Bivirkninger ved binyrebarkhormon {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Håber at nogen kan hjælpe med mit spørgsmål.
Min hund har gennem længere tid lidt lidt af kløe, der resulterer i rifter, sår og irritation i huden.
Var ved dyrlæge i starten af det nye år, hvor hun snakkede godt for piller med binyrebarkhormon. Jeg var lidt skeptisk overfor pillerne, så vi kom frem til at jeg i første omgang skulle prøve foderskift for at se om det var noget i foderet, der gav hende kløe. Jeg skulle derudover støvsuge hver dag og vaske hendes tæpper og mit sengetøj en gang ugentligt. Tæpper på gulvet skulle også fjernes.
Dette har desværre ikke hjulpet, så har en tid ved dyrlægen igen imorgen, hvor vi skal snakke om hvad vi så gør.
Jeg er villig til at prøve pillerne, men vil gerne vide lidt om bivirkninger ved disse. Selfølgelig vil jeg snakke med dyrlægen om det, men vil gerne høre om der er nogen herinde, der har prøvet det på deres egen hund og hvilke bivirkninger oplevede I og hvordan var resultatet af pillerne?
Tak på forhånd
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.112
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 200
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Det lyder ikke opmuntrende og de alvorlige bivirkninger jeg har fundet på nettet har dyrlægen intet nævnt om.
Det lyder som noget skidt
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.981
Så massive at der for mig kun er en eneste situation jeg vil bruge det i - og det er hvis der skal reddes liv.
Ellers ikke.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.183
Nogen egentlig bivirkning hos de 3 hunde var der ikke, måske fordi de som jeg husker det fik en meget lav dosis..Men som sagt det er længe siden
..
maj 2013
Håber hun har andre forslag imorgen.
maj 2013
Jeg tror ikke engang jeg tør med en lav dosis nu
aug 2006
Hos enkelte retter immunsystemet sig, men jeg tror det er hos de allerfærreste.
Og så taler vi om livstidsbehandling med produktet og DET er noget skidt!
Desværre er immunhæmmende midler ret kradse i brug - men lige præcis prednisolon ville være det sidste jeg ville ty til. Det er lidt som at pisse i bukserne for at holde sig varm.
maj 2013
Hvad skulle jeg gøre uden alle jer kloge hoveder:)
aug 2006
aug 2006
Jeg har også personlig erfaring med hormonet - dog i form af en voldsom højdosisbehandling, der har givet mig så mange eftervirkninger at mit liv ikke er det samme.
Det sætter sig sine spor i bevidstheden.
Min første hund var på det i 4 år og det er noget jeg ikke ville gentage. Det var ikke i helt lav dosis, heller ikke kæmpehøj, men nok til at han blev tøndeformet, tørstig og lidt dvask.
De to oplevelser har sat tingene i perspektiv - og derfor - kun hvis det handler om at redde liv, så siger jeg ja tak til binyrebarkhormon. Om det så er for mig selv eller for min hund.
maj 2013
Binyrebarkhormon skal hun i hvert fald ikke have
jan 2011
Ellers så kan du prøve denne shampoo, den er rigtig god og lindre kløen lidt, du kan eventuelt bruge den sammen med klorhexidon (staves) shampoo hvis hun har nogle sår, men ikk for meget i da det godt kan svie lidt. Brugte det på min hund da hun havde allergi og pelsen kløede en del og hun havde også sår. Begge shampoo fåes ved dyrlægen.
aug 2006
Men det lærte mig så at tage ansvar for min egen behandling... Så nu er det mig og ikke lægen som sætter kursen. Og jeg bliver trappet ud af behandlingen langsom til min lille bitte normal dosis.
maj 2013
Har prøvet med en shampoo fra B&B og dette hjalp ikke, men vil se om de har den shampoo du viser og prøve den på hende
aug 2006
Min hund reagerede modsat og jeg selv gjorde faktisk også. Alt blev langsomt og tungt.
Og ja - udtrapningen var et helvede af smerter og ubehag - det er det, der er blevet hængende efterfølgende og dertil en massiv overvægt.
Desværre en behandling jeg ikke kunne sige nej til. Havde ellers gjort de i en årrække - og bliver det aktuelt igen har jeg i det mindste ikke forsørgelse at miste som jeg havde dengang.
Det er virkelig virkelig vigtigt at man har sig selv med i sådan en behandling der.. Om det så er på egne eller hundens vegne.
Og når så det er sagt - det KAN redde liv. Og derfor har det sin berettigelse.
jan 2011
maj 2013
Vil gerne have hende testet for allergi om et par måneder, men vil lige se om der er andet at gøre først.
Hun er fire år.
Det er sgu en træls situation når man har gjort alt for at få en sund hund, men sådan er livet jo
jan 2011
maj 2013
Det er mega ærgeligt når man er uheldig og allergi er noget fanden har skabt
Vil høre om det er muligt med en afdragsordning i morgen så hun ka få taget testen
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.777
Hun har ikke nogle bivirkninger.
maj 2013
Har været ved dyrlægen ved 2 tiden med det bette pus. Dyrlægen snakkede stadig godt for pillerne med binyrebarkhormon, men havde respekt for mit valg om ikke at bruge dem. Hunden fik taget en blodprøve som nu sendes til test for allergi. Siger den positiv for allergi, så skal det derefter testes hvad hun er allergisk overfor.
Jeg skal regne med en total pris på omkring de 3000, men det giver jeg gerne, selv om mit buget lider under det.
Glæder mig til at få svaret og se om det er allergi, der giver hende problemer.
Er det allergi så skal hun have en sprøjte ca. en gang om måneden resten af livet. Det vil være ærgerligt, men bare hun får et liv uden gener.
Er der nogen, der ved om man måske må give sprøjten selv, så hunden ikke skal hives af sted, hver gang?
Det glemte jeg helt at spørge om
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.996
jan 2011
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 397
Jeg har prøvet sådan en gang binyrebarkhormon, ikke på mig selv dog, men på en hund med samme symptomer som din.
Det gik over alt forventning, det virkede med det samme, og der var ingen bivirkninger at spore overhovedet.
Jeg var blevet gjort opmærksom på, at øget sult og tørst kunne være en bivirkning, men der var intet at se på hunden under behandlingen.
maj 2013
Anne Marie H: Jeg har før fået lov at sprøjte mine gnavere med smertestillende af min dyrlæge, men ved ikke om der gælder andre regler
Thomas H: Jeg vil ikke turde give binyrebarkhormon efter at have skrevet herinde og læst en del på nettet omkring bivirkninger. Er glad for at jeg valgte det fra, men det er dejligt at det virker for nogen hunde uden gener
Bivirkninger ved binyrebarkhormon