{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

BARF ben og dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Nu har vi fået os et rækkehus med have, så vil gerne begynde at give vores hund ben engang i mellem.
Hun er på tørfoder Wolfblut, og har tidligere fået RC hvor hun fik dårlig mave af de rå ben (helt tynd mave, nærmest som vand) og det vil jeg ikke risikere igen.

Er der nogen ben som hundemaven bedre kan tåle sammen med tørfoder?
Grunden til jeg gerne vil give ben er pga hendes tænder, så det skal gerne være nogen der kan hjælpe med at rense dem udover hendes tandbørstning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF ben og dårlig mave
  • #2   5. okt 2011 altså forstår ikke helt, for nogle år tilbage hed det sig at man ikke måtte give din hund ben der kan splintre nemt og som derved får spidse ender, så derfor var kyllinge ben og tror også de tyndere svineben (ribben) ikke at anbefale...

Er de lige pludselige, efter BARF´ens komme, ikke farlige mere....

• #4   5. okt 2011 Jeg vil forslå lammeribben! Det bruger jeg, min Wilma har sart mave. Men kan sagtens spise dem. Gerne et enkelt om dagen, især nu når du har have. God fornøjelse :0)

• #5   6. okt 2011 Hun er opvokset med BARF fra første gang hund fik andet føde end modes mælk. Da jeg siden er kommet på su har jeg ikke råd til at barfe, og har derefter brugt de mærker som folk har kaldt "Tørbarf" Markus Mühle blev hun hurtigt træt af og jeg supplerede med RC til labradors, indtil jeg fandt Wolfsblut (både jeg, dyrlægen og adfærdsbehandleren er overbeviste om at hun vil har variation i hendes foder, nu hun er opvokset på BARF)

Svin får hun altså ikke, vi spiser heller ikke selv svin. Jeg har selv tænkt i lammeribben, kyllinghalse, kalkunhalse osv. men hvordan er de med hensyn til rensning af tænder?
    Hun er heller ikke glad ved at spise de store marvben, dem slikker hun bare lidt på og så gider hun dem ikke mere.

Hvordan er priserne, har nogen opstøvet dem i alm supermarkeder?
    Ikke sineben ;o)

• #7   6. okt 2011 Hvis du skal tanke pris...Ja så kan jeg anbefale dig at købe de frosne kyllinge over-underlår når de er på tilbud...Men husk de skal være rå...Dem kan du købe for ca.20.- for 1 kg. På tilbud i suåermarked.

• #8   6. okt 2011 Saml nu op efetr jer hvor svært kan det være -
    Mht, lammeben, Wilma har aldrig haft problemer med tandsten eller andet og dyrlægen er altid meget imponeret af dem :0)

Kommentér på:
BARF ben og dårlig mave

Annonce