{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.828 visninger | Oprettet:

Er der en dresscode til udstilling? {{forumTopicSubject}}

Nu sidder jeg og kigger lidt billeder af udstillinger, og på mange af billederne har folk nederdel og en form for skjorte eller jakke på.
Er det kotyme at man har det på? Vil selvfølgelig ikke selv møde op i cowboybukser og hættetrøje, men kan alm pænt hverdags tøj ikke gøre det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der en dresscode til udstilling?
  • #1   16. jan 2013 Der er ingen dresscode, men når du kommer ind og viser din hund frem så skader det ikke at have pænt tøj på smiley

• #2   16. jan 2013 Det kan det i hvert fald inden for min race, men mener det afhænger lidt af racen, men der er ingen regler om påklædningen!
    Uanset hvad så vælg noget der støtter din hunds farver smiley

• #3   16. jan 2013 Vil bestemt også møde op i noget pænt tøj.
    Men nøøøj knænederdel og jakke er altså ikke lige mig, så gør meget for at undgå det smiley

• #4   16. jan 2013 Saphira er en tricolour, så tror lidt af hvert kan gå til hende smiley
    Jeg tænker umiddelbart sorte bukser og en hvid skjorte.

• #5   16. jan 2013 Man ser sjældent gruppe og BIS vindere i skovmand skjorte og gummistøvler.
    Men det betyder lidt mindre i de indledende klasser.
    Jeg møder for det meste i jakke og butterfly smiley

• #6   16. jan 2013 Nu ved jeg ikke hvad klub hun er i, men sorte bukser er et no go til en tri, du skal have noget på der står i kontrast til din hund, ellers vil dommeren ikke kunne se hunden ordenligt når du står eller løber ved siden af den.

Og jeg vil sige der er ingen dresscode men det skader bestemt ikke at være lidt pæn, jeg plejer at kigge på hvilken dommer vi har og kommer dommer selv i jakkesæt, så gør jeg også, er det et skue, så kan jeg sagtens finde på at komme i et par jeans og en jakke.

• #7   16. jan 2013 Jeg har altid et jakkesæt på med buks - kan ikke fordrage nederdel.
    Jeg har ofte sorte bukser på til min tæve, men det er mest pga manglende pels på underlinien.
    Ved min sort/hvide han havde jeg sorte buks og en farvet blazer - men aldrig hvidt.
    Jeg har brune, guldfarvet, lilla, sorte og gyldne jakkesæt...samt et enkelt rødt.
    Jeg bestiller de fleste fra udlandet, men H&M har ofte billige, pæne blazere til salg, hvor du kan bruge et par pæne bukser til

• #8   16. jan 2013 Hun er i DRU.
    Det er en udstilling vi skal til her første gang.
    Bum bum... ikke sorte bukser.... Så måske alligevel knælang nederdel? Har en i sort, som jeg serverer i. Så er man stadig pæn, og ikke noget sort ned omkring hunden.

• #9   16. jan 2013 Det kommer også an på racen. Så for noget tid siden en hønsehus som Big og handleren var da skovmandsskjorte og grønne praktiske bukser.

• #11   16. jan 2013 Det kan du sagtens, ved ikke hvordan de klær sig i Dru, jeg er selv i DKK og der har de fleste af os altså jakkesæt på, der er selvfølgelig nogen uden, men helheden tæller altså smiley

• #13   16. jan 2013 Haha jeg synes også det er meget forskelligt.
    Må hellere omformulere mig;
    Hvad vil i tage på når i en udstiller en cavalier med tricolour-farvelader? smiley

• #14   16. jan 2013 Trine du har jo ret smiley Jeg svor at jeg ikke ville have nederdel på i ringen, jeg er en bukse pige, men må indrømme at jeg nu har nederdel på, det høre bare med for mig smiley

• #15   16. jan 2013 Så længe du holder dig fra sort, så er du ikke helt galt på den, for husk hunden skal også tjekkes på bord af dommeren så der dur sort jakke heller ikke smiley

• #16   16. jan 2013 Hmm... lyder som om at jeg har en rigtig rigtig god undskyldning for at slæbe en veninde med ud og shoppe smiley

• #17   16. jan 2013 jeg udstiller i DRU, og der er ingen dresscode, men de fleste har normalt pænt tøj på. nogen er meget pæne, andre har bare hverdags tøj på.

hvis ikke du vil have nederdel på, så ville jeg bare tage nogle pæne jeans, og så en flot trøje, det har jeg tit gjort. jeans kan godt være pænt med godt "tilbehør" smiley

hvornår skal du udstille hende?

• #18   16. jan 2013 Hvad ville man have på til en cairn som hende her? I DKK

profilbillede
  • #19   16. jan 2013 Jeg har et koksgråt (lidt lyst) "jakkesæt" på når jeg stiller mine sorte dobere.
    Da jeg startede havde jeg bare noget lidt pænere på, men med brugshundene er der mange der har normalt tøj på.

Mht farve, evt gråt eller farvet dog ikke for mørkt. smiley

• #20   16. jan 2013 Der er skabt "udstillingsmode", også selvom det er de færreste kvinder pastelfarvede "suits" reelt klæder! Jeg har ærligt talt, til tider, været ganske stakåndet af tilbageholdt latter, når lettere voluminøse kvinder på den "forkerte" side af 40 og adskillige kilo over fordums kampvægt har tonet frem for enden af en hundeline iført babyblå spadseredragt smiley

• #21   16. jan 2013 LOL Marietta F - du er ikke den eneste smiley

• #22   16. jan 2013 Så rigtigt Marietta!

Ja jeg er også en af dem der kommeri cowboybukser - det er faktisk de pæneste bukser jeg har.. Og så en pænere overdel. Men blå er også godt til hvide hunde smiley

• #23   16. jan 2013 Hov hov jeg er selv en str 46 og jeg har et pastelfarvet turquise sæt som jeg bruger, og jeg føler mig fint tilpas i det, hvor imod det grå jeg tidligere havde, der lignede jeg en strandet hval smiley

• #24   16. jan 2013 Man skal komme i det man har det godt i og selv gerne vil have på når man viser sin fine hund frem for en masse mennesker.
    Hvad andre så kommer i må de jo om smiley

• #25   17. jan 2013 Jeg havde faktisk tænkt på et par lysegrå leggins jeg har og så må en mørkegrå cardigan og en t-shirt i en eller anden farve indenunder. Det er i hvert fald sådan noget jeg har på, når jeg skal være lidt pænere i hverdagen smiley

Vi skulle gerne med her den 23. februar i Helle Hallerne. Ringer i hvert fald til deres kontor på mandag og hører hvordan man melder sig til for det kan jeg ikke helt regne ud. Jeg har fødselsdag den 24, så statser på at det betyder held og min lille hund giver mig en sløjfe i fødselsdagsgave smiley ellers må jeg nøjes med et slik på kinden smiley

Ringtræningen skulle vi egentlig have startet i aften, men min kærste var så fræk at tage bilen (som jo egentlig vist også er hans...) og smutte ud og øve med bandet smiley så vi må vente med at begynde at træne til i næste uge. Håber vi kan nå at lære hende det, men er allerede begyndt at lære hende at stå. Har kigget 100000000000000000 udstillingsbilleder af cavaliere, så har en rimelig ide om hvordan hun skal stå.

• #27   17. jan 2013 hvis det var mig havde jeg taget et sæt på
    enten med nederdel eller bukser til også en jakke der passer til i de samme farver også en hvid eller creme skjorte

• #29   17. jan 2013 O.O det kan du være helt rolig på at sådan kommer jeg ikke til at se ud smiley

• #30   17. jan 2013 LOL Karin- med pels på! Tjaeh, jeg syntes det er vældigt yndigt når juniorhandlerne ligner små stewardesser eller overtjenere, men jeg synes nu det bliver lidt mere særpræget, når grandvoksne kvinder tripper rundt iført samme outfit, hvortil der bare er brugt 3-4 gange så meget tekstil smiley
    Heldigvis udstiller jeg brugshunde og stiller i hundetøj;-D

• #31   17. jan 2013 jeg udstiller jagthunde, og der er det altså kun hvis vi sku gå i store ring, at vi skifter til pænere end jagttøj. smiley

• #32   17. jan 2013 Tja broholmerfolket udstiller i cowboybukser og trøje/bluse. Meget sjældent skjorte og da slet ikke slips eller noget. Vi er alle i praktisk tøj som gerne skal kunne rumme diverse savleklude osv...

• #33   18. jan 2013 Hvis du ikke føler dig godt tilpas i nederdel, er et par pæne bukser og bluse også ok - evt. en "blazer" over blusen, gør det lidt mere "proff." at se på.
    Det er også vigtigt, at du har en lomme, eller sted, hvor du kan have lidt hundeguffer..

Kommentér på:
Er der en dresscode til udstilling?

Annonce