{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulovlig race
  • #3   29. jan 2013 Jeg ville nok også påtale over for ejer at hvis der ikke kom mundkurv og fast line på, så ville det i længden få konsekvenser, dog sagt på en pæn måde smiley

• #4   29. jan 2013 okay smiley ikke fordi jeg havde tænkt mig at melde nogen hehe
    Jeg var bare nyegerrig omkring folks holdning til det smiley

• #5   29. jan 2013 Jeg kender en amstaff/lab blanding fra 2011, hvor der heller ikke bliver brugt hverken mundkurv eller kort line... Hunden er god som dagen er lang, har aldrig gjort en flue fortræd, og ejeren ved, hvad han har i hænderne (også at den er ulovlig).
    Jeg vælger ikke at gøre noget, for som Ulla siger, så det altså også blive for emsigt.

• #6   29. jan 2013 fuldstændig ligeglad.......ville intet gøre. jeg vil ikke blande mig i hvad andre gør.

• #7   29. jan 2013 Så længe hunden ikke er til fare, er det ikke noget jeg vil blande mig i

• #9   29. jan 2013 Og det er så osse grunden til at folk bliver ved med at avle ulovlige hvalpe....
    Og giver pia h 100% ret...

• #10   29. jan 2013 Jeg vil heller ikke melde det, så længe ejeren bare optræder ansvarlig.
    Vi har 2 amerikanske bulldogs her i kvarteret, som aldrig går med mundkurv, men ejerene går med dem i snor, og går også selv over på den anden side af gaden, hvis der kommer andre med hunde. De gør ikke en flue fortræd og de er aldrig løse, så hvorfor skal jeg melde det.
    Hvis de løb løse rundt eller de var til fare for andre pga ejers opførelse med dem, så er det en anden sag.

• #11   29. jan 2013 Her hvor jeg bor er der også en med en listehund, som i øvrigt fik et kuld hvalpe i foråret, hvor de beholdte den ene.. Det er jordens rareste hund, men den render desværre også tit uden snor.. Forstår ikke hvorfor folk ikke kan overholde loven, det ødelægger det for alle os andre i sidste ende er min mening. Dog har jeg ikke lyst til at anmelde det, vil have det så skidt med at vide jeg er skyld i to søde og rare hunde bliver aflivet..

• #12   29. jan 2013 Jeg føler også at fordi folk ikke melder det, så bliver den ulovlige avl ved. Men på den anden side ved jeg heller ikke om jeg kunne få mig til at melde en der havde en listehund.

Hvordan er loven? Skal man selv kunne bevise at der ikke er en ulovlig race i hunden eller skal politiet bevise at der er?

• #14   29. jan 2013 Er hunden ikke til gene for nogle, vil jeg ikke blande mig.... Meeen så aligevel, for vil nok påpege at hunden som det mindste skal være i snor, da jeg, siden jeg har kunne se denne hund og vurdere dens herkomst, må være rimlig tæt på den, og dvs for tæt på mine hunde, som jeg ikke ønsker skal møde løse hunde smiley

• #15   29. jan 2013 Marie & de 4 Chi'er

Omvist bevis byrde er gældene for hunde født efter loven trådte i kraft...

• #16   29. jan 2013 Jeg er generelt modstander af hundeloven, da jeg syntes den er ramt skævt.

Så, så længe hunden er sød, ikke genere nogle og ejeren er ansvalig nok, så ville jeg se den anden vej.
    Hunden kan ikke gøre for at den er en blanding af listehunde. Den ville jo desværre nok stå til aflivning, hvis det kom frem hvilken blanding den var.

Syntes det er en tåbelig løsning at lovgive sig ud af et problem ved at gøre en race ulovlig, når det er ejerne som gør forskellen på om hunden er til fare eller ej.

• #17   29. jan 2013 Kunne også bare ha´skrevet :
    Enig med Tonny & Maja .

• #19   29. jan 2013 Goofy D

Ja lyt på de kloge , det er nemlig total rovdyr, helt uden kontakt til omverden, og kan sidestilles med løver og hyæner.....

Faktisk kan de snart ses bag 50 meter stødhegn i div. zoo verden over....

smiley

• #21   29. jan 2013 Tjaaa folk må selv om hvad de ødelægger for sig selv og andre, min hund er heldigvis ikke en der vil blive brugt som undskyldning osv.

Men prøv lige 1 gang til at kalde en der bevidst køber en ulovlig hund for ansvarsbevidst.......
    Jeg har meget svært ved at se at bryde loven er ansvarsbevidst både som person, over for den enkelte hund og de racer som står på obslisten samt de racer som bliver brugt som undskyldning for at ens hund skulle være lovlig.........

• #22   29. jan 2013 Griner

Ja lyder godt nok også som en hund der kan sidestilles med løver og hyæner og burde være i zoo bag lås og slå..
    http://hundeejere.dk/hunderace/amstaff-staffordshire-terrier.html

Men så tror jeg sg jeg vil til at holde løver, når de nu er så ens smiley

• #23   29. jan 2013 Her er en beskrivelse af en race der ikke er omfattet af forbud nogen steder i Verden:

"En XXXX er en vogtende hyrdehund, med en stærk og selvstændig personlighed. Racen er mistroisk overfor fremmede, og udpræget vogtende over sit territorie. XXXX er både meget loyale, modige og beslutsomme hunde. som er nogle formidabel vagthunde, der kun gøer når det er nødvendigt. Med et udseende, som minder en del om den velkendte XXXXXX, kan det medføre nogle uheldige situationer, hvis fremmede helt uforvarende kontakter en XXXX på sit eget territorie. Man bør derfor sikre sin ejendom, hvis man har en XXXX i haven.

En XXXXs selvstændige natur kræver en harmonisk og konsekvent opvækst, helt uden brug af hårde metoder. Racen lærer og fungerer bedst, hvis den selv får lov at tage initiativet under træningen.

En XXXXX fungerer godt med familiens børn, mindre hunde eller andre husdyr i husstanden og er tæt knyttet til sine ejere. Det er dog en forudsætning, at man tilvænner XXXXXXen til de andre husdyr allerede fra hvalp. Ligeledes bør man være opmærksom på, en XXXXX er en temmelig stor hunderace, som har stærke vogtende instinkter overfor sin flok. Hunden vil derfor også beskytte børnene i familien stærkt, hvilket kan medføre problemer, hvis der foregår voldsom leg med kammeraterne. Hunden kan i uheldige situationer anse legen som værende alvor og vælge at beskytte de mindre familiemedlemmer."

Og hvorfor er den ikke ramt af forbud nogen steder?
    Jo det er fordi den ikke er populær blandt "uheldige" typer, og ikke har en macho udseende.

• #24   29. jan 2013 Uh hvad er det for en race House??

Godt indlæg !

• #25   29. jan 2013 http://hundeejere.dk/hunderace/kuvasz.html

Blev også nysgerrig så var nød til lige at google det smiley

• #26   29. jan 2013 Den ligner en forvokset golden retriver;-)
    Men tror aldrig en debat som denne er en alle bliver enige om..

• #27   29. jan 2013 Det emne bliver vi aldrig enige om, og folk skal have hver sin mening i fred.

Godt indlæg house.

• #28   29. jan 2013 Jeg ville også være ligeglad. Ærligt sagt!

• #29   29. jan 2013 Ja det er Kuvaszen. Og jeg kan kun sige at beskrivelsen passer med mine erfaringer.
    Dejlig race, når man ved hvad man har med at gøre, og tager nødvendige forbehold.

• #30   29. jan 2013 He he ja det ligner da en stor krammebamse.

• #31   29. jan 2013 Jeg kunne aldrig selv finde på at melde en ejer for en ulovlig hund, med mindre hunden udgjorde en fare for andre.
    Jeg har dog flere gange påtalt overfor ejerne, at de nok hellere må holde hunden i kort snor og sætte mundkurv på, for ikke at få problemer med andre beboere i området og risikere at miste deres hund.

Jeg melder heller ikke unge på ulovlige knallerter med mindre de ræser tværs over gården og gangstierne til fare for legende børn og andre i området.

• #32   29. jan 2013 --Hvis i havde/fik kendskab til en der havde en blandingshund som indeholder en af de forbudte racer - og er født efter loven blev lavet selvfølgelig.
    Og hvad hvis ejer heller ikke overholdt loven med mundkurv og kort snor?--
    er både ejer og hund normal i hovedet, ser jeg ingen grund til at anmelde.

• #33   29. jan 2013 tak for alle svar smiley Jeg var bare nysgerrig omkring holdningen derude.. for jeg ved faktisk ikke selv hvordan jeg skulle forholde mig, hvis jeg kom i en sådan situation smiley

Kommentér på:
ulovlig race

Annonce