{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør hun det? {{forumTopicSubject}}

Når jeg går tur med Freyja, skal vi altid forbi en af nabogårdene. Der bor der en stor sort blanding imellem Golden Retriver/Lab/? ved navn Cuba, som er lidt 'småskør'. Den er opvokset hos nogle mennesker der intet anede om hunde, og er derfor blevet lidt mærkelig med tiden. Nu er den dog kommet hen til mine naboer, som gør det de nu kan. Den går løs, og passer på gården.
Nå, men nu til sagen. Freyja har hilst på den før, og kan ikke lide den. Det er som om Cuba slet ikke forstår de signaler hun sender, og de derfor nok misforstår hinanden. Når vi så går forbi gården på den modsatte side af vejen, hyler Cuba op og gør til advarsel. Freyja svarer igen, men hun forsøger hele tiden at løbe over til ham. Hvorfor er det hun gør det? Jeg har flere gange stoppet op og lade dem snuse, men hun er både bange og vred når hun snakker med ham. Derfor er jeg holdt op med det, da jeg ikke er helt sikker i hvordan Cuba vil reagere. Men hvorfor er det hun konstant søger over imod ham, trods hun er bange og hidser sig op? Hun kan sagtens se ham år vi går forbi, så jeg lader hende også se ham an. Jeg tør ikke slippe hende og "se hvad der ser", da Cuba som sagt er en ustabil hund.
Når vi først er noget væk fra gården, så er der igen problemer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør hun det?
  • #1   30. apr 2009 Jamen er det udfald hun gør mod ham?

• #2   30. apr 2009 Nej, hun står bare med alle børster rejste, og gør sit stemmebånd ud.

• #3   30. apr 2009 Hmm, det ville jeg også kalde et udfald, når hun også farer mod ham samtidig. Hun gør det måske fordi hun føler sig truet af ham, og fortæller han skal holde sig væk.

Men jeg forstå vist ikke helt hvad du mener, hvis der alligevel er et eller andet der gør at du tør lade hende hilse på ham.

• #4   30. apr 2009 Jeg tror du misforstår det lidt (-:
    Hun laver ikke udfald, men gør nervøst af ham. Hvis han laver en bevægelser, hopper hun straks tilbage. Hedes hale logrer også imens hun "skælder ud".
    Jeg vil aldrig lade Freyja hilse på ham, hvis jeg ikke følte jeg havde kontrol over situationen.

• #5   30. apr 2009 Det er det jeg mener smiley At jeg ikke helt er inde i den, når du lader dem hilse. Har ikke fornemmelsen af at du er uansvarlig.

Emma kan sagtens logre med hale og det det hele selvom hun er ytryg ved en hund. Tror det er usikkerhed det kommer sig af. Han er interessant, men lidt farlig.

Men nu er Emma også en meget meget usikkerhed, af flere årsager, det ved jeg ikke om din basse hun er.

• #6   30. apr 2009 Min lille skinke er ikke bare usikker, men utrolig usikker :o)
    Hun kommer fra Polen, og er blevet behandlet rigtig skidt tror jeg. Jeg købte hende uden at vide det, så i starten opdagede jeg ingenting. Men nu hvor hun er blevet ældre, gør hun ad fremmede både hjemme og på gaden, trods jeg forsøger med al den bedste træning jeg overhovedet kender til. Hun kan ligge i stuen, og pludselig fare gøende op, fordi hun har hørt en lyd.
    Men du har ret i, at hun gør nok fordi hun gerne vil lege men alligevel ikke tør ;o)

• #7   30. apr 2009 Ja, det problem har Emma også med lyde herhjemme. Det er blevet bedre det sidste år vil jeg mene, men jeg har også givet alt i mig til at give det en chance mere og få hende afledt og til at forstå at verden ikke er så slem.

Det er skide hårdt og sommetider er jeg ikke sikker på at det er det værd, men jeg prøver prøver prøver.

Det er så synd at de skal have det sådan, fordi nogen mennesker har været nogle rigtig idioter!

Emma er dog ikke nervøs overfor mennesker, der er hun fortrolig med alt og alle smiley Fik desværre også først Emma da hun var 13 uger.

• #8   30. apr 2009 Ja, det kan til tider så rigtig hårdt med en usikker hund. Folk glor underligt på mig når jeg går forbi dem, fordi Freyja (før i tiden) gøede ustandseligt og var usikker. Folk tænkte sikkert hvad det var for en åndssvag tæppetisser, men de forstod/forstår jo ikke problemet. Min far er også en smule træt af, at når vi får venner på besøg som hun ikke kender, gør hun også meget og er utrolig usikker. Hun gemmer sig ikke, men står frem med børsterne rejst, logrende hale og gør så højt hun kan.
    Man skal virkelig tage sig tid, og være tålmodig.

• #9   30. apr 2009 Ja man skal så. Men der er noget af det største i verden, at se resultater af ens træning smiley

Håber at hun falder lidt til ro med årene, og finder ud af at det er ok, at slappe af.

• #10   1. maj 2009 Tak, det håber jeg også selv ;D

Ja, det er lækkert at se arbejdet bære frugt. Hun gøer ikke mere når vi går forbi vores naboer. Det gjorde hun de første 2 måneder (:

• #11   1. maj 2009 kan være den anden hund har droppet sine "dæmpende signaler " pga dens erfaring med den ejer ..og de så ikke forstår hinanden som du også skriver ..bare et forslag..og det gør din hund usikker ..alle hunde kan jo heller ikke lide hinanden:-)

• #12   1. maj 2009 Leduce
    Jo - det kan du godt have ret i :o)

• #13   1. maj 2009 men det lyder da til Freyja har den rigtige ejer ...kender godt til at ens hund går sammen med en og gør ..synes også det nogle gange kan være en tand for pinligt:-(( heeeeer kommer vii!!

• #14   1. maj 2009 en hund kan jo vælge at give et dæmpende signal ..snuse i jorden ..gabe osv men at de med det samme går hen og "vælger" at gø med det samme og ikke tage nogle af dé andre dæmpende signaler i brug er tegn på usikkerhed ..ja ..og ja træne træne træne ..kender det for godt ..
    men bare man rykker sig i den gode retning er jo skønt at føle ..

• #15   1. maj 2009 Den med at hunden gør og er oppe på mærkerne når i har gæster kender jeg godt. Der kan være mange årsager som angst, stress, glæde ..osv. Hos os går det over efter 5 minutter. Men du kan havde en håndfuld småt skåret pølser som du smider ud i haven og laver søg. Så for du tid til at hilse på gæsterne. og hunden er koncentræret om noget andet og mad dæmper stress.

Kommentér på:
Hvorfor gør hun det?

Annonce