{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

Er udstilling en "lukket" verden ? {{forumTopicSubject}}

Ja lidt provokerende overskrift og den skal ikke tages så alvorligt smiley

Men jeg var en tur i Ballerup igår og hold da op hvor stod teltene bare tæt på ringene....

Som tilskuer til udstillingen, var det godt nok svært at se noget ved mange ringe.

Folk der skal købe hvalp bliver ofte forslået at gå på udstilling og kigge på hund/snakke med opdrætter, men sådan som det var igår, der kan man da godt nok få svært ved det, medmindre man havde rundsave på albuerne og jokkede ind gennem en masse telte...

Kunne godt tænke mig teltene stod længere væk fra ringen, f.eks ligesom ved agility.

Det må da være i alles interesse at man kan se hvad der foregår ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er udstilling en "lukket" verden ?
  • #1   22. sep 2013 Ved boxer-ringen var der dog god plads

profilbillede
  • #2   22. sep 2013 Jeg vil give dig ret, jeg synes der bør være regler for, hvor tæt man må slå telte op ved ringsiden. Desuden synes jeg dem der udstiller tit er så stressede og ikke spor rare at snakke med, man kan nem komme til at føle sig i vejen.

• #3   22. sep 2013 Der er en regel for hvor tæt teltene må stå ved ringside, men jeg er enig, at i hvert fald ved nogen udstillinger, er udstillingerne mindre publikums venlige end før det blev almindeligt, at udstillere kom med store telte. Til gengæld er teltene rare for de udstillere, der har dem. De kan også være til irritation for de udstillere, der skal til senere på dagen, da ikke alle er flinke til at fjerne dem, når de selv er færdige.

I Roskilde synes jeg der var god plads om ringene, så det er forskelligt fra sted til sted. Men de mange telte kræver en meget stor udstillingsplads, hvis der skal være god plads om ringene til andre end lige teltejerne.

• #4   22. sep 2013 Det kan nok være en fordel ind i mellem ikke at kontakte udstillerne, mens deres egen race bliver bedømt. På det tidspunkt er mange meget fokuserede på egen hund og på hvad der sker i ringen.
    Før og specielt bag efter er ofte et bedre tidspunkt at stille spørgsmål.

• #6   22. sep 2013 Jeg havde spottet dig Krumme smiley

• #7   22. sep 2013 Det kan også være lidt mere grænseoverskridende at tage kontakt til folk, der sidder inde i et telt med deres hunde end med folk, der står med deres hund ved ringsiden.

• #8   22. sep 2013 Synes bare ikke jeg tidligere har oplevet det så massivt som igår.....

Havde planlagt at skulle være derude begge dage, men igår gik jeg efter 2 timer og har droppet det idag....

Man betaler trods alt 60,- for at komme ind som tilskuer, så måske dkk skulle gøre det gratis eller finde på en løsning på problemet

• #9   22. sep 2013 Weeii, jeg kan se Krumme. Men kunne ikke finde hende igår??. Men du har ret, René. Vi andre som har været med i mange år vader jo bare rundt og tænker ikke over det. Måske en ide at gøre DKK opmærksomme på hvordan det opfattes af nye?

• #10   22. sep 2013 Jeg er helt enig med dig og jeg synes at teltene, ved nogen ringe, fyldte alt, alt for meget...
    Synes du skal skrive dit startindlæg inde på Dkk's side - det er på tide man ændrer på hvor folk må stille telte op..!!

• #12   22. sep 2013 Jeg er helt enig.

Nu var jeg ikke på Ballerup, men også på andre udstillinger synes jeg, problemet også er tiltagende.

Og jeg er helt enig - tages der penge for at man kan komme som tilskuer, så skal der også være noget at se (ud over bagsiden af et telt).

Ikke nok med at de skærmer udsynet gevaldigt, så virker teltene intimiderende, hvis man kommer og rent faktisk gerne vil i kontakt med diverse opdrættere.

• #14   22. sep 2013 Rikke fordi teltet står 2-3 meter fra ringen, så kan du da sagtens holde øje og høre hvem der bliver råbt ind ?

• #16   22. sep 2013 Det er naturligvis komfortabelt at have et telt med udsigt over det, der sker - men man kunne måske rykke lidt i baggrunden.

Det er heldigvis ikke en kultur, der har bredt sig til vores sport - der er hundene i bilerne og tilskuerne sidder pænt på campingstole ved båndet.

Det er publikumsvenligt og hundevenligt. Hundene får ikke stress, de ligger i fred og ro, publikum kan være der, placere sig som de har lyst og kan se noget.

Og så virker det ikke så "uvenligt", selvom der naturligvis også i min sport - som i alle andre - er en smule lukkethed.
    Specielt fra dem, der skal præstere på dagen.

• #18   22. sep 2013 Der er jo ingen, der siger, at teltene skal væk - men som flere påpeger kunne de måske rykkes nogle få meter bagud, så det er lettere at komme rundt..

• #20   22. sep 2013 Man kan vel bevæge sig ud af sit telt, hvis man gerne vil se, hvad der sker i ringen?

Fint nok at have det sted til at holde pauser - lidt tilbagetrukket, meeeeen... at forlange at publikum skal smutte væk fordi man ikke kan sidde i sit telt med frit udsyn synes jeg er lige i overkanten.

• #22   22. sep 2013 Tilsyneladende er der "nye" folk, der finder det en smule afvisende og det er bestemt ikke sundt for udstillingsporten.

Der skulle jo gerne tiltrækkes folk udefra og folk skulle gerne føle sig godt modtaget - ellers er det jo en ødelæggende spiral...

• #23   22. sep 2013 Jeg var også i Ballerup igår og jeg kan kun være enig med René.
    Jeg stod jo mest ved schnauzerne. Der stod der telte i TRE rækker!!! De forreste telte havde 15cm fra indgangen til ringen! Selvom jeg kendte et par opdrættere, kom jeg kun i snak med én enkelt som stod i et af de bagerste telte. For jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at gå ind i ringen for at hilse på folk inde i deres telte... Syntes i den grad det er en uskik og meget lidt indbydende for nye, som gerne vil lære og forstå hvad der sker..

Jeg var også i Fredericia. Der stod der så bure, trimmeborde, klapstole etc. flere meter ud fra ringen hele vejen rundt.. Jeg ville gerne have set fx pudlerne, men jeg kunne slet ikke komme tæt nok på ringen til at se noget. Og folk kiggede meget mistænktsomt på mig, når jeg stod næsten oppe i nakken på dem, på tæer og strækkede mig så lang jeg kunne, for at se hundende..
    Der havde man ikke en ringside fri for, ja undskyld mit sprog, skrammel.. Og det er bare så ærgerligt.

Man burde gøre noget for at gøre det mere publikumsvenligt. Så nødvendigt er det vel heller ikke at man nærmest campere i ringen, "for at kunne følge med" som udstiller?

• #24   22. sep 2013 Man er jo nødt til at have et telt med hvis Msn vil beskytte sin hund mod vejret.

• #25   22. sep 2013 Lars, det var jo ligesom ikke om man havde brug for et telt eller ej, men placeringen af teltet.....

• #26   22. sep 2013 DKK har sikkert vurderet hvilket behov der er, men holder med, udstilling er ikke specielt publikumsvenligt, jeg har dog ikke bud på hvordan den kan blive det

• #27   22. sep 2013 Jeg har nu også været steder, hvor der ikke var en fri langside.

Christina, det er da ikke meningen, man skal sidde hele dagen i sit telt ved langsiden. Så er det da klart, at de udstillere, der måske ikke kommer lige til åbningstid, fordi de først skal udstille op af dagen, har svært ved at få plads ved ringside, når det er deres tur. Med den plads der er til rådig, når så mange skal have telt med, kan man simpelthen ikke være bekendt at fylde med et telt foran ringside hele dagen.

• #28   22. sep 2013 Så vidt jeg kunne se på facebook, så må man opsætte sit telt dagen før .....

• #29   22. sep 2013 Der VAR skam en langside hvor man ikke måtte sætte telt op... og den var, selvfølgelig, godt fyldt op med stole, bure, tæpper m.m af de der ikke havde telt med...

Teltene burde stå i god afstand til ringene, måske 4 meter tænker jeg, så man var i stand til at bevæge sig rundt og kigge hvad der foregik...

Rikke, duskriver: "Jo, men står der nu 30 mennesker foran mit telt så tager det altså en anelse udsyn."... Dette er korrekt, men kan du da ikke bevæge dig ud af dit telt og over til ringen, når tiden er ved at være inde? Mange hygger, drikker kaffe, snakker og kigger langt det meste af tiden ikke engang i ringen fra teltene..

Jeg synes problemet er tiltaget voldsomt meget og det var, ved flere ringe, ganske stort i går i Ballerup..

• #30   22. sep 2013 Lise, man kan dog bedre se hen over bure, stole, tæpper m.m. end over telte, så er det knap så galt ikke at kunne stå i første række. Når først teltene står side ved side, så er der helt lukket.

• 2hearts
    2hearts Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #31   22. sep 2013 ***René** *
    Hvor på facebook ser du det med teltet? Er ny i alt det her nemlig smiley

• #32   22. sep 2013 Det var en anden udstiller der skrev det i en tråd

• 2hearts
    2hearts Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #33   22. sep 2013 Okay smiley

• #34   22. sep 2013 Jeg ved fra flere andre udstillere at de havde været ude dagen før og stille telt op.'

Ved min ring var der en opdrætter af min race der først ankom omkring kl 12, deres telt stod der i forvejen, og de havde 1 hund med...
    (muligvis den kunne ha været inde i naboteltet hvor ejerne alligevel stod og snakkede det meste af tiden)
    I/omkring det telt hvor jeg holdte til var vi 4 udstillere med vores ialt 7 hunde

• #35   22. sep 2013 Ja hvis mange opstiller dagen før, så må det jo give flere telte på pladsen, specielt hvis dem der opstiller, først skal udstille sidst på dagen....

• #36   22. sep 2013 Jeg kunne egentlig sagtens forestille mig, at man lavede et afgrænset område ved hver af de ringe, hvor hunde med pelsarbejde udstiller, hvor man kan groome hundene. Det område vil så ligge helt ude ved væggene rundt i hallen.
    Når man så er klar med sin hund, bevæger man sig over til ringsiden og holder sig klar. Evt. i et andet afgrænset (dog noget mindre) område, så publikum ikke er i vejen for udstillerne.

Ved de racer, fx labrador og sådan, hvor pelsarbejdet ikke er det store, kan man så afsætte en langside, evt. to til udstillere og resten til publikum.

Det ville fx også gøre, at folk kom ind i ringen med det samme, så man ikke behøver at kalde de samme numre flere gange, pga. folk er i deres telt i tredje række... smiley

• #37   22. sep 2013 Jeg synes man burde gøre som der er normalen ved agility stævner. Telte ude i kanten rundt om hele området. Og inde i midten have ringene med en meter til evt. Stole, bure, borde m.m.
    Det ville også give langt mere ro til de hunde man har i teltene.

Os der udstiller men som ikke har eget telt, er ofte prisgivet i ræset. Og men en race hvor man ofte er alene i ringen, så er det svært at holde øje hvis man ikke kan komme til at se hvem der er i ringen, og ej heller kan komme i nærheden af opslagstavlen.

Jeg ville i øvrigt ønske et fælles grooming telt velkommen. Sikke en lærdom nye kunne få der inde. Gerne med mulighed for at følge hvornår racerne går i de forskellige ringe. Det kunne være fedt! Men er nok ønske tænkning.

• #38   22. sep 2013 Opslaget ligger også på dkk´s side på facebook,så der kunne man jo give et par råd videre mht. grooming område

http://www.facebook.com/DanskKennelKlub/posts/10151895100804976?notif_t=like

• #39   23. sep 2013 Super du smed forslaget derind A-S smiley

• #40   23. sep 2013 Så er jeg pludselig ikke så ked af at jeg missede udstillingen. Havde haft planer om at komme i snak med nogen opdrættere til en race jeg er interesseret i, men jeg er virkelig ikke god til at gå ind i en lukket verden og bryde ind ;o) Så det var nok ikke sket, hvis det var så publikums-uvenligt, som det lyder til.

• #41   23. sep 2013 Vil sige det kommer meget an på hvilken race man ville snakke om, nogen ringe var der som skrevet ikke særlig mange telte

• #42   23. sep 2013 Man kan ikke forvente, at udstillerne selv begynder at lave om på denne kultur. Det er et ledelsesspørgsmål, for hvis nogle enkelte udstillere giver plads, vil andre udstillere med garanti bare udnytte den givne plads.

Derfor - gør DKK opmærksom på problemstillingen, hvis der skal laves noget om.

• #43   23. sep 2013 René

Så lige at dét havde du gjort - godt gået. smiley

• #44   23. sep 2013 Så må vi jo se om de svarer på det.......men tror desværre ikke det rykker noget særligt

• #45   25. sep 2013 Dkk har nu svaret i tråden og vil derfor opfordrer folk til at give deres besyv med derinde

http://www.facebook.com/DanskKennelKlub/posts/10151895100804976?comment_id=29996141&offset=0&total_comments=16&notif_t=feed_comment

• *Jensen* .
    *Jensen* . Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 91
    #46   25. sep 2013 Spændende at se om det ændrer noget... For jeg er helt enig - det er virkelig slemt til tider smiley

Jeg tror dog, det er lidt en "folkesygdom" for det er lidt det samme, der gør sig gældende til udendørs dagskoncerter o.lign. "I gamle dage" kunne man godt stå op, evt. med et par pauser af og til hvor man satte sig på sin jakke, en plasticpose eller lign.

Nu tager folk oppustelige sofaer med, klapstole og breder 8 tæpper ud i forlængelse af hinanden, så man optager samme plads som en gennemsnitlig 1 værelses lejlighed... Og derfor skal de selvfølgelig stadig være så langt fremme som muligt, for "vi har jo betalt for at være her"...

Hensynet til andre er bare ikke det samme, som det var engang smiley

Kommentér på:
Er udstilling en "lukket" verden ?

Annonce