede ca. 460 Gr. Og var/er også godt velfungerende.

    Allerede 2:42 skete der noget igen det var en lille pige på Ca.400 Gr. Som kom godt til verdenen. Efter det kom en laaang og trættende periode hvor vi skiftedes til at sove og da vi begge var oppe kl. 6 (Hvor jeg havde sovet to timer og det samme havde mor gennem hele natten) var der stadig kun fire hvalpe, Og mor lagde sig til at sove så det var mig der skulle tage mig af hende hun spiste lidt og drak lidt.

    Da klokken blev 7:00 kom Gurli vores rengøringsdame og hun blev bedt om ikke at støvsuge i gangen fordi Loba er bange for støvsugere, og ikke at røre Loba af hensyn til Loba.

    N7:20 siger Gurli så ”Er der ikke en ny hvalp der”? Jeg går derhen og sørme jo det er der, og gud hvor var det godt hun selv opdagede, ellers havde den hvalp ikke levet. Det er altså lidt mærkeligt jeg sad to meter fra hende og hun gør det uden jeg opdager det.

    Nå men så blev jeg siddende der og mor vågnede Gurli tog hjem og inden da sagde hun farvel til Loba og hvalpene.
    Loba opførte sige eksemplarisk og Gurli måtte godt ae både Loba og en af hvalpene.

    Og 12:20 kiggede vi i Lobas bag og der lå en til vi skyndte os at tage den og give førstehjælp men det var for sent den var død:( den var ellers fin og stor:(. Jeg er overbevist om at vi havde kigget ti minutter før var den ikke død. Jeg var grædefærdig, mest af alt af skam den ku’ have været levende hvis vi havde kigget lidt oftere efter. Det var godt nok aveligt.

    Vi troede ikke der var flere men vi to fejl kl.4:08 kom der en lille bitte levende dreng ud på 335gr.. Men han var godt nok rigeligt slap og igen troede vi ikke der kom flere men vi skulle jo holde øje med hende vi håbede ikke mere på flere hvalpe kun på en moderkage så vi kunne blive færdige Loba var jo også dødtræt.

    Så kl. 7:30 kom der endnu en hvalp(nr.8) pakket ind i to lag tykke fosterhinder og… Dødfødt:( bagpartiet var ikke udviklet ordenligt. Så tænkte vi nu kan det da kun være moderkagen, og hvis ikke så døde hvalpe.

    Men så mistede vi tålmodigheden lidt over 8:00 ringede vi til dyrelægen som allerede var på disse kanter. Han kom og gav Loba to insprøjtninger en med calcium og en med oxytocin. Calcium for mælken og musklerne oxitocin er for veerne og mælkenedlægning.

    Alledrede kl.9 skete der noget det var en fiiin pige på 440gr. Som jeg tror der bliver langhåret.

    Og allerede kl. 9:25 igen kom der en dreng som var meget stoor og lang:). Han bliver en ooordenlig basse 560 gr. Lige da han blev født:).

    Vi blev siddende for at vente på moderkagen men kl. 12 sov vi alle dog meget nær Loba så kom moderkagen ENDELIG. Det vil sige tre drenge 7 piger men to piger døde. Lige nu 11:21 lørdag den 25/4 ligger de alle sammen dernede og hygger sammen med en træt mor. Syntes godt man kan kalde det happy ending:P.


  • #8   25. apr 2009 Lettere nu?

  • #9   25. apr 2009 Sandie:) Ja.. Og manggeee tak Og de skriiiiger:P Gid Loba også gjorde så ville det havde været nemmere og opdage

  • #10   25. apr 2009 Ja det var rigtig meget bedre. Og tak for en sød historie om Loba og hendes hvalpe.

    Ærgerligt at ikke alle var levende, men dem I har er jo nogle dejlige guldklumper. Håber de alle får rigtig dejlige hundefamilier at bo hos.


  • #11   25. apr 2009 Gitte m:).. Tak og Ja det håber jeg også...

  • #12   26. apr 2009 tillykke med hvalpene smiley

  • #13   26. apr 2009 Tak:)

Kommentér på:
Lobas LANGE fødsel

Annonce