{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Har man fejlet som hundeejer... {{forumTopicSubject}}

hvis ens hund dagligt bider en?
Ja, det er self ikke mine egne, for den slags ville jeg aldrig finde mig i.

Men hold op hvor er jeg frustreret over at se min nabo, blive bidt af sin hund hver eneste dag - uden hun gør noget ved det. Uden hun så meget som hæver stemmen over for den eller på anden måde viser at det er uacceptabel adfærd.

Når hunden er i haven - den eneste form for motion den får, gør den rigtig meget. Hun fik klager fra naboerne ang larmen, inkl fra mig.
Jeg kom med det råd jeg bruger ved mine egne: "Gør du, skal du ind"

Problemet er bare at hendes hund på ingen måde har respekt for hende og den er frustreret og bider derfor når hun jagter den rundt i haven for at få den ind. Hunden er en jagtterrier, gårdhund, foxterrier noget i den stil, så den kræver så meget mere end hun giver den.

Hun er self bange for at få en klage mere, da hun så ryger ud. Selvom vi naboer er blevet en smule mere tålmodig over for hende.

Jeg har nævnt over for hende, at det gør mig ked af det, når hun lader hunden bide hende på den måde. Og jeg tænker også, hvornår sker det at den bider en anden person?

Jeg ville gerne kunne gøre noget - men føler ikke hun forstår hvad jeg mener, når jeg kommer med gode råd.
Hvad ville I gøre i denne situation. For det er både synd for hunden, som er frustreret og ejeren som er glad for sin hund, men slet ikke magter den.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har man fejlet som hundeejer...
  • #1   10. feb 2012 Lyder ikke til at du kan gøre meget andet, end at rådgive hende til at træne hunden.. Eventuelt hvordan og tilbyde din hjælp som assistent (hvis du altså vil)..

Tager hun ikke rådet til sig, så kan du ikke gøre mere...

• #2   10. feb 2012 Det er ikke unormalt at terriers bider i leg - bider den så hun bløder eller hapser den hende bare ?

Jeg ville foreslå hende at tage den til noget for den meningsfuld træning....

Er der jagt/fox terrier i måske noget gravtræning - vildtspor eller andet phykisk og fysisk hårdt arbjede..

Altarnativt få omplaceret hunden til et mere egnet hjem...

• #3   10. feb 2012 Må indrømme at jeg ikke tør komme for tæt på hunden. Jeg vil helst ikke bides af den.
    Jeg har prøvet at komme med råd, men ejeren virker ikke til at forstå hvad jeg præcis mener.

• #4   10. feb 2012 Tillæg - jeg har jævnligt blå mærker af at william har haft "fat" i mig under leg - altså det han opfatter som leg - nemlig at løbe efter mig og tage ben eller arme ved hurtige bevægelser...

Jeg har jo selv valgt en tændt model med meget drift , så ja - jeg tager det med et smil og "hapser" tilbage - hvilket han finder MÆGTIG morsomt...

• #5   10. feb 2012 foreslå hende at lade en lang line hænge i halsbåndet når den er ude.. så er den nemmere at fange og hale ind?

• #6   10. feb 2012 Sussan: Det er ikke leg den bider i - det er helt sikkert. Kan sagtens se forskel på legebid og et rigtig bid. Hunden bider hende til blods, hvis den får fat. Den fik fat i dag.

Vil foreslå træning for hende, men tror ikke på det sker. Hunden får ikke engang gåture.

• #7   10. feb 2012 stakkels hund da smiley

• #8   10. feb 2012 mange ældre damer har anskaffet d. s.g ere i misforsåelse for hvad de kræver, tror de er nemme, "søde" hunde men de er livlige intilligente, og så er der jagtterrier i ovenikøbet.....puha, og jeg, der synes en papillion er lidt for aktiv for mig......stakkels par, hun burde nu omplacere den, Bidningen er ren frustation.

• #9   10. feb 2012 Det lyder som om du har alle de bedste intentioner - men en nabo, der bare slet ikke lytter. Hvis du skal være helt firkantet, så er du jo nødt til at fortælle hende, hvad en hund af den type har behov for af motion, aktivering og træning, og anbefale hende at omplacere eller aflive den, hvis hun ikke har mulighed for at opfylde de behov. For det lyder det ikke til at hun hverken kan eller vil, hvis hun ikke engang magter at gå tur med den.

• #11   10. feb 2012 Puhh - jeg ser hverken kådhed, leg eller andet i den dur. Blot en frustreret hund, der ingen respekt har for sin ejer og som viser sin ejer: "Gu vil jeg ej ind, jeg er lige ude og lege" - HAPS!
    Hunden er ingen unghund, den er nok 4-5 år gammel efterhånden. Ældre end Silas.

Jeg har så mange gange prøvet at tale med hende omkring det - men det er bare som om hun ikke forstår hvad jeg siger. Og jeg kan jo ikke tvinge hende af med hunden.

Det er bare frustrerende og trist at se hunden være så frustreret og ejeren være det samme.

• #12   10. feb 2012 Hmmm, jamen så må man jo konstatere, at hun faktisk ikke selv opfatter det som et problem? For så ville hun jo være villig til at lytte og tage imod gode råd, for at løse det?

• #14   10. feb 2012 Så må jeg vel bare holde mine frustrationer for mig selv. Synes det er trist at se.

Damen virker ikke glad for at den bider hende - men virker heller ikke til at magte at gøre noget ved det.

• #15   10. feb 2012 Og nej den kaster sig ikke over mig. Den har hilst på mine hunde mange gange. De bryder sig ikke om den, så de leger ikke sammen. Men jeg vil ikke give mig i kast med at træne på den, da jeg ikke vil bides.

• #16   10. feb 2012 Øv, hvor må det være frustrerende at se på. smiley

• #17   10. feb 2012 Kom med den hund så skal jeg satme træne den! Jeg bliver simpelthen så gal når folk har en hund, som de overhovedet ikke magter. Og jeg kan ikke finde ud af at holde min kæft, selvom jeg tit burde!

Kommentér på:
Har man fejlet som hundeejer...

Annonce