{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør mine hunde sådan?????? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to cavalier hanhunde Luke er 14 mdr og bumle er 25 uger og det jeg ikke forstår er:
Luke lægger ligesom op til at bumle skal parre ham,det synes jeg jo er vildt mærkeligt og ville jo tro at det var Luke som ville gøre sådan på bumle...i nat da vi gik i seng og jeg slukket lyset der gik de i gang igen oppe i min seng men det stoppede jeg altså og her da vi stod op så gjorde de det osse,det bliver mere og mere... Er der nogen der ved hvorfor de gør det???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør mine hunde sådan??????
  • #1   17. jun 2014 Jeg tror det er fordi Luke er ved at være kønsmoden Hvordan han kan få den lille til det, ved jeg ikke Det er vist noget med hundesprog smiley

• #2   17. jun 2014 Bumle var meget tidligt på den med og parre,fra han var 12 uger så har han rendt efter tæver og prøvede og parre dem så han er hurtig den lille men jeg forstår ikke hvorfor at de gør det...

• #3   17. jun 2014 Og endnu mere mærkeligt er da at de gør når jeg slukker lyset i soveværelset hehe,havde jeg ikk vidst bedere ville jeg ha troet de var bøsser:)

• #4   17. jun 2014 Mine store tæver gjorde det
    Min den lille på godt 1 år gør det ved Linka når hun ligger ned Jeg ved ikke om det har noget med dominans at gøre Men hver gang jeg ser det stopper jeg det

• #5   17. jun 2014 Chrlotte Ja de er nok bøsser smiley
    Jeg har også gået og sagt til mig selv At Misja er mere hanhund end tæve smiley

• #6   17. jun 2014 Jeg stopper det osse men det er jo den store der lægger op til det.. Luke vil så ikk ha at han står og parre ham så han hopper rundt og det ser ud som om Luke leger men bumle parre...

• #7   17. jun 2014 Jeg aner ikke andet ,end at du skal stoppe det hver gang smiley

• #8   17. jun 2014 Tak Inger det vil jeg gøre...synes heller ikke at det er særlig sjovt og kigge på

• #9   17. jun 2014 Det kan også meget vel være stress. Den unge hund er fyldt med hormoner og har måske svært ved at læse den lille eller den lilles tilstedeværelse stresser den store og den reagerer så med parringsbevægelser.
    Det er helt sikkert IKKE dominans! Der er tale om en lille hvalp her!

Stop det, hver gang! Lad dem ikke være alene hjemme i samme rum, det er synd for den lille, at den store ikke kan håndtere dens tilstedeværelse, og egentlig også for den store. Med tiden, når den store bliver ældre og mindre hormonforstyrret, vil det forhåbentligt blive mindre, men kun hvis du fra dag 1, gør opmærksom på, at det ikke er iorden. smiley

• #10   17. jun 2014 De prøver at finde ud af hvem af dem der skal være flokfører af de 2. Det er helt normalt, så de stopper først når deres indbyrdes rangorden er fundet og begge 2 har accepteret det. smiley

• #11   17. jun 2014 Okay jeg synes jo ikk at Luke virker stresset men det kan da godt være at det er det der er galt... Luke er ikke rigtig interesseret i tæver selvom de er i løbetid han snuser og kan godt lige slikke lidt men han har aldrig prøvet og parre en tæve el en han for den sags skyld...hvor bumle jo hopper på en tæve med det samme han ser en næsten... Jeg stopper det hver gang og de er stortset ikk alene for jeg går hjemme pga sygdom så jeg skal nok være OB's på dem...

• #12   17. jun 2014 Det med at Luke ikk kan håndter bumle's tilstedeværelse synes jeg ikk passer på ham for de kan jo slet ikk undvære hinanden mere...jeg kan ikk gå tur med kun den ene af dem for de vil kun gå sammen og de leger sammen osv men det er her inde for de sidste 3-4 dage de er begyndt på det og bumle har jo været her siden han var 9 uger

• #13   17. jun 2014 Hvis de slet ikke kan undvære hinanden så du ikke kan gå tur med den ene uden den anden, ville jeg arbejde på at de kan fungere selvstændigt uden hinanden. Tror ikke det er sundt at de bliver så afhængige af hinanden, det kan også være den afhængighed, som udløser stressen. Og stress behøver ikke være specielt udtalt, den kan være momentært i specifikke situationer eller en lille smule hele tiden, som engang imellem kommer til udtryk.

Jeg tror, hvis du er meget konsekvent med at stoppe adfærden, at den vil blive mindre udtalt med tiden. Hvis jeg havde en hvalp, som begynder at humpe løs, som 12 ugers, ville jeg personligt blive lidt bekymret, om jeg ikke gør noget forkert... Og i hvert fald forsøge at ændre på tingene, så adfærden bliver mindre smiley

• #14   17. jun 2014 Jeg har fra dag et af stoppede bumle i det med at han humper tæver så jeg gør hvad jeg kan.. Bumle humper ikke bamser el noget som helst andet det er kun tæver som er i løb el lige har været i løb og nu så det her med Luke... Ja jeg skal til og gøre sådan så de ikke kan noget uden hinanden... Jeg har osse tænkt og starte til træning med dem men hver for sig...

• #15   17. jun 2014 Jeg fik lige skrevet forkert
    De skal til og lære og være uden hinanden hele tiden,Luke tænker jeg at det nok ikk bliver så svært fordi han jo har været alene i lang tid men jeg tror at det godt kan blive svært for bumle fordi han fra dag 1 har haft Luke og han følger Luke meget og især når vi går tur....

• #17   18. jun 2014 Jeg ved godt at det er totalt forbudt at bruge ord som dominans og rangorden herinde, men prøv at kig på en flok nyfødte hvalpe, og se hvordan de kæmper for at få den bedste pat med den fedeste mælk i, og hvem der hele tiden havner oppe ml.forbenene ved de patter der ikke har ret meget mælk. Og så fotæl mig at hunde, ulve, kattedyr, osv IKKE prøver at finde og beholde deres fremtidige rangorden. smiley
    Den der altid drikker af den bedste pat, blive den stærkste i kuldet og omvenst blier den/de der havner oppe ml.forbenene, de "svageste".
    Uanset om i vil indse det eller ej. så er det sådan dyrene finder deres pladser i livet, men self. hva ved jeg, jeg er jo nybegynder... eller nowet. smiley

• #18   18. jun 2014 Leg?

• #19   18. jun 2014 Anita: Det har da INTET med rangorden at gøre men ALT med overlevelsesinstinkt! efter min mening.

Hold da op. Så slog vi lige et smut forbi 80'erne ...

Den svageste hvalp fysisk kan sagtens ende som den stærkeste hvalp psykisk og dermed være en psykisk stærk og velafbalanceret hund mens den største kan være dum som en dør.

I en hundeflok er det den PSYKISK stærkeste hund der "leder" flokken.

Jeg tror på dominans. Men kun i lige omkring 1% tilfældene af den hundeadfærd som 80'ernes dominansryttere vrøvler om.

Resten af tiden handler det om stress, ressourceforsvar og en masse andet, som hos uvidende hundeejere, bliver betragtet som dominans. De udøver så en hel masse grænseoverskridende adfærd for at vise hvor stærke "hunde" de er (som om hundene ikke godt ved at mennesker ikke er hunde ... doh) og så forværrer de den uønskede adfærd og skiller sig af med deres nu psykisk ødelagte og ofte ret så farlige hund. De kalder den dominant og aggressiv, andre ville kalde den totalt misforstået, usikker og sikkert angstbider ...

Ang. at være nybegynder eller ej. Det handler vel ikke om hvor mange hunde man har haft (for så er 17-årige Trunte ekspert når hun har haft 7 hunde inden for et år) eller i hvor mange år man har levet med hunde (man kan leve med dem i årevis uden at lære noget, hvis ikke man vil lære af sine erfaringer og fejl)?
    Det handler vel om, om man gider at sætte sig ind i hundeadfærd og være villig til at lære nyt hver dag man lever ...?
    Jeg har i hvert tilfælde meget at lære og jeg glæder mig til at lære det :o) Jeg har lært meget, men det er aldrig nok.

TS: Stands adfærden. Afled evt. med noget andet der dæmper stress.
    Brug af hovedet, bide i ting og slikke på ting (udløser beroligende hormoner) :o)

Der er ofte nogle uger/mdr. hvor hormonerne er helt ustyrlige i hvalpe/unghunde og det påvirker alle andre levende væsener i hjemmet :o)

• #20   18. jun 2014 Sanne M: Well said! You go! smiley

Kommentér på:
Hvorfor gør mine hunde sådan??????

Annonce