{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

kan hun have fejlet noget? {{forumTopicSubject}}

ja undskyld mine mange indlæg på en gang, men vil bare gerne adskille mine spørgsmål he he smiley

min 7 måneders hvalp, diva, er lige nu i sin første løbetid, og jeg må indrømme at det overrasker mig, hvor "meget" hun bløder...

det er fordi jeg sammenligner med tascha, som jo desværre er på regnbuebroen *rip*...

MEN når tascha var i løb, blødte hun stort set ikke.. der var aldrig en blodplet på gulvet, eller andet...

første tanke er jo nok at hun bare var god til at holde sig ren..

MEN der kommer det, for det var faktisk ikke ret tit man så hende slikke sig....

diva er utrolig dårlig til at holde sig ren... drypper hist og her, og pelsen er rød og snusket der nede... det overrasker mig lidt, men jeg sammenligner jo med tascha....

i taschas 3 og 4 løbetid valgte vi at lade hende og dusty parre (til trods for at han er kryptocid.. men de eventuellt hvalpe skulle kun vidre til familie medlemmer, som ikke skulle bruge dem til avl.. så derfor så jeg intet galt i det)..

men der kom ingen hvalpe nogen af gangene..

det er jo sansynligvis dusty der ikke har "gang i dem"..

men nu når jeg så oplever divas meget anderledes løbetid, hvor hun bløder meget mere..

komer jeg til at tænke på om det muligvis er tascha der har fejlet noget, der har været grund til at hun ikke blev med hvalpe??

(i kan jo selvfølgelig ikke svare 100% men bare kom med jeres indskydelse??=)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan hun have fejlet noget?
  • #1   6. okt 2008 Nøjagtig som ved mennesker, er der stor forskel på hvor meget tæver bløder. Så at der skulle være noget galt med den ene eller den anden kan ikke konkluderes der udfra.

I de første par løbetider er det osse muligt at du skal hjælpe din hund med at forstå at holde sig ren. Dvs når den drypper, så opfordre hende til at gøre rent efter sig.

Og sidst -jeg ved det ikke er det du spørger om -men jeg fatter slet ikke at man bevidst vil bruge en kryptorchid hund til avl uanset hvem der skal have hvalpene -hvalpene vil jo osse bære anlægget for kryptorchisme

• #2   6. okt 2008 Det er muligt hun har fejlet noget, men det kan du ikke vurdere ud fra styrken af hendes løb.

Jeg har også tæver der styrtbløder og tæver hvor vi næsten ikke opdager de er i løb. Det er individuelt lige som hos menneksker.

Blødte vi alle ens, fandtes der nok hverken tampax mini og tampax super sug. smiley

• #3   6. okt 2008 Undskyld jeg lige smider et spørgs herinde i din tråd, men hvad er kryptorchid ?

• #4   6. okt 2008 krypticod er når hunden ikke har testiklerne nede på plads... enten den ene eller dem begge sidder for langt oppe...

nej måske forstår DU ike min beslutning om det.. men har ikke brug for en moral prædiken omkring det... så længe jeg kan sikre mig at hvalpene ikke bliver brugt i avlen (kan jeg i form af at det var min familie der skulle have haft)... så kan jeg ikke se noget galt i det..

sådan er MIN mening

• #5   6. okt 2008 Sandie L- Mnage tak for svaret, så blev jeg det klogere.

• #6   6. okt 2008 Sandie -jep det er din mening. JEG forstår så ikke at man bevidst vil være med til at lave hvalpe der ikke er sunde og raske. Kryptochisme kan bl.a. føre til overproduktion af testosteron (hvilket kan give adfærdsmæssige problemer), og give en øget risiko for kræft. Og alt efter hvor de sidder bliver en kastration osse både dyr og besværlig da stenen i så fald skal opereres ud... Hvorfor lave de slags helt bevidst?

• #7   6. okt 2008 det er slet ikke sikkkert hun bløder mere end den gamle.

De 2-3 første løbetider er den tid hvor hunden lærer at holde sig selv ren, og vi mennesker "glemmer" mange gange starten men husker kun slutresultatet

Kommentér på:
kan hun have fejlet noget?

Annonce