Hvorfor gør hun det? {{forumTopicSubject}}
Når jeg går tur med Freyja, skal vi altid forbi en af nabogårdene. Der bor der en stor sort blanding imellem Golden Retriver/Lab/? ved navn Cuba, som er lidt 'småskør'. Den er opvokset hos nogle mennesker der intet anede om hunde, og er derfor blevet lidt mærkelig med tiden. Nu er den dog kommet hen til mine naboer, som gør det de nu kan. Den går løs, og passer på gården.
Nå, men nu til sagen. Freyja har hilst på den før, og kan ikke lide den. Det er som om Cuba slet ikke forstår de signaler hun sender, og de derfor nok misforstår hinanden. Når vi så går forbi gården på den modsatte side af vejen, hyler Cuba op og gør til advarsel. Freyja svarer igen, men hun forsøger hele tiden at løbe over til ham. Hvorfor er det hun gør det? Jeg har flere gange stoppet op og lade dem snuse, men hun er både bange og vred når hun snakker med ham. Derfor er jeg holdt op med det, da jeg ikke er helt sikker i hvordan Cuba vil reagere. Men hvorfor er det hun konstant søger over imod ham, trods hun er bange og hidser sig op? Hun kan sagtens se ham år vi går forbi, så jeg lader hende også se ham an. Jeg tør ikke slippe hende og "se hvad der ser", da Cuba som sagt er en ustabil hund.
Når vi først er noget væk fra gården, så er der igen problemer.
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 140 Svar: 729
dec 2007
Men jeg forstå vist ikke helt hvad du mener, hvis der alligevel er et eller andet der gør at du tør lade hende hilse på ham.
dec 2007
Hun laver ikke udfald, men gør nervøst af ham. Hvis han laver en bevægelser, hopper hun straks tilbage. Hedes hale logrer også imens hun "skælder ud".
Jeg vil aldrig lade Freyja hilse på ham, hvis jeg ikke følte jeg havde kontrol over situationen.
dec 2007
Emma kan sagtens logre med hale og det det hele selvom hun er ytryg ved en hund. Tror det er usikkerhed det kommer sig af. Han er interessant, men lidt farlig.
Men nu er Emma også en meget meget usikkerhed, af flere årsager, det ved jeg ikke om din basse hun er.
dec 2007
Hun kommer fra Polen, og er blevet behandlet rigtig skidt tror jeg. Jeg købte hende uden at vide det, så i starten opdagede jeg ingenting. Men nu hvor hun er blevet ældre, gør hun ad fremmede både hjemme og på gaden, trods jeg forsøger med al den bedste træning jeg overhovedet kender til. Hun kan ligge i stuen, og pludselig fare gøende op, fordi hun har hørt en lyd.
Men du har ret i, at hun gør nok fordi hun gerne vil lege men alligevel ikke tør ;o)
dec 2007
Det er skide hårdt og sommetider er jeg ikke sikker på at det er det værd, men jeg prøver prøver prøver.
Det er så synd at de skal have det sådan, fordi nogen mennesker har været nogle rigtig idioter!
Emma er dog ikke nervøs overfor mennesker, der er hun fortrolig med alt og alle Fik desværre også først Emma da hun var 13 uger.
dec 2007
Man skal virkelig tage sig tid, og være tålmodig.
dec 2007
Håber at hun falder lidt til ro med årene, og finder ud af at det er ok, at slappe af.
dec 2007
Ja, det er lækkert at se arbejdet bære frugt. Hun gøer ikke mere når vi går forbi vores naboer. Det gjorde hun de første 2 måneder (:
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
dec 2007
Jo - det kan du godt have ret i :o)
jun 2006
jun 2006
men bare man rykker sig i den gode retning er jo skønt at føle ..
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Hvorfor gør hun det?