{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Hvad kan man tillade sig?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg ville lige høre jeres holdning til at have andres hunde på besøg i jeres hjem.

Vi er i den situation, at vi selv har en (mellem)stor hund og stort set samtlige af vores vennepar og familie alle har små hunde.
Vores hund må ikke være i sofaen eller sengen herhjemme (og forsøger heller ikke at komme derop når der ikke er andre hunde), men alle de andres hunde er vant til at være i sofaer og senge hjemme hos dem selv.

Når vi har gæster på besøg er det derfor blevet helt "normalt" at deres hunde også er i vores sofa og seng når de er på besøg.

Nu er situationen den, at vi har købt hus og at vi i den forbindelse også skal ud og købe nye møbler, og jeg ville rigtig gerne holde de nye møbler helt "hundefri"
Kan jeg tillade mig at sige, at de små hunde ikke længere må komme op i vores møbler?
Udover at det er irriterende at skulle gøre sofaen ren efter alle andres hunde end vores egen, så har det også skabt lidt forvirring for vores egen hund, at alle de andre hunde sidder i sofaen, men at vores ikke må gå derop.

Mie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man tillade sig??
  • #2   13. jul 2015 Her hjemme har vi den holdning 'mit hus, mine regler'. Så ja, jeg mener sagtes at du kan sige at de ikke må mere. smiley

• #3   13. jul 2015 Dit hjem - dine regler. Ufatteligt at folk ikke acceptere det. Hvis Klunte er med nogen steder, så er han aldrig i folks møbler - medmindre den vi er ved, selv invitere ham derop.. Så ja - du kan sagtens tillade dig, at be folk om at holde deres hunde nede smiley

• #4   13. jul 2015 Dit hjem dine regler, selvfølgelig kan du da tillade dig at sige det;) jeg ville nok gøre folk opmærksom på at hunde ikke må komme i møbler hos dig før gæsten kommer, så kan de lade ?fido blive hjemme hvis de mener det bliver et problem;)

• #5   13. jul 2015 Du kan sagtens tillade dig at forbyde andre folks hunde i dine møbler smiley Jeg har selv en stor hund der ligger i sofaen hjemme hos os selv. Men jeg har da ingen problemer med at acceptere at min hund ikke må ligge i andre folks sofa'er.

• #6   13. jul 2015 Ja, selvfølgelig kan du tillade dig at sige at de er velkomne i jeres hjem, men ikke jeres møbler. Jeres hjem, jeres regler. Punktum.
    Jeg har ofte mine hunde med hjem til andre og det sætter jeg stor pris på at jeg må have, nogle steder må de være i sofaen, andre steder ikke(og det respektere jeg fuldt ud), et andet sted må de kun være i køkkenet, hvilket jeg også respektere.
    Syntes det er meget forkert opførsel af jeres venner og meget respektløst, hvis I har sagt til dem at deres hunde ikke må komme i møblerne.

• #8   13. jul 2015 Helt enig med de øvrige - du bestemmer reglerne i dit hus. Og hundene kan sagtens finde ud af, at reglerne "ude" er nogle andre end "hjemme".

• #9   13. jul 2015 Jeg synes faktisk det er enormt respektløst af dine venner at de tager det som en selvfølge deres hund må være i jeres møbler.

Thor er alle steder i vores hjem. Men når vi er ude, så kommer han ikke i møblerne, medmindre han bliver inviteret af værten. smiley

• #10   13. jul 2015 Selvfølgelig bestemmer du i dit eget hjem. Jeg er meget enig med Bodil i, at det er en god ide at sige det til gæsterne inden de kommer. Så kan de selv vurdere om de vil lade hunden blive hjemme.

• #12   13. jul 2015 Labsen: Ja præcis. Man kan jo bare sende en sms og sige :" Nej, Aase-Magrethe. Vi har fået nye sofaer, så fra nu af er vores møbler hundefrit område. Jeg glæder mig til vi ses. Hilsen xx".

• #13   13. jul 2015 Hvis du ikke er vandt til dyr i møblerne, forstår jeg slet ikke du tillader at andre har deres dyr i dem..

Herhjemme må dyrene godt nok gerne være i møblerne, men ikke på bordene, jeg ville blive stik tosset hvis mine gæster ikke respekterede det

• #14   13. jul 2015 Og du skal huske at selvom det har generet dig, så har du jo aldrig fortalt dine gæster at det med sofa er et no go hjemme hos jer. Så de ved nok slet ikke at de er gået over grænsen smiley Så svesken på disken og fortæl hvilke regler der gælder hos jer smiley

• #15   13. jul 2015 Selvfølgelig kan du det smiley Jeg forstår slet ikke at du i forvejen acceptere andres hunde i dine møbler, når nu din egen ikke må smiley

• #16   13. jul 2015 Enig med de andre. Det er dit hjem, din hund må ikke være i møblerne, selvfølgelig må deres heller ikke. Absolut intet underligt i det. Du kan evt foreslå at de kan sidde med hunde på skødet, hvis du føler behov for et kompromis smiley

• #17   13. jul 2015 Vi tog problemstillingen op for et lille år siden (hvor vi slet ikke havde hund endnu), hvor jeg spurgte, om de ikke kunne lade hundene blive på gulvet.
    Men eftersom ingen af deres hunde nogensinde har hørt om ordet hundetræning eller ordet "NEJ", skabte det rimelig dårlig stemning idet ejerne efter lang tids kamp stadig ikke kunne afholde hundene fra at hoppe op i sofaen. smiley

Jeg synes det er skønt at de tager deres hunde med, og jeg sætter stor pris på, at vores også må komme med ud til dem, men ville bare synes det var super, hvis jeg kunne få indført nye regler nu hvor vi alligevel flytter og skifter inventaret ud smiley

Så slipper jeg også for at skulle se på min 9 måneder gamle hund som sender mig lange ulykkelige blikke når de andre hunde sidder i sofaen, mens hun pænt sidder på gulvet smiley

• #18   13. jul 2015 Det er bare at slå hårdt ned nu her. Jeg tænker at du allerede NU siger at sofaen er forbudt for hunde. Imens I har de gamle møbler smiley

• #19   13. jul 2015 Så må du jo sætte dig lidt i respekt og sige "Jamen så kan din hund heller ikke være i stuen" og så anvise dem til et rum hvor man kan lukke døren til.

• #21   13. jul 2015 Dit hus - Dine regler.
    Herhjemme må Bine være overalt, men når vi er på besøg hos mine forældre eller svigerforældrene, så er sofaen lukket område for hunde.

Og Bine acceptere det heldigvis uden problemer smiley

• #22   13. jul 2015 Jeg synes det er så respektløs, at dine venner og familie ikke respekterer, at du ikke ønsker hunde i møblerne.
    Min hund må gerne være i sengen og sofaen, men jeg forstå udmærket, dem der ikke ønsker det. Det sviner ret så meget.
    Det er de færreste at mine venner + families hjem, hvor min hund må være i sofaen. Sådan er reglerne i deres hjem, så det respekterer jeg.
    Det er ikke din skyld hvis deres hunde er overforkælede skødhunde, der ikke ved hvad nej betyder. Som jeg skrev, så sviner det altså ret meget med en hund i sofaen, så jeg tror du vil blive ked af det, hvis din nye sofa skal dækkes af hundehår. (jeg har en golden, den fælder hele tiden smiley )

• #27   13. jul 2015 Jeg ville sige: herhjemme er der ingen dyr i møblerne. Kan i ikke forhindre jeres hunde i at hoppe op i senge og møbler, og orker i ikke at bruge tid på at træne det, så kommer hunden bare ikke med herhjem smiley

• #28   13. jul 2015 ja gu kan du da det!
    Nu har mine hunde godt nok altid måtte ligge i møblerne... men reglen har osse været 'at det må du hjemme - ikke nødvendigvis ude'

• #30   13. jul 2015 Som de andre siger: Dit hjem, dine regler. Det er ikke noget som skal stå til diskussion.

Lia må gerne være i vores sofaer og hånden på hjertet, så springer hun vildt og voldsomt op i dem og... aehmmm... også nogle gange direkte fra den ene sofa til den anden.

Men, men, men... sengen hopper man ikke op i før man har fået lov og andre folks møber er strengt forbudt. Det kan hun sagtens finde ud af.

• #33   13. jul 2015 Jeg har lige modsat problem min hund kommer kun i sofaen hvis han ligger på tæppe og har fået lov. Hjemme hos mine forældre må deres hund gerne være i sofaen men Taiga må ikke og det må han da kunne forstå siger de... Men deres egen snart 7 år gamle hund kan ikke finde ro herhjemme hvis hun ikke må ligge i vores sofa. Og det må hun altså ikke da mine forældre har kat og vi kkke kan tåle kat herhjemme og det sidder i hundens pels men skal så også siges at Taiga herhjemme ikke er i sofaen når vi har gæster og slet ikke andre hunde da jeg ikke gider andre hunde i min sofa men synes da heller ikke det er fair at man er et sted hvor nogle godt må og andre ikke må smiley

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
    #34   13. jul 2015 hel enig med de andre .. jeg ville bliv stiktosset hvis jeg havde gæster som dem du skriver om ..min vuffe må "kun" ligge i min seng smiley og sådan skal det være smiley ..og er vi ude ligger vuffe på gulvet på et af hendes tæpper , som jeg tager med

• #36   13. jul 2015 CF- hehe jo på en måde men deres hund får så ikke lov da vi ikke kan tåle hende pga katten. Men det er bare det at de er så 4-kantet med hvad vores hund burde kunne forstå når deres egen ikke kan. Og så er det hjemme ved mine forældre at min hund ikke må komme op i sofaen men deres egen må godt. Jeg stopper ham men synes ikke helt det er fair

• #38   13. jul 2015 Du kan tillade dig hvad du vil
    Det er dit hjem
    Kan folk ikke respektere reglerne må de lade være at medbringe deres hunde

Kommentér på:
Hvad kan man tillade sig??

Annonce