{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.833 visninger | Oprettet:

Åh nej hun skal have hvalpe... {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her barndomsveninde, som overtog en meget overvægtig cairn terrier tæve her for UNDER 6 mdr siden - hun har i forvejen 2 hanhunde, 1 stor og 1 lille ... jeg fortalte hende med det samme at det var VIGTIGT at de ikke var sammen når hunden var i løbetid ... men nu er det jo så alligevel sket!!!

Hun siger at det er sket i januar (jeg ved ikke hvor længe de er drægtige) og hun siger det er den lille hund - og det håber jeg virkelig, da den store er amr. bulld/labrador blanding og temmelig stor!!!

Jeg er yderst frusterede over det, jeg ved at hun ingen ting ved om det, og tager det som det kommer - udover det så ved jeg også at hun heller ikke har penge til evt. kejsersnit, eller hvis der skulle komme andre ting.

Hunden var åbenbart begyndt at pruste og stønne i nat, men der er ikke sket mere .... jeg har fortalt hende at jeg synes hun burde kontakte dyrlægen, bare for at forhøre sig hvordan og hvorledes med det hele ...det er da det mindste man kan gøre, når man nu ikke har sat sig ind i det.

Jeg ved sgu ikke hvad jeg ellers kan sige til hende, og jeg tror ikke engang hun lytter må jeg indrømme. smiley

Udover det er tæven 6 år og har aldrig haft hvalpe før - jeg tvivler også på at tæven får fred, da der jo er 2 andre hunde i huset, og den store er vist temmelig voldsom.

Jeg måtte bare ud med det, da kæresten ikke er hjemme, så det kan ikke gå ud over ham.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej hun skal have hvalpe...
  • #1   10. apr 2012 :((((( hold da fast der er mange punkter der er alarmerende !

• #2   10. apr 2012 Ja, desværre ... men problemet er bare at det ikke hjælper at sige noget, for hun gør det ikke.

Hun elsker sine dyr, ingen tvivl om det, men hun er bare ikke "voksen" nok til at tage ansvaret for dem.

• #3   10. apr 2012 smiley !!!!

Jeg håber det er okay jeg lige laver en sådan:
    *SUUUUUUUUUK*

jamen hvis hun ikke lytter alligevel, så er der jo ikke meget du kan gøre.
    Situationen ville havde været en anden hvis det var fordi hun kom til dig efter råd og vejledning.

Suk, suk.

• #4   10. apr 2012 årr nej dog

• #5   10. apr 2012 Karina - det er OK, det gjorde jeg også - og jeg advarede hende sgu, og jeg VIDSTE at det ville gå galt, når hun har 2 hanhunde også!!

• #6   10. apr 2012 Uansvarlig ejer!!!

• #7   10. apr 2012 kunne være FEDT hvis man i sådanne tilfælde ( havde du vist det noget før altså ) kunne give abort"sprøjte" i pilleform og lægge den i hundens aftensmad smiley

• #8   10. apr 2012 Øv for en situation.

Tæver er drægtige i 9 uger (63 dage) så hvis den er parret i januar er det lige op over, så hun skal virkelig til at finde så meget info hun kan, om sådan noget.

• #9   10. apr 2012 Lyder lidt mærkeligt i mine ører. Hvis tæven er parret i januar, så må der ligesom være gået mere end de 9 uger, som en hund normalt er drægtig!
    Hvis det er helt sikkert, at tæven er parret i januar, så vil jeg mene, at det er dr. dyr, og det kan vist kun gå for langsomt. Selv hvis tæven først er parret den 31. januar, så burde hun have fået hvalpene for ca. 1 uge siden.
    Spørgsmålet er dog, om tæven overhovedet er blevet parret/er drægtig.
    Hilsen
    En der selv har haft hvalpe flere gange.

• #10   10. apr 2012 Det er sørme også rigtigt, det ville være 10 uger idag hvis den blev parret d. 31/1

• #11   10. apr 2012 Lise-Lotte - Nu kan du jo godt høre på historien at pigen ikke har styr på noget som helst, så om tæven er parret i januar, eller lidt senere er der nok ingen der ved, det var ikke planlagt, og hun har nok ikke skrevet datoen ned smiley

men altså jeg HÅBER da ikke at tæven er drægtig, men jeg tror nu at den er det ...hun siger at hunden er meget stor på maven og har mælk i brysterne.

• #12   10. apr 2012 Tja, for at vide, hvornår hunden skal have hvalpe, er det ret væsentligt at vide, hvornår den er parret. Man kan jo kun vide, om tæven har gået over tiden, hvis man ved, hvornår den burde føde hvalpene.
    Men såfremt tæven er drægtig, skal det nok blive sjovt. Overvægtig tæve der skal have hvalpe første gang i en alder af 6 år.
    Undskyld jeg bliver lidt stram i betrækket, du kan jo ikke gøre for det, men for pokker hvor er ejeren dog en klaphat.
    Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at råde dig, når der er så lidt styr på tingene. Heldigvis plejer hvalpe at komme ud, når det er tiden, men på den her måde, kan man godt frygte for hvad der sker med tæven.

• #13   10. apr 2012 Lise-Lotte - jamen du skal jo heller ikke råde mig, eftersom at JEG intet kan gøre. smiley Jeg havde bare brug for at komme ud med det, eftersom jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal reagere på det.

• #14   10. apr 2012 For mig at se elsker hun ikke sine dyr højt nok, så havde hun nu allerede ting klar til fødslen og dyrlægen kontaktet.
    Har hun sit hovedet under armen , jeg er virkelig forarget, det er ellers sjældent jeg bliver det

• #16   10. apr 2012 Hvis det var mig der var veninder med den pige så havde jeg meldt det ! MED DET SAMME. Det er fuldstændig uansvarligt! - En stresset tæve der(MÅSKE) BURDE have født ! Jeg forstår slet ikke du bruger tid på at skrive det her indlæg. Sådan som du beskriver den situation kan jeg slet ikke se nogen grund til at hun skal have ansvaret for en tæve der muligvis er drægtig. Ring dog til dyrenes beskyttelse eller sågar politiet. Sådan en pige skal ikke have hund.

• #17   10. apr 2012 Ps. Jeg forstår end ikke meningen med dit indlæg - Du siger selv at DU ikke kan gøre noget?

• #18   10. apr 2012 Den tæve kan jo også risikere at dø af fødslen hvis det er en stor bullhvalp den skal føde. Jeg er dybt forarget og meget trist over at du bare ser til.

• #19   10. apr 2012 Ja man kan da starte med at melde hende til DB, istedet for at lave et forum indlæg om det. ! - Jeg lukker ned, tør slet ikke deltage yderligere i denne debat. Jeg er bare så frustreret og trist på vegne af den lille cairn.

• #20   10. apr 2012 Hvis hunden stønner og pruster nu, og den måske har været drægtig i over 9 uger. Så ville jeg ikke spilde tiden. Bare min mening.

• #22   11. apr 2012 Trine - nu er det ikke ligefrem ulovligt ikke at sætte sig ind i en hundefødsel så hvad er der at melde? .... Da jeg snakkede med hende igår lå den ikke og var igang med at føde, som nogle skriver så var den måske kun igang med at "gøre klar" ...... Synes det er yderst tarveligt af dig bare at smide det over på mig jeg kan sgu ikke gøre noget!!

• #24   11. apr 2012 Isabelle - Jeg er sikker på at tæven nok skal komme til dyrlæge, spørgsmålet er bare om det er tidsnok :s

Håber også at den er falsk drægtig, men igen .... den går sammen med 2 hanhunde, så jeg tvivler, og hvis den er, så ender den nok med at blive drægtig alligevel desværre ...

Kommentér på:
Åh nej hun skal have hvalpe...

Annonce