{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Frustrerende dag ='( (Dyrlæge + Angreb) {{forumTopicSubject}}

Føj en møg dag jeg havde i går (Fredag)!

<i>Hos dyrlægen</i>
Jeg har for en uges tid siden fået en lille powder puff hvalp på 20 uger. Hun skulle så til sit første rigtige tandtjek i dag. Hun er en lille smule nervøs i nye omgivelser, men det gik ret godt med at få hende afsted. Tand dyrlægen var 45 minutter forsinket, men da vi så endelig kom til blev vi mødt af en gnaven og stresset mand. Hun tog så bare min hund og uden at sige hej eller noget først, rev han kæften op på hende, hun sprællede så som en gal, og jeg sagde at hun var lidt nervøs, og om han ikke lige kunne hilse på hende først. Så sagde han "Vi har ikke hele dagen, den må bare samarbejde ligesom alle andre hunde", da hun var kravlet over i den modsatte ende af bordet tog han fat i hendes nakkeskind så hund piv og snappede ud i luften. Så tog han sine handsker af og sagde "Jeg kan ikke undersøge den hund. Jeg gider ikke blive bidt, ingen hunde har snappet efter mig før." Og så gik han bare. Da jeg kom ud til kassen skulle jeg betale 500 kroner for konsultationen. De insisterede på at de havde kigget på alle de "vigtige" tænder, og jeg derfor skulle betale fuld pris. Jeg fortryder at jeg betalte og gik hjem, så har derfor sendt en klage her til aften.
<b>Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres ærlige mening, er det OK at jeg klagede, eller synes I det er OK at dyrlægen er stresset og derfor ikke har tid til "omsorg"? Synes I min hund lyder aggressiv?</b>

<i>Overfald</i>
Senere på dagen gik jeg så en tur med min bofælle og hendes Chihuahua, min hvalp og en veninde + hendes Amstaff der bar mundkurv.
Imens vores tre hunde løber og leger, kommer der ud af det blå en løs schæferhund styrtende imod os. Jeg kan lige skimte en mand ca. 50 meter bag hunden.
Da hunden nærmer sig, kan jeg tyde at den ikke vil noget godt, så jeg stiller mig ud og råber HEY! til den og ejeren, samt prøver at gøre mig "stor". Den stopper ikke men ryger direkte efter min bofælles chihuahua som styrter væk. Min bofælle tager så en kæp og prøver at indhente schæferen og hendes chihuahua, jeg selv løber hen imod ejeren til schæferen og siger han må få styr på hunden, og han kalder så på den. Den lystre - og kommer tilbage, men uden min bofælles Chihuahua, hun fandt den dog, og gemte sig med den længere nede af vejen. Da schæferen kommer til ejeren beder jeg ham om at give den snor på, han ignorere det og i samme øjeblik farer den lige i flæsket på min 20 ugers hvalp imens den knurrer som en gal - den når dog ikke at komme hen til min før min venindes amstaff løber hen til min hvalp for at forsvare den (de er bedste venner). Schæferen farer lige i struben på min venindes amstaff som ingen forsvar har pga. mundkurv, og da ejeren endelig får schæferen fri har amstaffen fået to store huller i halsen og løber pivene hen til min veninde som desperat havde prøvet at stoppe kampen, mens jeg overtalte ejeren til at tage sin køter.
Da det hele så slutter bliver min veninde stik tosset på ejeren til schæferen, og viser skaderne på hendes amstaff. Men han siger så bare "Fuck dig fede so, det er en skide kamphund, min hund er ikke den ulovlige dræber. Min hun har sår i forvejen, så hvis strømerne kommer siger jeg bare det er din køter der har gjort det." og så løber han simpelthen sin vej. Min veninde har nu politianmeldt ejeren, men har fået afvide at hun ikke er den første.
<b>Er der noget mere man kan gøre i sådan en sag? Og tror I politiet vil tage parti når der er en "ulovlig" hund indblandet? Og de ingen beviser har?</b>

<b>Undskyld det lange indlæg, jeg havde bare brug for at skrive det hele. Både min hvalp og jeg er bare dybt traumatiseret af denne dag. Har I prøvet noget lignende?</b>

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustrerende dag ='( (Dyrlæge + Angreb)
  • #1   1. okt 2011 Har lige sendt en privat besked. Tror godt jeg ved hvem du taler om......

• #2   1. okt 2011 Sikke en forfærdentlig oplevelse og hold da op en idiot!

-I har jo helt sikkert jeres på det rene når amstaffen bar mundkurv - men hvor meget politiet involverer sig ved jeg ikke :S

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.070
    #3   1. okt 2011 Det lyder mistænkeligt meget som en dyrlæge jeg har besøgt, behandlingen var præcis den samme!

Og jeg ved hvordan jeg selv havde det efterfølgende, komplet chokeret, både over behandlingen, at se en side af min hund jeg aldrig før har set og at manden ikke så meget som kigger på hunden før han meget hårdhændet gjorde hvad vi kom for...næsten i hvert fald. Så jeg forstår godt hvis du har klaget...

Normalt er jeg ikke ked af at sige noget, men han chokerede mig i en grad at jeg ikke kunne, jeg tog min hund og gik.

Jeg kan ikke se hvor henne af du bor, så jeg jeg gisner bare når jeg tænker det kan være den samme - sender en PB.

Hvad angår overfaldet...ja, hvad kan jeg sige. Hvor er det grimt at sådan en idiot skal opføre sig sådan og det skal gå ud over jer og hundene, og tilsyneladende også andre.

Nu bære min selv mundkurv og jeg frygter situationen, især derfor ville jeg ønske folk holdte eller tog deres hunde i snor i nærheden af andre.

God bedring til jer smiley

• #4   1. okt 2011 FUCK (undskyld sproget) en møgdag! Stakkels dig og stakkels hund. Jeg synes bestemt ikke du har gjort noget galt!
    Føj for s*tan, hvor er jeg træt af nogle mennesker!

• #5   1. okt 2011 Din reaktion er i begge situationer fuldstændig forståelig. Jeg ville gerne kunne sige jeg ville have reageret i situationerne men tror at chokket ville have lammet mig som det gjorde dig.

Jeg håber du får medhold i din klage.

Amstaffen burde være sikret. Hvis man undersøger schæferen er det nemt at udelukke at det er amstaffen der har bidt da de jo kan sammeligne tandsæt og bidmærker. Og mon ikke den schæferejer har ikke så få angreb på samvittigheden. Hunden har jo angrebssår efter hans eget udsagn så den må jo have været oppe at slås kort tid før ...

Forfærdeligt at sådanne mennesker får lov at omgåes dyr !!

• #6   1. okt 2011 Nej altså.

Hvor jeg føler med dig, sådan en dag burde ingen mennesker da opleve!

Mht dyrlægen, mage til ufølsom skid. Han burde da ikke have lov til at omgås andre end sig selv. Kan sagtens føle, du blev paf og bare betalte, men sejt du har klaget!

Mht angrebet, så er det jo helt ude i hampen, at man kan være en så dum klaphat. Jeg er ikke sikker på, at jeg havde kunne forholde mig i ro efter hans utroligt uintelligente udtalelse. Og jeg ville vel ikke kunne aflives for at bide ham *S*

Jeg synes, det lyder lidt underligt, at politiet kender ham, og intet gør???

Jeg håber I alle kommer videre og klaphatten (ja sådan set begge to) bliver stoppet.

De bedste tanker.

Mvh Charlotte

• #7   1. okt 2011 Sikke nogle oplevelser, du har haft!
    Det glæder mig, at du har klaget over dyrlægen, sådan en opførsel er under al kritik.
    At klaphatten kommer 45 min for sent og derfor er stresset, berettiger ham sandelig ikke til at opføre sig sådan.
    Jeg kan også godt forstå, at du var chokeret og bare betalte og kom ud derfra.
    I bagklogskabens klare lys skulle du selvfølgelig have opponeret mod betalingen med det samme, men kan sagtens forstå, at du var chokeret.
    Så derfor er det godt, at du klager.
    Ja og Shæferen - sikke en idiot.

• #10   1. okt 2011 Desværre skal amstaffen også være i en line på max 2 meter...

Sikke da en lortedag.
    En klage over dyrlægen er helt på sin plads.
    En anmeldelse på schæferejeren er også.. Og jo flere klager des stærkere sag

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.070
    #11   1. okt 2011 Tina:

Den må jo gerne være løs med mundkurv hvis det er et sted beregnet til løse hunde. Det kan jeg ikke helt læse ud af indlægget, men man da håbe det er tilfældet så det ikke ødelægger noget hvad angår anmeldelsen.

• #12   1. okt 2011 blah. Det er rigtigt.. I hundeskove må listehunde med mundkurv være løse

• #13   1. okt 2011 Sådan en møgdag burde ikke være lovlig at have. Jeg får fandme helt ondt af dig, og dine hunde! Den dyrlæge skulle fyres med det samme, og ejeren til schæferen skulle aflives også skulle schæferen ud til en dejlig familie der kan håndterer sådan en hund. Færdig.

• #14   1. okt 2011 sikke nogle idioter begge to.

Schæfer ejeren egner sig da overhovedet ikke tal at have dyr af nogen art.

håber der sker noget med den politianmeldelse. Ingen hunde uanset race må overfalder andre mennesker eller dyr.

Var der sket noget med amstaffen eller var det "bare" overfladisk?

• #15   1. okt 2011 Der er simpelthen for mange overfald fra schæferhunde...hvor ironisk at den angriber en hund, som er blevet forbudt!!

Forklar mig lige hvorfor, at boligselskaber flere steder forbyder op til 60 racer i deres forrening, dog aldrig schæferen, som står for utrolig mange overfald?
    Den forskelsbehandling kan ski da kun være fordi, at det er politiets race, ikke en skid andet....

En rigtig skidt dag for dig, dine veninder og jeres hunde, håber alle kommer sig uden mén.

• #16   1. okt 2011 God bedring til amstaffen og til de små der nok er blevet rimelig forskrækkede :o(

Sikke en dag... du har helt ret i din klage til dyrlægen!

• #17   3. okt 2011 Mange tak for alle de søde beskeder! Jeg er glad for at jeg ikke er helt galt på den så!

Ang. dyrlægen chokerede det mig meget, da det er en meget kendt speciel-dyrlæge med gode erfaringer, og jeg har fået anbefalt den af mange venner.

Ang. min venindes amstaff, så besøgte jeg dem dagen efter overfaldet.
    Det ene bidsår var ikke så dybt, men det andet var blevet syet, og hun havde fået en vaccine.
    Trods skaderne havde hun det dog fint, hun var ret slukøret i starten men da hun så min hvalp og min bofælles chihuahua kvikkede hun straks op og løb hen og slikkede dem i ansigtet og de begyndte at lege.

Kommentér på:
Frustrerende dag ='( (Dyrlæge + Angreb)

Annonce