5.454 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 107 Svar

Kan man tillade Kan man tillade

sig at sætte et skilt ud foran sin hæk og skrive " LAD IKKE DIN HUND PISSE OP AF MIN HÆK , DEN GÅR UD" ???? Det er der nemlig nogle her i det område jeg bor i der har gjort... Deres hæk har nu ikke fejlet noget i de 16 år jeg har bo'et her ude... HMM!! Vi bor godt nok i et område med mange vovser.... og nogle er måske ikke så gode til at smale bæ op efter deres hunde , hvilket jeg mener man skal! ! ! Nu er jeg osse dagplejer og jeg ved hvor træls det er at gå med børn ved siden af en barnevogn , og de så liiiigee træder i en lort....
Men det er ski da en hund's natur at den skal tisse mange steder på sin gå tur....

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.
  • Rør til Køkkenvask hænger ikke sammen 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man tillade
  • #1   25. jun 2010 Tja hvis det er privat grund så kan man vel godt sætte et skilt op smiley
    Ved den ene butik der ligger her i byen har de også skilte sat op, ved græsset hvor der står "Sammel op efter din hund, på vores område"

Og mange har de der "nej tak" træhunde til at sidde ved deres indkørsler og hække..

Men okay det er måske ikke helt det samme som med tisseriet.
    Men hvis det genere dem så meget, så må ejerne af hundene jo lige holde hunden i kort snor, så den ikke tisser på den hæk, lige som hvis man har dem med op af gågaden.

• #2   25. jun 2010 Det kan jo være de mennesker der har sat skiltet op er ligeså trætte af deres hæk går ud, som du er omkring dine dagplejebørn jokker i en hundelort ?

• #3   25. jun 2010 Altså vores gamle hund har pisset livet af en busk

og ja hvis det er privat område er folk da i deres fulde ret til at frabede sig hundetis

jeg undres altid når jeg ser folk der lufter hund og ligefrem lader hunden gå ind i andres indkørsel, forhave mm
    man kan da godt lige respektere andre mennesker smiley

• #4   25. jun 2010 Ja, folks hunde skal ikke pisse på andres folk private ting. Om det er biler, buske, hække, barnevogne, eller folks ben.

• #5   25. jun 2010 Jeg har heldigvis en tæve, så hun tisser ikke op ad hækkerne, og hun sætter sig aldrig så langt ind under hækken, at det er det der er skyld i at den evt. skulle gå ud.

• #6   25. jun 2010 Selvfølgelig er der da grænser for hvor man lader sin tisse... jeg lader normalt heller ikke mine hunde gå ind på andres private grund... Men deres hæk har ski aldrig fejlet noget den tid jeg har bo'et her... så derfor undre det mig at det først kommer nu .....

• #7   25. jun 2010 Barnevognen tager nok heller ikke skade, men lækkert er det ikke.
    Kan ærlig talt ikke se problemet. For der er vel ikke hundeejere der lader deres hunde pisse på andres ting,vel.

• #8   25. jun 2010 Anette - du må over på den anden side af vejen, når du skal forbi den hæk, så sker det ikke og så gør du en husejer glad, smiler.

• #9   25. jun 2010 Charlotte
    helt enig

• #10   25. jun 2010 Ja men jeg føler måske bare det er sært at skiltet først kommer nu... Syntes nemlig netop hunde ejerne i vores område er blevet mere ansvarlige....

• #11   25. jun 2010 det var dog underligt - men hvis der er en del hunde er det sikkert derfor de har sat skiltet op..

• #12   25. jun 2010 Nå må lige forlade tråden ... nu kommer her børn. De møder for tiden til direktør tid. Go dag til alle.

• #13   25. jun 2010 Anette
    ja men nu var dit spørgsmål jo om de kunne tillade sig det ikke om det var sært smiley

• #14   25. jun 2010 Du skriver selv der er mange hunde i området, måske derfor.
    min hanhund havde en maner med og skulle tisse på hjørnet af mit hus. og jeg siger dig der stank. Så jeg måtte forbyde han og tisse der.
    Mine nyplantede buske/træer er hegnet ind, netop for og undgå hundetis på dem. Og på gåtur er det kun tilladt og tisse på lygtepæle, og i træsrabatten.

• #15   25. jun 2010 Rikke
    men mon ikke at det er fordi mange har samme holdning
    at de har følt sig nødsaget til at sætte
    et skilt op smiley

• #16   25. jun 2010 Rikke
    det er vel egentlig ligemeget om du har set det
    det ændre da ikke på at folk er i deres fulde ret til at frabede sig det på deres private ejendom

• #17   25. jun 2010 Det bestemmer de vel selv når det er deres hæk ;o) Jeg synes godt man kan tillade sig det.

• #18   25. jun 2010 Rikke. Hvis du har betalt 20.000.- for en hæk, der går ud forneden fordi folks hunde tisser på den, så tror jeg godt nok ikke du bare trækker på smilebåndet.

• #19   25. jun 2010 Ej Rikke, tror altså ikke fulgetis kan ødelægge en hæk og slet ikke helt nede ved jorden :o)

• #20   25. jun 2010 *fugletis skulle der stå

• #21   25. jun 2010 Rikke
    fugle tisser vidst ikke i de mængder (faktisk mener jeg slet ikke de tisser, det er vidst en del af deres afføring, men er ikke sikker)
    katte har folk også pligt til at holde på egen grund
    mænd kan få en bøde på 510 kr smiley

• #22   25. jun 2010 Self. er det ok, at ejeren af huset sætter sådan et skilt op. Det er hans hus og hans hæk.

Og når man går langs en villavej, eller andre beboede områder. Har man vel altid hunden i snor, og så er problemet jo ikke større, end at holde hunden til sig smiley

• #23   25. jun 2010 Jeg fik en overfusning her forleden fordi hunde i vores kvarter tisser på fortorvet. Det har jeg faktisk aldrig tænkt over var et problem, jeg samler pøller op og bli'r irriteret over, at andre ikke finder det nødvendigt, men hundetis...det har jeg ikke spekuleret over.... Jeg forsøger at få Sylfiderne til at sætte sig i rabatten, men skal de tisse så tisser de...

De kan tisse på kommando, men det er ikke altid jeg når hen hvor det er allermest hensigtsmæssigt og får givet kommandoen:/

• #24   25. jun 2010 *rabatten eller rendestenen

• #25   25. jun 2010 Jeg må altså - som tæve-ejer - være enig med Rikke. Synes sgu også det er for sært. Der er forskel på, om ens hanhund tilfældigt tisser op af en hvilken som helst hæk eller om ejerne lærer dem at tisse op af en bestemt hæk.
    Hvad med lygtepælene? De begynder vel snart at ruste af hundetis... Nej nej nej, må hellere lære min tævehund at gå på toilettet, tænk engang, hun ødelægger andres afgrøder ved at tisse på fortovet eller i jorden... Tsk, tsk
    :o))

• #26   25. jun 2010 Rikke>> Så fordi andre gør det, så er det iorden at vi gør det? Ahhhh, den er ikke helt ok ;o)

• #27   25. jun 2010 Rikke
    og vi ved jo alle sammen at "two wrongs
    make a right". smiley

kan slet ikke se argumentet at fordi folk ikke overholder loven ang deres katte så kan dem med hund også bare gøre som det passer dem

og desuden tror jeg bestemt ikke at katte er et lige så stort problem
    katte bliver i forholdsvis samme område og afmærker territorium
    hunde bliver slæbt rundt alle mulige steder og afmærker stort set alt
    hvis man nu bor et sted hvor mange lufter hund kan der godt nok nå at være mange hunde der letter ben

• #28   25. jun 2010 Ja, selvfølgelig kan man tillade sig at sætte skilt op!

Min ligusterhæk bærer også tydeligt præg af, at naboens hanhund altid skal markere et bestemt sted.

Jeg har en tæve, og hun får bestemt ikke lov at sætte sig hverken at skide eller tisse på andres grund. Gør hun anstalter til at gå ind på andres plæner eller i andres indkørsler, bliver hun venligst men bestemt kaldt tilbage.

Jeg begriber ikke, at hanhunde-ejere mener, at deres hunde skal ha' lov til at overpisse andres ejendomme konstant. Selvom min hund er en tæve så urinmarkerer hun også konstant, men alligevel lader det sig gøre, at jeg bestemmer, at der er bestemte steder, hvor det ikke er lovligt.

• #29   25. jun 2010 Gitta
    Tja, jeg ville skulle ud på en længere køretur for at lufte hund så - det nærmeste er vel hundeskoven, hvis den vel at mærke er offentlig...

• #30   25. jun 2010 Gitta
    næ det forstår jeg som hanhunde-ejer heller ikke

• #31   25. jun 2010 Rænne, den forstod jeg ikke. Hvorfor skulle du ud på en længere køretur??

• #32   25. jun 2010 Fordi alle grunde her er privatejede, hvor skal min tævehund så tisse?

• #33   25. jun 2010 Rænne
    du lader den vel under alle omstændigheder ikke tisse på andre folks grund???

• #34   25. jun 2010 Stupid - Jo, det gør jeg rent faktisk, da hun ellers skulle holde sig i 10-15 år, alt efter alder. Og der har INGEN ballade været.

• #35   25. jun 2010 Alle
    HVOR LUFTER I JERES HUND? Hvad gør i hvis jeres hund kommer midt om natten med dårlig mave og skal ud NU? Hvor får den lov at rette sin nødtørft, at tisse osv?

• #36   25. jun 2010 Rikke
    hvis det er kommunens er det offentligt smiley

• #37   25. jun 2010 Lyder mærkeligt....er der ikke veje eller stier imellem grundene?

Vejene her i mit kvarter er ikke kommunale. De er ejet af grundejerforeningen, men det opfatter jeg ikke som privatejede grunde. Jeg har lige så meget ejerskab som alle de andre i grundejerforeningen.

• #38   25. jun 2010 Rænne
    ja jeg ville sgu brokke mig hvis der rendte fremmede hunde på min grund

og hvis min hund kommer og skal akut ud om natten kommer den ud i haven og hvis jeg ikke havde have ville jeg gå ud på fortovet, da ikke ind på andres grund

• #39   25. jun 2010 sjovt som folk reagerer herinde på noget så simpelt som hundetis..... vi bor i et villakvarter.... og ingen af dem, der bor bag ligusterhækken (i nærmeste omkreds af hvor vi bor) føler sig generet af at en hanhund tisser på deres velfriserede hæk.....

• #40   25. jun 2010 Gitta
    Synes da godt nok det ville være TÅBELIGT at gå ud midt på vejen, fordi "nu skal jeg lufte hund". Der kører altså biler derude! Og fortovene, ja de hører jo med til folks matrikel. Her er én sti, på 150-200 meter. Det er sgu for kort at gå med en hund i dens liv.

• #41   25. jun 2010 Rænne
    hvad mener du forøvrigt med at hunden skal holde sig 10-15 år alt efter alder?

• #42   25. jun 2010 Rikke S - hvor har jeg skrevet, at hunden ikke må sætte sig på offentlig grund???

• #43   25. jun 2010 Stupid
    Fortovene er jo altså lige så privat som hækkene. Hvorfor skal folk ellers selv rydde sne på deres fortov? Det ville kommunerne jo gøre, hvis det var deres fortove. Det gør de ikke, FORDI det ikke er deres.

• #44   25. jun 2010 Rænne
    fortovene er offentlige du har bare som grundejer pligt til at holde dem rene

• #45   25. jun 2010 Stupid
    At hvis hun ikke må tisse eller andet på privat grund, ja så skal hun jo holde sig hele livet...

• #46   25. jun 2010 Rænne
    du kan jo forbyde folk at gå i din have
    men du kan altså ikke forbyde dem at gå på fortovet

• #47   25. jun 2010 Rænne, hvor har jeg skrevet noget om, at hunde ikke må sætte sig på fortovet??

At man har pligt til, som grundejer at rydde fortovet for sne og is, er ikke det samme som, at man ejer fortovet!

• #48   25. jun 2010 Rikke
    jeg siger bare at der er kæmpe forskel på privat og offentlig grund, og på privat grund kan grundejeren tillade sig at frabede sig lige nøjagtig hvad der passer dem
    jeg ville også frabede at folk lufter hund i min have eller at deres børn leger der osv medmindre jeg selv har givet lov, man skal jo ikke have tilladelse til at gå offentlige steder medmindre der er særlige regler

• #49   25. jun 2010 ...nej men man kan sagtens få en overfusning fordi hunden tisser på fortorvet/rabatten/rendestenen/stien...puha, det er svært at gøre alle tilfredse og være sit ansvar bevidst som hundeejer.

• #50   25. jun 2010 Rænne
    nej det skal hun ikke hun kan tisse på fortovet som IKKE er privat

• #51   25. jun 2010 Rie
    det er jo så bare fordi folk er hysteriske, det er ikke ulovligt, men jeg kam sagtens forstå dem der ikke gider andres hunde i forhaven smiley

• #52   25. jun 2010 Synes det er sjovt som alle bliver hellige.
    Nå, jeg har altså lavet en tegning af, hvordan ET af områderne her ser ud..

• #53   25. jun 2010 Stupid, nej jeg holder dem selvfølgelig væk fra andres haver, gårde, matrikler, trappesten...men ja, "folk" er nogengange nok lidt hysteriske her på Frederiksberg;DDD

• #54   25. jun 2010 Jamen hvis kommunerne satte skilte op med, hunde ikke måtte lave stort eller tisse på deres fortov, tja så måtte de det vel heller ikke. Hvis man ejer noget, bestemmer man også over det. Og vil jeg ikke have tis op af min hæk, er jeg i min fulde ret til at sætte et skilt op. Og hunde-ejers ansvar at overholde det og respektere det.

• #55   25. jun 2010 netop... ydersiden af en hæk.......
    ingen af mine hunde får lov at gå i hverken indkørsler eller forhaver..... men de får lov til at tisse på de hække der er ud til stisystemer.......

det er en del af træningen lige fra hvalp, at man ikke vimser op i en indkørsel eller en have...

• #56   25. jun 2010 Nå, det blev til to tegninger.

Tegning 1:
    http://i19.photobucket.com/albums/b176/Raenne/grunde.jpg

Tegning 2:
    http://i19.photobucket.com/albums/b176/Raenne/MILI.jpg

• #57   25. jun 2010 Tine
    Enig

• #58   25. jun 2010 ina
    Hvis nu jeg havde skilte oppe, og det ikke blev overholdt, hvad så? Altså, jeg mener...har jeg ret til at gøre et eller andet, kontakte nogen eller hvordan? Jeg spørger af ren nysgerrighed, for kan jo se rundt omkring at skiltene omkring at samle op ikke fungerer, f.eks.

• #59   25. jun 2010 Rænne:

Nej jeg tror ikke der kan gøres så meget. Det er op til folks egen samvittighed. Men jeg ser det sådan: Rigtig mange mennesker vælger ikke at have hund. Men de acceptere jeg har. Smiler og giver gerne mine hunde en aende hånd, når jeg møder dem. Så er det mindste jeg kan gøre, er da at overholde deres "regler" omkring deres ejendomme.
    Så hvis der står et skilt: venligst at ikke lade sin hund tisse/strinte der. Lader jeg ikke mine hunde tisse der smiley

• #60   25. jun 2010 At man argumenterer for behøver da ikke være ensbetydende med at man selv går op i det

jeg siger bare at folk er i deres fulde ret til at ville holde deres grund fri for andre mennesker og deres husdyr
    det betyder ikke at jeg selv går frem og tilbage foran grunden med et jagtgevær
    det eneste jeg er træt af er folk der lader deres hunde skide i vores forhave og som samtidig ikke samler op

• #61   25. jun 2010 Ina
    helt enig

• #62   25. jun 2010 Vores hæk er lidt tynd for neden he he... men til gengæld har vi ikke skullet fjerne ukrudt under hækken de sidste 3-4 år...
    Det er ren roundup ham Taco strinter med :o))

Og jeg kan sagtens forstå at man er træt af at fremmede hunde pisser på ens hæk.. eller går ind i ens have for at "gøre sig ren"..
    Jeg var ved at vælte over en gravhund i 8 meter flex en dag jeg gik ud af min hoveddør... Det er bare ikke okay.
    heldigvis havde jeg ingen af hundene med

• #63   25. jun 2010 Rikke
    næ tror bare du ligger mere i det end der står

spørgsmålet i tråden gik på om man kan tillade sig at stille sådan et skilt, og ja det kan man på sin egen grund smiley

• #64   25. jun 2010 Anne
    det tror jeg heller ikke der er nogen der siger, altså at de undgår der hele smiley

• #65   25. jun 2010 Tina og alex

jeg blev faktisk hevet ned af en trappe da jeg var højgravid med min ældste fordi da jeg kom ud af døren (i vores tidligere hjem) med vores gamle hund stod der en hund helt henne ved trappen og den skulle ud synes buæler selvfølgelig hvillet resulterede i at han løb ned af trappen smiley

• #66   25. jun 2010 Rikke
    arh det er altså ikke helt umuligt
    hvis jeg siger nej til Link gør han det ikke

• #67   25. jun 2010 Jeg kan nu sagtens forhindre at min hund.. Både hannen og tæven.. tisser hvor jeg ikke vil have det..
    Så svært er det faktisk heller ikke.
    De må tisse på græsset på offentlige arealer og i skoven.....
    Hvor jeg ikke vil have de tisser.. feks i forhaver eller op ad huse, trapper, tøjstativer etc. der går de på plads

• #68   25. jun 2010 Anne
    ja så kan man jo i hvert fald forstå at folk ikke samler op hvis de tror det er sådan man gør ha ha

• #69   25. jun 2010 Stupid lamb : Puha.. Ikke rart at falde ned af trappen når man er gravid... Jeg får det helt dårligt bare ved tanken..

• #70   25. jun 2010 Anne : AAAADDDDDEEERR

• #71   25. jun 2010 Tina og alex
    nej jeg passede også så meget på maven at jeg slet ikke tog fra og derfor faldt bagover og knalede nakken ned i trappen og mistede synet i 1 1/2 time smiley

• #72   25. jun 2010 Forresten jer der ikke mener man kan forhindre hunden at tisse, hvad gør I når i fx går i byen, får de så lov at tisse på butikkernes gadevarer ?
    Eller går I ikke i byen eller?

• #73   25. jun 2010 Stupid : Ej føj hvor væmmeligt....
    Håber da du og baby kom jer hurtigt efter den omgang

Anne : Ja nu du siger det.. Utroligt nogen tror en vejledning er nødvendig...... Så kan man jo undres over hvorfor de mener det... puuuu

• #74   25. jun 2010 Tina og alex
    der skete heldigvis intet med bebsen (som i dag er en stor dreng på 8) og jeg fik "kun" hjernerystelse og en flænge i baghovedet

• #75   25. jun 2010 Nu har jeg tæver, så har ikke "problemer" med strinten, men jo vi går i byen og vi går så udenom gadevarer...som sagt tisser de som regel på kommando, hvor det er passende;D Men der kan så bare lidt forskel på hvad man finder er passende...det var bare min pointe;))

Sund fornuft, respekt og hensyn, det må være enhver hundeejers mantra:))

• #76   25. jun 2010 Rikke
    men så tilbage til spørgsmålet: hvordan undgår du at de tisser op af gadevarer når du passere en butik ?

• #77   25. jun 2010 Anne
    Link markerer skam stadig men ikke hvor som helst det passer ham

hvis jeg ikke synes det er et ok sted så stopper jeg ham

• #78   25. jun 2010 Rie
    helt enig smiley

• #79   25. jun 2010 Stupid, puha en gyser...godt der ikke skete mere med jer:O

• #80   25. jun 2010 Jeg er virkelig overraske over, at det kan være et problem, at der bliver tisset på ydersiden af en hæk ? Hvor pokker skal hundene så tisse ? Når man bor på en villa vej, så er der jo haver alle steder, og desværre har vi ikke en skov i baghaven :0)
    Nu har jeg ikke en han hund, men mine to tøser kan jeg ikke få til at tisse på fortov eller fliser, det skal være på jord eller græs. Vi går ALDRIG ind i folks haver eller indkørsler, men det desværre er der flere der skider i vores indkørsel :0( ,men de tisser på det lille stykke jord mellem fliserne og hækken/haven. Det er vel også privat ?
    Jeg vil heller ha at hundene tisser op ad vores hæk, end at de tisser en sø på fortovet.
    Hmm, har virkelig aldrig tænkt på det kunne være et problem..

• #81   25. jun 2010 Betina
    det er det jo heller ikke nødvendigvis for alle
    men hvis folk har en hæk de er meget glade for og sætter et skilt op bør man da respektere det

• #82   25. jun 2010 Rikke, nu er vi nogle der bor midt inde i byen..så derfor skal de nødvendigvis færdes herinde;)) Ville dog rigtig gerne flytte ud på landet, da jeg synes at hundebestanden er lige lovlig høj her hvor vi bor:/

• #83   25. jun 2010 Forresten har jeg også læst nogle debatter hvor folk synes det er helt vild ulækkert at egen hund tisser i egen have...uhh ja det er svært at gøre alle tilfredse;DD

• #84   25. jun 2010 Ja, pas på hvad i køber ,der har stået i gågaderne. Man kan nemlig ikke undgå ens hund pisser på det.

• #85   25. jun 2010 Rikke
    ja det er jo ikke os alle der kan (eller vil) udgå byen
    og hvis du kan ungå det hvis der står et skilt er det vel det samme smiley

• #86   25. jun 2010 Brug hjernen
    LOL

• #87   25. jun 2010 Kunne egentlig også forestille mig, at der var nogle evt. med små børn, der synes det er ulækkert at hunde tisser på græsset i parken åh det er sgu svært...nå nu skal jeg nok stoppe og henholder mig til mit mantra: Sund fornuft, respekt og hensyn, sund fornuft, respekt og hensyn:))

• #88   25. jun 2010 ...indsæt selv de manglende kommaer:D

Rikke, I know, ville bare lige skære det ud i pap;D

• #90   25. jun 2010 Jeg ville godt nok også være træt af at andre folks hunde tissede op af mine buske eller på mit græs. Vores egen hund får ikke engang lov til at tisse på græsset, fordi det giver gule, visne pletter. Så hun har lært at tisse af og hvad hun nu ellers skal på gruset i gårdspladsen inden vi går ud i haven. Går vi tur, får hun heller ikke lov til at tisse i folks forhaver.

• #91   25. jun 2010 <b>Anne -med rotterne -:
    Jeg synes det er rigtig nemtat undgå en tæve tisser her og der, det er jo bare at gå ud i haven (eller et andet sted hvor den må tisse) og vente til det er gjort og så er man klar til at gå. Det er sværere med en hanhund..</b>

Som jeg har skrevet tidligere, så urin-markerer min tæve altså også, men alligevel får hun da ikke lov at gøre det hvor som helst!

• #92   25. jun 2010 Altså nu har vi jo både han hunde og hun hunde , og vores græs har ikke taget skade og heller ikke den hæk som er han hundenes ynglings sted at lette ben... sååee syntes måske der er rimelig meget hysteri omkring det... Syntes da man ved hvordan man gebærder sig når man har hund. Men nogle mennesker er altså osse total anti hundehys.... Alle har ret til at være til.

• #93   25. jun 2010 M Hysted> hi hi

• #95   25. jun 2010 Det kunne være at vi skulle sætte et skilt op hjemme i vores forhave, vi har nemlig 4 buskbum der er ved at være pisset ihjæl af nabolagets hanhunde.....

• #96   25. jun 2010 Det er vel også lovligt at ha hver sin mening om tingene ! Jeg mener bare at man vel er sit ansvar bevist når man har hund.

• #97   25. jun 2010 Jeg har læst noget om, at man kan komme noget i foderet, der gør urinen mindre skadelig for planterne. Der er også forskel på planter, nogle tåler bedre hundetis end andre og har man en tilstrækkelig stor have, så er belastningen måske ikke så stor, især ikke hvis hundene tisser på bestemte steder, hvor det måske ikke lige kan ses, som hos os. Vores gæster ser også Lia rende rundt ude i haven, men hun tisser så ikke derude.

Problemet i byområder er jo hundenes avislæsning 1 tissetår om dagen er måske ikke det helt store problem, men de fleste hunde vil jo helst tisse oveni og så får man måske 20-30-50 tissetåre om dagen på nøjagtig samme sted.

• #98   25. jun 2010 Undskyld men kan ikke lade vær. GG

http://www.youtube.com/watch?v=80D0ylOqPJ8&feature=related

• #99   25. jun 2010 Annika I > den er ski da noget dygtig...he he

• #101   25. jun 2010 Anne - med rotterne -, jeg kan fortælle dig at min græsplæne har store gule visne pletter, hvor min hund tisser. Rundt omkring pletterne vokser græsset til gengæld enormt - der er det grønt og frodigt.

Mange af mine gæster undrer sig over det og fortæller, at sådan bliver deres græs ikke, hvor deres hunde tisser.

I starten troede jeg, det havde noget med foderet at gøre. Men da min hund har allergi, og jeg derfor efterhånden har forsøgt mig med et hav af forskellige fodertyper og nu er endt ved barf, så kan jeg se, at uanset hvilket foder min hund får, så svider hun græsset af, der hvor hun tisser.

At DIN hund eller Hysteds hunde ikke svider græsset, betyder altså ikke nødvendigvis at alle andre lyver....ikke alle hunde er ens og åbenbart heller ikke deres tis.

• #102   25. jun 2010 Gitta
    lige netop min gamle hund havde også syretis det har link ikke smiley

• #103   25. jun 2010 M Hysted, min kommentar var nu også rettet mod Anne. ;o)

Hendes bemærkning <b>Parkerne her i byen er pæne og velholdte, på trods af tis. Jeg må indrømme jeg har lidt svært ved at tro på det.</b> viser jo med al tydelighed, at hun ikke tror på, når folk fortæller at deres hundes tis svider græsset. Det må vel være det samme, som at hun mener, at man er fuld af løgn?!?!

• #105   25. jun 2010 Orv ja, hundetosset...det kunne du da tjene penge på:))

• #106   25. jun 2010 Måske det kan udrydde de dræber snegle som nogle ha i haverne....

• #107   25. jun 2010 Ved man hvordan skadede træer og buske ser ud, så ser man det faktisk forholdsvist tit, der hvor der kommer mange hunde. Ellers kan man lige lave en søgning på hundeurin og planter og så kommer der en del artikler på banen.

Nu vil jeg så også gætte på at parkvæsenet vælger de mere hårdføre planter til offentlige parker end folk i villahaverne gør - for jeg kan ikke huske at have set græs med visne tissepletter sådanne steder, mens begge mine hunde har plettet mit egen plæne. Offentlige parker skulle også gerne kunne holde til brug også hundenes brug hvis de må komme i parken. Det samme med offentligt tilgængelige skove og lign.

Private haver og tilhørende planter er dog noget helt andet efter min mening. Jeg kunne lige så lidt finde på at lade min hund tisse i fremmede folks forhaver eller på fremmede folks planter, som jeg kunne finde på selv at gå ind i haven og røre ved folks ting.

• #108   25. jun 2010 Det er næringsstofferne og og urinens pH, der ødelægger planterne. Der er utallige artikler om emnet.

• #111   26. jun 2010 Mødte flere på min aften gå tur igår som sagde til mig at jeg da skulle gå ovre på den anden side så jeg rigtig kunne SE hvad der stod på skiltet...;-) Er lidt bange for folk provokere nu og netop går forbi deres hæk.... netop fordi de har skrevet et knapt så pænt skilt.

• #112   26. jun 2010 Hvad provokerende er der ved at gå forbi hækken? Det bliver da først provokerende, hvis folk bevidst lader deres hanhunde pisse op af hækken trods den venlige henstilling om at lade være!

Hvis folk kan blive provokeret af en tekst, som den du skriver i startoplægget, så siger det da mere om hundelufterne, end det gør om hækkens ejer.

• #113   26. jun 2010 Ja men tror desværre nogle godt kan blive sådan ...

Kommentér på:
Kan man tillade

Annonce