{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.597 visninger | Oprettet:

Bivirkninger ved binyrebarkhormon {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Håber at nogen kan hjælpe med mit spørgsmål.

Min hund har gennem længere tid lidt lidt af kløe, der resulterer i rifter, sår og irritation i huden.
Var ved dyrlæge i starten af det nye år, hvor hun snakkede godt for piller med binyrebarkhormon. Jeg var lidt skeptisk overfor pillerne, så vi kom frem til at jeg i første omgang skulle prøve foderskift for at se om det var noget i foderet, der gav hende kløe. Jeg skulle derudover støvsuge hver dag og vaske hendes tæpper og mit sengetøj en gang ugentligt. Tæpper på gulvet skulle også fjernes.
Dette har desværre ikke hjulpet, så har en tid ved dyrlægen igen imorgen, hvor vi skal snakke om hvad vi så gør.
Jeg er villig til at prøve pillerne, men vil gerne vide lidt om bivirkninger ved disse. Selfølgelig vil jeg snakke med dyrlægen om det, men vil gerne høre om der er nogen herinde, der har prøvet det på deres egen hund og hvilke bivirkninger oplevede I og hvordan var resultatet af pillerne?

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bivirkninger ved binyrebarkhormon
  • #1   11. jul 2013 Åh ved ikke så meget om det andet end at det kan give synsforstyrrelsers, altså problemer med afstandsbedømmelse osv.. smiley

• #2   11. jul 2013 http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=287 der står lidt om det her, men ellers søg på nettet under bivirkninger ved binyrebarkhormon, det gav en del resultater.

• #4   11. jul 2013 Tak for svarene:)
    Det lyder ikke opmuntrende og de alvorlige bivirkninger jeg har fundet på nettet har dyrlægen intet nævnt om.
    Det lyder som noget skidt smiley

• #5   11. jul 2013 Bivirkningerne er lidt dosisafhængige - men massive.

Så massive at der for mig kun er en eneste situation jeg vil bruge det i - og det er hvis der skal reddes liv.
    Ellers ikke.

• #6   11. jul 2013 Jeg har over flere årtier haft 3 hunde på binyrebark. 1 cairn ter. en bl. hund og en schæfer.Siden har jeg aflivet 1 unghund som ellers skulle på binyreb. Jeg skal ikke have en hund mere som skal i behandling, men det er så fordi jeg mener det kan være arveligt og jeg nu avler schæferhunde.
    Nogen egentlig bivirkning hos de 3 hunde var der ikke, måske fordi de som jeg husker det fik en meget lav dosis..Men som sagt det er længe siden
    ..

• #7   11. jul 2013 Hm det møg skal min hund i hvertfald ikke have. Så slemt er det altså heller ikke. Det er muligt at hun har behandlet en del hunde med de piller med stor succes, men vil ikke tage chancen.

Håber hun har andre forslag imorgen.

• #8   11. jul 2013 Snow K:
    Jeg tror ikke engang jeg tør med en lav dosis nu

• #9   11. jul 2013 Det har jo oftest en mirakuløs virkning - men desværre er det også ofte sådan, at symptomerne vender tilbage, når medicinen tages væk.

Hos enkelte retter immunsystemet sig, men jeg tror det er hos de allerfærreste.

Og så taler vi om livstidsbehandling med produktet og DET er noget skidt!

Desværre er immunhæmmende midler ret kradse i brug - men lige præcis prednisolon ville være det sidste jeg ville ty til. Det er lidt som at pisse i bukserne for at holde sig varm.

• #10   11. jul 2013 CH: tak for svaret smiley Ikke på vilkår om det skal bruges på min hund smiley

Hvad skulle jeg gøre uden alle jer kloge hoveder:)

• #11   11. jul 2013 Louise...Jeg får selv binyrebark dagligt og har fået det i ca. 16 år...Jeg kan ikke undvære det...Betaler så en pris med vægtstigning, hårtab, underlig hud og blødning lige under huden ved små belastninger.....Hvis jeg var dig, så ville jeg først og fremmest finde ud af hvad hunden ikke kan tåle, fordi du jo kun har én hund. Og hvis alt andet glippede så ville så ville jeg give den hormonet....

• #12   11. jul 2013 Helt enig, Snow.

Jeg har også personlig erfaring med hormonet - dog i form af en voldsom højdosisbehandling, der har givet mig så mange eftervirkninger at mit liv ikke er det samme.
    Det sætter sig sine spor i bevidstheden.

Min første hund var på det i 4 år og det er noget jeg ikke ville gentage. Det var ikke i helt lav dosis, heller ikke kæmpehøj, men nok til at han blev tøndeformet, tørstig og lidt dvask.
    De to oplevelser har sat tingene i perspektiv - og derfor - kun hvis det handler om at redde liv, så siger jeg ja tak til binyrebarkhormon. Om det så er for mig selv eller for min hund.

• #13   11. jul 2013 Ja vi må se på alle muligheder i morgen og så tage den derfra. Efter at have læst om alle bivirkninger så vil jeg hellere lade hende gå helt uden. Så slemt er det absolut heller ikke.
    Binyrebarkhormon skal hun i hvert fald ikke have smiley

• #14   11. jul 2013 Er hun testet for allergi? det kan jo godt give kløe? måske noget pollen, jeg ville måske få taget en blodprøve også få lavet en allergi test og se om der er noget i den.
    Ellers så kan du prøve denne shampoo, den er rigtig god og lindre kløen lidt, du kan eventuelt bruge den sammen med klorhexidon (staves) shampoo hvis hun har nogle sår, men ikk for meget i da det godt kan svie lidt. Brugte det på min hund da hun havde allergi og pelsen kløede en del og hun havde også sår. Begge shampoo fåes ved dyrlægen.

profilbillede
  • #15   11. jul 2013 Louise...Ja heldigvis er der meget mere oplysning omkring dette end før i tiden...CH. Underlkigt mine hunde blev faktisk mere aktive når de fik det...Den samme tendens kan der også være hos mennesker....NÅr jeg gr. lungebetændelser får en stor dosis...Så er jeg super kvinden et døgn bag efter, og første gang der var der ikke nogen nedtrapning, så det glemmer jeg aldrig...At gå fra at kunne klare alting som en leg, og så ligge fuldstændig flad og uden kræfter eller energi...
    Men det lærte mig så at tage ansvar for min egen behandling... Så nu er det mig og ikke lægen som sætter kursen. Og jeg bliver trappet ud af behandlingen langsom til min lille bitte normal dosis.

• #16   11. jul 2013 Anne Marie H: hun er ikke testet endnu, men vil have dette gjort om et par måneder.
    Har prøvet med en shampoo fra B&B og dette hjalp ikke, men vil se om de har den shampoo du viser og prøve den på hende smiley

• #17   11. jul 2013 Snow, ja, de fleste får øget energi - også mennesker.
    Min hund reagerede modsat og jeg selv gjorde faktisk også. Alt blev langsomt og tungt.

Og ja - udtrapningen var et helvede af smerter og ubehag - det er det, der er blevet hængende efterfølgende og dertil en massiv overvægt.

Desværre en behandling jeg ikke kunne sige nej til. Havde ellers gjort de i en årrække - og bliver det aktuelt igen har jeg i det mindste ikke forsørgelse at miste som jeg havde dengang.
    Det er virkelig virkelig vigtigt at man har sig selv med i sådan en behandling der.. Om det så er på egne eller hundens vegne.

Og når så det er sagt - det KAN redde liv. Og derfor har det sin berettigelse.

• #20   11. jul 2013 Jeg aflivede min hund for 1½ år siden, hun fik allergi mod husstøvsmider, hun kom også på medrol vet pillerne, da hun fik svamp i poter og øre så hun bed sig til blods i poterne fordi det simpelthen kløede så meget. Det første stykke tid gik det godt med pillerne, men efter en kort pause, taler to dage. så blev hun helt forandret. Hun var selvom hun var labrador ikk den madglade type, kun overfor vores mad, aldrig hendes egen, men det ændrede sig, hun blev alt for mad glad og stod i nakken på min fars hunde når de spiste og var tæt på at stjæle deres mad, hun kunne ikk finde ro, gik hvileløst rundt i huset hele tiden, lagde sig ned for at rejse sig op igen efter kort tid, hun tog 5 kg på selvom hun stadig fik de samme potioner foder om dagen, og godbidderne blev gemt helt væk. Men alligevel tog hun på, og hun blev stærk, så stærk at jeg faktisk næsten ikk kunne holde hende når vi gik rundt nede i byen, hun var ikk agressiv, men ville gerne snakke med alt og alle. Og selvom hun kun vejede 25 kg til sidst så var hun lige så stærk som en på 45 kg. Hun slap for kløen og hun ørebetændelse konstant. Men desværre så fik jeg en skør hund, hun var 1½ år gammel, fik at vide af dyrlægen at når det var så slemt at hun ikk kunne leve uden pillerne, men heller ikk på pillerne så ville vaccinationer ikke hjælpe noget. Så jeg havde kun en mulighed tilbage. Og det var desværre at aflive hende. Jeg ville ikke have at hun skulle gå rundt og lide for min skyld, jeg vil hellere aflive end se på en hund som ikk er glad og holdes i live for min skyld. Det gjorde ondt og var knust i flere dage. Men det var det bedste at gøre for hende.

• #21   11. jul 2013 Jeg har ikke sygeforsikring.
    Vil gerne have hende testet for allergi om et par måneder, men vil lige se om der er andet at gøre først.
    Hun er fire år.

Det er sgu en træls situation når man har gjort alt for at få en sund hund, men sådan er livet jo smiley

• #23   11. jul 2013 Ja det er bestemt en træls situation når man endelig lige er ved at få det hele på plads og det hele bare køre. Jeg tabte helt modet efter jeg aflivet min, for følte at det var 1½ års træning som var gået spildt, men det er jo self ikk helt spildt, har da lært noget af det og fik en masse erfaring. Men det gør ondt. Og frygter det samme igen med ny hund, så derfor har jeg ventet længe med at få ny, men nu har jeg fået taget mod til mig, og køber denne gang en hund med tavle i håb om at være lidt mere sikker med hensyn til sygdomme, min gamle hund var ren labrador, men ingen tavle og ingen af hendes forældre var testet.

• #24   11. jul 2013 Hun er den dejligste islandske fårehund.

Det er mega ærgeligt når man er uheldig og allergi er noget fanden har skabt smiley

Vil høre om det er muligt med en afdragsordning i morgen så hun ka få taget testen

• #25   11. jul 2013 Tori får prednisolon dagligt. Det er et binybarkhormon. Uden det hoster hun, snotter kaster op osv. Hun har bronkitis, kronisk, og kan ikke undvære medicinen.
    Hun har ikke nogle bivirkninger.

• #26   12. jul 2013 En lille opdate for de intresserede smiley

Har været ved dyrlægen ved 2 tiden med det bette pus. Dyrlægen snakkede stadig godt for pillerne med binyrebarkhormon, men havde respekt for mit valg om ikke at bruge dem. Hunden fik taget en blodprøve som nu sendes til test for allergi. Siger den positiv for allergi, så skal det derefter testes hvad hun er allergisk overfor.
    Jeg skal regne med en total pris på omkring de 3000, men det giver jeg gerne, selv om mit buget lider under det.
    Glæder mig til at få svaret og se om det er allergi, der giver hende problemer.
    Er det allergi så skal hun have en sprøjte ca. en gang om måneden resten af livet. Det vil være ærgerligt, men bare hun får et liv uden gener.

Er der nogen, der ved om man måske må give sprøjten selv, så hunden ikke skal hives af sted, hver gang?
    Det glemte jeg helt at spørge om smiley

• #27   12. jul 2013 Jeg ville give en så ung hund kalk som tilskud hvis den skulle permanent på binyrebarkhormon. Det afkalker.. Og den skulle jo gerne holde mange år endnu.

• #28   12. jul 2013 Ja hvis det er vaccinationerne så må man godt selv give, men mener at det kræver at du har et medicinhåndterings kursus, men er ikk lige sikker. Har hørt flere som selv har givet deres hunde det uden problemer.

• #29   12. jul 2013 Nu har du været afsted, og får forhåbentligt godt nyt, det er da positivt, at de respekterer dit valg.
    Jeg har prøvet sådan en gang binyrebarkhormon, ikke på mig selv dog, men på en hund med samme symptomer som din.
    Det gik over alt forventning, det virkede med det samme, og der var ingen bivirkninger at spore overhovedet.
    Jeg var blevet gjort opmærksom på, at øget sult og tørst kunne være en bivirkning, men der var intet at se på hunden under behandlingen.

• #30   12. jul 2013 Ginne-Bolognes: Hun skal jo netop ikke på binyrebarkhormon som jeg skriver i mit sidste indlæg smiley Synes der er for mange alvorlige bivirkninger og det med vaccinationer for allergi lyder i mine ører mere optimalt på sigt smiley

Anne Marie H: Jeg har før fået lov at sprøjte mine gnavere med smertestillende af min dyrlæge, men ved ikke om der gælder andre regler smiley

Thomas H: Jeg vil ikke turde give binyrebarkhormon efter at have skrevet herinde og læst en del på nettet omkring bivirkninger. Er glad for at jeg valgte det fra, men det er dejligt at det virker for nogen hunde uden gener smiley

Kommentér på:
Bivirkninger ved binyrebarkhormon

Annonce