Hvorfor gør mine hunde sådan?????? {{forumTopicSubject}}
Jeg har to cavalier hanhunde Luke er 14 mdr og bumle er 25 uger og det jeg ikke forstår er:
Luke lægger ligesom op til at bumle skal parre ham,det synes jeg jo er vildt mærkeligt og ville jo tro at det var Luke som ville gøre sådan på bumle...i nat da vi gik i seng og jeg slukket lyset der gik de i gang igen oppe i min seng men det stoppede jeg altså og her da vi stod op så gjorde de det osse,det bliver mere og mere... Er der nogen der ved hvorfor de gør det???
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
apr 2013
Følger: 35 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 87
apr 2013
dec 2013
Min den lille på godt 1 år gør det ved Linka når hun ligger ned Jeg ved ikke om det har noget med dominans at gøre Men hver gang jeg ser det stopper jeg det
dec 2013
Jeg har også gået og sagt til mig selv At Misja er mere hanhund end tæve
apr 2013
dec 2013
apr 2013
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.933
Det er helt sikkert IKKE dominans! Der er tale om en lille hvalp her!
Stop det, hver gang! Lad dem ikke være alene hjemme i samme rum, det er synd for den lille, at den store ikke kan håndtere dens tilstedeværelse, og egentlig også for den store. Med tiden, når den store bliver ældre og mindre hormonforstyrret, vil det forhåbentligt blive mindre, men kun hvis du fra dag 1, gør opmærksom på, at det ikke er iorden.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
apr 2013
apr 2013
jun 2011
Jeg tror, hvis du er meget konsekvent med at stoppe adfærden, at den vil blive mindre udtalt med tiden. Hvis jeg havde en hvalp, som begynder at humpe løs, som 12 ugers, ville jeg personligt blive lidt bekymret, om jeg ikke gør noget forkert... Og i hvert fald forsøge at ændre på tingene, så adfærden bliver mindre
apr 2013
apr 2013
De skal til og lære og være uden hinanden hele tiden,Luke tænker jeg at det nok ikk bliver så svært fordi han jo har været alene i lang tid men jeg tror at det godt kan blive svært for bumle fordi han fra dag 1 har haft Luke og han følger Luke meget og især når vi går tur....
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Den der altid drikker af den bedste pat, blive den stærkste i kuldet og omvenst blier den/de der havner oppe ml.forbenene, de "svageste".
Uanset om i vil indse det eller ej. så er det sådan dyrene finder deres pladser i livet, men self. hva ved jeg, jeg er jo nybegynder... eller nowet.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Hold da op. Så slog vi lige et smut forbi 80'erne ...
Den svageste hvalp fysisk kan sagtens ende som den stærkeste hvalp psykisk og dermed være en psykisk stærk og velafbalanceret hund mens den største kan være dum som en dør.
I en hundeflok er det den PSYKISK stærkeste hund der "leder" flokken.
Jeg tror på dominans. Men kun i lige omkring 1% tilfældene af den hundeadfærd som 80'ernes dominansryttere vrøvler om.
Resten af tiden handler det om stress, ressourceforsvar og en masse andet, som hos uvidende hundeejere, bliver betragtet som dominans. De udøver så en hel masse grænseoverskridende adfærd for at vise hvor stærke "hunde" de er (som om hundene ikke godt ved at mennesker ikke er hunde ... doh) og så forværrer de den uønskede adfærd og skiller sig af med deres nu psykisk ødelagte og ofte ret så farlige hund. De kalder den dominant og aggressiv, andre ville kalde den totalt misforstået, usikker og sikkert angstbider ...
Ang. at være nybegynder eller ej. Det handler vel ikke om hvor mange hunde man har haft (for så er 17-årige Trunte ekspert når hun har haft 7 hunde inden for et år) eller i hvor mange år man har levet med hunde (man kan leve med dem i årevis uden at lære noget, hvis ikke man vil lære af sine erfaringer og fejl)?
Det handler vel om, om man gider at sætte sig ind i hundeadfærd og være villig til at lære nyt hver dag man lever ...?
Jeg har i hvert tilfælde meget at lære og jeg glæder mig til at lære det :o) Jeg har lært meget, men det er aldrig nok.
TS: Stands adfærden. Afled evt. med noget andet der dæmper stress.
Brug af hovedet, bide i ting og slikke på ting (udløser beroligende hormoner) :o)
Der er ofte nogle uger/mdr. hvor hormonerne er helt ustyrlige i hvalpe/unghunde og det påvirker alle andre levende væsener i hjemmet :o)
jun 2011
Hvorfor gør mine hunde sådan??????